Beste Tweakeraarts,
Hieronder mijn lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden om WoW te spelen, op ultra (hoogst mogelijke instellingen). Het is dus echt een vereiste dat dit mogelijk is met deze PC. Ook zou ik me meer in het designen willen verdiepen en eventueel videobewerking, waardoor een iets snellere PC ook wel gewenst is. Naast WoW zullen er ook zo af en toe andere games op gespeeld, denk aan de nieuwe shooters et cetera.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn idee was om de game PC van €599,- (http://gamepc.nl/game-pc) aan te schaffen en deze flink te finetunen. Uiteindelijk mag de PC tussen de 1300 en 1400 euro uitkomen, maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb nog niks. Ik koop denk ik de muis en het toetsenbord van Sharkoon. Schijnt prima te werken en het is niet al te duur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik bezit niet over waanzinnig veel hardware kennis, dus ik kan er flink naast zitten. Ik denk vooral aardig wat RAM geheugen nodig te hebben, een goede grafische kaart en een goede processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb niet bepaalde merk voorkeuren. Als jullie enige voorkeuren voor een bepaald merk hebben, of iets aanraden, dan hoor ik het graag!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Overklokken wel wat over gelezen, wat dit precies doet weet ik nog niet. Hier zou ik me beter over moeten inlezen, ik was het in ieder geval niet van plan.
List:
Zoals jullie zien kom ik zou bijna 400 euro goedkoper uit. Helaas dat ik het niet zelf kan bouwen. Wel apart vindt ik het, aangezien het dezelfde onderdelen zijn. However, zien jullie nog onderdelen die nutteloos zijn, kleine betere aanpassing, of onderdelen die voor ietsjes meer veel beter zijn?
Oude post:
Hieronder mijn lijstje:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden om WoW te spelen, op ultra (hoogst mogelijke instellingen). Het is dus echt een vereiste dat dit mogelijk is met deze PC. Ook zou ik me meer in het designen willen verdiepen en eventueel videobewerking, waardoor een iets snellere PC ook wel gewenst is. Naast WoW zullen er ook zo af en toe andere games op gespeeld, denk aan de nieuwe shooters et cetera.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn idee was om de game PC van €599,- (http://gamepc.nl/game-pc) aan te schaffen en deze flink te finetunen. Uiteindelijk mag de PC tussen de 1300 en 1400 euro uitkomen, maximaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb nog niks. Ik koop denk ik de muis en het toetsenbord van Sharkoon. Schijnt prima te werken en het is niet al te duur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik bezit niet over waanzinnig veel hardware kennis, dus ik kan er flink naast zitten. Ik denk vooral aardig wat RAM geheugen nodig te hebben, een goede grafische kaart en een goede processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, ik heb niet bepaalde merk voorkeuren. Als jullie enige voorkeuren voor een bepaald merk hebben, of iets aanraden, dan hoor ik het graag!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?
Overklokken wel wat over gelezen, wat dit precies doet weet ik nog niet. Hier zou ik me beter over moeten inlezen, ik was het in ieder geval niet van plan.
List:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 156,50 | € 156,50 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 87,80 | € 87,80 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 208,43 | € 208,43 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 80,04 | € 80,04 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Kingston Triple Channel Kit 24GB (KTA-MP1333DRK3/24G) | € 309,57 | € 309,57 |
| 1 | Cooler Master B600 | € 44,04 | € 44,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 950,42 | |
Zoals jullie zien kom ik zou bijna 400 euro goedkoper uit. Helaas dat ik het niet zelf kan bouwen. Wel apart vindt ik het, aangezien het dezelfde onderdelen zijn. However, zien jullie nog onderdelen die nutteloos zijn, kleine betere aanpassing, of onderdelen die voor ietsjes meer veel beter zijn?
Oude post:
Zoals jullie in de titel lezen ben ik op zoek naar een nieuwe game pc. Dit is ook wel hoog tijd, aangezien ik nu op een laptop van 6 jaar oud game. Ik speel World of Warcraft in dia slides.
Ik heb al zo hier en daar rondgekeken en verschillende verhalen gehoord. Mijn eerste keuze is gevallen op de game PCs van gamepc.nl. Mijn idee was om de game PC van €599,- (http://gamepc.nl/game-pc) aan te schaffen en deze flink te finetunen. Ik zou niet weten of de Intel, of de AMD versie beter is voor mijn gebruiksvoorwaarden. Mijn idee was om het volgende met de PC te doen:
Behuizing:
Cooler Master CM 690 III.
Voeding:
700 Watt Cooler Master voeding.
Processor
Intel® Core™ i5 4460 3.2 GHz.
Koeling:
Stille koeling(Cooler Master TX3 evo).
Moederbord:
MSI B85-G43 Gaming.
Geluidskaart
7.1 Geluidskaart.
Geheugen
24GB DDR3 Werkgeheugen.
Harde Schijf:
1000 GB Sata III Harde schijf.
Optische Drive:
Blu-Ray combo: Asus.
Grafische Kaart:
Nvidia GTX760 2GB.
Netwerkkaart:
TP-Link 300MB Wifi kaart.
Dit had ik zelf in gedachte. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, om eerlijk te zijn eigenlijk close to nothing. Alleen na het bekijken van hun samenstel optie en de informatie die er bij gegeven wordt, leek mij dit de beste optie. Wat denken jullie hiervan?
Ik sta volledig open voor andere PCs/websites/andere opties bij mijn bovengenoemde PC. Als jullie dus tips hebben en het anders zouden doen, dan zou ik dat heel graag horen! Jullie zouden mij er waanzinnig me helpen!
Alvast bedankt en ik kijkt uit naar jullie antwoorden!
Groet,
Raptar
[ Voor 54% gewijzigd door Raptar op 11-06-2014 20:44 ]