Final check voor mijn nieuwe 'game' pc.

Pagina: 1
Acties:

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Hallo Tweakers

Inmiddels is mijn huidige game pc 4 jaar oud en daarom wil ik nu gaan vernieuwen. De afgelopen weken gelijkwaardige topic's nauwlettend in de gaten gehouden en op de achtergrond aantekening gemaakt.

Benodigd informatie

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Met mijn nieuwe pc ga ik uiteraard gamen(bf4-watch dogs- GTA 5 wanneer deze uitkomt) de games wil ik graag op high/ultra spelen. Met een goede fps(60). De games zullen gespeeld worden op 1920x1080 op een LG E2350V

Daarnaast gebruik ik voor mijn opleiding dagelijks het Adobe Master collection. Altijd meerdere programma's tegelijk. (Photoshop, flash, première, dream Weaver)

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

Het Systeem wat ik in gedachten heb ik €700 (incl verzendkosten) en aan deze prijs wil ik me graag vasthouden. alles wordt zelf in elkaar gezet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

scherm: LG E2350V - voeding: Cooler Master real power M620 en CPU koeler: scythe samurai ZZ rev.B
Windows8 is ook al in bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Mobo
CPU
GPU
RAM
HDD
SSD
Case

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Graag Intel processor haswell refresh

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Wil graag een 4th generation Intel CPU, Moederbord moet deze ondersteunen en als het kan misschien een 97 chipset zodat ik later misschien kan switchen naar boardwell. Pc moet zeer stil zijn.

Ga je overklokken?

Met de CPU uit mijn lijst kan dit niet, namelijk geen K processor en deze zijn ook nog niet uit van haswell refresh, dus nee.

Eigen lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 155,50€ 155,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,80€ 66,80
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 208,50€ 208,50GPU wordt dus een Msi R9 280x
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 81,65€ 81,65
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Crucial MX100 256GB€ 82,85€ 82,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,25

cpu Intel haswell refresh CPU. Snel genoeg voor al mijn eisen na mijn mening
gpu 280x deze kan ik voor zacht prijsje overnemen van bekende
mobo gigabyte snipper gekozen omdat deze vaak naar voren komt ik buildes met gelijkwaardige budget.
ram net zo als mobo komt deze vaak naar voren in gelijkwaardige builds.
hhd &ssd beste prijs kwaliteit verhouden in mijn ogen.
case stil en groot genoeg voor mijn build.

Hoop zo voelde informatie gegeven te hebben om mij te kunnen helpen met mijn nieuwe pc.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Ziet er prima uit, veel plezier ermee!

Edit: wat je misschien wel kan doen is de R4 inwisselen voor een pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed en dan een 2TB HDD nemen. Maar ook de R4 is een prima behuizing natuurlijk!

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• sk0o
Aertsvijand schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:45:
Ziet er prima uit, veel plezier ermee!

Edit: wat je misschien wel kan doen is de R4 inwisselen voor een pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed en dan een 2TB HDD nemen. Maar ook de R4 is een prima behuizing natuurlijk!
Bedankt voor je feedback. Die optie had ik nog niet aangedacht. Maar heb speciaal R4 genomen omdat deze case 'zeer' stil is en stof filters heeft. Wat ik gelezen heb is dat de 200r minder stil is en geen stof filters heeft.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een Real Power M620 is een voeding die het predikaat matig verdient. Het is niet een klapvoeding, maar het is ook niet een voeding die je nog werkend aan je kleinkinderen kan doorgeven "opa had nog een computer die wel 500w verbruikte"

People as things, that’s where it starts.

• sk0o
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:15:
Een Real Power M620 is een voeding die het predikaat matig verdient. Het is niet een klapvoeding, maar het is ook niet een voeding die je nog werkend aan je kleinkinderen kan doorgeven "opa had nog een computer die wel 500w verbruikte"
Voeding 3 jaar geleden gekocht op advies van tweakers. Nog nooit problemen mee gehad (afkloppen)
Ga hem dus wel gebruiken voor deze build. Toch bedankt voor de informatie

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Misschien is dit moederbord iets pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3
. het is dit is een moederbord met een nieuw chipset, en hier zou eventueel dadelijk ook een broadwell op kunnen in de PW is dit wel ongeveer een 10tje duurder dan het bord dat je nu hebt. Dus ik weet niet hoe goed de vriendenprijs is dit je betaalt voor de 280x. Maar mischien kun je er wat mee.

• sk0o
Splitinfinitive schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:28:
Misschien is dit moederbord iets pricewatch: Gigabyte GA-H97-HD3
. het is dit is een moederbord met een nieuw chipset, en hier zou eventueel dadelijk ook een broadwell op kunnen in de PW is dit wel ongeveer een 10tje duurder dan het bord dat je nu hebt. Dus ik weet niet hoe goed de vriendenprijs is dit je betaalt voor de 280x. Maar mischien kun je er wat mee.
Bedankt voor het meedenken. Het bord wat jij voorstelt is qua prestaties/geluid etc even
goed als de sniper ? Alleen is het een 97 chipset?

Edit: GA-H97-HD3 heeft meer usb3.0 aansluitingen

[ Voor 3% gewijzigd door sk0o op 10-06-2014 18:43 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

sk0o schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:39:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Het bord wat jij voorstelt is qua prestaties/geluid etc even
goed als de sniper ? Alleen is het een 97 chipset?

Edit: GA-H97-HD3 heeft meer usb3.0 aansluitingen
ik weet niet zeker maar volgens mij heeft de HD3 de zelfde geluidschip als de HD5 en die moet goed zijn alleen heeft de HD3 volgens mij geen optishe out kan me vergissen maar kan nu even niet goed checken ivm het feit dat ik nu op de mobiel ben

• sk0o
Nog één vraag over de CPU. Die ik nu gekozen heb i5/4460 is toch krachtig genoeg voor alle games van nu? (watch dogs, bf4 gta v) (games van nu worden door je gpu gekort toch? ipv dat processor niet krachtig genoeg is?)

Maar heeft het nog zin om voor een i5-4590 te gaan of ga ik dit niet merken qua prestaties maar alleen in mijn portemonnee?

• Dream-Evil
  • Laatst online: 10-12-2025
Enigste probleem dat je nu (volgens mij) hebt is dat er een BIOS update nodig is om met die Refresh serie te werken, dus je moet eerst een oude processor gebruiken om de BIOS te updaten naar de nieuwste versie. Daarom werd denk ik ook een H97 mobo aanbevolen door Splitinfinitive

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar heeft Dream-Evil gelijk in, dus check van te voren even of de Sniper met de goede BIOS versie wordt geleverd (mailtje/belletje naar winkel waar je het moederbord vandaan haalt).

En de 4460 is krachtig genoeg, maak je geen zorgen. Het verschil met een 4590 ga je behalve in je portemonnee en benchmarks niet in het dagelijks gebruik merken.

• sk0o
Dream-Evil schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:37:
Enigste probleem dat je nu (volgens mij) hebt is dat er een BIOS update nodig is om met die Refresh serie te werken, dus je moet eerst een oude processor gebruiken om de BIOS te updaten naar de nieuwste versie. Daarom werd denk ik ook een H97 mobo aanbevolen door Splitinfinitive
br00ky schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:40:
Daar heeft Dream-Evil gelijk in, dus check van te voren even of de Sniper met de goede BIOS versie wordt geleverd (mailtje/belletje naar winkel waar je het moederbord vandaan haalt).
bedankt voor de tip. Heb al contact gehad met afuture die konden mij vertellen dat alle borden na 1-1-2014 dit jaar voorzien zijn van de F6 bios(haswell refresh update). Maar als je bij afuture besteld dan checken hun voortijd nog extra of de F6 versie erop staat zoniet dan flashen hun hem voor je.

[ Voor 17% gewijzigd door sk0o op 10-06-2014 21:44 ]

• sk0o
Onderdelen zijn besteld. Bedankt voor jullie Feedback.

[ Voor 6% gewijzigd door sk0o op 13-06-2014 21:01 ]

• sk0o
** Pc zit inelkaar en draaid perfect alleen.
Wanneer ik nu watch dogs opstart begint mijn PSU te zoemen. (100%psu die zoemt)
betekend dit dat hij het niet aan kant?

Psu: Coolermaster real power m620.

Welke psu zou ik op mijn beste op mijn systeem kunnen zetten uit start post?

edit heel apart ik heb de instelling van watch dogs veranderd en nu is de psu stil (alles op ultra)

[ Voor 15% gewijzigd door sk0o op 13-06-2014 21:11 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Is het geen coilwhine wat je hoorde? Ik weet dat grakas hier wel eens last van hebben misschien PSUs ook wel. Heb je met de settings ook vsync aangezet? Als dat zo is kun je voor de grap dit een keer uitzetten komt het gezoem dan terug dan zal het wel coilwhine zijn

• sk0o
heb maar een andere voeding besteld. De corsair CS550M volgend hardware info een goede psu voor zijn prijs. Hopelijk verhelpt een nieuwe psu het probleem.

bij idle gebruik is de huidige psu wel stil, hij maakt pas geluid zo snel ik een game opstart.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

hmm in de [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen staat dat je beter niet voor Corsair CSM series kunt gaan. hebben slechte caps.

Anzich zou ik me even verdiepen of het schadelijk is. Als het storend is kun je natuurlijk altijd kijken voor wat anders. in dat topic dat ik gelinkt heb staan goede voedingen en welke je liever uit de weg gaat.

veel succes.

• sk0o
Splitinfinitive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 00:02:
hmm in de [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen staat dat je beter niet voor Corsair CSM series kunt gaan. hebben slechte caps.

Anzich zou ik me even verdiepen of het schadelijk is. Als het storend is kun je natuurlijk altijd kijken voor wat anders. in dat topic dat ik gelinkt heb staan goede voedingen en welke je liever uit de weg gaat.

veel succes.
Bedankt, misschien dat ik hem dan nog wel omruil voor een XFX TS 550W (Bronze edition). Eerst even testen als het zoemen echt weg is. :/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou die inderdaad nog proberen te annuleren/ruilen voor een voeding uit die lijst. De voeding die je nu hebt gekozen heeft CapXon condensatoren. Die hebben een onvoorspelbare levensduur waardoor die vroeg of laat de geest kan geven en in het ergste geval je hele systeem mee ten onder kan nemen.

• sk0o
br00ky schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 08:31:
Ik zou die inderdaad nog proberen te annuleren/ruilen voor een voeding uit die lijst. De voeding die je nu hebt gekozen heeft CapXon condensatoren. Die hebben een onvoorspelbare levensduur waardoor die vroeg of laat de geest kan geven en in het ergste geval je hele systeem mee ten onder kan nemen.
Voor de zekerheid voeding maar omgeruild met een Seasonic M12II Evo 620W. Bedankt voor de informatie
Pagina: 1