Windows 7 installeren geeft: Er kan geen nieuwe systeempart.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen58
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06-2014
Na een haat/liefde verhouding met Ubuntu heb ik besloten om op mijn HTPC Windows 7 (64) te zetten.

Eerst een bootable USB drive gemaakt, dat werkt allemaal. Na enkele stappen krijg ik echter de foutmelding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".

Uiteraard heb ik dit probleem uitvoerig bestudeerd via Google en diverse fora. Een oplossing heb ik echter nog niet gevonden.

Wat ik reeds heb geprobeerd:

In BIOS AHCI veranderd in IDE (geen resultaat)
Mijn SSD even gewisseld voor een conventionele HD (ook geen resultaat, ik dacht hiermee uit te sluiten dat het aan mijn SSD ligt, is dat overigens correct?)

Ik weet niet goed wat ik moet doen en hoop dat iemand mij in dit forum kan helpen.

Specs:

Antec ISK 110 VESA
MSI H87I AC (1150 socket en H87 chipset)
Kingston SSDNow V300 120 GB
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB
Intel Pentium G3420 / 3.2 GHz

Dank voor jullie reactie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat is de partitietabeltlype van de schijf, in welke modus ben je gestart (legacy BIOS of UEFI) en hoeveel partities heeft de schijf? Als de boel toch leeg mag, open je een command prompt via Shift+F10 en voer je de volgende commando's uit, uiteraard nadat je zeker weet dat je de juiste schijf hebt:
diskpart
list disks
select disk 0 # of welke schijf jouw interne schijf is
clean

Alles wordt dan gewist mbt partities, inclusief de partitietabel. Je kan dan naar het begin van de Windows setup om 'm opnieuw naar de schijf te laten zoeken, of je herstart het systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen58
De schijft ' heet' Schijf 0 Partitie 1, type primair. Dit is de enige partitie. Boot mode select staat op ' Legacy + UEFI'.

Ik kom in het commando scherm. Denk dat ik dan eerst even naar C:\ moet? (staat standaard op X)
Daarna je tips volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, C: hang je aan volume/partitie (of map, zelfs dat kan in theorie) Zelfde als Linux met mounting
Aangezien je partities gaat verwijderen kies je geen C: of zo. na clean commando bestaan er immers geen partities meer

Start dus eerst het commando en typ: DISKPART
Microsoft DiskPart version 6.3.9600

Copyright (C) 1999-2013 Microsoft Corporation.
On computer: MIJNPC

DISKPART> list disk

Disk ### Status Size Free Dyn Gpt
-------- ------------- ------- ------- --- ---
Disk 0 Online 232 GB 23 GB
Disk 1 Online 931 GB 0 B

DISKPART> select disk 0

Disk 0 is now the selected disk.

DISKPART> clean

Na list disk krijg je dus een overzicht van de disks welke gevonden worden en hiervoor wordt een nummer weergegeven.
Als de disk waarop je wilt gaan installeren hier wordt weergegeven (kijk naar de grootte van de schijf), ga je verder met regel 3. In het bovenstaande voorbeeld is mijn systeem schijf dus disk 0.

(Als de disk NIET wordt weergegeven, breek je het commando af met de opdracht: exit. Je zult dan eerst verder moeten kijken waarom de disk niet wordt weergegeven. Oorzaken kunnen zijn dat er geen controller drivers geladen zijn. Maar met controller in IDE modus zou je meestal wel goed moeten zitten. Anyways, verder zoeken / resultaten posten is dan het devies.)

Als je systeemdisk wel wordt weergegeven ga je verder met het volgende commando:

Select disk <n>

Waar <n> staat vul je het nummer van de disk in. (vergeet de <>)
Nu heb je de disk geselecteerd waarop je het commando clean gaat uitvoeren.
Als laatste geef je het commando clean
Nu worden ALLE partities en indelingen op de geselecteerde disk verwijderd.
Hierna eindig je de routine met het commando exit en verlaat je aldus DISKPART.

Try and install again....

[ Voor 21% gewijzigd door akimosan op 18-06-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen58
Dank voor je reactie!

Ik heb het volgende gedaan en krijg daarbij het volgende te zien:

X:\Sources> is mijn startscherm als ik Shift+F10 doe. Daar typ ik DISKPART

Microsoft DiskPart versie 6.1.7601

Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation.
On computer: MINWINPC

DISKPART> list disk

Disk 0 Online 111 GB 111 GB
Disk 1 Online 14 GB 0 B

select disk 0

Schijf 0 is nu de geselecteerde schijf

DISKPART > clean

DiskPart heeft de schijf opgeruimd

DISKPART > exit

DiskPart afsluisten...

X:\Sources>exit

Vervolgens kom ik terug in het menu ' Waar wilt u Windows installeren?'. Daarna even de niet-toegewezen ruimte toewijzen met Nieuw en daarna blijft dezelfde foutmelding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".

Uiteraard heb ik opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Download eens GParted. Brand de image op een cd en boot met deze live-cd eens op.
Hiermee kan je de schijf formateren op b.v. NTFS. Misschien dat dit een oplossing voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat staat er in 't logbestand? Er moet iets in staan wat de boel verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen58
Dank voor julle tips. Ik heb geen brander en bovendien heeft mijn HTPC geen cd/dvd speler.

Hoe open ik 't logbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wordt toch opgegeven? Als 't goed is is de melding een link dat het log opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen58
Dat wordt inderdaad opgegeven. Maar de melding is niet aan te klikken. Linker en rechter muisknop doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

We kauwen hier niet alles voor, je zal zelf moeite moeten doen om het een en ander uit te zoeken. Als je niet weet hoe je 't log naar voren haalt, dan vraag je 't aan Google, want je bent gegarandeerd niet de enige die hier tegenaan loopt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Ik wil nog even wat toevoegen, want ik had hetzelfde onderstaande probleem en heb het kunnen oplossen!
jeroen58 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:01:
Eerst een bootable USB drive gemaakt, dat werkt allemaal. Na enkele stappen krijg ik echter de foutmelding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".
Ook ik heb van alles geprobeerd zoals op andere poorten de SSD aansluiten, nieuwe SATA kabel, een HDD erin in plaats van een SSD, diskpart gebruikt, enz.
Nu wou ik ook installeren vanaf een USB-stick en kwam na heel veel zoeken op Youtube de volgende reactie tegen:
Duc Truong Bui:
unplug USB -> click refresh -> plugin USB again -> click refresh -> click next.
Dit moet je dus doen als je in het scherm zit van "...geen nieuwe systeempartie...".
Dit was alles wat ik moest doen om door te kunnen gaan. Tenminste, Windows 7 is nu normaal aan het installeren.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv12773
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-08 00:51
Kijk, dat berichtje hierboven daar hebben we wat aan !! :)

Ik zat net met hetzelfde probleempje... Thanks WhiteRaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Bij mij is het opgelost om door dat kleine systeempartitie (55mb) op dezelfde schijf/ssd ook te verwijderen.

-edit-

Sorry Jeroen. Ik dacht dat het werkte maar dat is niet zo.

ik heb de vraag bij Micorosft op het Forum geplaatst.
Geïnteresseerden kunnen meekijken:

http://answers.microsoft....4b82019b?tm=1407717556846

[ Voor 61% gewijzigd door Mocro_Pimp® op 11-08-2014 02:53 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik heb ook dit probleem gehad, bij mij hielp het om alle overige hardeschijven los te koppelen zodat alleen de hardeschijf waar windows op moest komen was aangesloten. Ik heb de installatie vanaf USB uitgevoerd (ik gebruik geen cd/dvd-speler meer). Daarnaast moet je bij installatie vanaf USB mogelijk even overschakelen naar een USB 3< aansluiting. USB 3 wil nog wel eens problemen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Angelgamer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:23:
Ik heb ook dit probleem gehad, bij mij hielp het om alle overige hardeschijven los te koppelen zodat alleen de hardeschijf waar windows op moest komen was aangesloten. Ik heb de installatie vanaf USB uitgevoerd (ik gebruik geen cd/dvd-speler meer). Daarnaast moet je bij installatie vanaf USB mogelijk even overschakelen naar een USB 3< aansluiting. USB 3 wil nog wel eens problemen geven.
Ik weet wel zeker dat het aan USB 3.0 ligt. Ik heb dezelfde installatie vanaf een USB 2.0 gedaan en het werkte meteen.

Alle stappen van diskpart, bootrec.exe, panther, clean, clean all, format bootfix bios reset ik heb ALLES geprobeerd terwijl het enige wat ik had hoeven doen een USB 2.0 stick gebruiken.

Zou het aan Microsoft liggen (linux installatie deed het wel vanaf USB 3.0), of aan de usb (controller)? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Combinatie daarvan eigenlijk. WIndows 7 werkt niet vanaf USB3, USB2 poortje gebruiken en weg is het probleem (of windows 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

WhiteRaver schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:06:

[...]

Dit moet je dus doen als je in het scherm zit van "...geen nieuwe systeempartie...".
Dit was alles wat ik moest doen om door te kunnen gaan. Tenminste, Windows 7 is nu normaal aan het installeren.
Ook voor mij de oplossing! 8) Danku ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

weet dat dit al een ouwe topic is maar wou er geen nieuwe voor maken
ik heb het zelfde probleem , heb USB Kingstone 16gb en krijg het zelfde dat er geen nieuwe partities kunnen worden gemaakt en geen bestaande systeem partitie worden gevonden
heb geprobeerd wat hier boven stond in de topic.

ook zoals een usb 2.0 aansluiting te nemen en vernieuwen en opnieuw er in te zetten

weet niet of dit door me moederboard kan komen?? (asus rampage 5 black edition?)

----------- Opgelost ----------
Stick was zelf een usb 3.0 vervangen door normale usb 2.0 en werkte in 1 keer
----------------------------------

mvg
Joey

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 13:24
Ik had het zelfde probleem tijdens het installeren van windows 7 (64bit) vanaf een dvd. Oplossing bleek het unpluggen van een nog aangesloten usb stick.

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

masauri

aka qwybyte

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, bij mij hielp het om de schijf te verwijderen en nieuw aan te maken.
Daarna ging hij wel gewoon door met de installatie.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Met dit soort problemen is het inderdaad vaak iets met USB, op mijn oude laptop was het de usb stick waarvan ik Windows probeerde te installeren (die er even uit en weer in zoals eerder genoemd) en op de desktop hetzelfde maar dan met het toetsenbord...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooiweer16
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-06 10:37
Ik had dit toevallig gister ook nog met een windows 8 installatie...

Ik had in de BIOS me sata poorten van AHCI naar IDE gezet>reboot>weer foutmelding
Hierna had ik IDE weer naar AHCI gezet>reboot>toen ging hij installeren
Ik had ook bij beide de USB poort veranderd
Toen ik dit deed had ik alle andere SATA kabels wel losgekoppeld van HD etc..

[ Voor 6% gewijzigd door Mooiweer16 op 20-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een SSD schijf is het belangrijk als je vanaf USB installeert dat de schijf in de opstartvolgorde boven de usb staat. Anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WintersGaming
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 22:14
Jongens Allemaal enorm bedankt haha, laptop van een collega aan het her installeren omdat hij windows 8 zat was zonder touchscreen, dus ik met mijn grote mond vertel dat ik er wel windows 7 op kan zetten via usb ( nog nooit gedaan tot vandaag ) kom ik dus bij installatie de foutmelding tegen van deze topic ! ik usb erin en eruit en ja hoor installatie gaat verder!

Wat kan ik toch zonder tweakers !

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Ik wil nog even wat toevoegen, want ik had hetzelfde onderstaande probleem en heb het kunnen oplossen!

[...]

Ook ik heb van alles geprobeerd zoals op andere poorten de SSD aansluiten, nieuwe SATA kabel, een HDD erin in plaats van een SSD, diskpart gebruikt, enz.
Nu wou ik ook installeren vanaf een USB-stick en kwam na heel veel zoeken op Youtube de volgende reactie tegen:

[...]

Hier had ik zeker wat aan! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinimo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:09
Moggeuh,

Ik had hetzelfde probleem en onderstaande oplossing heeft voor mij gewerkt!!
thanks

[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeristje
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07 17:53
Duc Truong Bui:
unplug USB -> click refresh -> plugin USB again -> click refresh -> click next.

Dit werkte perfect voor mij.
had al mijn windows partitie verwijderd, kon geen nieuwe aanmaken.
maar belangrijkste was dat ik windows terug kon herinstalleren zo EN aan men backup partitie kon.
(was wel voor iemand anders, maar data terughebben is belangrijkste. nu heb'k gekeken voor een backupprogramma met externe schijf voor die mensen, zodat ze dat nooit meer tegenkomen ).

Verwijderd

ik had exact het zelfde. Op een Linux Mint laptop windows 7 installeren. Uiteindelijk bleek een andere USB stick de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadmouse93
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik had ook dit probleem maar dan met een installatie via een dvd. De oplossing was uiteindelijk te simpel ik hoefde gewoon alleen bij de installatie alle partities te verwijderen. Het formatteren was niet genoeg namelijk. Ik had mijn hele pc uit elkaar gedraaid en het enige wat ik moest doen was 2 keer op een rood kruisje klikken... :X

deadmouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop gaf bij Win7 installatie dezelfde foutmeldingen, een usb2.0 stick in een usb3.0 poort. Na vele pogingen heb ik uiteindelijk toch maar een DVD gebrand, hij is bezig nu zonder problemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem nog steeds, Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer Informatie niks helpt van hierboven heb het via een dvd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

jeroen58 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:21:
Dank voor je reactie!

Ik heb het volgende gedaan en krijg daarbij het volgende te zien:

X:\Sources> is mijn startscherm als ik Shift+F10 doe. Daar typ ik DISKPART

Microsoft DiskPart versie 6.1.7601

Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation.
On computer: MINWINPC

DISKPART> list disk

Disk 0 Online 111 GB 111 GB
Disk 1 Online 14 GB 0 B

select disk 0

Schijf 0 is nu de geselecteerde schijf

DISKPART > clean

DiskPart heeft de schijf opgeruimd

DISKPART > exit

DiskPart afsluisten...

X:\Sources>exit

Vervolgens kom ik terug in het menu ' Waar wilt u Windows installeren?'. Daarna even de niet-toegewezen ruimte toewijzen met Nieuw en daarna blijft dezelfde foutmelding: "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden.Zie de logboekbestanden van Setup voor meer informatie".

Uiteraard heb ik opnieuw opgestart.
Je had geen partitie moeten aanmaken maar gewoon "Refresh" knopje gebruiken en daarna gewoon disk selecteren en windows zelf alles laten regelen.

Doordat je zelf partitie hebt aangemaakt is er geen ruimte meer vrij die nodig is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:21

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Toevallig liep ik ook tegen dit probleem aan, en ik heb deze stappen uitgevoerd http://druss.co/2014/07/f...-18-7-vista-etc-from-usb/ waardoor ik windows 7 kon installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door MisterJD op 23-01-2016 22:57 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09-2021
Hier hetzelfde, nieuwste Windows 7 iso van Microsoft website. Een USB 3.0 stick bleef foutmelding geven, ook systeempartitie van 100mb werd niet aangemaakt. Opnieuw partitie aangemaakt met USB 2.0 stick bleek de oplossing te zijn! Bedankt Tweakers..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik kreeg net dezelfde foutmelding en voor mij was de oplossing de tweede post, daarna zonder problemen kunnen installeren.
Hero of Time schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:51:
En wat is de partitietabeltlype van de schijf, in welke modus ben je gestart (legacy BIOS of UEFI) en hoeveel partities heeft de schijf? Als de boel toch leeg mag, open je een command prompt via Shift+F10 en voer je de volgende commando's uit, uiteraard nadat je zeker weet dat je de juiste schijf hebt:
diskpart
list disks
select disk 0 # of welke schijf jouw interne schijf is
clean

Alles wordt dan gewist mbt partities, inclusief de partitietabel. Je kan dan naar het begin van de Windows setup om 'm opnieuw naar de schijf te laten zoeken, of je herstart het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiogek11
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 21:56
Iedereen bedankt!
Bij de bekende melding heb ik de vers aangemaakte partitie verwijderd zodat de 'melding' verdwijnt, en toen de USB3 stick even eruit en er in gedaan en toen ging hij bij mij ook gewoon verder.
Eigenlijk een veel te simpele oplossing voor zo'n -toch wel- vervelend probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgroen81
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ik heb een aantal keer problemen gehad met de installatie van windows 7/8.1/10 op verschillende machines.
Het probleem ontstaat waarschijnlijk bij het gebruik van sommige USB3 sticks.
Windows install
Vervolgens verschijnt de melding: "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition" of "Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden." in het Nederlands.

De oplossing wil ik graag delen omdat ik hem nog niet vaak ben tegengekomen op internet.
Als dit probleem zich voordoet moet de USB stick verwijderd worden en druk je op refresh.
Stop dan de USB stick weer in de computer en druk nogmaals op refresh.
Dan gaat de installatie ineens wel door.

Dat is alles...

[ Voor 9% gewijzigd door mgroen81 op 23-08-2016 22:29 ]

Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kverkissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-12-2023
Bij mij werkte al deze oplossingen niet. Hier was de oplossing om een andere USB poort te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
zelfde probleem alle usb poorten geprobeerd alle andere oplossingen die hier stonden.... kingston 8gb usb 3 stick

kingston 16gb usb getest en werkt direct....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 14:49
Zelfde probleem gehad met w10. Alles geprobeerd wat er in dit topic stond. Echter de oplossing blijkt te zijn om je SSD schijf boven je USB te plaatsen in de schijf volgorde. Nogal redelijk obvious natuurlijk, echter blijkt mijn gigabyte b150 automatisch deze volgorde te veranderen wanneer je de opstart volgorde veranderd.

Mocht je bij het installeren dus disk1 ipv disk0 zien dan check bovenstaande.

• Janickhols
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-04-2023
Na een aantal keren verbaasd te kijken bij het feit dat ik continu dezelfde melding kreeg dat er geen systeempartitie gemaakt kan worden. heb ik het geprobeert met een CD schijfje. Blijkt dus dat USB 3.0 en de installatie van windows 7 niet samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricky007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Uiteindelijk gelukt,
De schijf even standaard formatteren op een andere pc of via cmd diskpart
En dan alle andere schijven er af, bij mij liep het toen ineens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net hetzelfde probleem met installatie-CD van Win7. Diskpart en ALLE schijven cleanen, zodat alle partities verwijderd zijn en nieuwe MBR wordt aangemaakt. Ik veronderstel dat alleen de primaire cleanen en rest van de HDD's ontkoppelen ook zal werken. Veel succes. PS: setup herstarten na je disks hebt gecleaned. Functie heeft blijkbaar pas effect eens je de setup herstart raar maar waar. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:10:
. PS: setup herstarten na je disks hebt gecleaned. Functie heeft blijkbaar pas effect eens je de setup herstart raar maar waar. Succes.
Of op de "refresh" button klikken die je onderaan vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft het geholpen met duidelijke uitleg :)

Dank je Akimosan
Pagina: 1