Laptop reparatie geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Hi,

Ik heb vorig jaar een Sony Vaio laptop gekocht en ondervind hinder tijdens het gebruik van de Touchpad. Als de laptop op m'n benen ligt dan komt er geregeld dermate druk op de onderkant van de laptop dat de behuizing een beetje meebuigt en hierdoor het klikmechanisme van de touchpad ongedaan gemaakt wordt (een soort geluidsgolven die elkaar opheffen, of is dat juist een lastiger voorbeeld? ;) )

Anyway, ik contact zoeken met Sony en een beetje pissed omdat ik hem nu weer terug moet sturen. (vorige keer i.v.m. ALLE (2!! :> ) usb poorten kapot on arrival.). Enige oplossing was sturen naar reparatiecentrum.

Nu stuur ik een bevestiging met alles vooringevuld (van de vorige reparatie) en lekker pro-actief van: dit zijn mn gegevens, dan kan je hem ophalen, dan wil ik hem terug en dat soort dingen. Krijg ik als reactie:

"Ik begrijp dat u bij het mobiele gebruik van uw Vaio problemen ondervindt met het touchpad omdat de Vaio te flexibel is.

Dit valt helaas gewoon binnen de specificaties. Het design is flexibel gemaakt om het gewicht te beperken om om te voorkomen dat er onderdelen kapot gaan als er druk op wordt uitgeoefend.

Tevens is de Vaio een notebook welke gebruikt dient te worden op een stabiele ondergrond."

Ofwel: we gaan je laptop niet repareren want je had kunnen weten dat dit eigenlijk geen laptop is? Of ben ik nu te kort door de bocht?

[ Voor 3% gewijzigd door ropstah op 15-06-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Eenvoudige oplossing is er een plankje onder te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hoe verwacht je dat ze iets gaan repareren wat volgens specificaties niet kapot is?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit valt helaas gewoon binnen de specificaties. Het design is flexibel gemaakt om het gewicht te beperken om om te voorkomen dat er onderdelen kapot gaan als er druk op wordt uitgeoefend.
De vraag is, oefen je druk uit op de laptop wanneer dit gebeurt. Dat komt niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het lijkt me namelijk sterk dat je laptop door het eigen gewicht zover doorbuigt dat je touchpad niet meer functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
dus wat wil je dat ze doen? het stuk vervangen door een ander stuk met dezelfde specificaties? Ik zou eerst eens googlen of er nog (veel?) klachten hierover zijn, dan heb je tenminste iets dat je kan aanhalen.

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Luit schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:12:
[...]

De vraag is, oefen je druk uit op de laptop wanneer dit gebeurt. Dat komt niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het lijkt me namelijk sterk dat je laptop door het eigen gewicht zover doorbuigt dat je touchpad niet meer functioneert.
Het komt door het eigen gewicht van de laptop in combinatie met 'de druk die ik uitoefen om de klik te maken op de touchpad'. Dus niet geheel door eigen gewicht, maar ook niet doordat ik het probleem probeer te forceren.
white modder schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:16:
dus wat wil je dat ze doen? het stuk vervangen door een ander stuk met dezelfde specificaties? Ik zou eerst eens googlen of er nog (veel?) klachten hierover zijn, dan heb je tenminste iets dat je kan aanhalen.
Ja er zijn veel meer mensen met dit probleem ([Ervaringen] Sony Vaio Pro Series). En het rare is dat ze hem ook eerst ter reparatie aanbieden (ook bij andere Tweakers) maar het nu gooien op 'specificaties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
RemcoDelft schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:10:
Eenvoudige oplossing is er een plankje onder te leggen.
Jajaja, ik zit wel vaak in het bos met m'n laptop maar de plankjes daar zijn nog niet gereed om gebruikt te worden onder een laptop. En ik deze mooie 13" laptop gekozen voor z'n mobiele eigenschappen. Als ik een plankje onder m'n toetsenbord wil dan ga ik wel ander m'n desktop zitten. Daar staat m'n toetsenbord op een prachtig afgelakt kersenhouten plankje van m'n bureau. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:23:
... dat ze ...het nu gooien op 'specificaties'.
Als ze dat doen moet dat bij het sluiten van de overeenkomst voor de koper al duidelijk zijn geweest, als ze dat niet aannemelijk kunnen maken...

Overigens is de verkoper in principe het aanspreekpunt voor dit soort dingen, ik weet niet of TS direct bij Sony heeft gekocht.

[ Voor 35% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
begintmeta schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:28:
[...]

Als ze dat doen moet dat bij het sluiten van de overeenkomst voor de koper al duidelijk zijn geweest, als ze dat niet aannemelijk kunnen maken...

Overigens is de verkoper in principe het aanspreekpunt voor dit soort dingen, ik weet niet of TS direct bij Sony heeft gekocht.
Aannemelijk maken? Moet het op de factuur/website staan of in een handleiding of iets dergelijks? *Ik bedoel: als in de handleiding staat dat het op een stabiele ondergrond gebruikt moet worden, ben ik dan zo gek geweest om een laptop te kopen die geen laptop is? Of?

Ik heb de laptop direct bij Sony gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door ropstah op 15-06-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja er zijn veel meer mensen met dit probleem ([Ervaringen] Sony Vaio Pro Series). En het rare is dat ze hem ook eerst ter reparatie aanbieden (ook bij andere Tweakers) maar het nu gooien op 'specificaties'.
Hieruit zou ik afleiden dat het probleem niet verholpen is na vervanging van het onderdeel. Dus 'werken volgens specificaties' zou in dit geval een kleine design-flaw kunnen betekenen.

Als dit het geval is (en reparatie dus niet mogelijk is) is de vraag of je nu met een ondeugelijk product zit. Ikzelf zou zeggen van niet, immers staat er vast in de specificaties dat het product op een vaste, stabiele ondergrond gebruikt moet worden (en je benen zijn dat niet). Je zou aanspraak kunnen proberen te maken op een coulanceregeling waarbij Sony de laptop weer terug neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:32:
... Aannemelijk maken? Moet het op de factuur/website staan of in een handleiding of iets dergelijks? ...
IMHO kan men niet verwachten dat een koper voor de koop de volledige handleiding door gaat werken, dus ik zou zeggen dat het wel wat duidelijker zou moeten zijn dan dat. Duidelijk vermeld in advertentiemateriaal of anderszins voor de koop zodat de koper het zou moeten weten, op de factuur is al te laat natuurlijk. Of aantonen dat zoiets algemene kennis is die je van elke koper zou mogen verwachten natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Luit schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:37:
[...]

immers staat er vast in de specificaties dat het product op een vaste, stabiele ondergrond gebruikt moet worden (en je benen zijn dat niet).
Dit kan ik nog niet bevestigen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

begintmeta schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:42:
[...]

IMHO kan men niet verwachten dat een koper voor de koop de volledige handleiding door gaat werken, dus ik zou zeggen dat het wel wat duidelijker zou moeten zijn dan dat. Duidelijk vermeld in advertentiemateriaal of anderszins voor de koop zodat de koper het zou moeten weten, op de factuur is al te laat natuurlijk.
En waar leg je de grens wat wel en wat niet vermeld moet worden? :X Er mag van de koper ook wel wat verwacht worden.

Overigens is in meerdere reviews van de Sony Vaio Pro naar voren gekomen dat de laptop redelijk flexibel is, dwz buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Je weet toch dat je een touchpad niet letterlijk hoeft in te drukken, maar een korte 'klop' voldoende is voor een muisklik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
als in de handleiding staat dat het op een stabiele ondergrond gebruikt moet worden, ben ik dan zo gek geweest om een laptop te kopen die geen laptop is? Of?
Ik heb een laptop gehad waarbij de handleiding zei dat ik hem moet uitschakelen voordat ik hem verplaats... Allemaal disclaimers, juist om eventuele claims af te kunnen wijzen.
Wat mij betreft hoeft die hele race naar dun en licht allemaal niet zo, voor vrouwentasjes kan ik het wel begrijpen, maar wat kan mij het nou schelen of ik 2 of 4 kg meeneem? In dit geval heb je waarschijnlijk gekozen voor een licht ding, en zoals Sony zelf al aangeeft, hebben ze daar compromissen voor moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kenzi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:53:
...
En waar leg je de grens wat wel en wat niet vermeld moet worden? :X Er mag van de koper ook wel wat verwacht worden.
...
Natuurlijk, zoals ik in een edit heb aangegeven mag van een koper worden verwacht wat van een koper mag worden verwacht, dus als iets bij de koper bekend zou moeten zijn, zou het inderdaad bekend moeten zijn. Uiteindelijk is het aan de rechter om dat soort dingen te beoordelen.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Kenzi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:53:
[...]

Overigens is in meerdere reviews van de Sony Vaio Pro naar voren gekomen dat de laptop redelijk flexibel is, dwz buigt.
Ik heb een van de eerste Vaio's en dit probleem kon ik vorige zomer nog niet terugvinden. Ik heb inmiddels extreem vaak gehad dat een muisklik bleef 'hangen' (knie-klik na vinger-klik) waardoor ik een mapje in verkenner heb verplaatst. Het is gewoon een nare specificatie in de trant van "it's not a bug, it's a feature".

Ik heb alle pagina's met specs nagekeken op de website en m'n factuur opgezocht. Overal wordt 'mobiel gebruik' aangeprezen en verteld hoe sterk dat koolstofvezel wel niet is. Ik lees niets over een stabiele ondergrond...

Het nare is ook dat ze eerst het

1. probleem ontkennen
2. vervolgens de laptop niet terug willen nemen maar slechts 'ter reparatie aan willen bieden', omdat ik de vorige keer al een nieuw exemplaar heb ontvangen en dit dus de 'eerste' retourmelding betreft van dit fysieke exemplaar.
3. nu niet eens de reparatie willen accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
RemcoDelft schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:57:
[...]

Ik heb een laptop gehad waarbij de handleiding zei dat ik hem moet uitschakelen voordat ik hem verplaats... Allemaal disclaimers, juist om eventuele claims af te kunnen wijzen.
Wat mij betreft hoeft die hele race naar dun en licht allemaal niet zo, voor vrouwentasjes kan ik het wel begrijpen, maar wat kan mij het nou schelen of ik 2 of 4 kg meeneem? In dit geval heb je waarschijnlijk gekozen voor een licht ding, en zoals Sony zelf al aangeeft, hebben ze daar compromissen voor moeten sluiten.
Dat jou dat gewicht niets kan schelen snap ik, jij ziet een plankje meebrengen als stabiele ondergrond ook als valide oplossing |:(. Maargoed, als een product als dusdanig in de markt gezet wordt dan creëer je bepaalde verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
IANAL maar als dat ding verkocht is als laptop moet je hem toch zo ook kunnen gebruiken? Het is toch niet verkocht als planktop? Lap is immers schoot.

Als Sony aangeeft dat dat niet de bedoeling is lijkt het mij dat er een non-conform product is geleverd...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
coyote1980 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:09:
IANAL maar als dat ding verkocht is als laptop moet je hem toch zo ook kunnen gebruiken? Het is toch niet verkocht als planktop? Lap is immers schoot.

Als Sony aangeeft dat dat niet de bedoeling is lijkt het mij dat er een non-conform product is geleverd...
Zoiets heb ik dus ook.

In het 'Care and Handling of your VAIO Computer' document op de support site staat dan wel weer duidelijk: "use on a steady surface". (http://esupport.sony.com/...1&tab=manuals#/manualsTab)

Ja ok, ik heb nu dus juridisch waarschijnlijk geen poot om op te staan. Zit ik met m'n mooie SteadySurfaceBook op m'n bureau. Jammer dat ie langzamer is dan m'n desktop, anders had ik hem misschien nog gebruikt ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32
Als jou datzelfde meegedeeld is bij aanschaf, dán heb je geen poot om op te staan. Achteraf in vage documentjes beperkingen stellen kan natuurlijk niet. Dat is net zoiets als een auto kopen en na een jaar lezen dat hij niet nat mag worden omdat de verf er dan afspoelt en hij gaat roesten...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:56

Barrycade

Through the...

Uh je als braaf en goed gebruiker eerst de handleiding volledig doorlezen voordat je de apparatuur in gebruik gaat nemen. En TS heeft 8 dagen gehad om die handleiding te lezen en als hij niet akkoord wilde gaan met de gebruikers voorwaarden dit apparaat gewoon naar de leverancier kunnen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
coyote1980 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:31:
Als jou datzelfde meegedeeld is bij aanschaf, dán heb je geen poot om op te staan. Achteraf in vage documentjes beperkingen stellen kan natuurlijk niet. Dat is net zoiets als een auto kopen en na een jaar lezen dat hij niet nat mag worden omdat de verf er dan afspoelt en hij gaat roesten...
Maar hoe maak ik zoiets duidelijk aan Sony? Het liefst heb ik gewoon dat ze hem 'repareren' zodat ik hem kan gebruiken, dit stelden ze twee maanden geleden ook zelf voor omdat ze 'het probleem niet herkenden'. Nu weigeren ze hem uberhaupt te inspecteren en feitelijk erkennen ze het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

coyote1980 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:09:
En wie zegt dat dat ding ooit als Laptop verkocht is?
Ik kan me de tijd niet heugen dat ik een advertentie voor een laptop gezien heb... In dit geval spreken we waarschijnlijk over een Ultrabook (geen laptop) en daarnaast hebben we nog Ultra-portables (geen laptop), Netbooks (geen laptop), Macbooks (geen laptop), Portable Gaming System (geen laptop) en Portable Desktop Replacement Systems (errrr.... geen.... laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Barrycade schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:37:
Uh je als braaf en goed gebruiker eerst de handleiding volledig doorlezen voordat je de apparatuur in gebruik gaat nemen. En TS heeft 8 dagen gehad om die handleiding te lezen en als hij niet akkoord wilde gaan met de gebruikers voorwaarden dit apparaat gewoon naar de leverancier kunnen retourneren.
Ik heb de laptop oorspronkelijk besteld voor m'n vakantie! Na tweemaal productieproblemen is de laptop twee maanden te laat afgeleverd. Hij heeft een aantal weken in de doos gelegen waarna ik hem gebruikte en allebei de USB poorten kapot bleken te zijn. Ik heb de laptop vervolgens na veel morren (want buiten de 30 dagen blabla) om weten te ruilen zonder kosten. Bij de afgelopenvakantie kwam ik tot de conclusie dat de laptop totaal niet werkte zonder externe muis (ja of bureau of smerig ijzeren tafeltje op het balkon dus).

Ja een heel verhaal van 'specifieke situatie' dit en dat. Maar ik kan gewoon m'n laptop niet op schoot of in bed gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Maar hoe maak ik zoiets duidelijk aan Sony? Het liefst heb ik gewoon dat ze hem 'repareren' zodat ik hem kan gebruiken, dit stelden ze twee maanden geleden ook zelf voor omdat ze 'het probleem niet herkenden'. Nu weigeren ze hem uberhaupt te inspecteren en feitelijk erkennen ze het probleem...
Je kan je op non-conformiteit beroepen en nakoming eisen (of eventueel ontbinding als dat niet kan/wenselijk is), vervolgens als ze niet mee willen werken na de benodigde stappen uiteindelijk dagvaarden

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Croga schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:39:
[...]

En wie zegt dat dat ding ooit als Laptop verkocht is?
Ik kan me de tijd niet heugen dat ik een advertentie voor een laptop gezien heb... In dit geval spreken we waarschijnlijk over een Ultrabook (geen laptop) en daarnaast hebben we nog Ultra-portables (geen laptop), Netbooks (geen laptop), Macbooks (geen laptop), Portable Gaming System (geen laptop) en Portable Desktop Replacement Systems (errrr.... geen.... laptop)
Oh jij bent zo scherp :P. Maar het is geen van allen! Het is een notebook. Ik probeer hem ook echt zo dicht mogelijk bij m'n noten te zetten, maar er zit een groot ding in de weg wat zorgt voor een unsteady surface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als het inherent is aan het design gaat een reparatie ook niks oplossen.

Maar hoe erg is het probleem? Je zegt dat het klik mechanisme niet werkt, maar wat als je gewoon dubbel tapt ipv klikken?
Ik kan me niet echt voorstellen dat de laptop onbruikbaar zou zijn hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
begintmeta schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:42:
[...]

Je kan je op non-conformiteit beroepen en nakoming (of eventueel ontbinding) als ze niet mee willen werken na de benodigde stappen uiteindelijk dagvaarden
Die term was ik even naar op zoek! M'n persoonlijke rechtsbijstandsadviseur is momenteel niet beschikbaar (zondagochtend enzo) dus ik ben Tweakers even zeer dankbaar tot dusver _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Kenzi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:44:
Als het inherent is aan het design gaat een reparatie ook niks oplossen.

Maar hoe erg is het probleem? Je zegt dat het klik mechanisme niet werkt, maar wat als je gewoon dubbel tapt ipv klikken?
Ik kan me niet echt voorstellen dat de laptop onbruikbaar zou zijn hierdoor.
Ik ben programmeur en ben zeer gehecht aan de feedback van mijn touchpad die ik ervaar bij het maken van een enkele klik. Het loslaten van de pad is als het afronden van een transactie. Tappen gebruik ik enkel en alleen voor dubbelklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Misschien kan je op zoek gaan naar een foto/advertentie van Sony waarin een Vaio op schoot wordt gebruikt? Dat lijkt me een sterk argument om aan te geven dat jij (voor de koop) ervan uitging dat je het apparaat als laptop zou kunnen gebruiken. En dat kan je natuurlijk weer gebruiken om non-conformiteit te onderbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-JyL9zGvfIgU/TjwBy674edI/AAAAAAAABgE/FQccYqzuJLQ/s1600/Kareena+KapoorSony+VAIO+Ringtone+By+way2ringtone.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files1.coloribus.com/files/adsarchive/part_1071/10714805/file/sony-vaio-sea-side-original-31781.jpg

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Ulster Seedling schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:54:
Misschien kan je op zoek gaan naar een foto/advertentie van Sony zelf waarin een Vaio op schoot wordt gebruikt? Dat lijkt me een sterk argument om aan te geven dat jij (voor de koop) ervan uitging dat je het apparaat als laptop zou kunnen gebruiken. En dat kan je natuurlijk weer gebruiken om non-conformiteit te onderbouwen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Op basis van die Lego advertentie heb ik inderdaad de laptop aangeschaft! Er stond ook helemaal geen "Make Believe" op. Als ik had geweten dat Sony zo in elkaar stak... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Al het cynisme daargelaten, ik wilde tegen alle veiligheidsvoorschriften en gebruikshandleidingen in het apparaat op m'n schoot gebruiken, op het balkon, op het bed, in het vliegtuig, thuis op de bank. Dat gaat niet.

Iemand Vaio Pro 13 kopen?

core i5 / touch / win8 pro/ 8gb / 256mb ssd

Inclusief gratis: "Flexibel design"

Nieuwprijs: 1285,90

*nieuwstaat*

Let op: alleen te gebruiken op stabiele ondergrond! Indien je dit later gebruikt als argument voor het niet werkende touchpad dan krijg je geen plankje en ook je geld niet terug. Geld terug krijg je sowieso niet trouwens.

[ Voor 29% gewijzigd door ropstah op 15-06-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

Ik sta best raar ervan te kijken dat er tweakers zijn die Sony verdedigen dat het op een stabiele ondergrond gebruikt moet kunnen worden. Natuurlijk moet je zo'n apparaat op schoot, bank, bed, trein, auto kunnen gebruiken. Daar heb je een portable voor.
Zeker als je dan schermt met een ultrasterke body, en later het doorbuigen op een feature afschuift, dan kun je niet serieus genomen worden naar mijn mening.

van de sony vaio site:
Duurzaamheid voor onderweg

De VAIO® Pro is gemaakt van unidirectionele koolstofvezel voor een structurele versteviging, waardoor de laptop nog robuuster is en nog beter is beschermd tegen alle gevaren van het dagelijks gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 15-06-2014 12:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

paQ schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:49:
Ik sta best raar ervan te kijken dat er tweakers zijn die Sony verdedigen dat het op een stabiele ondergrond gebruikt moet kunnen worden. Natuurlijk moet je zo'n apparaat op schoot, bank, bed, trein, auto kunnen gebruiken. Daar heb je een portable voor.
Zeker als je dan schermt met een ultrasterke body, en later het doorbuigen op een feature afschuift, dan kun je niet serieus genomen worden naar mijn mening.
Sterk en buigzaam hoeven elkaar niet uit te sluiten. Buigzame materialen maken het juist sterker.
Buigen of barsten.

Ik ben met je eens dat de laptop overal, dus ook op schoot gebruikt moet kunnen worden.

Maar ik kan me niet voor stellen dat het probleem zo erg is dat het niet werkt. Want volgens mij moet je wel heel erg hard klikken wil je de laptop zover doorbuigen dat het trackpad niet werkt.
Als dat zo was dan hadden er echt veel meer (en niet die paar die op forums te vinden zijn) last van gehad.

Dit lijkt me meer iets van een gebruiker die iets te hard drukt (niks persoonlijks bedoeld).

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 15-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zoja, laat die Sony in gebreke stellen, zo niet probeer het zelf.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

Kenzi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Sterk en buigzaam hoeven elkaar niet uit te sluiten. Buigzame materialen maken het juist sterker.
Buigen of barsten.
akkoord... Maar door er zo mee te koop te lopen, impliceer je dat het met klikken niet dusdanig doorbuigt dat hij niet meer werkt.

Het ZOU kunnen dat TS te hard drukt, en zo niet, dan is er wellicht een defect... en zo niet, dan is dat ding gewoon verkeerd otnworpen...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

P_Tingen

omdat het KAN

ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Ik snap dat je graag wil dat Sony je laptop repareert, maar volgens hun specs is hij niet kapot, dus /wat/ zouden ze dan moeten doen? Hoe stel je je voor dat je iets moet repareren dat niet kapot is?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Al eens met een Lego ondergrond geprobeerd?

Zou volgens de reclame prima moeten werken...

Ontopic: belachelijk verhaal natuurlijk. Voorop staat dat het touchpad het gewoon hoort te doen op schoot en op een onstabiele ondergrond, want het is een portable.

[ Voor 47% gewijzigd door Vayra op 15-06-2014 14:27 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah the "it's not a bug it is a feature" defense. Als zoals Sony zegt het doorbuigen van de laptop een eigenschap is, dan is degene waar je die laptop gekocht hebt al zeker het aanspreekpunt, deze had advies moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu weigert te werken. Maakt de touchpad geen klik geluid (akoestisch) meer, klikt de touchpad (mechanisch) niet meer, of weigert de touchpad volledig dienst (aanwijzer trackt niet meer)? Op zich maakt het voor een garantieclaim weinig uit, maar het is handig als dat duidelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Oyster op 15-06-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
paQ schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:49:

van de sony vaio site:

[...]
Eens, al wil ik dit dus helemaal niet hoeven doen... Ik kan dat ding gewoon niet op schoot gebruiken.

Kleine lettertjes of grote lettertjes, ik heb die hele site niet eens bekeken en ging volledig af op specificaties en reviews toentertijd. Heb ongeveer zes maanden gewacht op een interessante laptop (eehhhm notebook sorry) en krijg een Sony die zich vervolgens gaat verschuilen achter "Gebruiksvoorschriften" die ze verplicht moeten maken omdat je anders RSI claims krijgt als fabrikant.
Kenzi schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:57:
[...]
Maar ik kan me niet voor stellen dat het probleem zo erg is dat het niet werkt. Want volgens mij moet je wel heel erg hard klikken wil je de laptop zover doorbuigen dat het trackpad niet werkt.
Als dat zo was dan hadden er echt veel meer (en niet die paar die op forums te vinden zijn) last van gehad.

Dit lijkt me meer iets van een gebruiker die iets te hard drukt (niks persoonlijks bedoeld).
Ik ben geen stabiele ondergrond daar ben ik helemaal eerlijk en open in. Ik schat dat van de 100 muiskliks de touchpad ongeveer 5x faalt. Zo erg? Als de muis blijft hangen (qua softwarematige klik) dan versleept er weleens een mapje. Ik verschuif wel eens m'n desktop indeling. En ik klik wel eens op send bij een mail die ik niet wil versturen. Erg, erg, ik vind het bijzonder vervelend. De voorbeelden zijn overigens op basis van eigen ervaring en ik kan je vertellen dat bij die keer dat ik het mailtje verstuurde er een dingetje sprong bij mij en ik dacht: waarom werkt deze touchpad niet zoals ik hem gebruik?
|sWORDs| schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:58:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zoja, laat die Sony in gebreke stellen, zo niet probeer het zelf.
Ja.

Zoiets?
Ik begrijp uit je vorige mail dat het 'flexibele' design onderdeel is van de zogenaamde 'specificaties'.

In dat geval stel ik bij deze dat er sprake is van non-conformiteit (Artikel 17, lid 2 BW7) en wil ik je alsnog verzoeken akkoord te gaan met mijn verzoek tot reparatie. Echter, indien in dit geval de kosten die gemoeid gaan met het doorlopen van het reparatieproces en dan specifiek de in door Sony in punt 7 genoemde "kostprijs voor transport en diagnose" alsnog in rekening gebracht zullen worden lijkt het mij onzinnig om vanuit dit standpunt een reparatieproces in gang te zetten en wil ik voorstellen dat Sony met een alternatieve oplossing komt in de vorm van een vervangend product of een restitutie van het aankoopbedrag.
Oyster schreef op zondag 15 juni 2014 @ 14:36:
Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu weigert te werken. Maakt de touchpad geen klik geluid (akoestisch) meer, klikt de touchpad (mechanisch) niet meer, of weigert de touchpad volledig dienst (aanwijzer trackt niet meer)? Op zich maakt het voor een garantieclaim weinig uit, maar het is handig als dat duidelijk is.
Ik kan het simpel 'reproduceren' (zoals dat zo mooi heet) door een beetje te drukken onder de laptop (waar het klikmechanisme zit van de twee (werkt bij allebei) muiskliks). Je voelt/hoort dan een mechanische/akoestische klik. Vanaf dat moment kan je de desbetreffende touchpad-muis-knop aan de bovenkant niet meer gebruiken. Het mechanische/akoustische klik mechanisme wat je normaliter voelt/hoort is dan afwezig.

Het 'tappen' van de touchpad werkt wel maar niet voor mij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bij bijv. een macbook heeft de touchpad onderaan een schroefje om de touchpad vaster/losser te draaien. Zit er ook niet zoiets bij de sony dat je die open maakt en dat kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
ido schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:32:
bij bijv. een macbook heeft de touchpad onderaan een schroefje om de touchpad vaster/losser te draaien. Zit er ook niet zoiets bij de sony dat je die open maakt en dat kunt aanpassen?
Nee ik vrees echt dat het gewoon de onderkant is die 'flexibel' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Dit kan ik nog niet bevestigen hoor...
Ik wil niet veel zeggen, maar als jij je laptop niet op je schoot mag zetten zijn we wel heel diep gezonken, dan kun je beter een desktop kopen 8)7

Dat dat ding zo flext kan NIET gezond zijn, en het is belachelijk dat daardoor het touchpad niet werkt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ropstah schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:21:
[...]
Ik schat dat van de 100 muiskliks de touchpad ongeveer 5x faalt.
5% van de muiskliks die mis gaat, vervelend maar denk niet dat een reparatie daar voor gaat helpen. En dat kan ook gebeuren met andere laptops.

Het lijkt er dan toch echt niet op dat het een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik kan het simpel 'reproduceren' (zoals dat zo mooi heet) door een beetje te drukken onder de laptop (waar het klikmechanisme zit van de twee (werkt bij allebei) muiskliks). Je voelt/hoort dan een mechanische/akoestische klik. Vanaf dat moment kan je de desbetreffende touchpad-muis-knop aan de bovenkant niet meer gebruiken. Het mechanische/akoustische klik mechanisme wat je normaliter voelt/hoort is dan afwezig.

Het 'tappen' van de touchpad werkt wel maar niet voor mij... ;)
Oke, lijkt mij bijzonder irritant ja. Dat Sony flexibiliteit in zijn behuizingen integreert is prima natuurlijk. Maar het lijkt mij dan wel wenselijk dat het normaal gebruik niet in de weg staat. Anders kunnen ze dat beter in de specificaties vermelden. Probeer eerst even in een normale dialoog Sony ervan te overtuigen dat het product gebreken vertoont. Mocht Sony niet mee willen werken dan kan je binnen een gestelde periode reparatie / vervanging / geld terug eisen aan de hand van het conformiteitsbeginsel. De tip die Ulster Seedling geeft is heel erg sterk en versterkt je redevoering aanzienlijk. Mooi apparaat trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Zo flexibel, dat moet met het blote oog zichtbaar zijn toch? Heb je geen foto?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Trouwens, waarom zou Sony hier iets aan moeten doen? Heb je de laptop direct bij Sony gekocht, of bij een winkel? Die winkel moet zorgen dat jij een conform product hebt, en het dan zelf uitzoeken met Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...

Ik heb de laptop direct bij Sony gekocht.
TS, je moet Sony in ieder geval duidelijk maken dat je het een serieus probleem vindt. Laat ook maar weten wat je persoonlijke rechtsbijstand je van de week voorstelt.

[ Voor 36% gewijzigd door begintmeta op 15-06-2014 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
[...]
Dat is toch niet reproduceren?
Nu druk je van de onderkant naar de bovenkant.
Maar ik neem aan dat als de laptop gewoon op je schoot ligt, er dan geen druk van onderen komt, maar gewoon van bovenaf als je wilt drukken?

Waar zit die pad eigenlijk, in het midden of meer naar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
NeutraleTeun schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:51:
[...]

Dat is toch niet reproduceren?
Nu druk je van de onderkant naar de bovenkant.
Maar ik neem aan dat als de laptop gewoon op je schoot ligt, er dan geen druk van onderen komt, maar gewoon van bovenaf als je wilt drukken?

Waar zit die pad eigenlijk, in het midden of meer naar links?
Ik kan niets anders zeggen dat je op die manier 100% kan laten gebeuren wat er bij mij in 5% van de gevallen gebeurt. De notenbook staat minder dicht op m'n noten en meer op de uiteinden van m'n benen. Daar zit redelijk wat reliëf van mijn quadriceps die zorgt voor de 'druk' van onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Sony is gewoon klaar met zijn Vaio lijn. Ze produceren ze niet meer en ze hebben het al verkocht aan een investeringsmaatschappij. nieuws: 'Vaio verdwijnt in meeste landen na verkoop Sony's pc-tak'

Dus niet zo gek dat ze de boot afhouden en ze het eigenlijk niet meer kan schelen dat ze slechte service verlenen. Je kunt toch niet dreigen dat je nooit meer een Sony Vaio gaat kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
warhamstr schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:59:
Zo flexibel, dat moet met het blote oog zichtbaar zijn toch? Heb je geen foto?
http://www.filedropper.com/klikprobleem heb hier een filmpje geupload (sorry voor gekraak, is ventilator ofzo, geen klikgenerator ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Whatson schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:59:
Sony is gewoon klaar met zijn Vaio lijn. Ze produceren ze niet meer en ze hebben het al verkocht aan een investeringsmaatschappij. nieuws: 'Vaio verdwijnt in meeste landen na verkoop Sony's pc-tak'

Dus niet zo gek dat ze de boot afhouden en ze het eigenlijk niet meer kan schelen dat ze slechte service verlenen. Je kunt toch niet dreigen dat je nooit meer een Sony Vaio gaat kopen ;)
Zou het echt zo zijn dat ze hem gewoon niet meer willen servicen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Whatson schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:59:

Sorry, maar dat is gewoon onzin. Ze mogen de pc-tak dan wel verkocht hebben, ze gaan die tak natuurlijk niet moedwillig saboteren.

Ten eerste heeft Sony een naam hoog te houden, ten tweede zal degene waaraan ze het verkocht hebben er niet blij mee zijn als Sony het zo zou afhandelen.

En ten derde, de reparatie-tak is vaak apart, misschien gaat deze wel in zijn geheel mee naar de nieuwe eigenaar en merkt de klant helemaal nergens van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Succes met deze situatie, ontzettend vervelend als je een mooi en duur apparaat koopt wat niet naar behoren werkt en er vervolgens geen enkele service vanuit de leverancier is. Je staat als consument dan machteloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn d. j
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
ik heb problemen gehad met mn sony ereader waardeloos die klantenservice, zelf koop ik nooit meer sony
ik hoop voor je dat het in orde komt

[ Voor 15% gewijzigd door bjorn d. j op 15-06-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

Sorcerer8472

Mens sana?

coyote1980 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:31:
Ben het hier helemaal mee eens. Ik zou bij Sony dan ook aandringen op geld terug, als ze het probleem niet kunnen herstellen. Volgens mij heb je hier het volste recht toe. Ze hadden dit bij verkoop moeten aangeven, en niet met kleine lettertjes in een handleiding.

Bij een rechtszaak of geschillencommissie win je gemakkelijk volgens mij, maar waarschijnlijk doen ze je zodra je daarover begint toch ineens een aanbod om het op een "fijnere" manier op te lossen ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

Dan had ik Sony toch maar eens gebeld als ik jou was.
Dat je niet gedient bent van dit soort mededelingen.

Een laptop by design die je niet op je 'lap' kunt houden.

Veel gekker moet het niet worden 0_o.

Ik zou gewoon mijn geld terug eisen! Eventueel 'dreigen met rechtszaak" kan ook nog wel eens wonderen / coulance verrichten.

Succes in ieder geval - en houd ons op de hoogte :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-02-2024
SupportProduct CategoriesComputersComputer - VAIO® LaptopSVP1321ACXB

Dit staat duidelijk bovenaan de sony site die je linkte dus het lijkt me duidelijk dat het gaat om een LAPtop, ik zou hier absoluut geen genoegen mee nemen, versterk je argument met fotos en ik zou echt verbaasd zijn als er een rechter mee zou gaan met het argument dat van een koper verwacht mag worden te weten dat een LAPtop niet op schoot gebruikt mag worden.. Dat snapt sony ook wel als je het goed aan ze duidelijk maakt. Geeft een paar hints richting juridische actie, de bottom line is: als dit design is, dan is het een design flaw en dient geld terug een optie te zijn.

Desnoods geef je nog aan evt de media op te zoeken: "sony laptops te zwak om op schoot gebruikt te worden" lijkt me wel een leuke headline voor ze.

[ Voor 10% gewijzigd door Reflian op 15-06-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Non-conformiteit. En aangezien conformiteit niet te bereiken zal zijn, kun je gewoon tot ontbinding overgaan. Of het gebrek moet dusdanig klein zijn, dat het niet de ontbinding rechtvaardigt. Daar lijkt me bij een niet-werkende touchpad geen sprake van.

Even ingaan op het zogenaamd in de productdocumentatie staan van beperkingen; deze beperkingen zijn geen onderdeel van de overeenkomst, immers; ze zijn niet onderdeel van de algemene voorwaarden(en zelfs dan nog, grijze en zwarte lijst!) en ook niet een expliciet direct onderdeel van de overeenkomst. Dit soort beperkingen kun je dus welgevoeglijk naast je neerleggen.

[ Voor 42% gewijzigd door SkiFan op 16-06-2014 10:02 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
Om welk exacte type Viao gaat het eigenlijk. Non-conformiteit roepen omdat 5 op de 100 clicks van 1 gebruiker misgaan die zoals hij aangeeft in diverse posts ook nog een een aparte manier van klikken heeft omdat hij dat zo gewend is doet mij niet direct denken aan een non-conform product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
SkiFan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:00:
Even ingaan op het zogenaamd in de productdocumentatie staan van beperkingen; deze beperkingen zijn geen onderdeel van de overeenkomst, immers; ze zijn niet onderdeel van de algemene voorwaarden(en zelfs dan nog, grijze en zwarte lijst!) en ook niet een expliciet direct onderdeel van de overeenkomst. Dit soort beperkingen kun je dus welgevoeglijk naast je neerleggen.
Goed om te weten dit. Want het staat inderdaad wel vermeld, maar in een handleiding (en die lees ik niet voordat ik iets koop) en dan nog op zo'n manier dat het meer een richtlijn is in verband met de houding van de gebruiker en niet die van het apparaat.
3DDude schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:06:
Succes in ieder geval - en houd ons op de hoogte :)
Check
Dennism schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:26:
Om welk exacte type Viao gaat het eigenlijk. Non-conformiteit roepen omdat 5 op de 100 clicks van 1 gebruiker misgaan die zoals hij aangeeft in diverse posts ook nog een een aparte manier van klikken heeft omdat hij dat zo gewend is doet mij niet direct denken aan een non-conform product.
Ik heb eentje uit de SVP serie. Een 13" met touchscreen. Volgens mij maken overige specs niet zoveel uit. Ik heb het in meerdere Sony stores geprobeerd en ze vertonen allemaal hetzelfde mankement.

En ik noemde het aantal eigenlijk om aan te geven dat het probleem vrij aanzienlijk is. Geeft denk ik mooi aan hoe subjectief dit punt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ropstah schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:32:

En ik noemde het aantal eigenlijk om aan te geven dat het probleem vrij aanzienlijk is. Geeft denk ik mooi aan hoe subjectief dit punt is...
Advocaat van de duivel: 5% is niet "vrij aanzienlijk". 5% is relatief weinig. Je zou zelfs kunnen speculeren dat bij mobiel gebruik van een laptop 5% van de kliks misgaat 'normaal' is daar je niet in een ideale positie achter je laptop zit.
Ik klik met mijn Acer die echt niet doorbuigt ook wel eens mis als ik deze op schoot gebruik. Daar hebben ze gelukkig "Undo" of Ctrl-Z voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

Ik ga me even een hele andere vraag te boven halen....

Wat TS hier een defect noemt, noemt Sony een eigenschap van het apparaat. Iets wat je kunt weten als je het ding goed test. Normaliter kun je zoiets in de winkel testen maar omdat het apparaat online gekocht is, heeft TS die optie niet gehad.

De Nederlandse Wet biedt daar echter een oplossing voor: De Wet Koop op Afstand. Deze wet is expliciet voor dit soort dingen bedoelt: Het biedt de koper de mogelijkheid het apparaat uit te proberen en als het niet bevalt, de koop zonder opgaaf van reden te ontbinden.

Hamvraag is dan: Waarom heeft TS dit niet binnen de periode voor de WKoA uitgeprobeert, opgemerkt en gereclameerd danwel ontbonden?

Ik gok dat een Sony een soortgelijk argument zal gebruiken en ik gok dat een rechter daar in mee zal gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Dat is natuurlijk onzin. Sowieso is het geen feature, maar hooguit een compromis. Het is echter eentje die het gebruik van het product dermate aantast dat de laptop niet meer voldoet aan datgene wat een gemiddelde consument eraan verwacht (mobiel gebruik, zonder vaste ondergrond). Conclusie moet dan ook luiden: non-conformiteit. Dit wordt ook ondersteund door andere fabrikanten / modellen die hier geen last van hebben. Dit staat los van wet kopen op afstand.

Helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer gelden benen niet meer als stabiele ondergrond? Ik sta en loop er hele dagen op en -meestal- gaat dat goed. Ik ben in ieder geval vaker van een tafel gevallen dan van mijn benen...

Maar serieus: mijn punt is dat de term "steady surface" op meerdere manieren te interpreteren is. Als ik gewoon stil zit en een laptop op mijn benen heb staan, dan vind ik mijn benen toch echt wel steady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Croga schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:46:

Hamvraag is dan: Waarom heeft TS dit niet binnen de periode voor de WKoA uitgeprobeert, opgemerkt en gereclameerd danwel ontbonden?
Het is een lang verhaal en heb het al eerder genoemd maar heb deze laptop oorspronkelijk besteld voor vakanties. De eerste levering haalde mijn vakantie niet. Na levering bleken de USB poorten kapot en moest hij retour. Daarna pas de eerste vakantie de touchpad gebruikt... Ik heb me wellicht niet aan de koop-op-afstand regels gehouden maar ik heb direct na het constateren van het probleem contact gezocht met Sony.
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:19:
Sinds wanneer gelden benen niet meer als stabiele ondergrond? Ik sta en loop er hele dagen op en -meestal- gaat dat goed. Ik ben in ieder geval vaker van een tafel gevallen dan van mijn benen...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Nou de reparatie is zojuist definitief afgewezen door de supportafdeling.

"Wij hebben expliciete instructies om de laptop geen laptop te noemen maar een netbook. De flexibele onderkant is onderdeel van de specificaties. De VAIO pro is ook niet bedoeld om op schoot te gebruiken." - aldus Sony support

Mooiste is nog dat ze dit niet schriftelijk willen bevestigen. "Dat is het protocol, we hebben het nu telefonisch besproken en we gaan het niet nog een keer mailen".
Ze nemen zelf het gesprek op maar wanneer ik vervolgens meld dat het gesprek wordt opgenomen is het: "dan beëindig ik bij deze het gesprek"

Terug maar weer naar de serviceafdeling, zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Wow ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Sta ook wel een beetje te kijken naar de afhandeling. Niet schriftelijk bevestigen (op die toon), pfff. Sowieso die mevrouw haar naam genoteerd hoop ik? Want die zou ik echt overal laten vallen als het kan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
LiquidT_NL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:27:
Sta ook wel een beetje te kijken naar de afhandeling. Niet schriftelijk bevestigen (op die toon), pfff. Sowieso die mevrouw haar naam genoteerd hoop ik? Want die zou ik echt overal laten vallen als het kan.
Het was een hij en ja ik heb alles genoteerd (alle eerder communicatie verliep per mail). Maargoed, het heeft niet zoveel zin om daarmee te gaan strooien hij doet ook maar z'n werk.

Ik merk gewoon dat Sony het probleem erkent en voor verantwoordelijkheid probeert weg te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
ropstah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:32:
[...]

Het was een hij en ja ik heb alles genoteerd (alle eerder communicatie verliep per mail). Maargoed, het heeft niet zoveel zin om daarmee te gaan strooien hij doet ook maar z'n werk.
Ik vind dat er qua communicatie ook e.e.a. fout is gegaan. Niet willen mailen, dan maar de verbinding verbreken, kan mij niet voorstellen dat dat werkelijk het protocol is. Als dat wel zo is, niets aan de hand natuurlijk. Misschien kwam de reactie vanuit SOny ook meer onbeschoft over op mij dan dat hij werkelijk was ;)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
LiquidT_NL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:38:
[...]

Ik vind dat er qua communicatie ook e.e.a. fout is gegaan. Niet willen mailen, dan maar de verbinding verbreken, kan mij niet voorstellen dat dat werkelijk het protocol is. Als dat wel zo is, niets aan de hand natuurlijk. Misschien kwam de reactie vanuit SOny ook meer onbeschoft over op mij dan dat hij werkelijk was ;)
Het gesprek duurde uiteraard iets langer en het ging gewoon beleefd. Maar feitelijk is dit wel de (lees: mijn subjectieve) conclusie van het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
ropstah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:08:
Ze nemen zelf het gesprek op maar wanneer ik vervolgens meld dat het gesprek wordt opgenomen is het: "dan beëindig ik bij deze het gesprek"
Dat hoef je dan ook niet te melden. Als je zelf deelneemt mag je het gesprek opnemen.
Wij hebben expliciete instructies om de laptop geen laptop te noemen maar een netbook.
Mijn netbook doet het wel op m'n benen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
RemcoDelft schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:53:
[...]

Dat hoef je dan ook niet te melden. Als je zelf deelneemt mag je het gesprek opnemen.

[...]

Mijn netbook doet het wel op m'n benen...
Hmm, en dan was ik zo netjes om het te melden...

En welk merk netbook heb jij dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Laptops worden al tijden niet meer verkocht! Juist omdat het woord LAP erin zit.
Van Laptops zijn ze overgestapt naar de naam notebooks, netbooks, ultrabooks etc.
Dit is al een jaren zo... in ieder geval 5 jaar geleden heten ze al notebooks bij o.a. Dell.

Tevens heb je deze overpriced "whatever"book een jaar geleden gekocht en kan er intussen ALLES mee gebeurd zijn waarom je problemen ondervindt. Waarschijnlijk heb je te hard gedrukt en werkt het daarom niet meer naar behoren.

Ik gebruik mijn "whatever"book nooit op schoot en heb ook nooit problemen ermee.
HP, Dell, Sony... Ik heb ze allemaal al gehad en nog nooit problemen met het touchpad gehad.

Al met al: Ik begrijp jou en ik begrijp Sony ook. Kans is klein dat ze je gaan helpen.

Mijn advies: Ga naar een Mediamarkt of Saturn en kijk naar de "whatever"books en kies er dan één uit die voldoet aan je eisen. Bestel deze dan bij de beste aanbieder en koop nooit meer iets wat zo flexibel is.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ropstah
Quadradial schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:08:
Laptops worden al tijden niet meer verkocht! Juist omdat het woord LAP erin zit.
Van Laptops zijn ze overgestapt naar de naam notebooks, netbooks, ultrabooks etc.
Dit is al een jaren zo... in ieder geval 5 jaar geleden heten ze al notebooks bij o.a. Dell.
Dat snap ik, maar dat betekent niet dat er zoiets bestaat als een designfout?
Tevens heb je deze overpriced "whatever"book een jaar geleden gekocht en kan er intussen ALLES mee gebeurd zijn waarom je problemen ondervindt. Waarschijnlijk heb je te hard gedrukt en werkt het daarom niet meer naar behoren.
Dit punt van de discussie zijn we inmiddels gepasseerd. Het probleem is echt aanwezig af fabriek en het is onderdeel van de specificatie.
Mijn advies: Ga naar een Mediamarkt of Saturn en kijk naar de "whatever"books en kies er dan één uit die voldoet aan je eisen. Bestel deze dan bij de beste aanbieder en koop nooit meer iets wat zo flexibel is.
Dank voor je advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10
ropstah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:34:
[...]

Dat snap ik, maar dat betekent niet dat er zoiets bestaat als een designfout?
Wat is een designfout :) Als Sony deze machine heeft ontworpen om zo licht mogelijk te zijn en toch stevig en daardaar de machine iets flexibel heeft moeten maken (dit komt namelijk direct naar voren in een aantal reviews, waaronder die van tweakers.net over de 2013 SVP 13" modellen) en duidelijk in de documentatie zet dat de machine op een vaste ondergrond gebruikt moet worden dan kan dit best een design keuze geweest zijn, iets wat trouwens geen hele rare gebruiksinstructie is bij notebooks, in het verleden zijn er bijvoorbeeld ook genoeg modellen geweest die bijvoorbeeld vanwege de koeling enkel op een vaste ondergrond met x mm speling gebruikt mochten worden.

Normaliter heb je natuurlijjk de WKOA om de laptop uit te proberen en te besluiten of de notebook al dan niet aan jouw eisen en verwachten voldoet. Dat je tijdens deze periode niet alle ins en outs getest hebt, vind ik dan zeker bij een product uit deze prijscategorie vrij laks naar mijn mening.

Nu zou je het misschien nu nog steeds op non-conformiteit kunnen gooien, echter sta je denk ik wel zwakker dan tijdens de WKOA periode, maar je hebt wel het geluk dat consumenten hier in nederland voor vrijwel alles beschermd worden, dus misschien hier ook wel voor als je het juridisch wil spelen en dus wil gaan aantonen dat het product niet conform specificaties is, al heb ik geen idee of je er standaard van uit kan gaan dat een notebook ten alle tijden op schoot gebruikt moet kunnen worden, zelfs als dit niet expliciet voor de koop gesteld wordt in een van beide richtingen (kan wel of kan niet) maar er bijvoorbeeld helemaal geen melding van wordt gemaakt. Hopelijk heb je een RBV die de zaak wil behandelen, want anders zie ik nog wel een boel getouwtrek voor me in deze kwestie voor er een eind oordeel is.

Wat je nog wel kan proberen is te escaleren bij Sony naar een hoger in de organisatie staande persoon. De standaard service medewerkers mogen daar niet heel veel qua zaken die buiten de standaard issues vallen. In het verleden heb ik door te escaleren (wel zakelijk) meer voor elkaar gekregen bij Sony dan in eerste instante aangeboden werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 18-06-2014 21:55 ]

Pagina: 1