Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDMI switch werkt niet met PC, wel met Ziggo decoder

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
Op eBay een HDMI switch gekocht. Maar helaas werkt hij niet helemaal zoals het moet. Als ik namelijk een MacBook Air aansluit, of een Toshiba laptop met Windows 7 dan pakt hij het beeld daar niet van. Het beeld van een Ziggo decoder (Humax IRHD-5000C) stuurt hij wel netjes door.

Met een Raspberry Pi kan ik alleen 640*480 beeld weergeven (kan de resolutie ook niet aanpassen). Sluit ik de RPi los aan op de TV dan springt deze gelijk naar 1080p

Sluit ik de laptops los aan op de TV werkt het wel. Hoe kan dit? HDCP issue?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DnRr1tyWD4h9D8yp7mE9zhme/thumb.jpg

Op DX is hij ook te koop, en daar lees ik alleen positieve reacties. Zou die van mij dan kapot zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 14-06-2014 20:57 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Linux en misschien je rpi ook kijk tijdens booten naar je monitor, dus je hdmi switch geeft geen of verkeerde info over je monitor, waardoor je scherm niet klopt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:22
Crosspost uit: Goede, maar niet al te dure HDMI switch met remote gezocht
ThinkPadd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:03:
Vandaag de pricewatch: Marmitek Connect 310 binnengekregen. Voor 20 euro (incl. verzending) via Marktplaats gekocht met voeding, IR-receiver, remote erbij. Geen slechte deal :P

Maar het belangrijkste: hij werkt perfect met Ziggo decoder (IRHD-5000C), Raspberry Pi (die gelijk naar 1080po schaalt volgens mij) en met m'n MacBook Air via een DisplayPort > HDMI verloopje.

_O_

Nu nog even programmeren in m'n pricewatch: Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

En ik wacht nog op een HDMI audio extractor, zodat ik het geluid uit de HDMI kabel die uit de switch komt kan extracten, en via Toslink optisch aan m'n receiver kan voeren (die heeft geen HDMI input, en is op deze manier ook niet nodig).

Zal straks even een review schrijven bij de productpagina hier op Tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2014 18:03 ]