Toon posts:

Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb vandaag een extra 256mb pc133 dimm gekocht voor mijn dell dimension 4100. Dit systeem bestaat uit de volgende configuratie:
PIII 1000
128mb p133 dimm
80 gig hd
cd writer
dvd speler
gforce2 ultra
Santa Cruz (turtle beach) geluidskaart)

Ik draar hier op win xp build 2485 (het probleem deed zich ook voor op build 2461)

Nu komt het probleem nadat ik het nieuwe dimmetje in de computer heb gestopt geeft mijn geluids kaart een zeer irritant geluid hoog eentonig geluid. Ik hoor geen normaal geluid meer.
Ik heb het volgende al geprobeerd.

1. Geluidskaart reinstallen;
2. Win xp updaten met build 2481;
3. Nieuwe Dimm er uit en geluidskaart deinstallen, rebooten en dimm er weer in Weer rebooten en geluidskaart in een ander slot er weer in en opnieuw installeren;
4. Dimm in een ander slot;
5. Alleen mijn nieuwe 256 dimm er in;

Niks van het bovenstaande helpt. Alleen als ik mijn oude dimm er weer instop (dus oude configuratie) is er niks aan de hand.

Kent iemand dit probleem en of weet iemand een oplossing

(het systeem werkt voor de rest perfect)

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet,

Hans

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is een probleem dat ik nog nooit eerder gehoord heb. De enige plausibele verklaring die ik kan bedenken is dat je systeem niet goed samenwerkt met het geheugen, en dat er daardoor stoorsignalen op de voedingslijnen van de PCI bus ontstaan zodat je geluidskaart ineens interferentie uitbraakt.

Gebeurt het ook als je de CD-ROM en Line-In audio inputs op je geluidskaart op muted zet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 21:31 schreef Exirion het volgende:
Dit is een probleem dat ik nog nooit eerder gehoord heb. De enige plausibele verklaring die ik kan bedenken is dat je systeem niet goed samenwerkt met het geheugen, en dat er daardoor stoorsignalen op de voedingslijnen van de PCI bus ontstaan zodat je geluidskaart ineens interferentie uitbraakt.

Gebeurt het ook als je de CD-ROM en Line-In audio inputs op je geluidskaart op muted zet?
Ja ik heb dan nog steeds hetzelfde probleem

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
terug naar de winkel en ruil hem om voor een andere of zelfs andere merk

• Exirion
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 21:35 schreef Kev0867 het volgende:
Inderdaad het beste advies, maar als het systeem verder stabiel draait ben ik toch wel _heel_ erg benieuwd waar de oorzaak ligt :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 21:35 schreef Kev0867 het volgende:
Ja dat ben ik ook van plan maar ik heb voor de rest geen enkel probleem dat vind ik zo raar.

• Palomar
  • Niet online
heel vaag... zal idd wel een niet goed werkend dimmetje zijn...

wat het anders misschien nog zou kunnen zijn is dat de drivers van je geluidskaart niet met >128MB ram overweg kunnen.. maar dat lijkt me extreem vaag en zal het probleem dan ook wel niet zijn.. maarja je moet alle mogelijke oorzaken bij langs gaan natuurlijk :+
Pagina: 1