Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 17:33
melk0r attendeerde ons hier op in het andere topic. Iemand enig idee of en hoe ze dit willen controleren?

'Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.'

Of kan ik het proberen om mijn bestaande abbonnement er op te zetten (scheelt weer 5,50)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoezo scheelt dat 5,50? Als je al een OV-Chipkaart hebt, hoef je er toch geen meer te kopen?

Als je een papieren abonnement hebt wordt het een ander verhaal, daar zegt deze specifieke voorwaarde niks over. Even de volledige voorwaarden checken / contact opnemen met NS lijkt me de beste optie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2014 16:07 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
mijn ov-chip met abbo erop verloopt (de chipkaart want is max. 5 jaar geldig, niet het abbo) binnenkort, nu dacht ik dus makkelijk een vervangende te scoren. naar mijn weten kan je je abbo op een andere kaart kopieren / dupliceren via de ns site. of dat nu 1 is die ik opnieuw ergens anders aanschaf of via deze aanbieding krijg, lijkt mij niet zoveel uit te maken (tenzij er dus een werkelijk een check op zit of het gewoon een ontmoedigende tekst is, waar ik nu informatie over probeer te krijgen in dit topic).

[ Voor 76% gewijzigd door lama83 op 19-06-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Krijg je niet gewoon een nieuwe kaart als de oude verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is ook het eerste wat ik me even afvraag (ik had dit scenario inderdaad even over het hoofd gezien): wat is normaal de procedure als je kaart verloopt? Kan je dan zomaar een random nieuwe kaart uit automaat trekken en daar je producten op overzetten? Vast niet, daar zal ongetwijfeld een specifieke procedure voor zijn die anders is dan het bestellen van een nieuwe kaart, zoals in deze actie.

Juist ja, kaart 'verlengen' gaat via de volgende pagina:
https://www.ov-chipkaart....aartnummerinvoerenpagina/

En dat is dus een aparte gescheiden procedure.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2014 16:34 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
In het geval van een persoonlijke OV Chipkaart krijg je meestal een bericht dat je OV Chipkaart verloopt. In mijn geval moest ik een nieuwe bestellen via de website: https://www.ov-chipkaart....aartnummerinvoerenpagina/

En dat kost dan €7,50. Abbonementen werden bij mij overgezet toen ik het kreeg, geld werd dan teruggestort. Dat is de normale procedure.

OV-Chipkaart abbonementen worden toegevoegd voor één specifieke OV Chipkaart nummer (staat op je OV Chipkaart). Even snel omwisselen kan niet, daarom dat NS daarvoor waarschuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlvdp
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2022
Waar kan je dan de ov kaart aanvragen voor 2 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
check centraal aanbiedingen topic.

ik zie via die link het volgende staan 'Ik wil geen nieuwe kaart, wel mijn saldo terug. Mijn abonnement en/of Automatisch opladen kan ik niet meer gebruiken nadat mijn oude kaart verloopt. ' zou dit suggereren dat nadat TLS het abbonnement losgekoppeld heeft je hem weer aan een nieuwe (in dit geval die van de NS) kan koppelen (moet je wel wachten tot ie verlopen is waardoor je er tijdelijk niet gebruik van kan maken)? is alleen ook nog de vraag of bij het invullen van gegevens via de NS-site dat ie doorheeft dat je al klant bent waardoor dit alles niet opgaat.

[ Voor 8% gewijzigd door lama83 op 19-06-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 13:30
Blijft nep, ben zelf al een paar keer in Hong Kong & Tokyo geweest, betaal je gewoon een borg voor je kaart. Je krijgt het geld ook terug als je je kaart weer inleverd, zonder administratie kosten die ze er hier weer van af trekken. En het belangrijkste, het is daar nog nooit fout gegaan. Borg is ook wel handig voor de toerist. Lees net dat de OV bedrijven 23 miljoen euro overhouden aan vergeten uit te check reizen. In Rotterdam heeft de RET ook wel problemen met een abo, dan schrijft ie ook geld af, terwijl dat niet mag omdat je binnen de zone reist. Anonieme kaart is hier net zo duur als een persoonlijke.

[ Voor 15% gewijzigd door Wasabi! op 19-06-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Wasabi!, laten we die discussie niet hier gaan voeren. Daarvoor hebben we OV Chipkaart. Hier gaat het over de voorwaarden rond deze aanbieding.

Pagina: 1