Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goede, maar niet al te dure HDMI switch met remote gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Ik ben op zoek naar een HDMI switch met afstandsbediening (zodat ik hem met m'n Logitech Harmony kan besturen).

Probleem is echter dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Op internet zijn er veel types beschikbaar, variërend van 30 euro tot 300 euro.

Heeft iemand ervaring met een goede switch die werkt? Heb voor de gein wel eens zo'n goedkope besteld, maar die werkt dus niet lekker. Ziggo decoder geeft daarmee geen beeld, en Raspberry alleen een klein plaatje (640*480).

Ik heb geen 3D of 4K eisen. 3 HDMI inputs en 1 output is genoeg.

Budget is ongeveer 50 euro.

Ik hoor graag verhalen over een werkende switch. Blijkbaar is het niet zo dat al die dingen probleemloos werken anno 2014.

Ik heb nu deze op het oog: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/045792/ (Marmitek is vaak wel goed toch?) maar ik lees in de reviews dat hij automatisch schakelt. Is dat niet irritant icm Harmony? Heb het idee dat hij daardoor m'n setup in de war gooit. De Raspberry draait namelijk 24/7

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2014 10:20 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de ATEN VS481A en ben hier erg tevreden over. Doet wat hij doen moet zonder problemen.

Pricewatch linkje

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
Ik heb nu deze op het oog: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/045792/ (Marmitek is vaak wel goed toch?) maar ik lees in de reviews dat hij automatisch schakelt. Is dat niet irritant icm Harmony? Heb het idee dat hij daardoor m'n setup in de war gooit. De Raspberry draait namelijk 24/7
Die Marmitek waar je naar verwijst heb ik en dat is op zich wel een fijn ding. Dwz: hij doet zijn werk zonder problemen. Er zit een kleine afstandbediening bij maar die gebruik ik eigenlijk nooit: het automatisch switchen werkt bij mij prima. Ik heb er trouwens 2 (voor de huiskamer en de slaapkamer) en op een daarvan gebruik ik ook (wederom zonder problemen) een Humax Ziggo HD decoder. Of je dat ding ook met een Harmony aan kunt sturen weet ik niet want die heb ik niet.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Vandaag de pricewatch: Marmitek Connect 310 binnengekregen. Voor 20 euro (incl. verzending) via Marktplaats gekocht met voeding, IR-receiver, remote erbij. Geen slechte deal :P

Maar het belangrijkste: hij werkt perfect met Ziggo decoder (IRHD-5000C), Raspberry Pi (die gelijk naar 1080po schaalt volgens mij) en met m'n MacBook Air via een DisplayPort > HDMI verloopje.

_O_

Nu nog even programmeren in m'n pricewatch: Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

En ik wacht nog op een HDMI audio extractor, zodat ik het geluid uit de HDMI kabel die uit de switch komt kan extracten, en via Toslink optisch aan m'n receiver kan voeren (die heeft geen HDMI input, en is op deze manier ook niet nodig).

Zal straks even een review schrijven bij de productpagina hier op Tweakers.