Mijn GMail ontvangt mails van iemand anders?!

Pagina: 1
Acties:
  • 13.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar het lijkt er dus op dat ik mails van iemand anders op mijn gmail account kijg. Uiteraard kan het zo zijn dat iemand gewoon mails naar mijn adres stuurt maar het gaat meestal om bevestigingsmails van accountregistraties van computerspelwebsites zoals rockstargames, playstation network en zojuist ea origin. Ik heb account herstel gedaan bij twee van die websites zodat ik op het account kan komen en het lijkt er niet op dat die persoon mij probeert te spammen. Het email adres is weliswaar anders maar het enige verschil is de locatie van de punt. Ik zal hier vanwege privacy redenen niet mijn echte adres noemen maar wel iets wat erop lijkt. Het account bevat mijn voor en achternaam (en dan @gmail.com). Daarom wil ik dus ook geen ander account aanmaken.
Eigen adres: mark.v.d.driel@gmail.com (1)
Van een ander: markv.d.driel@gmail.com (2)

Ik begrijp niet hoe dit kan en ik zou graag willen weten hoe ik dit op kan lossen. Ik weet dus ook niet op iemand anders mijn mail ontvangt. Dit is nu ongeveer 2 maanden aan de gang. Er komen veel mails binnen. Ik denk dat ik er nu iets van 5 heb ontvangen en het gaat alleen maar om bevestigingsmails van gamewebsites. Google heeft voor zover ik weet niet iets als een klantenservice voor consumenten. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-07 20:23
Gmail doet toch niks met puntjes in het mail adres?
Je kan ook bijv je [mailadres]+TRLOLOLOL@gmail.com invoeren, en dan zal jij gewoon die mail binnen krijgen.

Google heeft zo zijn opties die je kan gebruiken voor je mail adres. Google er maar een op.

Edit: Zie https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en

[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 20-06-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 11:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik begrijp niet hoe dit kan en ik zou graag willen weten hoe ik dit op kan lossen.
De ander maakt regelmatig een typfout blijkbaar. Jij kunt dit oplossen door de betreffende persoon een mail te sturen dat je zijn mails ontvangt. Hopelijk voor jou reageert hij hier op en zal ie er in het vervolg beter op letten.

@ Dacuuu,
Bij Gmail kun je gewoon puntjes in je naam gebruiken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Zeror op 20-06-2014 21:13 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zeror schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:11:

@ Dacuuu,
Bij Gmail kun je gewoon puntjes in je naam gebruiken ;)
Dat klopt, maar gmail doet er niks mee. mail je eigen maar eens.
Je normale mail adres is bijv: jaap@gmail.com, maar stuur maar eens een mailtje naar j.a.a.p@gmail.com, of naar ja.ap@gmail.com Al deze mailtjes komen gewoon bij jou zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-07 17:57
Dacuuu schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:18:
[...]

Je normale mail adres is bijv: jaap@gmail.com, maar stuur maar eens een mailtje naar j.a.a.p@gmail.com, of naar ja.ap@gmail.com Al deze mailtjes komen gewoon bij jou zelf aan.
Precies , volgens mij is dit al een keer in in topic langsgekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 20-06-2014 21:20 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Klopt. Ik had een aantal weken geleden al eens een mail gestuurd naar 2 en toen kreeg ik hem zelf ook binnen. Maar het lijkt er dus op dat hij niet mijn mail binnenkrijgt. Hopelijk houd die er uiteindelijk vanzelf mee op. Bedankt voor de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 23:33
Had ik ook last van, mensen weten kennelijk niet wat hun eigen e-mailadres is...

Als uiterste zou je de wachtwoord vergeten-functionaliteit kunnen proberen en als je dan toegang krijgt (tegenwoordig moet je dan meer dan enkel het e-mailadres weten), iets van een onderschrift, nickname of naam veranderen en daarin een hint zetten.
/edit: ik moet beter lezen, had je dus al gedaan, alleen iets veranderen in z'n account (als hint) dan nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Eegee op 20-06-2014 21:30 . Reden: ik moet beter lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:02

weebl

YARR!

Blijkbaar is de ander niet bijster snugger... Want hij laat mailtjes sturen naar een mailadres waar hij niet eens zelf toegang tot heeft. Vraag me af op welk maildadres hij daadwerkelijk inlogt :P Misschien eens kijken of je iemand op Facebook kan vinden aan de hand van wat persoonlijke info uit de mailtjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-07 11:32

Zeror

Ik Henk 'm!

[...]

Ah ok. Is dat altijd al zo geweest vanaf het begin?

btw @ topicstarter:
Dit verduidelijkt misschien nog wel wat.
- https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en

En anders heb je hier het officiele Gmail forum waar je om hulp kunt vragen:
- https://productforums.google.com/forum/#!forum/gmail

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Zeror schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:27:
[...]

btw @ topicstarter:
Dit verduidelijkt misschien nog wel wat.
- https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en
Die link heb ik ookal gepost in mijn 1e comment >:)

Topic starter, kijk ook uit dat het geen spam mailtjes zijn met nep-wachtwoord-vergeten info. Je zal niet de 1e zijn die ze proberen te spoofen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Exact, iemand heeft gewoon een foutje gemaakt bij het invullen van zijn of haar e-mail. Ook al stuur je een bericht naar markvddriel@gmail.com of M.a.r.k.v.d.D.r.i.e.l@googlemail.com dan komt hij nog prima bij jou aan. Je kunt het nog het beste uitleggen als verkeerd geadresseerd zoals met een brief. Iemand dacht zijn eigen e-mail in te typen, maar maakte een foutje door @gmail.com te typen in plaats van @kpnmail.nl

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Gmail: Receiving mail meant for someone else

edit:
Wat de 20 mensen boven mij dus eigenlijk ook zeggen :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-06-2014 21:33 . Reden: Weer eens veel te traag. ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook niet echt de mogelijkheid om contact met hem op te nemen dus heb ik maar wat wachtwoorden van "zijn" accounts gewijzigd. Als die het nou nog niet weet zou ik zeggen dat die het gewoon expres doet. Maar tot nu toe is elke mail die ik kreeg een mail van een game website en kreeg ik gelukkig slechts 1 nieuwsbrief van rockstar (van de rest niet) dus of het nu echt spam is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 22:05

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Yip hier heb ik dus ook nog steeds last.
Jij hebt tenminste nog een voornaam in je mail staan. Ik alleen de voorletter en je wil niet weten hoeveel namen er gemaakt kunnen worden met deze voorletter. Dus ik krijg bevestigmails van accounts, ik krijg orders binnen, offertes.

Ik heb zelfs een keer een bericht terug moeten sturen naar een incassobureau dat ik niet diegene was die op de bon stond. En of ik dan ff wil meehelpen met deze fraude.

zie: Gmail : Email van anderen komt in mijn inbox

Tot op heden nog steeds niet opgelost.. Mochten er mails tussen zitten die belangrijk waren dan stuur ik de afzender een bericht.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb er ook last van. Zo erg dat mijn gmail bijna onbruikbaar is. Mijn gmailadres is mijn voornaam en hoewel dat geen gebruikelijk voornaam is, is het wel een veelvoorkomende achternaam dan wel nickname.
Naast veel legitieme berichten die niet voor mij bedoeld zijn, krijg ik ook veel spaanstalige spam.

Wat ik echt minder vind, is dat ik op internet ook advertenties te zien kreeg gerelateerd aan de mails de bedoeld zijn voor de persoon voor wie het vaakst e-mails in mijn mailbox terechtkomen. Ook kreeg ik e-mailberichten van Facebook, bestemd voor die persoon, waaronder een "people you may know"-bericht met daarin mijn contactpersonen.

Sindsdien gebruik ik eigenlijk nooit meer Google-producten en -diensten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Het is wel erg vervelend inderdaad, het ligt niet zozeer aan Gmail. Eerder aan die dombo's die telkens het verkeerde e-mailadres opgeven. Laatst had ik zelf ook zoiets, het enige wat je kunt doen is de mail retour afzender sturen (zoals je dat met echte post ook zou doen). Ik wil niet weten hoeveel van deze berichten Jan Jansen wel niet krijgt :X. Wat dat betreft is het ook ideaal voor spammers, je plakt gewoon willekeurige voornamen en achternamen aan elkaar en het komt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:21
Ik had hier ook last van. Kreeg allerlei orderbevestigingen van verschillende webshops. Heb deze webshops een mailtje gestuurd met de uitleg over dat Gmail punten en hoofdletters negeert, en of ze deze persoon op een andere manier dan via e-mail erop wilden wijzen dat er een verkeerd e-mailadres wordt gebruikt. Vaak hebben ze (minimaal 1) wel een telefoonnummer van deze persoon :) Nu krijg ik gelukkig geen ongewenste mailtjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21

Kraz

Saving the world

Ik heb precies hetzelfde.
Ik krijg allerlei verzekeringskwesties binnen van zorgverzekeraars en IT vergaderverzoeken.

Inmiddels al zo'n 4x gereageerd met de opmerking dat de mail niet aankomt bij de juiste persoon, maar t blijft binnenkomen.
Ze gaan inmiddels rechtstreeks de prullenbak in...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeror schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:27:
[...]

Yup, altijd al.

Ik heb dat probleem net zo hard trouwens, zowel in de vorm waar er puntjes zijn toegevoegd als waar mensen gewoon letterlijk mijn adres invullen bij zulkje dingen als Amazon waar ze dan vervolgens shit bestellen enzo :X Echt, prutsers die niet eens weten wat hun eigen e-mailadres is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17
Doet me denken aan deze blogpost van iemand die qwerty123456 als gmailaccount heeft:

On the Perils of Owning a Vanity Username

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:09

Fiber

Beaches are for storming.

Je Gmail adres is dan dus eigenlijk te makkelijk / te kort / te algemeen...

Maak een nieuwe aan die moeilijker, langer en minder algemeen is...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb als gmail mijn achternaam@gmail.com, en krijg regelmatig mails die niet voor mij zijn. Het lijkt er op dat dat mensen die voorletter.achternaam@gmail.com hebben, maar dan een spatie ofzo gebruiken, en bij mij uitkomen. Vaak zit er mail van bedrijven ofzo bij (ook vertrouwelijke documenten). Ik ben verbaasd hoe makkelijk hypotheek actes en documenten van een notaris naar een verkeerd adres worden verzonden.

Heel druk kan ik me er overigens niet over maken. Als ik eenvoudig kan achterhalen voor wie het was/is forward ik het (met een kleine opmerking), of ik reply gewoon dat ze ff moeten checken voordat ze iets sturen... Lukt het niet, maak ik een regel dat die partij blokeert.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hmmm, als dat zo makkelijk gaat, dan zou dit voor kwaadwillenden een interessant iets kunnen zijn.
Veelvoorkomende namen aanmaken in Gmail, en van veel/sommige varianten erop zal die kwaadwillende ook de Email ontvangen.

Weer iets om over na te denken...
Of het is weer mijn paranoide brein, die overal iets achter zoekt.
Maar het zou kunnen lijkt mij.

Dus behalve wachtwoord wordt nu dus ook adres zelf belangrijker.
Vooral als je Jan Smit, Jan Smidt, Jannus Smit....anyway, John Doe, etc heet.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

HMC schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:00:
[...]

Dus behalve wachtwoord wordt nu dus ook adres zelf belangrijker.
Vooral als je Jan Smit, Jan Smidt, Jannus Smit....anyway, John Doe, etc heet.
Dat was het altijd al. Je krijgt ook minder spam met een lang, moeilijk te raden e-mail adres...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:27

SomerenV

It's something!

Nooit geweten dat het niet uitmaakt of je een punt in een gmail-adres zet of niet. Net geprobeerd bij m'n eigen e-mail-adres (overal punten) en komt inderdaad gewoon aan. Ligt het dan aan mij of is dat een gruwelijk slordige fout vanuit Google? Want stel ik heb pietheijn@gmail.com, kan iemand anders dan wel gewoon piet.heijn@gmail.com aanmaken? En komt die mail dan alleen bij hem aan of ook bij jou?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

SomerenV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:38:
Nooit geweten dat het niet uitmaakt of je een punt in een gmail-adres zet of niet. Net geprobeerd bij m'n eigen e-mail-adres (overal punten) en komt inderdaad gewoon aan. Ligt het dan aan mij of is dat een gruwelijk slordige fout vanuit Google? Want stel ik heb pietheijn@gmail.com, kan iemand anders dan wel gewoon piet.heijn@gmail.com aanmaken? En komt die mail dan alleen bij hem aan of ook bij jou?
Het is een bewuste keus, en maakt mijnsinziens gmail ook veiliger. Mensen kunnen die emailadressen met punten er tussen ook niet aanvragen als er al een alternatief bestaat, waardoor de kans op verkeerd bezorgde mail afneemt. Daarnaast vind ik de mogelijkheden wel fijn voor mijn filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Andersom zou het dus ook moeten werken. Als je origineel aangevraagde gmailadres een punt heeft en je daarna mailt zonder punt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik ken het probleem, kreeg laatst vliegtickets toegestuurd (was een Amerikaanse binnenlandse vlucht, had er niet zo vee aan). Maar krijg ook Nederlandse mails binnen, uitnodigingen voor kinderfeestjes bijvoorbeeld. Soms ook mensen die spullen van hun werk e-mail naar hun prive-email proberen te sturen.

Meestal stuur ik dan naar de afzender wat terug, dat ze het verkeerde e-mail adres gebruikt hebben.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
SomerenV schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 23:38:
Jorgen schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:21:
Andersom zou het dus ook moeten werken. Als je origineel aangevraagde gmailadres een punt heeft en je daarna mailt zonder punt.
Volgens mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk. Niemand anders kan een nieuwe e-mail aanmaken die een variatie op dat van jou is, met als enige verschil een paar punten. Er bestaat niet zoiets als een "origineel aangevraagde gmailadres met een punt". Je maakt een account aan en of je nu voornaam.achternaam@gmail.com intypt of voornaamachternaam het maakt allemaal niet uit, alle variaties daarvan met punten erin zijn allemaal van jou. Google doet net alsof de punten er niet staan. Niemand anders kan een variatie erop daarna nog aanmaken :). Het is geen fout, maar by design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Toch wel vreemd. Die punten hebben er op zich niet zoveel mee te maken, want als jij pietjansen@gmail.com hebt, kan iemand anders niet meer piet.jansen@gmail.com aanmaken.

Het komt dus gewoon door mensen die een compleet verkeerd adres intikken. Maar wat ik zo raar vind, is dat dit alleen bij GMail zoveel lijkt te gebeuren?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 23:47
Intern is j.a.a.p gewoon jaap@gmail.com

een punt is gewoon iets cosmetisch, niks anders.

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Compizfox schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:13:
Het komt dus gewoon door mensen die een compleet verkeerd adres intikken. Maar wat ik zo raar vind, is dat dit alleen bij GMail zoveel lijkt te gebeuren?
1) Gmail wordt ontzettend veel gebruikt.
2) Doordat je bij Gmail heel veel e-mailadressen krijgt (met alle mogelijke puntjes), levert een typo eerder een botsing met een bestaand e-mailadres op. Stel ik ben a.de.vries@gmail.com. De eigenaar van sdevries@gmail.com maakt een typo en vult adevries@gmail.com in. In principe is dit een ander adres, maar doordat Gmail mijn punten wegdenkt komt het bij mij binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ulster Seedling op 23-06-2014 21:20 ]

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dus is je e-mail adres te simpel. Bij afthdevries23062014@gmail.com zal je dit probleem lang niet zo vaak hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb mijn eigen domein bij gmail aangemaakt maar zelfs daar heb ik wel eens mail gehad die niet voor mij bedoeld is op mijn gmail-tmp account alias. Heb die nu uitgezet en sindsdien geen last meer.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irvi
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb het idee dat het andersom is, i.t.t. tot wat Google zelf schrijft. Dat zal uiteraard niet, maar ik ervaar het volgende:
Mijn e-mailadres is j.m.mijnachternaam@gmail.com
Ik krijg gewoon mijn mails
Heel af en toe krijg ik mail die geadresseerd zijn aan jmhouben@mijnachternaam.com

Ik neem aan dat dat e-mailadres óók bestaat (waarom mailen vreemde mensen anders naar dat adres?), als dat niet zo is, I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is je punt? En waarom wilde je dat maken in een bijna vier jaar oud topic?

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 22-01-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

irvi schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:24:
Mijn e-mailadres is j.m.mijnachternaam@gmail.com
Ik krijg gewoon mijn mails
Heel af en toe krijg ik mail die geadresseerd zijn aan jmhouben@mijnachternaam.com
Dat klopt. GMail negeert punten in emailadressen compleet: mail naar j.m.mij.nach.tern.aam@gmail.com komt dus net zo goed bij jou aan.
Ik neem aan dat dat e-mailadres óók bestaat (waarom mailen vreemde mensen anders naar dat adres?), als dat niet zo is, I rest my case.
Het emailadres bestaat in de zin dat het een alias is van jouw GMail-account, net als alle andere mogelijke varianten met punten. Het is dus niet van iemand anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Compizfox op 22-01-2018 14:44 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

P_Tingen

omdat het KAN

CyBeR schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:25:
Wat is je punt? En waarom wilde je dat maken in een bijna vier jaar oud topic?
Valse start denk ik; dit is zijn eerste post....

[ Voor 12% gewijzigd door P_Tingen op 22-01-2018 14:52 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1032695

Ergens zat/zit er toch een bug in GMail. Ik heb al 8 jaar hetzelfde gmail-account: voorletterachternaam@gmail.com.

Sinds ongeveer een jaar ontvang ik mails die gericht zijn aan voorletter.achternaam@gmail.com. Iedere keer contact gezocht met de afzenders, totdat vorige week eindelijk iemand reageerde en contact heeft opgenomen met deze persoon en die bleek inderdaad hetzelfde gmail-account aangemaakt te hebben, maar dan met een punt. Deze heeft een nieuw email-account aangemaakt waarna ik mail die aan hem gericht was, naar hem geforward heb en deze had hij soms wel, en soms niet ontvangen.

Ook gemeld bij GMail, standaard reactie teruggekregen dat GMail geen punten herkent in adressen. Call me stupid maar waarom is het dan mogelijk om een adres aan te maken dat al bestaat (in een puntloze variant)?

O ja, geen deze persoon had dus geen mail die gericht was aan mij ontvangen, dus dat werkt dat wel weer goed :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1032695 op 24-01-2018 09:02 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan niet, dus die persoon is gewoon te dom om z'n kont te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 1032695 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:43:
(...) die bleek inderdaad hetzelfde gmail-account aangemaakt te hebben, maar dan met een punt. (...)
Ik had een paar minuten over en heb zojuist geprobeerd om een variant op mijn Gmail-adres te registreren. Google geeft me vervolgende het volgende terug:
Someone already has that username. Note that we ignore periods and capitalization in usernames. Try another?
Dan ligt nu dus de uitdaging bij jouw om de bewering die ik net van je citeer te bewijzen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

tjsa, als een topic niet will afzinken moet je het soms onderduwen. Terug naar 2014

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.