Zelf een Portable Speaker bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.794 views

• FKorzy
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-06-2014
Beste lezers,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een portable speaker zelf te bouwen. Het gaat alleen lastig van start, ik ben namelijk nieuw op het gebied van speakers bouwen. Laat staan eentje die portable is ;)

Ben het internet af gaan zoeken maar heb tot dusver weinig gevonden, ook de mediamarkt had weinig tips of helpend advies. Ik hoop hier wel wat antwoorden te kunnen krijgen.

- De behuizing ga ik maken uit hout, zijn er tips voor de behuizing? Hoe haal ik er optimaal geluid uit?
- Welke speaker zouden jullie aanbevelen? De bedoeling is dat hij (natuurlijk) mooi en hard geluid levert inclusief bass.
- Met een maximale prijs van 40 euro.
- Ook ben ik erg benieuwd hoe ik het makkelijkste van de speaker naar aux aansluiting ga, ik weet dat het via een autoradio of versterker kan. Maar is hier ook een andere (goedkopere) manier voor?
- Wat voor kabels heb ik nodig voor de verbindingen?
- als laatste zou ik graag willen weten wat voor batterij ik nodig zou hebben wil ik dit kunne verwezenlijke.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt. :)

Floris

I

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:18
Neem eens een kijkje in dit topic voor tips en ideeën:

Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]

[ Voor 4% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 21-06-2014 11:20 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mooi hard geluid inc bass

40 euro

euhm ik zou in de 2e hand hoek gaan zoeken. ouwe caramplifier en accu in een oude speaker schroeven

Iperf

• FKorzy
Bedankt! dit helpt het al in de goede richting!

Ik beschreef het waarschijnlijk een beetje ongelukkig, mete hard geluid incl bas bedoelde ik eigenlijk de beste in de prijscategorie 40 euro. Het hoeft niet de beste te zijn.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Dat zal lastig worden, je hebt minimaal een accu, acculader, speakers en versterker nodig. Dat zal zeer moeilijk zijn voor €40. Maargoed, kijk inderdaad eens rond in het kistradio topic, alle info die je nodig hebt vind je daar :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• FKorzy
Ik denk nu aan deze speaker:
Boschmann 2-weg coaxiale inbouwluidspreker 260 W G-4632 S
Gevonden via Conrad.nl:
http://www.conrad.nl/ce/n...r-260-W-G-4632-S?ref=list

Welke accu en welke versterker zijn de juiste keuze voor deze speaker voor optimaal benutten van deze speaker?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12 18:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heh, nogmaals, Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19] is de juiste plek voor vragen omtrent dit soort dingen. Op zich zien die speakers er nog wel OK uit. Verwacht geen fantastisch geluid voor die prijs, maar het moet wel voldoen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• FKorzy
Het is mijn eerste project. Dus dan voldoet het.

Ik heb inderdaad die topic over krat- en kistradio gelezen. Alleen heb het idee dat niet iedere versterker zoals bijvoorbeeld de MaxAmp op deze box kan. Of maakt dat verder geen verschil?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12 18:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een TA2024 moet zo'n speaker gewoon aankunnen, lijkt mij.

Android developer & dürüm-liefhebber

• FKorzy
dat dacht ik ook. waarschijnlijk koop ik er deze accu bij.
Conrad energy CE12V/7Ah Loodaccu 12 V 7 Ah Loodvlies
dan ben ik zo goed als rond denk ik zo :P

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-12 13:48
Waarom denk je dat niet iedere versterker zoals bv de MaxAmp geschikt is ? Naar mijn mening is vrijwel elke klasse D versterker zoals de MaxAmp of een op een TA2024 gebaseerde versterker prima geschikt. Als je nog wat geld wilt besparen, kijk dan op eBay. In China verkopen ze ook klasse D modules zoals: http://goo.gl/vtlXRr
Een 12 V loodaccus is een goede keuze. Denk ook aan hoe je die op gaat laden. Ik pak dan zelf een 15V DC voeding en met een LM317 oid maak ik een 13.6 V (stroombegrensde) DC spanning maar als je niet begrijpt waar ik het over heb kun je beter iets kant en klaars kopen, bv: http://goo.gl/RXYeOy
Als je nog een 12V loodaccu lader hebt liggen kan dat ook een optie zijn. Let wel op dat de stroom niet te groot wordt, bij een acculader voor een Autoaccu kan dat het geval zijn.

• FKorzy
Ik beschik over een acculader van een motor/auto. Maar dat is niet voor een loodaccu, kan ik die dan wel zo afstellen dat ik de loodaccu op kan laden?

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-12 13:48
Dat deze niet geschikt is voor een loodaccu kan ik mij niet voorstellen aangezien motoren/auto's een loodaccu hebben (uitgezonderd electrische auto's). Volgens mij kan je deze lader zo gebruiken.
Komt er (iets meer dan) 12 V uit ? Dan kun je hem gebruiken.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
Probleem is dat kistradio's eigenlijk altijd loodgelaccu's gebruiken. Nu willen motors die ook weleens gebruiken dus hoef je enkel even te controleren of de lader ook geschikt is voor loodgel en de iets lagere laadspanning die daarbij hoort.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:39

FeaR

In GoT we trust

Zoals gemeld hebben we voor dit soort projecten Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]. Let wel dat iets meer eigen inzet gewenst is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.