• AR3D
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04-2025
Hooi tweakers, ik heb een scherm liggen van 3 jaar oud en het is tijdens verhuizen kapot gegaan (scherm wil niet meer aan gaan) het is een 24"samsung 1920*1280, dus full HD+
ik wil hem niet zomaar weg gooien want het is echt zonde, waar kan ik het goed en cheap laten repareren en is dit een goed idee?

Ik heb tussen door een nieuwe 27"LG LED gekocht dus het heeft geen haast, ik dacht misschien kan ik die nog gebruiken voor de PS3,

wat denken jullie? :?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31
Wat heeft het scherm gekost? En wat ben je kwijt aan de reperatie?

Zonder dat te weten kan eigenlijk niemand wat zinnigs zeggen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb ik laatst ook last van gehad met mijn Dell 2407. Gelukkig vond ik op internet een guide met hoe je het meest voorkomende euvel zelf kon repareren. Maar of dat voor jouw Samsung ook zo is....

Wel is het laten repareren van je monitor al gauw niet rendabel. Je zit al snel aan 100 euro maakloon, daar komen dan nog de onderdelen bij. Dus als het een goedkope TN monitor was, gewoon weggooien. Zit er een IPS scherm in met een goed beeld/contrast, dan is het evt. te proberen. Ik was 15 euro kwijt aan onderdelen voor mijn Dell en een uur van mijn tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 19-06-2014 12:58 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Waarschijnlijk zijn er wat elco's ontploft op je voeding. Veel voorkomend probleem bij (samsung) beeldschermen. Dit is eenvoudig zelf te repareren, als je met een soldeerbout uit de voeten kan.

Nieuwe elco's kosten een paar euro; maar welke je nodig hebt kun je pas zien als je je scherm open hebt gemaakt. Op google is er zat te vinden over hoe dit moet.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Laten repareren is hij waarschijnlijk niet waard inderdaad.

Als je zelf wilt "sleutelen" of iemand weet die dat voor je wilt doen zal het waarschijnlijk blijven bij 1-3 tientjes aan onderdelen.

edit:
En als je er zelf geen spullen of skill voor hebt kun je waarschijnlijk ook wel een tweaker vinden die bij je in de buurt woont en je er mee kan helpen. Al dan niet voor een kleine vergoeding

[ Voor 33% gewijzigd door timberleek op 19-06-2014 14:16 ]

• AR3D
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-04-2025
hey mensen, bedankt voor jullie reacties, ik ga em openmaken in de weekend, kijken wat er gedaan kan worden, ik heb wat ervaring met soldeerboutjes dus waarschijnlijk komt het goed uit.
thnx voor de advies!
Pagina: 1