Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iTV icm. netgear router als acces point

Pagina: 1
Acties:

• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
Beste mensen,

Heb thuis een bedraad netwerk, en wil er een Acces Point tussen prutsen.

Opzich krijg ik het wel aan de praat, alleen gaat het fout op het moment dat ik de setupbox van de tv aanzet. Dan kan ik niets meer op het WiFi netwerk.. totdat ik de setup box weer uit zet. Dan lijkt alles weer te werken.

Situatie is als volgt : experiabox v8 -> een switch (daarop diverse apparaten die geen probleem hebben) -> wifi router (netgear WNR2000v2)

Wat ik met de router heb gedaan is: DHCP uitgezet -> stekker uit WAN, stekker in Ethernet port.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe in de router settings? Of ligt het heel ergens anders aan?

Bedankt!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Welke provider heb je? KPN, Telfort? iTV is blijkbaar van KPN.

Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met het feit dat IPTV op een apart VLAN zit, en de experiabox de VLAN ID van een port bepaalt dmv. autosensing (hoe exact weet ik niet).

Zodra hij de STB detecteert zou je switch dus op het IPTV VLAN worden gezet.

Dat kan ik alleen niet helemaal rijmen met je opmerking dat alleen WiFi-clients stoppen met werken, dus misschien zit ik er compleet naast...

edit:
Ja ik zit ernaast, wel VLANs, maar hij doet MAC based VLANs dus..

[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 20-06-2014 22:03 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Of de netgear geen zuivere switch.
Of je moet bij de V8 alle settop boxen op lan poort 3 hebben.

• jvliek
Provider is KPN(glasvezel)

Als ik bijv. op diezelfde switch een film stream via netflix en mijn setupbox aan heb staan gaat dat beide goed. De router hing er eigenlijk altijd al lekker tussen maar fungeerde toen als een router met eigen DHCP. Sinds die omzetting is het probleem.

• jvliek
jeroen3 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:43:
Of de netgear geen zuivere switch.
Wat bedoel je met geen zuivere switch?
Of je moet bij de V8 alle settop boxen op lan poort 3 hebben.
Hoezo heeft die specifieke lan poort invloed op alleen die netgear?

• Thralas
Hoezo heeft die specifieke lan poort invloed op alleen die netgear?
Dat lijkt oude informatie te zijn, volgens deze vrij complete overview.

Daar staat overigens ook dat de Experiabox blijkbaar MAC based VLAN doet, ofwel, mijn initiele reactie was op basis van een foute aanname.
jvliek schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:51:
Wat bedoel je met geen zuivere switch?
Gokje: dat 'ie traffic route ipv. puur switched (en dus het source/dest MAC rewrite?). Ik zie alleen niet in hoe dat je problematiek veroorzaakt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Een echte switch beïnvloed het verkeer alleen in de richting waarop het gaat. Hij blokkeert niets, en veranderd niets. Het kan zijn dat je netgear vlan pakketjes beïnvloed of blokkeert.

Het was een tijd zo dat KPN iTV kastjes alleen op LAN poort 3 van de experiabox aangesloten konden worden. VLAN kung-fu enzo.
Toen konden ze zelf uitmaken of het een Internet poort of iTV poort moest worden.
En nu schijnt het ook tegelijk op één poort te werken. Maar dat is allemaal afhankelijk van je experiabox en de softwareversie.
Het is namelijk niet zo dat een KPN settop box verbinding maakt met "Internet". Deze maakt verbinding met een intern netwerk van KPN waarop multicast wel is toegestaan.

• Thralas
jeroen3 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:04:
Een echte switch beïnvloed het verkeer alleen in de richting waarop het gaat. Hij blokkeert niets, en veranderd niets. Het kan zijn dat je netgear vlan pakketjes beïnvloed of blokkeert.
Hoe zie je dat dan fout gaan? Als de aanname van MAC based VLANs klopt zie ik niet in hoe de netgear problemen zou kunnen veroorzaken. Het ding heeft immers geen weet van VLANs, en dat regelt de Experiabox op basis van MAC.

Zelfs als de Netgear als router zou opereren zou het nog 'gewoon' moeten werken, as far as I can tell..

Verwijderd

Hallo allen,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Experiabox v9 via utp kabel naar een netgear router welke als accespoint is geconfigureerd. DHCP op deze router uitgeschakeld. Op een vaste poort van dit accespoint zit de iTV ontvanger. En de wifi van de router werkt op een niet overlappend wifi kanaal, zodat hij de wifi van de experiabox niet stoort.
Na inschakelen werkt alles goed. Ik kan internetten via het accespoint ( draadloos en bedraad), en ook de iTV werkt prima.
Echter na een paar minuten, heb ik geen internet meer terwijl ik nog steeds keurig verbonden met met de wifi. Ook bedraad internet werkt niet meer. De iTV ontvanger blijft wel keurig beeld geven.
Schakel ik de iTV ontvanger uit, heb ik meteen weer internet.

Hoop dat dit topic nog actief is, en iemand een oplossing gevonden heeft.

• Thralas
Pagina: 1