Hallo Tweakers,
Ongeveer twee jaar geleden heb ik deze computer samengesteld:
Ongeveer een half jaar geleden is er iets mis gegaan. Wanneer ik de machine opstart krijg ik een BSOD. Soms kom ik tot aan het inlogscherm van Windows 7, maar dan zitten er allemaal "distorted" lijnen over het scherm heen. Wanneer ik dan probeer in te loggen crashed het systeem.
Ik verneem dat het aan de videokaart ligt, maar wil dit zeker weten voordat ik een nieuwe GPU aanschaf. Wanneer ik de gpu ontkoppel werkt het systeem zonder problemen. Zoveel mogelijk de computer strippen en de GPU erin laten veranderd niets aan de situatie.
Er is echter geen visuele beschadiging te zien aan de kaart.
Is hier iets mis met de GPU, of is er toch iets mis met de PSU?
PS: vervanger wordt indien GPU waarschijnlijk een 660.
Ongeveer twee jaar geleden heb ik deze computer samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2400 Boxed | € 190,20 | € 190,20 |
| 1 | Asus P8Z68-V LX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD5000AAKX, 500GB | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 232,20 | |
Ongeveer een half jaar geleden is er iets mis gegaan. Wanneer ik de machine opstart krijg ik een BSOD. Soms kom ik tot aan het inlogscherm van Windows 7, maar dan zitten er allemaal "distorted" lijnen over het scherm heen. Wanneer ik dan probeer in te loggen crashed het systeem.
Ik verneem dat het aan de videokaart ligt, maar wil dit zeker weten voordat ik een nieuwe GPU aanschaf. Wanneer ik de gpu ontkoppel werkt het systeem zonder problemen. Zoveel mogelijk de computer strippen en de GPU erin laten veranderd niets aan de situatie.
Er is echter geen visuele beschadiging te zien aan de kaart.
Is hier iets mis met de GPU, of is er toch iets mis met de PSU?
PS: vervanger wordt indien GPU waarschijnlijk een 660.