Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beste koop LED TV 40inch?

Pagina: 1
Acties:

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-11 09:27
Gezien mijn huisgenoot zijn mooie LG tv heeft meegenomen, ben ik opzoek naar een nieuwe TV. Ik kan echter door de bomen het bos niet meer zien. Advies in de winkel heeft ook niet echt geholpen, alles lijkt op elkaar en heb het idee dat in de winkel de goedkopere modellen ontbreken. Ook vraag ik het me af of het waard is te richtne op een tv met meer dan 100hz of puur op uiterlijk af te gaan.

Wat is de beste koop prijs/kwaliteit tv op gebied van:
Gebruik: TV kijken UPC digitaal, Gamen PS4
Beeld: Full HD, liefst LED. 40inch, mag voor groot prijsverschil afwijken naar 38 of 42.
Geluid: moet wel een beetje goed zijn, hoeveel watt heb je min nodig als je in drukke woonkamer wil luisteren?
Extra's: Smart TV heb ik totaal niet nodig. 3D mag wel, hoeft niet. Genoeg hdmi ingangen wel handig.
Prijsrange: 450-580 Liefst niet overbodig duur
Merkvoorkeur: Samsung, Sony (heb nog van vroeger het idee dat die kleuren mooier zijn, correct me if wrong)

Wie kan een goed model adviseren? Verder nog tips waar op te letten?

Is deze Samsung bijvoorbeeld aan te raden? http://www.tvstore.nl/pro...tv/samsung-ue40f6320.html

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Sony 42W65xA blijft een hele mooie TV. 2 x HDMI genoeg? De 42W70xB heeft 4 x HDMI en is behalve het Smartgedeelte verder nagenoeg gelijk. Geluid is redelijk goed voor een TV ivm de wat dikkere onderkant. Voor een drukke woonkamer is minimaal een soundbar met sub wel echt aan te raden.

Van Samsung zou je op zoek kunnen gaan naar de F6100/6320/6400 serie. Niet perse beter dan de Sony qua beeld, maar wel extra beeldverwerking om het beeld vloeiender te maken (meer 200Hz dan de Sony dus :)). Dat is voor gamen niet interessant, maar met TV en film misschien wel.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 13-06-2014 22:03 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Ben erg tevreden over toshiba in die prijsklasse.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sony W-series. Beste optie in mijn ogen.

• Badname2
Dank voor jullie advies! Ik heb de keuze teruggebracht naar deze opties:

SAMSUNG UE40F6320
SONY KDL-42W705B

Ik heb beiden in de winkel bekeken. Beiden hebben voor en nadelen:

Sony iets scheller lelijk geluid, wel harder dan de Samsung
Samsung zie je idd meer soepele bewegingen met dat processing verhaal.
Sony mooier beeld, lijkt scherper op een of andere manier.

Ik twijfel nog heel erg. Prijsverschil is 100euro duurdere Sony, maar wel een gratis tablet bij Saturn, wat het soort van weer gelijk maakt. Twijfel wel of de 2 inch extra van de Sony niet te groot wordt.

Tussen deze 2 modellen, welke raden jullie aan voor mijn upc tv kijken, 720p series vanaf usb stick en soms ps4 gamen?

Ik neem trouwens aan dat de W70 geen externe adapter meer heeft zoals de W65?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor gamen is de Sony de snelste en heb je niets aan de extra vloeiendheid van de Samsung omdat die bewerking voor nog iets extra vertraging zorgt, De W70xB heeft ook een adapter. Lastig, maar volgens mij is de voeding wel het onderdeel dat het meest sneuvelt en hier dus relatief goedkoop te vervangen ;).

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 14-06-2014 21:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Badname2
Dank, ik denk dat ik voor de Sony ga ivm het mooie beeld. De samsung vond ik wel fijner dat ie iets kleiner is 40inch, en dat de voet kan draaien, maja beeld gaat voor. En 3D zou ik toch maar 1x gebruiken.

Vandaag is die sony tv ook nog eens 10euro goedkoper dan gister :S.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:15
Sony is een aanrader: mooie beeld en qua vormgeving ook erg mooi.
Ik zelf heb de Sony 40 LED TV KDL40R470. De tv kost 3 maanden geleded 379 euro bij BCC.

Wat het geluid betreft geen probleem: ik heb de tv via een dac aan mijn geluidsinstallatie aangesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door Xfile op 16-06-2014 14:26 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:01
Ik zit naar de 2 modellen te kijken die in dit topic worden genoemd. Beide sony en dan de 40W605B en de 40R470.
Op het moment van schrijven zit er 100 euro verschil tussen de 2 televiesies bij bcc http://www.bcc.nl/vergelijking?product=14795132,14790074
De 40R470 is 100 euro goedkoper, maar mist smart functionaliteit. Dit is ook geen vereiste, echter zit de 605B ook wel in mijn budget(550 euro)

Ik ben dan ook benieuwd of je op het beeld zelf echt verschil merkt? Mocht de 605B mooier beeld geven dan zal dat het waarschijnlijk gaan worden.

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:01
ik zie dat de 40R470 een 2013 model is, het zou ook de 480 van dit jaar mogen zijn :
http://www.mediamarkt.nl/...?storeId=10259&langId=-11

Maar ook bij deze blijft mijn vraag zit er tussen de R en W sersie op het gebied van beeldkwaliteit een verschil?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 23:36
http://www.hdtvtest.co.uk...dl40r473-201309243348.htm

"The KDL40R473A is outperformed in almost every aspect by the step-up Bravia W6 series."

Naar mijn weten:
Voor betere smart tv, alle nederlandse zenders uitzending gemist (npo, rtl, sbs): Samsung, LG
Voor betere video processing: Samsung, Sony
Maar helaas zijn de Samsungs vrij lelijk (persoonlijk). Let ook even op de weerspiegeling van het scherm, scheelt ook nogal bij fabrikanten onderling.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1