Beste,
Ik heb vandaag een extra 256mb pc133 dimm gekocht voor mijn dell dimension 4100. Dit systeem bestaat uit de volgende configuratie:
PIII 1000
128mb p133 dimm
80 gig hd
cd writer
dvd speler
gforce2 ultra
Santa Cruz (turtle beach) geluidskaart)
Ik draar hier op win xp build 2485 (het probleem deed zich ook voor op build 2461)
Nu komt het probleem nadat ik het nieuwe dimmetje in de computer heb gestopt geeft mijn geluids kaart een zeer irritant geluid hoog eentonig geluid. Ik hoor geen normaal geluid meer.
Ik heb het volgende al geprobeerd.
1. Geluidskaart reinstallen;
2. Win xp updaten met build 2481;
3. Nieuwe Dimm er uit en geluidskaart deinstallen, rebooten en dimm er weer in Weer rebooten en geluidskaart in een ander slot er weer in en opnieuw installeren;
4. Dimm in een ander slot;
5. Alleen mijn nieuwe 256 dimm er in;
Niks van het bovenstaande helpt. Alleen als ik mijn oude dimm er weer instop (dus oude configuratie) is er niks aan de hand.
Kent iemand dit probleem en of weet iemand een oplossing
(het systeem werkt voor de rest perfect)
Alvast bedankt voor je reactie!
Groet,
Hans
Ik heb vandaag een extra 256mb pc133 dimm gekocht voor mijn dell dimension 4100. Dit systeem bestaat uit de volgende configuratie:
PIII 1000
128mb p133 dimm
80 gig hd
cd writer
dvd speler
gforce2 ultra
Santa Cruz (turtle beach) geluidskaart)
Ik draar hier op win xp build 2485 (het probleem deed zich ook voor op build 2461)
Nu komt het probleem nadat ik het nieuwe dimmetje in de computer heb gestopt geeft mijn geluids kaart een zeer irritant geluid hoog eentonig geluid. Ik hoor geen normaal geluid meer.
Ik heb het volgende al geprobeerd.
1. Geluidskaart reinstallen;
2. Win xp updaten met build 2481;
3. Nieuwe Dimm er uit en geluidskaart deinstallen, rebooten en dimm er weer in Weer rebooten en geluidskaart in een ander slot er weer in en opnieuw installeren;
4. Dimm in een ander slot;
5. Alleen mijn nieuwe 256 dimm er in;
Niks van het bovenstaande helpt. Alleen als ik mijn oude dimm er weer instop (dus oude configuratie) is er niks aan de hand.
Kent iemand dit probleem en of weet iemand een oplossing
(het systeem werkt voor de rest perfect)
Alvast bedankt voor je reactie!
Groet,
Hans