Toetsenbord talen en layouts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Het is weer zover, toe aan een nieuwe G510 keyboard van Logitech, maar eenmaal bij de bestelling krijg ik een lijstje met opties.

Nou, ik denk bij mezelf Nederlands/NL maar ik heb die fout de vorige keer gemaakt en ik heb een backslash toets waar die niet hoort, een halve linker-shift toets en een mislukte enter-toets van 2 verdiepingingen hoog.
Misschien ben ik toen "opgelicht", maar voor die vraag ben ik dus hier.

Welke taal is de layout die ik graag wil hebben.

Deze wil ik: http://www.smattie.com/wp...513_0711_HOWTOEnable1.jpg

Deze heb ik en wil ik het liefst door de ramen gooien: http://www.hardwareheaven...ogitech-g510-keyboard.jpg

De 2 opties zijn
*Dutch (Qwerty)
*UK English

Er zijn meer maar die zijn het zeker weten niet denk ik :P
Polski / Magyar / Türk / Český
Dansk / Norsk / Svenska / Suomalainen
Suisse / Schweizer
Pусский
Français
Deutsch

Alvast heel erg bedankt voor alle hulp.

[ Voor 11% gewijzigd door Yezpahr op 11-06-2014 18:28 ]

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:17
Volgens mij wil je gewoon US International.
Wikipedia: Keyboard layout

Alleen... Logitech verkoopt die niet meer hier. Dus dan zou je moeten importeren of een andere keuze maken.

Vraag is eigenlijk heel simpel te beantwoorden in dit topic:
Het grote mechanische toetsenborden topic

Sowieso het beste is het gewoon aan de verkoper vragen.
Of laat desnoods een foto maken.
Dan pas heb je zekerheid.

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 11-06-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
De verschillen kan je toch googlen? Dat lijkt mij een simpel klusje...

MSDN: Windows Keyboard Layouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee.

Wat hij wil is 104-key US, niet 105-key US Intl. Verschil is enter-toets. Bij US is het 1 toetsenrij hoog, bij de US Intl is het 2 toetsenrijen hoog.

Wat hij nu heeft is NL of UK (met brakke schuine foto kan ik niet zien welke).

Dus wat hij wil staat er niet tussen :o
Alleen... Logitech verkoopt die niet meer hier. Dus dan zou je moeten importeren of een andere keuze maken.
Logitech is er nogal onverbiddelijk in: in Europa kun je simpelweg geen US-layout keyboards van ze krijgen. Ofwel over laten komen uit US, danwel ander merk nemen.
Vraag is eigenlijk heel simpel te beantwoorden in dit topic:
Het grote mechanische toetsenborden topic
Tja, misschien dat TS geen mechanisch toetsenbord zoekt. De G510 is alvast niet mechanisch, maar rubber dome.
Sowieso het beste is het gewoon aan de verkoper vragen.
Of laat desnoods een foto maken.
Dan pas heb je zekerheid.
Dat sowieso.

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 11-06-2014 18:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
dion_b schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:38:
Bij US is het 1 toetsenrij hoog, bij de US Intl is het 1 toetsenrijen hoog.
Wat is het verschil dan als ze beiden 1 toetsenrijen hoog zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat ik blind en blijkbaar scheel tik :P

US Intl is 2 rijen hoog.

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_yUnqL5jzROE/SbUQPabcm4I/AAAAAAAAAAc/aTRNYicz_uQ/s1600/International%2BEnglish%2BVS%2BU.S.%2BKeyboard%2BLayout

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 11-06-2014 18:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Die normale (met smalle enter) US layout kan ik niet vinden in die link van MicGlou.

En ik snap dat het bord niet mechanisch is, maar een layout vraag kan daar prima beantwoordt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Jammer van het slechte nieuws, toch bedankt ToyotaMR2, dion_b en MicGlou.

De website die MicGlou doorgaf baart mij zorgen..... Als ik een toetsenbord krijg waar shift+2 geen @ is, dan stort mijn hele wereld in elkaar.

Ik ga proberen via de support om een bypass te vragen, alhoewel ik daar weinig toekomst in zie :(

Dan maar voor Dutch en hopen dat het geen fubar layout word.

mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Ik ben een Fries. Een echten een, een koppige, stugge Fries.

En ik heb dit gestuurd, nu afwachten op een reactie.
I have heard the bad news from other sources and heard that the U.S. layout has been taken off the market for foreign countries.
The Dutch Layout of keyboards is horrible and I would like to see if there are any options for a different layout.

I noticed that your company breaks off the easy converter pins that allows users to manually change layouts.
Another one of Logitech's ways to do logical things?

At least grant me the option to purchase a US layout, not "US Intl" but "U.S.".

Despite having the 40% discount action code: ******** :P
I am willing to purchase a U.S. layout G510 for the full price, without discounts, I'll even pay for shipping but grant me that (frigging) option.

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alternatief: leer blind typen :z

Ik heb jarenlang met een Argentijns (!) toetsenbord van HP gewerkt die ik gratis op een computerbeurs kreeg. Gewoon in software layout op US gezet en klaar. Bijkomend voordeel: geen last meer van anderen die achter m'n PC kropen >:)

Sterker nog, dit is momenteel m'n toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.mechanische-tastaturen.de/wp-content/uploads/2013/09/Leopold_Keyboards_unbeschriftet_Totale.jpg

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:15
http://www.amazon.com/Log...-1&keywords=logitech+g510

Is bovenstaande misschien wat? Leuke aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
dion_b schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:14:
Sterker nog, dit is momenteel m'n toetsenbord:
[afbeelding]
Met diezelfde layout?? Dat is de layout die ik juist niet wil :|

Op Amazon had ik al gekeken, maar dat is 1 jaar garantie... ik heb dus het donkerbruin vermoeden dat ze toetsenborden met lichte defecten wel eens opnieuw opsturen naar klanten. Zal niet de eerste keer zijn dat ik geld verspil aan hun met die fratsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yezpahr schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:52:
[...]

Met diezelfde layout?? Dat is de layout die ik juist niet wil :|
Hey, ik gaf het maar als voorbeeld van een keyboard zonder opschrift. Je was tot nu toe niet duidelijk of het ging om de toetsenvorm danwel om de opdruk. Blijkbaar dat eerste. Dan moet je dus een US keyboard vinden en dat gaat in Europa best lastig zijn helaas (had ik ook liever gewild, maar prijs zou incl verzendkosten en douane bijna verdubbelen en dat was me iets teveel...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Yep, ik ben tot diezelfde conclusie gekomen, het word gewoon te moeilijk. Heel erg bedankt allemaal voor jullie input ik waardeer het enorm.

Ik heb gewoon besloten geen nieuw toetsenbord te halen eerst, vooral niet die van Logitech. Leuk merk, goede service op meeste punten, maar sommige dingen horen ze ons gewoon niet op te dringen en dit is er 1 van.

Nogmaals bedankt dat jullie mij zo snel te hulp sprongen zodat ik dit besluit kon nemen :)

Note: Das Keyboard was mijn droomplankje :9 beetje jammer dat ik hem nooit heb aangeschaft, maar ben nu te gehecht geraakt aan macro toetsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yezpahr op 12-06-2014 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb ook een Das. Wel met opdruk en juiste layout, gewoon via Duitsland.
Had eerst ook een macro Logitech.
Kan niet zeggen dat ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yezpahr
Ik speel een SAMP server waar veel gameplay-commands gebruikt worden en ik ben een lui persoon met veel typefouten dus zo'n macrobordje kan ik echt niet meer zonder :P

Het topic is reeds beantwoord dus kan gesloten worden (als dat de gebruikelijke routine is), ik heb besloten gewoon die aanbieding van Logitech te laten vliegen en ik ben op zoek naar een vervangend merk.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie input 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Yezpahr op 12-06-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:09

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als dat de primaire reden is kun je ook naar Autohotkey kijken. Dan heb je geen fancy gui, maar wel meer mogelijkheden om macro's te defineren. Dan kun je kiezen voor een keyboard dat je echt ligt en gebruik je de multimediatoetsen of toetscombinaties voor je macro's.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er in de tijd van de G11, G15 en G19 behoorlijk wat tijd aan besteed om precies de juiste layout te vinden. US-int is niet de US-int zoals de standaard is, Logitech heeft helemaal zijn eigen ding, MS lijkt nog redelijk goed te gaan met de juiste indelingen.

Dus ik heb die layout die jij haat, ik trouwens ook (de shift\z), de naam 'EU-int' gegeven :P

Mijn toetsenbord komt uit US, de layout zoals ik hem wil. Kostte me behoorlijk wat meer, maar dan heb je ook wat :P

Let btw wel op, de dozen van veel keyboards laten bijna _altijd_ de 'US' layout zien, maar keyboard zelf is dat dus niet. Ik heb 4 foto's en 3 retour gestuurde keyboards gehad.

Gelukkig nog voordat Logitech overging op de nieuwe layout een zwikkie G11's ingekocht, dus ik zit nog veilig de komende jaren ;)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2014 19:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1