Na 7 jaar wil ik mn pc weer een boost geven. Nadat ik 3 jaar geleden al een gedwongen update moest uitvoeren wegens een kapotte grafische kaart, ben ik nu aan het kijken voor het vervangen van o.a. het hart van de PC. Het gaat enkel om het updaten van de processor, moederbord en eventueel geheugen (heb nog eventueel 2x2GB ddr3 ram liggen).
Wat wil je met het systeem gaan doen?
De nieuwste games, waaronder Battlefield 3 en 4, Watch Dogs en nog uit te komen games als GTA 5, op een fatsoenlijke resolutie (vooralsnog 1680x1050) met hoge grafische instellingen te kunnen spelen met een fps die aanvaardbaar is (ca. 50fps), maar ook in de toekomst er even mee door kan, al is het op lagere instellingen.
Net als de PC die ik nu heb, moet ie i.i.g. zo'n 7 jaar mee kunnen gaan, eventueel met een upgrade van de grafische kaart tussendoor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel nieuwe processor en moederbord en eventueel ddr3 geheugen, maar zoals gezegd, heb ik nog wat liggen daarvan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In ieder geval een Intel processor, met een goed moederbord (Asus/Gigabyte/MSI)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nope, ook n.v.t., gezien de beperkte upgrade.
Ga je overklokken?
Dat is nou mijn dilemma nu, ik weet niet of die ca. €50,- die het extra kost om te kunnen overklokken het ook echt waard is. Momenteel voorzien van e6750 die ik wel heb overgeklokt van 2,6Ghz naar 3,2Ghz, maar dat deed ik pas na een jaar of 4, omdat er toen games uitkwamen die er baat bij hadden.
Verder info?
Ben i.i.g. niet van plan in sli/crossfire te gaan. Heb dat in het verleden ook nooit gedaan, wegens de naar mijn idee te beperkte prestatiewinst voor het geld wat er voor neergelegd moet worden. Eventueel in de toekomst meer SSD geheugen erbij, maar dat is pas van latere "zorg".
Hieronder een overzicht van de 2 systemen zoals ik ze dan zou hebben. Het zou dus op dit moment van schrijven om een totaalprijs van €325 gaan voor het niet overklokbare systeem gaan en €375,- voor het overklokbare systeem.
Onderstaande de SSD die ik nog mee wil nemen, maar deze heb ik niet in de bovenstaande lijsten geplaatst, voor de duidelijkheid van de totaalprijs die ik aan de 3 nieuwe componenten uitgeef.
Wat wil je met het systeem gaan doen?
De nieuwste games, waaronder Battlefield 3 en 4, Watch Dogs en nog uit te komen games als GTA 5, op een fatsoenlijke resolutie (vooralsnog 1680x1050) met hoge grafische instellingen te kunnen spelen met een fps die aanvaardbaar is (ca. 50fps), maar ook in de toekomst er even mee door kan, al is het op lagere instellingen.
Net als de PC die ik nu heb, moet ie i.i.g. zo'n 7 jaar mee kunnen gaan, eventueel met een upgrade van de grafische kaart tussendoor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel nieuwe processor en moederbord en eventueel ddr3 geheugen, maar zoals gezegd, heb ik nog wat liggen daarvan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
In ieder geval een Intel processor, met een goed moederbord (Asus/Gigabyte/MSI)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nope, ook n.v.t., gezien de beperkte upgrade.
Ga je overklokken?
Dat is nou mijn dilemma nu, ik weet niet of die ca. €50,- die het extra kost om te kunnen overklokken het ook echt waard is. Momenteel voorzien van e6750 die ik wel heb overgeklokt van 2,6Ghz naar 3,2Ghz, maar dat deed ik pas na een jaar of 4, omdat er toen games uitkwamen die er baat bij hadden.
Verder info?
Ben i.i.g. niet van plan in sli/crossfire te gaan. Heb dat in het verleden ook nooit gedaan, wegens de naar mijn idee te beperkte prestatiewinst voor het geld wat er voor neergelegd moet worden. Eventueel in de toekomst meer SSD geheugen erbij, maar dat is pas van latere "zorg".
Hieronder een overzicht van de 2 systemen zoals ik ze dan zou hebben. Het zou dus op dit moment van schrijven om een totaalprijs van €325 gaan voor het niet overklokbare systeem gaan en €375,- voor het overklokbare systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 86,04 | € 86,04 |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Recom PowerStation Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Acer AL2016Ws Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | OCZ GameXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 317,49 | |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Recom PowerStation Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Acer AL2016Ws Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition (toegevoegd) | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | OCZ GameXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 405,30 | |
Onderstaande de SSD die ik nog mee wil nemen, maar deze heb ik niet in de bovenstaande lijsten geplaatst, voor de duidelijkheid van de totaalprijs die ik aan de 3 nieuwe componenten uitgeef.
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,95 | |
[ Voor 41% gewijzigd door Remco2001 op 01-07-2014 09:54 . Reden: Aanpassingen systeem ]