Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een game pc. Ik heb al de nodige research gedaan en ben volgens mij al een aardig eind gekomen met het samenstellen van een goede build. De PC zal voornamelijk worden gebruikt om te gamen, maar ik wil er natuurlijk ook nog goed op kunnen browsen en office gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals ik al zei wil ik er voornamelijk mee gaan gamen (Skyrim met veel mods, BF4, Thief, Witcher, AC reeks, GTA V etc). Ik vind het vooral belangrijk dat Skyrim met ENB er goed op kan draaien. Ook wil ik er films op kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kast met alles erin mag 1000 euro kosten, exclusief verzendkosten. De assemblage van de PC doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een muis, toetsenbord, speakers en een monitor (1920x1200). Deze zullen binnenkort vervangen worden maar dat reken ik niet mee in het budget van de PC zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat een PC nodig heeft om nieuwe games op hoge kwaliteit te kunnen spelen. Ook moet ik nog een kopie van Windows 8.1 erbij kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alles mag zolang het maar goede bang-for-the-buck is. Wel heb ik liever een Intel CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Overklokken ga ik niet doen, verder wil ik dat het systeem niet al te heet word.
Dit heb ik zelf al samengesteld met behulp van topics die ik heb gelezen:
Hier een kleine toelichting waarom ik deze componenten heb gekozen:
CPU:
Goede niet-overklokbare CPU die de laatste games gewoon goed aan kan. Een i7 heeft voor zover ik weet geen meerwaarde bij een Game PC.
Moederbord:
Moederbord met niet overklokbare B85 chipset en een goede audiochip, ik weet alleen niet of dit compatibel is met een nieuwe I5 4590.
GPU:
Goede GPU die games op 1080p makkelijk aankan. De Sapphire variant heeft dacht ik een van de beste koelers. De 4GB VRAM kan modded Skyrim goed gebruiken en maakt de GPU wat meer futureproof. Ik lees vaak dat Skyrim+ENB beter draait op een GTX 780, is deze de prijs waard ipv de R9 290?
HDD:
Goedkope 1TB schijf die voor zover ik weet zijn werk goed doet.
Behuizing:
Ruime kast met goede airflow en net iets stiller dan bijvoorbeeld de 200r.
Koeling:
Stille en goedkope koeler. Ik weet niet of dit veel beter is dan de stock Intel koeler, als het verschil niet veel uitmaakt neem ik gewoon de Intel koeler.
RAM:
Goedkoop 8GB setje dat volgens mij voldoende is voor de huidige games.
Voeding:
Betrouwbare voeding met genoeg watt voor de PC.
SSD:
Nieuwe Crucial SSD die goedkoper is dan die van Samsung en voldoende ruimte heeft.
Vragen:
- Werkt de I5 4590 goed samen met de Gigabyte G1.Sniper B5?
- Is een GTX 780 beter dan een R9 290 voor de games die ik ga spelen?
- Gelid Tranquillo of Intel stock koeling?
- En natuurlijk: werkt dit allemaal goed met elkaar samen?
Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven en alvast bedankt
Ik ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een game pc. Ik heb al de nodige research gedaan en ben volgens mij al een aardig eind gekomen met het samenstellen van een goede build. De PC zal voornamelijk worden gebruikt om te gamen, maar ik wil er natuurlijk ook nog goed op kunnen browsen en office gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Zoals ik al zei wil ik er voornamelijk mee gaan gamen (Skyrim met veel mods, BF4, Thief, Witcher, AC reeks, GTA V etc). Ik vind het vooral belangrijk dat Skyrim met ENB er goed op kan draaien. Ook wil ik er films op kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De kast met alles erin mag 1000 euro kosten, exclusief verzendkosten. De assemblage van de PC doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een muis, toetsenbord, speakers en een monitor (1920x1200). Deze zullen binnenkort vervangen worden maar dat reken ik niet mee in het budget van de PC zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat een PC nodig heeft om nieuwe games op hoge kwaliteit te kunnen spelen. Ook moet ik nog een kopie van Windows 8.1 erbij kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alles mag zolang het maar goede bang-for-the-buck is. Wel heb ik liever een Intel CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Overklokken ga ik niet doen, verder wil ik dat het systeem niet al te heet word.
Dit heb ik zelf al samengesteld met behulp van topics die ik heb gelezen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 168,80 | € 168,80 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,85 | € 66,85 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 361,95 | € 361,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,45 | € 81,45 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,04 | € 58,04 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 82,85 | € 82,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.001,84 | |
Hier een kleine toelichting waarom ik deze componenten heb gekozen:
CPU:
Goede niet-overklokbare CPU die de laatste games gewoon goed aan kan. Een i7 heeft voor zover ik weet geen meerwaarde bij een Game PC.
Moederbord:
Moederbord met niet overklokbare B85 chipset en een goede audiochip, ik weet alleen niet of dit compatibel is met een nieuwe I5 4590.
GPU:
Goede GPU die games op 1080p makkelijk aankan. De Sapphire variant heeft dacht ik een van de beste koelers. De 4GB VRAM kan modded Skyrim goed gebruiken en maakt de GPU wat meer futureproof. Ik lees vaak dat Skyrim+ENB beter draait op een GTX 780, is deze de prijs waard ipv de R9 290?
HDD:
Goedkope 1TB schijf die voor zover ik weet zijn werk goed doet.
Behuizing:
Ruime kast met goede airflow en net iets stiller dan bijvoorbeeld de 200r.
Koeling:
Stille en goedkope koeler. Ik weet niet of dit veel beter is dan de stock Intel koeler, als het verschil niet veel uitmaakt neem ik gewoon de Intel koeler.
RAM:
Goedkoop 8GB setje dat volgens mij voldoende is voor de huidige games.
Voeding:
Betrouwbare voeding met genoeg watt voor de PC.
SSD:
Nieuwe Crucial SSD die goedkoper is dan die van Samsung en voldoende ruimte heeft.
Vragen:
- Werkt de I5 4590 goed samen met de Gigabyte G1.Sniper B5?
- Is een GTX 780 beter dan een R9 290 voor de games die ik ga spelen?
- Gelid Tranquillo of Intel stock koeling?
- En natuurlijk: werkt dit allemaal goed met elkaar samen?
Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven en alvast bedankt