Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 23:19

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Nadat al duidelijk was dat logitech's vlaggenschip onder de toetsenborden, de G19, niet meer in europa leverbaar is met de normale US INT layout, dus met de lange shift en de backslash boven de enter, had ik vandaag telefonisch contact om te vragen of hier al verandering in was gekomen omdat er toch al veel mensen gemailed/gebeld hebben met deze vraag. Hij wist waar ik het over had, maar kon me vertellen dat dit niet ging veranderen.

STERKER NOG: Volgens de medewerker die ik sprak gaan ze ALLE toetsenborden voorzien van de brakke layout!
..Wat nu? Ik wil geen \ naast mn Z met het kleine stompje dat een shift toets is die in FPS games vrijwel altijd gekoppeld is aan rennen.
Ik ben toch best gehecht geraakt aan mn G15, volgens meneer een van de laatste gaming kb's met de echte US layout, en het schermpje waar ik de volume regeling op zie, en het handige klokje zodat je niet naar een horloge/telefoon hoeft te grijpen tijdens het gamen..

Petities starten werkt nooit zo geweldig, is er bijv een webshop die uit amerika geimporteerde prut verkoopt?
Zelfs met de zwakke dollar is zelf importeren nog duur, en verzending altijd een risico..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb voor een vriend een G110 via eBay gekocht, inclusief verzendkosten was ik zelfs goedkoper uit dan nieuw hier in NL bestellen en ik had de ramplank binnen een week in huis.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Wiethoofd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29:
Ik heb voor een vriend een G110 via eBay gekocht, inclusief verzendkosten was ik zelfs goedkoper uit dan nieuw hier in NL bestellen en ik had de ramplank binnen een week in huis.
goedkoopste g19 uit de VS is 200 dollar (geautoriseerd dealer, of goede reputatie), met verzending a 50 dollar 250 dollar, in euros +/- 180. G19 europees model is 120 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik heb nog wel een g19 liggen met de lange shift en de \ boven de enter? weet niet of je deze wilt overkopen?

Neem maar even contact op per dm als er intresse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Fijn, ben vanmiddag bij de mediamarkt geweest, de g510 is dus ook al alleen maar met grote enter/kleine shift.
eikels bij logitech..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
Fijn, zit hier met een K120 te tikken, die heeft ook die debiele layout. Ik zit elke keer als ik de \ wil typen op de enter te rammen... als dit standaard wordt bij alle Logitech planken weet ik iig zeker dat Logitech niet meer mijn standaard toetsenbord keuze wordt in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik ben ook op zoek naar een US-int board en idd niet te krijgen. En nu ik dit lees blijkt het gewoon moedwil te zijn van de kant van logitech? Zouden ze niet weten dat er zat klanten* zijn die de imo vertrouwde layout willen? Net als dat er nog hele volksstammen een UltraX willen.

Nou, opzoek naar een alternatief dan maar of weet iemand een Nederlandse shop waar je een Illuminated keyboard kan kopen met de US layout?

Klanten: degene die je producten kopen waardoor aan het eind van de maand je salaris overgemaakt kan worden.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik erger mij ook dood aan die layout waar ze de linker shift hebben verneukt. Die shift gebruik ik constant, terwijl bij de typecursus is aangegeven dat je die alleen mag gebruiken als je met de rechterhand een hoofdletter maakt (dus m'n linker pink gaat ook voor de A naar de linker shift). Mijn oude toetsenbord was een Logitech UltraX en was geweldig. Op 't werk heb ik de zwarte uitvoering en typt prima. M'n nieuwe toetsenbord is de Razer Lycosa Mirror. lichtgevend (is aan en uit te zetten, inclusief een apart wasd verlichting).

Razer heeft meerdere toetsenborden met de vertrouwde layout en verlichting. De Lycosa Mirror heeft blauwe verlichting en is een echte spiegel, je zit dus elke vinger afdruk erop. Kan een nadeel zijn. Maar Razer is zeker een alternatief/vervanger voor Logitech.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esrever
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:30
Spijtige keuze van Logitech. Ik leefde met de gedachte om het Dell toetsenbord dat ik gebruik te vervangen door een K200. Ik mis de mediatoetsen namelijk. Ik kon alleen de goede layout niet vinden in de winkel. Blijkbaar is dat dus beleid van Logitech. Omdat alle toetsenborden hier in huis inclusief de laptops het US layout hebben, heb ik geen zin om over te stappen omdat Logitech dat graag wil.

Gelukkig bieden alle andere fabrikanten wel normale toetsenborden. Toch maar eens kijken wat er verder te koop is. Misschien dat Microsoft een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
elsegre schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:40:
Ik ben ook op zoek naar een US-int board en idd niet te krijgen. En nu ik dit lees blijkt het gewoon moedwil te zijn van de kant van logitech? Zouden ze niet weten dat er zat klanten* zijn die de imo vertrouwde layout willen? Net als dat er nog hele volksstammen een UltraX willen.

Nou, opzoek naar een alternatief dan maar of weet iemand een Nederlandse shop waar je een Illuminated keyboard kan kopen met de US layout?

Klanten: degene die je producten kopen waardoor aan het eind van de maand je salaris overgemaakt kan worden.
Het boeit Logitech geen zak wat de eindgebruiker wil. De grootste afnemers zijn nog altijd de OEMs, en als die vinden dat de nieuwe layout mooi is, dan verscheept Logitech gewoon een shitload van die brakke toetsenborden naar die OEM. Als uiteindelijk elke OEM op die gare layout over is en niet zeurt of naar de concurrent stapt, zal het Logitech geen zak kunnen schelen of jij een goedkoop Logitech 250 toetsenbord van 6,50 euro koopt of een toetsenbord van de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

elsegre

Ti 3Al-2.5V

_JGC_ schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:37:
[...]

Het boeit Logitech geen zak wat de eindgebruiker wil. De grootste afnemers zijn nog altijd de OEMs, en als die vinden dat de nieuwe layout mooi is, dan verscheept Logitech gewoon een shitload van die brakke toetsenborden naar die OEM. Als uiteindelijk elke OEM op die gare layout over is en niet zeurt of naar de concurrent stapt, zal het Logitech geen zak kunnen schelen of jij een goedkoop Logitech 250 toetsenbord van 6,50 euro koopt of een toetsenbord van de concurrent.
Dan zouden ze dus kunnen stoppen met het maken van G19's, K800 enzo?

Hier staat nu een splinter nieuwe Illuminated Keybord met brakke layout - er zit een stikker op met US layout en heel klein daaronder US english(!) Deze gaat dus terug en er is een Razor Lycosa onderweg die wel aan de specs voldoet. Normaliter had ik nooit naar een ander merk gekeken, logitech beviel prima. Dit geldt nu ook voor andere apparatuur, muizen, speakers etc.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Oud topic, maar nog steeds relevant, helaas....

Elke keer als ik een Logitech keyboard nodig heb, moet ik er één uit de VS bestellen omdat Logitech niet door heeft dat ze door de Europese layouts klanten missen. Amazon.com levert geen keyboarden aan NL, omdat dat garantie problemen geeft, dus moet je ook nog eens gebruik maken van 3rd party mail forwarding services, waardoor de kosten en tijd nog hoger wordt. Met een beetje pech komen daar nog douane kosten overheen die ook nog eens over de verzendkosten worden berekend. Waarbij de verzendkosten opzich vaak nog duurder is dan het keyboard.

Logitech, denk eens na!#!@$ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn makkelijkere, betere en goedkopere opties dan Amazon icm 3rd party mail.

Kijk eens op www.dx.com ;)

http://dx.com/p/genuine-l...iver-2-x-aaa-1-x-aa-56591
- eerste hit op Logitech keyboard daaro, met gewenste layout. Vast meer te vinden.

Prijs is marginaal duurder dan zelfde setje in NL met 'foute' layout, maar is incl verzendkosten, terwijl dat in NL er nog bij komt. Uiteindelijk goedkoper dus.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Staan helaas maar 3 (logitech) keyboards op. Dat maakt de keus wel erg klein, ook als je, niet zoals ik, geen K800 wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Voor degenen die van plan zijn een keyboard uit de VS te halen en deze via Borderlinx.com willen laten versturen als mail forwarder: Laat het niet door Borderlinx.com versturen! De verpakking bleek groter te zijn dan verwacht, waardoor ze $75 hebben gerekend voor een bestelling van Amazon.com van $34 ($23 voor de keyboard, rest voor shipping).

Uiteindelijk heb ik het keyboard via eBay besteld voor een totaal prijs (inc shipping) die goedkoper is dan enkel alleen de forwarding kosten van Borderlinx.com.

Voor het returnen naar Amazon.com rekent Borderlinx ook weer kosten. Ik zal ze een email sturen dat ze mijn keyboard maar moeten verbranden. Ik gun het ze niet om het te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cyb schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:37:
Oud topic, maar nog steeds relevant, helaas....
Mijn oplossing was dan ook simpelweg een toetsenbord van een ander merk te kopen. Ja je hoeveelheid keuze gaat er flink op achteruit, maar dat is het enige wat je als consument kan doen, stemmen met je portemonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hoeveelheid keuze gaat erop achteruit :?

Er zijn honderden toetsenbordfabrikanten, waarvan tientallen die kwalitatief betere toetsenborden afleveren dan Logitech. Google eens op "Cherry switches" voor wat achtergrond over wat eeen toetsenbord drijft.

Of lees dit:
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide

Logitech is een budgetmerk dat het vooral van gimmicks moet hebben om hun technisch middelmatige toetsenborden toch naar een hoger prijspeil te trekken. Er zijn genoeg merken die voor minder dan een "high end" Logitech bord een prima toetsenbord neerzetten, desgewenst met verlichte toetsten of ander dergelijke ongein. Zie het lijstje in de link hierboven voor voorbeelden te over.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
http://chinaprices.us/
En hier zoeken op Logitech keyboard, dan vind je er veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:19:
Je hoeveelheid keuze gaat erop achteruit :?
Ik zou zeggen kijk eens in een willekeurige Nederlandse (web)winkel, minstens de helft is logitech.
Er zijn honderden toetsenbordfabrikanten, waarvan tientallen die kwalitatief betere toetsenborden afleveren dan Logitech. Google eens op "Cherry switches" voor wat achtergrond over wat eeen toetsenbord drijft.
Serieus jullie mechanische keyboard fanboys lijken wel jehova getuigen. Ik heb geen behoefte aan een mechanisch toetsenbord, en gezien het enorm kleine marktaandeel zijn de meeste mensen het daar mee eens. Maar daar gaat het hier niet over, het ging hier over logitech toetsenborden, dus ik had het over vergelijkbare toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

In mijn geval had ik een Logitech K400 keyboard nodig (draadloos en met geintegreerde touchpad). Dus dan is er al helemaal weinig concurrentie keus.

Er eentje uit China bestellen klinkt ook weer een beetje riskant. In een worse case scenario krijg je er 1 met chinese tekens erop.

Verder vragen ze bij Chinaprices.us in totaal $80 voor het toetsenboard (inc verzenden), waar het bij eBay (vanuit de VS) $56 is (inc verzenden). Dus vrij hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

furby-killer schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:10:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens in een willekeurige Nederlandse (web)winkel, minstens de helft is logitech.
Ik zou zeggen, kijk eens in een willekeurige Free Record Shop. Minstens de helft van de muziek is shit.

Moet je het daarom kopen? Nee. Marktaandeel, zeker in zo'n kleine markt als NL, zegt helemaal niets.
[...]

Serieus jullie mechanische keyboard fanboys lijken wel jehova getuigen. Ik heb geen behoefte aan een mechanisch toetsenbord, en gezien het enorm kleine marktaandeel zijn de meeste mensen het daar mee eens.
Ook hier: prima als je geen mechanisch toetsenbord wilt, maar marktaandeel is daar op geen enkele manier argument bij. Anders zaten Tweakers ook allemaal achter een gare TN-paneel monitor met een PC met integrated GPU die met budgetnetwerkapparatuur (Sitecom, Sweex enzo).

Ook als je naar rubber-dome toetsenborden kijkt blinkt Logitech ook niet uit op andere vlakken dan marketing. Dat doen ze dan weer uitstekend, maar dat beinvloedt marktaandeel en niet de kwaliteit van hun producten.
Maar daar gaat het hier niet over, het ging hier over logitech toetsenborden, dus ik had het over vergelijkbare toetsenborden.
Moet je wel definieren wat je met "vergelijkbaar" bedoelt - helft van de recente posts hier gaan over de G710+, een mechanisch Logitech toetsenbord, dan zijn al die "jehova" opties behoorlijk vergelijkbaar te noemen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 05-12-2012 00:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:07
Baal er ontzettend van, vandaag een G710+ ontvangen, ook die brakke layout.

Hoop dat ik ergens een US vandaan kan halen aangezien het toch echt wel een bordje is wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Proioxis schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:20:
Baal er ontzettend van, vandaag een G710+ ontvangen, ook die brakke layout.

Hoop dat ik ergens een US vandaan kan halen aangezien het toch echt wel een bordje is wat ik wil hebben.
Bijna elk Logitech keyboard dat hier in NL wordt verkocht, is met een brakke EU/NL layout.
Het rare is dat er soms op verpakking zelfs een sticker staat met "US International" en dan blijkt er toch nog een EU/NL layout in te zitten. Erg misleidend dus. Ook laten veel webshops een US versie zien, terwijl ze een EU/NL versie verkopen.

Voor meer zekerheid kan je het beste naar de Amerikaanse Logitech website gaan en daar controleren of de partnumbers overeenkomen met die op een webshop staan vermeld.
Bol.com verkoopt voor sommige keyboarden wel een US versie, omdat zij (i.t.t. Logitech) wel doorhebben dat daar vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proioxis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 12:07
Dan ga ik Bol maar eens even bellen.
Heb het misleidende inderdaad al gezien, die sticker met de verkeerde layout, en de foto op de webshop waren bij mij het geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Proioxis op 05-12-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wat is dat trouwens met die gare home/end/delete/pgup/pgdn toetsen van tegenwoordig? Was vandaag even een bestandje aan het editen in notepad op een computer met een Logitech MK320 toetsenbord. Naast die gare layout met kleine shift, extra backslash en die debiele enter hebben ze op die dingen de delete knop 2x zo groot gemaakt, de insert weg laten vallen en de overige toetsen een andere plaats gegeven. Elke keer als ik op home/end druk zit ik op die grote delete te rammen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31
Cyb schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:30:
Bijna elk Logitech keyboard dat hier in NL wordt verkocht, is met een brakke EU/NL layout. Het rare is dat er soms op verpakking zelfs een sticker staat met "US International" en dan blijkt er toch nog een EU/NL layout in te zitten.
Dat is volgens Logitech dus juist de US International layout, zie US vs US International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Nielson schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:03:
[...]
Dat is volgens Logitech dus juist de US International layout, zie US vs US International.
Die US International wijkt af van een Wikipedia plaatje waar "US International" bij staat: Wikipedia: Keyboard layout
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/KB_US-International.svg/420px-KB_US-International.svg.png

Wel verwarrend...

Op de sticker met "US International" of een sticker die eronder of ernaast zat, stond ook een keyboard code. ik dacht 104 of 105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
In ieder geval doet Logitech het in mijn ogen verkeerd en dat is dan ook de reden dat ik weer terug bij Microsoft ben. Ik kan gewoon niet wennen aan die achterlijk herpositionering van de toetsen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyb schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:30:
[...]

Bijna elk Logitech keyboard dat hier in NL wordt verkocht, is met een brakke EU/NL layout.
Het rare is dat er soms op verpakking zelfs een sticker staat met "US International" en dan blijkt er toch nog een EU/NL layout in te zitten. Erg misleidend dus. Ook laten veel webshops een US versie zien, terwijl ze een EU/NL versie verkopen.

Voor meer zekerheid kan je het beste naar de Amerikaanse Logitech website gaan en daar controleren of de partnumbers overeenkomen met die op een webshop staan vermeld.
Bol.com verkoopt voor sommige keyboarden wel een US versie, omdat zij (i.t.t. Logitech) wel doorhebben dat daar vraag naar is.
Die sticker zal dan min of meer wel kloppen, maar helemaal beschamend is, dat op de doos ook gewoon het US-model staat afgebeeld. Maar haal je het toetsenbord eruit dan heeft-ie idd. die brakke US/EU-International layout. Een paar jaar geleden heb ik (na retourneren) hierover al eens lang aan de telefoon gehangen met Logitech, maar dat haalt helemaal niets uit. Ze zijn absoluut niet van plan om dat US-model in Europa (mede) te gaan voeren. Sterker nog, ze zeggen dat er door de consument zelfs speciaal om (dat non US-model) gevraagd is, en dat ze er vrijwel geen klachten over hebben |:(

En om de ellende helemaal kompleet te maken, als ik er één zou importeren, zou ik ook niet op NL garantie kunnen rekenen, dat moet het ding terug naar het land waar ik 'm gekocht had. Ik had eigenlijk binnenkort een K800 willen kopen. Jammer dat ik daarvoor nog geen goed alternatief gevonden heb, want dan kan Logitech wat mij betreft barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ik heb een aantal dagen geleden een nieuw vervangend toetsenbord gekocht bij de Logitech webshop (30% kortingsactie, waardoor het bedrag op de goedkoopste in de PW uitkwam) maar niet lettend op de layout van het nieuwe toetsenbord. De K800 Wireless illuminated laat inderdaad op de doos zien 'US-International' en heeft de mini-SHIFT toets.

Het 'grappige' is, dat ik momenteel blijkbaar ook een US International versie heb van de Logitech Wave K350 keyboard. Bij dat toetsenbord heb ik echter helemaal geen problemen met de SHIFT-toets, omdat deze toch iets langer is dan de mini-SHIFT die gebruikt wordt op de K800. Het scheelt hooguit een centimeter, maar dat is net genoeg om de type ervaring voor mij te plezieren. Ik heb net Logitech gebeld, en de klantenservice geeft aan voor Nederland alleen de US-international versie te leveren, model 920-002380 dus met de mini-SHIFT. Kijk ik echter op hun website, en klik ik in plaats van Dutch/Qwerty de UK English versie aan, dan krijg ik in mijn winkelwagentje toch echt een andere versie, namelijk de 920-002382. Dit lijkt me toch echt een verschil in modelnummer? Verder heb ik rondgezocht op andere sites in de PW, zoals Dixons, 4Launch, bijna elke webshop levert hetzelfde model met de kleine SHIFT.

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Wennen maar? Dat kan wel ff duren aangezien ik al jaren met een iets langere SHIFT-toets type en dat gewend ben. Ik heb juist dit nieuwe toetsenbord gekocht vanwege de zachtere aanslag, wat mij vooral bij langer typen veel prettiger lijkt dan de relatief harde aanslag die het Logitech Wave K350 toetsenbord heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Royeboi op 14-12-2012 11:14 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Ik heb zelf sinds 2 jaar ofzo een MK700. Ik wilde toentertijd met alle geweld een langere shift + 'normale' enter balk. Uiteindelijk heeft de MK700 mij kunnen overhalen omdat het in de aanbieding was en de rest dik boven de €130 zat met wat ik wilde.

Nu twee jaar verder moet ik toegeven dat het meevalt. Het is in het begin errrrrrg wennen, maar nu gaat het al bijna automatisch. Ik was het al 'vergeten' van mijn foute configuratie totdat ik deze post weer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daarom koop ik nog steeds mijn keyboards in US :) Ja, je bent 20-30 euro extra kwijt vanwege verzending, maar je hebt tenminste de originele shift-Z layout. Daarnaast heb ik nog 1 G11 als backup en mijn oude G15 bewaard, mocht mijn G19 het begeven.

Maar welke $&*#$(& dat heeft besloten mag direct een nekschot krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat Logitech aan de hand van een grootschalig onderzoek tot de conclusie is gekomen om de SHIFT-toets met de helft te verkleinen. De reden ontgaat mij. Maar goed, ik heb dus nu zo'n 'foute' configuratie. Ik zou er best iets meer voor overhebben om er één te importeren, maar meer dan € 25 euro heb ik er ook weer niet voor over. Ik ben al wat aan het rondkijken op typenummers in de U.S., maar inderdaad vragen de meeste websites er 100+ omgerekende euro's voor en dan komt de Nederlandse Douane er nog bovenop. Ik ga er vandaag nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Per saldo heb ik ook 50-60 euro extra betaald (150+vk tegen 210), het is per saldo maar wat je er voor over hebt. Ik heb 4 G19s in Nederland besteld, maar alle 4 ook retourgestuurd (ondanks aantal webshops zelfs hoog en laag beweerde dat dit de US versie was).

De G-series zijn voor mij altijd kwalitatief goed geweest dat ze makkelijk jaartje of 2-3 meegaan, daar heb ik dan wel dat bedrag voor over, zeker tov 2-3 irritatie met Shift/Z :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Heel stom van me, ik heb een aantal weken geleden nog kort een topic doorgebladerd met een discussie over al deze verschillende lay-outs. Omdat die Logitech actie van 30% nog maar één avond geldig was, heb ik in een impuls gekocht. Er is ook een toetsenbord van Microsoft wat op de K800 lijkt, de Desktop 3000. Mijn vriendin heeft dat model, en de toetsen zijn echt heerlijk. Lekkere zachte aanslagen wat voor mij echt een uitkomst biedt. Ik kan daar zo'n 20% sneller mee typen dan mijn K350. Nadeel is wel dat deze in tegenstelling tot de K800 Wireless geen verlichting heeft. En hij is ook een stukkie goedkoper. En heeft nog een muis erbij, die echt lekker schuift over m'n Razer matje. Alleen de klik van de muis is mij veel te zwaar dus als ik de set gekocht had, had ik de muis waarschijnlijk niet gebruikt.

pricewatch: Microsoft Wireless Desktop 3000

Ach, ik denk dat ik deze maar houd. Ga hem zo maar is uitpakken, ik raak er vast wel aan gewend (toch..)

[ Voor 10% gewijzigd door Royeboi op 14-12-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Royeboi schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:31:
[...]Ik heb net Logitech gebeld, en de klantenservice geeft aan voor Nederland alleen de US-international versie te leveren, model 920-002380 dus met de mini-SHIFT. Kijk ik echter op hun website, en klik ik in plaats van Dutch/Qwerty de UK English versie aan, dan krijg ik in mijn winkelwagentje toch echt een andere versie, namelijk de 920-002382.[...]
Dit is de Nederlandse (EU?) versie:
http://www.logitech.com/n...ted-keyboard-k800?crid=26
Waarin diverse partnummers vermeld staan, waaronder die twee die je noemt.
Ik denk dat al die partnummers van hetzelfde fysieke toetsenboard. (Dit weet ik niet zeker.) Misschien dat de verpakking wel afwijkt kwa taal etc.
Ook een UK versie is niet wat de meesten hier willen, maar een "US" versie (zonder "international" erachter).
Dat is deze voor de K800:
http://www.logitech.com/e...ted-keyboard-k800?crid=26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let ook op dat de UK indeling de kleine shift kan hebben. M'n Toschiba Tecra M10 laptop komt uit de UK, met bijbehorende layout (# zit bij de enter en bij de 4 staat het pond teken), en heeft ook de kleine shift.

Ik vind het ook schijt vervelend, zoals hierboven al heb aangegeven. Maar gelukkig bestaat er nog zoiets als toetsen remappen. In Linux het het eenvoudig te doen via xmodmap. Op Windows heb je een apart tooltje nodig, maar kan ook. Geen idee hoe 't bij OSX zit, maar die heeft al veel langer deze verneukte layout, dus zijn die gebruikers 't al gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Cyb schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:30:
[...]

Dit is de Nederlandse (EU?) versie:
http://www.logitech.com/n...ted-keyboard-k800?crid=26
Waarin diverse partnummers vermeld staan, waaronder die twee die je noemt.
Ik denk dat al die partnummers van hetzelfde fysieke toetsenboard. (Dit weet ik niet zeker.) Misschien dat de verpakking wel afwijkt kwa taal etc.
Ook een UK versie is niet wat de meesten hier willen, maar een "US" versie (zonder "international" erachter).
Dat is deze voor de K800:
http://www.logitech.com/e...ted-keyboard-k800?crid=26
Inderdaad, en de afbeelding van de Nederlandse Logitech site klopt dus niet. Hetgeen wat de klantenservice mij ook bevestigde en haar excuses voor aanbood. Vervolgens doen ze er echter niets mee. Ik vind dat eerlijk gezegd best misleidend. De afbeelding van de K800 is bijna beeldvullend, en laat daarmee duidelijk de US-layout zien met de grote SHIFT-toets en horizontale Enter-toets.*

*Getypt vanaf mijn US-international lay-out K800 ;).

En het valt eigenlijk nog best wel mee. Tot nu toe wel ongeveer 20 fouten gemaakt, maar ik denk dat ik hier over een maand minstens zo snel, misschien sneller mee typ als de K350 Wave.
Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:40:
Let ook op dat de UK indeling de kleine shift kan hebben. M'n Toschiba Tecra M10 laptop komt uit de UK, met bijbehorende layout (# zit bij de enter en bij de 4 staat het pond teken), en heeft ook de kleine shift.

Ik vind het ook schijt vervelend, zoals hierboven al heb aangegeven. Maar gelukkig bestaat er nog zoiets als toetsen remappen. In Linux het het eenvoudig te doen via xmodmap. Op Windows heb je een apart tooltje nodig, maar kan ook. Geen idee hoe 't bij OSX zit, maar die heeft al veel langer deze verneukte layout, dus zijn die gebruikers 't al gewend :P
Dat zou wel verdomde handig zijn zo'n tool voor Windows. Ik zou dan bijvoorbeeld de '| \' toets kunnen remappen naar SHIFT? Dan werken beide kleine knopjes als één grote SHIFT. De '\' gebruik ik wel aan de rechterkant, veel gemakkelijker.

[ Voor 26% gewijzigd door Royeboi op 15-12-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Royeboi schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 02:10:
[...]
Inderdaad, en de afbeelding van de Nederlandse Logitech site klopt dus niet. Hetgeen wat de klantenservice mij ook bevestigde en haar excuses voor aanbood. Vervolgens doen ze er echter niets mee. Ik vind dat eerlijk gezegd best misleidend.
Voor diegenen voor wie er niet aan kunnen wennen :P De verkeerde voorstelling middels packaging door Logitech is een no-brainer om terug te geven met restitutie op basis van non conformiteit, zoals dat heet. Een aspect daarvan is inderdaad misleiding. Zelfs de meest basale rechtbijstandsverzekering maakt daar ongeacht termijn voor ongedaan maken koopovereenkomst gehakt van. Een meer geschikte zoekt daar zelfs een compensatie bij vanwege die misleiding. Dat Logitech een eigen beleid doet hanteren is in deze juridisch niet relevant.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Virtuozzo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 02:20:
[...]

Voor diegenen voor wie er niet aan kunnen wennen :P De verkeerde voorstelling middels packaging door Logitech is een no-brainer om terug te geven met restitutie op basis van non conformiteit, zoals dat heet. Een aspect daarvan is inderdaad misleiding. Zelfs de meest basale rechtbijstandsverzekering maakt daar ongeacht termijn voor ongedaan maken koopovereenkomst gehakt van. Een meer geschikte zoekt daar zelfs een compensatie bij vanwege die misleiding. Dat Logitech een eigen beleid doet hanteren is in deze juridisch niet relevant.
Helaas staat bij mij op de doos wel de kleine SHIFT. Maar ik lees inderdaad ook dat zelfs dat bij het openen van de doos een verrassingselement zit, want soms klopt de doos niet met het product. Bij mij is dit wel het geval, want het product komt overeen met de doos en sticker op de doos, alleen de website is (bewust?) zeer misleidend. Je gaat er van uit dat wanneer je iets bij de fabrikant koopt, en er een beeldvullende afbeelding van het keyboard met de grote SHIFT toets te zien is, je deze dan ook daadwerkelijk geleverd krijgt.

Je zou hier inderdaad een issue van kunnen maken en het ding aanmelden voor retour, maar het punt blijft wel dat je er zelf niet veel mee op schiet. Of je moet uiteraard van Logitech afstappen en voor bijvoorbeeld Microsoft gaan, die maken ook prima ramplankjes. Maarja, na wat rondgekeken te hebben in de winkels om even te ''proeframmen'', is de K800 toch wel echt een lekker toetsenbordje. Ik vind de zachtere aanslagen echt een genot om mee te werken. Dit toetsenbord maakt veel minder lawaai dan ik gewend was bij mijn vorige toetsenbord.
Ondertussen heb ik dit stuk getypt zonder ook maar één spelfout te maken, de kleine SHIFT ook goed gemikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

[...]

Dat zou wel verdomde handig zijn zo'n tool voor Windows. Ik zou dan bijvoorbeeld de '| \' toets kunnen remappen naar SHIFT? Dan werken beide kleine knopjes als één grote SHIFT. De '\' gebruik ik wel aan de rechterkant, veel gemakkelijker.
Hé, pssst, Google weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

[...]
http://www.autohotkey.com werkt wel aardig.

Verschillende layouts zijn helemaal irritant als je zelf veel met verschillende PC's werkt, zoals bij mij het geval is. Diverse verschillende PC's op werk, Macbook, PC thuis etc. Dan is wennen eigenlijk onmogelijk omdat je continue aan het switchen bent.

Macbooks zijn kwa toetsenboarden helemaal irritant. (Heel de Macbook is trouwens irritant kwa knoppen en led lampjes.) Ze willen persee anders zijn dan de rest; verwijderen de backspace knop (wel via FN beschikbaar) maar vinden een eject knop als keyboard toets belangrijker 8)7. (De knop werkt overigens niet eens goed als je buiten een OS zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 21:15
Ik typ meestal op azerty, en bij zo goed als alle azerty-toetsenborden is de linkershift klein. Als ik dan al eens op qwerty typ, dan gaat dat voor de letters best goed, alleen mis ik dan vaak de 'backspace' of 'enter' omdat die zo klein is. Het is allemaal een kwestie van gewenning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, en de afbeelding van de Nederlandse Logitech site klopt dus niet. Hetgeen wat de klantenservice mij ook bevestigde en haar excuses voor aanbood. Vervolgens doen ze er echter niets mee. Ik vind dat eerlijk gezegd best misleidend. De afbeelding van de K800 is bijna beeldvullend, en laat daarmee duidelijk de US-layout zien met de grote SHIFT-toets en horizontale Enter-toets.*
Dit (o.a.) heb ik een paar jaar geleden ook al aan Logitech doorgegeven, maar ze doen er idd. niets mee ('We hebben er geen/nauwelijks klachten over, meneer.'). Vriendelijk zijn ze zeker, maar het haalt helemaal niets uit.
Virtuozzo schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 02:20:
[...]

Tja, Logitech doet sowieso helemaal niet moeilijk over retournering, daar hoef je weinig moeite voor te doen. Maar ik wil m'n geld niet terug, en ik hoef geen compensatie. Ik wil gewoon een US keyboard ;)

//

Even voor de zekerheid: Die 'brakke' layout heeft 2 dezelfde '| \' knoppen. Maar hebben die knoppen ook verschillende scancodes? Want dan kun je er met Autohotkey idd. nog wat van maken. Ik gebruik Autohotkey al jaren voor m'n muisknoppen, maar had altijd vermoed dat die 2 dezelfde knoppen in die 'brakke' Logitech layout ook dezelfde scancodes hadden. Als dat niet zo is valt er i.c.m. Autohotkey wellicht wel mee te leven, en dan moet ik er maar weer eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 423265 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:21:
Even voor de zekerheid: Die 'brakke' layout heeft 2 dezelfde '| \' knoppen. Maar hebben die knoppen ook verschillende scancodes? Want dan kun je er met Autohotkey idd. nog wat van maken. Ik gebruik Autohotkey al jaren voor m'n muisknoppen, maar had altijd vermoed dat die 2 dezelfde knoppen in die 'brakke' Logitech layout ook dezelfde scancodes hadden. Als dat niet zo is valt er i.c.m. Autohotkey wellicht wel mee te leven, en dan moet ik er maar weer eens over nadenken.
In Linux krijg je ipv \ en | de tekens < en > als je de gare toets gebruikt, dus het zijn zeker andere key codes. Als je ze wilt hebben in hex waarde, kan ik 'm wel uit m'n laptops halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hero Of Time schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:08:
[...]

In Linux krijg je ipv \ en | de tekens < en > als je de gare toets gebruikt, dus het zijn zeker andere key codes. Als je ze wilt hebben in hex waarde, kan ik 'm wel uit m'n laptops halen.
Als ik zo'n 'brak' keyboard koop, en er via de keyboard-monitor van Autohotkey niet uitkom, dan graag. Ik moet alleen nog uitvogelen waar ik het minst ontevreden mee zal zijn: Een keyboard ergens vandaan importeren (duurder, en zonder effectieve garantie), genoegen nemen met die brakke layout i.c.m. Autohotkey, of wellicht toch een ander merk, zoals bv. die Microsoft Wireless 3000. Of nog even wachten of mijn ultieme keyboard (wireless, tenkeyless, goede aanslag, stil) er misschien binnenkort aankomt ;)

// click _/-\o_

Maar toch liever iets makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Dit alles is voor mij de reden om gewoon helemaal van Logitech af te stappen voor toetsenborden. Heb er nog een paar op voorraad, oude layout, maar die nieuwe gaan ze mij nooit leveren.
Voortaan maar Microsoft toetsenborden, die tikken ook lekker en gaan ook een leven lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
_JGC_ schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:41:
Dit alles is voor mij de reden om gewoon helemaal van Logitech af te stappen voor toetsenborden. Heb er nog een paar op voorraad, oude layout, maar die nieuwe gaan ze mij nooit leveren.
Voortaan maar Microsoft toetsenborden, die tikken ook lekker en gaan ook een leven lang mee.
Eens, Microsoft brengt hele aardige toetsenborden op de markt. Ik vind de Desktop 3000 best op het niveau van de Logitech K800 zitten, alleen dan zonder verlichting en Unifying Receiver. Als ik er zo over nadenk, volgens mij heeft de Desktop 3000 die mijn vriendin heeft, ook gewoon één receiver voor toetsenbord en muis. Ze heeft wel een USB verlengsnoer liggen van achter de PC naar haar bureau, zodat er geen storingen optreden. Maar verders is het best een goed toetsenbord.

Nu de K800 een paar dagen thuis geprobeerd te hebben, ben ik al vrij snel gewend aan de kleine SHIFT. Sneller dan verwacht eigenlijk. Ik heb gisteravond nog wel AutoHotkey geïnstalleerd, maar ik had geen zin om de Tutorial door te lezen, en even snel iets remappen zat er niet in omdat je met scripts moet werken. Ik speelde gisteravond echter GTA met dit toetsenbord, en dan merk je toch wel dat sommige toetsjes zoals de A en de S af en toe wat lijken te 'piepen' terwijl ik de keys niet erg hard indruk. Dit is best irritant op den duur. Misschien dat ik voor gaming dus toch maar van keyboard moet switchen. Als ik normaal typ heb ik hier gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:01
Ik gebruik zelf al jaren de media desktop Bluetooth, en die heeft ook een kleine linker shift, het is ook een kwestie van wennen natuurlijk, ik speel dagelijks een FPS game, en heb er eigenlijk geen last van. Er zijn volgens mij zat alternatieven naast logitech of niet?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

... weer z'n geval fictief gebruik van het woordje begrijpen in de zin "wij begrijpen de klant!"

Maar tja, ik erger me al jaren dood aan de wildgroei van toetsenbord layouts in nederland, kreeg laatst op werk een UK Extended ramplank onder m'n neus gedrukt, moet niet gekker worden zo.

En als je dan naar vraagt kijkt de inkoop manager je aan met een gezicht van "zit daar een verschil in dan?"

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royeboi schreef op zondag 16 december 2012 @ 11:04:
[...]
Ik heb gisteravond nog wel AutoHotkey geïnstalleerd, maar ik had geen zin om de Tutorial door te lezen, en even snel iets remappen zat er niet in omdat je met scripts moet werken.

[...]
Op zich hoeft dat script maar uit één regeltje te bestaan. Om die '| \' toets te remappen naar een linker shift is dit alles:

code:
1
\::LShift

Maar dan pakt-ie vermoedelijk de verkeerde toets. Voor die toets naast de linker shift moet je dan waarschijnlijk de scancode hebben: Dubbelklik op het Autohotkey-icoontje in de tray, en vervolgens <Ctrl>-K in het Autohotkey-venster. Druk op de toets die je wilt remappen, en dan op F5. Onder 'SC' moet je dan de scancode zien staan. Vervang dat vervolgens in het regeltje, en dan krijg je zoiets:

code:
1
SC02B::LShift

(maar dan met de juiste scancode die je gevonden hebt)

Dan zou het moeten werken.

//

Mocht je na F5 geen scancode zien (meestal met een leeg script), zet dan deze regel bovenaan:

code:
1
#InstallKeybdHook

dan reloaden en opnieuw proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 18-12-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

M'n Xmodmap bestand:
code:
1
2
3
cat .Xmodmap 
keycode 94 = Shift_L
add shift = Shift_L

Keycode 94 dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik moet vanaf nu dus nog zuiniger zijn op mijn G15, onbegrijpelijk dat die niet meer gemaakt / geleverd wordt.
Ik ben er nog steeds heel blij mee, hoewel ik het toendertijd (meer dan 5 jaar geleden) veel geld vond.
Onbegrijpelijk.

Cititzen of Ladonia

• Royeboi
Anoniem: 423265 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:16:
[...]

Op zich hoeft dat script maar uit één regeltje te bestaan. Om die '| \' toets te remappen naar een linker shift is dit alles:

code:
1
SC02B::LShift

(maar dan met de juiste scancode die je gevonden hebt)

Dan zou het moeten werken.
Gelukt, met SC056::LShift. Thanks! Hij heeft ze echter nu beide geremapped, waardoor ik de '| \' niet meer aan de rechterkant heb. Doe ik iets verkeerd? Ze hebben dus blijkbaar dezelfde scancode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royeboi schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:34:
[...]

Gelukt, met SC056::LShift. Thanks! Hij heeft ze echter nu beide geremapped, waardoor ik de '| \' niet meer aan de rechterkant heb. Doe ik iets verkeerd? Ze hebben dus blijkbaar dezelfde scancode.
Daar was ik al bang voor, vandaar mijn vraag eerder hier. Ik vermoed dat de Toshiba M10 van Hero Of Time weliswaar ook die kleine shift heeft, maar wellicht niet 2x diezelfde '| \' toets. Tenminste als ik dit plaatje (van hier) zo bekijk.

Maar als je ook in die key-history/monitor (<Ctrl>-K) van AutoHotkey bij beide keys dezelde scancode krijgt, vrees ik dat Logitech inderdaad gewoon 2x dezelfde key erin gestopt heeft.

Hmm... misschien zou je het dan op de volgende manier kunt oplossen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SendMode Input

SC056::

KeyWait, SC056, T 0.2
if errorlevel
     {
     Send {LShift down}
     KeyWait, SC056
     Send {LShift up}
     }
else
     Send {\}

return

Als je nu die toets korter dan 0,2 sec. ingedrukt houdt stuurt-ie een '\' teken, en anders fungeert-ie als linker shift-toets, todat je 'm weer loslaat. Hopelijk werkt dat bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn code komt uit m'n MacBook Pro die de ~ ` heeft op die plek, maar met een 105 int layout precies hetzelfde geeft. Ik heb even een Logitech Classic 200 aangesloten met de US Int indeling (dus kleine shift), en die doet met de \ | toets bij de shift < en >. De MBP keyboard doet dat niet, die geeft een shift. Draai ik xev, dan heb ik dit als uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
KeyPress event, serial 39, synthetic NO, window 0x9c00001,
    root 0x15c, subw 0x0, time 241348575, (671,231), root:(1099,402),
    state 0x0, keycode 94 (keysym 0x3c, less), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 bytes: (3c) "<"
    XmbLookupString gives 1 bytes: (3c) "<"
    XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 39, synthetic NO, window 0x9c00001,
    root 0x15c, subw 0x0, time 241348671, (671,231), root:(1099,402),
    state 0x0, keycode 94 (keysym 0x3c, less), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 bytes: (3c) "<"

MappingNotify event, serial 39, synthetic NO, window 0x0,
    request MappingKeyboard, first_keycode 8, count 248

root 0x15c, subw 0x0, time 241355249, (1083,272), root:(1511,443),
    state 0x0, keycode 94 (keysym 0xffe1, Shift_L), same_screen YES,
    XKeysymToKeycode returns keycode: 50
    XLookupString gives 0 bytes: 
    XmbLookupString gives 0 bytes: 

KeyRelease event, serial 40, synthetic NO, window 0x9c00001,
    root 0x15c, subw 0x0, time 241355345, (1083,272), root:(1511,443),
    state 0x1, keycode 94 (keysym 0x0, NoSymbol), same_screen YES,
    XLookupString gives 0 bytes: 

MappingNotify event, serial 40, synthetic NO, window 0x0,
    request MappingKeyboard, first_keycode 8, count 248

De eerste is de logitech, de tweede de MBP.

Maar, omdat ik het toetsenbord er net pas aan hang, doet hij dat. Draai ik m'n xmodmap opnieuw, dan is 't een shift geworden. Elke keer als ik 't toetsenbord aan m'n systeem hang, moet ik 'm draaien om de toets te remappen. De andere \ | die bij de enter zit, geeft dit als code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    root 0x15c, subw 0x0, time 241639029, (918,373), root:(1346,544),
    state 0x0, keycode 51 (keysym 0x5c, backslash), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 bytes: (5c) "\"
    XmbLookupString gives 1 bytes: (5c) "\"

KeyRelease event, serial 40, synthetic NO, window 0x9c00001,
    root 0x15c, subw 0x0, time 241639125, (918,373), root:(1346,544),
    state 0x0, keycode 51 (keysym 0x5c, backslash), same_screen YES,
    XLookupString gives 1 bytes: (5c) "\"

Dat is dus keycode 51, niet 94.

Heren, veel plezier met deze gegevens en het daarbij remappen van je toets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Anoniem: 423265 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:45:
[...]

Daar was ik al bang voor, vandaar mijn vraag eerder hier. Ik vermoed dat de Toshiba M10 van Hero Of Time weliswaar ook die kleine shift heeft, maar wellicht niet 2x diezelfde '| \' toets. Tenminste als ik dit plaatje (van hier) zo bekijk.

Maar als je ook in die key-history/monitor (<Ctrl>-K) van AutoHotkey bij beide keys dezelde scancode krijgt, vrees ik dat Logitech inderdaad gewoon 2x dezelfde key erin gestopt heeft.

Hmm... misschien zou je het dan op de volgende manier kunt oplossen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
SendMode Input

SC056::

KeyWait, SC056, T 0.2
if errorlevel
     {
     Send {LShift down}
     KeyWait, SC056
     Send {LShift up}
     }
else
     Send {\}

return

Als je nu die toets korter dan 0,2 sec. ingedrukt houdt stuurt-ie een '\' teken, en anders fungeert-ie als linker shift-toets, todat je 'm weer loslaat. Hopelijk werkt dat bij jou ook.
Dit werkt voor mij prima. Mocht ik nu per ongeluk de linker '| \' aanzien voor de SHIFT, dan werkt dit als SHIFT toets als ik hem langer indruk en bijvoorbeeld een hoofdletter D maak. Houdt je de '| \' toets aan de linkerkant kort ingedrukt, dan gebruikt hij die combinatie. Je moet hem alleen niet te lang indrukken, want dan krijg je |||||||||| in plaats van SHIFT+ hoofdletter. Maar voor mij is dit een prima oplossing hoor! AutoHotkey start alleen niet automatisch op, dus ik zal elke keer het programma moeten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Royeboi schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:09:
[...]

Dit werkt voor mij prima. Mocht ik nu per ongeluk de linker '| \' aanzien voor de SHIFT, dan werkt dit als SHIFT toets als ik hem langer indruk en bijvoorbeeld een hoofdletter D maak. Houdt je de '| \' toets aan de linkerkant kort ingedrukt, dan gebruikt hij die combinatie. Je moet hem alleen niet te lang indrukken, want dan krijg je |||||||||| in plaats van SHIFT+ hoofdletter. Maar voor mij is dit een prima oplossing hoor! AutoHotkey start alleen niet automatisch op, dus ik zal elke keer het programma moeten starten?
Geen optie in de voorkeuren van het programma? Dan even snelkoppeling in Start > Programma's > Opstarten dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:22
Ook hier mijn G15 weggeven omdat ik een nieuwe wou, de G710+ en op sommige sites US layout zag staan, en dat zelfs de klantenservice mij verzekerde dat het om een grote shift ging.

Nou, lekker niet dus.
Iemand hier die bij BOL wel de juiste heeft gekregen?

En voor diegene die uit Amerika bestellen, welke sites gebruiken jullie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor de G19 heb ik geen enkele winkel gevonden die een Shift-Z variant hadden, wel op de doos, wel op de website, zelfs 2x doos opgemaakt aan de telefoon, maar alles ging weer retour.

Ze kijken ws enkel op de doos, waar gewoon de US foto opstaat (zelfs op UK versies zie je dezelfde foto).

Ik zou niet eens meer weten waar ik mijn G19 vandaan heb (staat nog wel ergens op het forum), maar je kan altijd rondkijken op Ebay/Amazon, zoek je juiste versie (G19 was het 969 ipv 970) en dan weet je in iedergeval 99% zeker dat dit je juiste is. PW staat dit nog steeds niet goed, maar daar ga ik geen moeite meer voor doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

NeutraleTeun schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:29:
[...]Iemand hier die bij BOL wel de juiste heeft gekregen?

En voor diegene die uit Amerika bestellen, welke sites gebruiken jullie daarvoor?
Bij mij is tot nu toe alleen eBay bekend als een goede bron.
Amazon.com verstuurt de keyboarden niet naar Europa vanwege garantie. (Althans, het Logitech keyboard dat ik wou bestellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Net een paar minuten geleden mijn Logitech K400 ontvangen uit de VS. Gekocht via eBay:
http://www.ebay.com/itm/L...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Opsomming van de kosten:
$32.99 (keyboard)
$22.99 (versturen naar NL vanuit VS)
€17.96 (€5.46 btw invoer belasting, €12.50 douane inklaringskosten) (Moest ik zelf contant aan de deur aan Post.nl betalen. Geen wisselgeld, dus is het €20 geworden.)
---------- +
~ €61

Totale levertijd: ~ 1 maand
Tweakers prijs inclusief verzendkosten: ~ €35

[ Voor 9% gewijzigd door Cyb op 28-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:22
150 dollar het bord, 63 dollar verzendkosten, en moet ik voor inklaring een snelle 50 dollar rekenen?
Is dus €200,-.
€50,- meer dan gewoon hier in NL kopen.
En als het toch de verkeerde layout is, succes met retourneren dan.

http://www.ebay.com/itm/L...balls&hash=item2578c4e8fb

Denk dat ik maar gewoon overstap naar een ander merk. Zucht.
/me gaat weer inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoek dan gewoon op de 920 code, daar weet je in iedergeval al meer mee.

En je kan ze altijd vragen of ze foto willen maken, ik heb zelfs nog gebeld met die mensen toendertijd. Was ook ruim 50 euro meer, maar is het nog steeds waard :P

[ Voor 53% gewijzigd door SinergyX op 28-12-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010

WCA

Ik heb vernomen dat alternate voortaan naast de ISO versie van de Orion Spectrum:
https://www.alternate.nl/html/product/1249570

ook de ANSI versie verkoopt:
https://www.alternate.nl/...bord/html/product/1313642

Share and Enjoy!

Pagina: 1