Hallo Tweakers
Inmiddels is mijn huidige game pc 4 jaar oud en daarom wil ik nu gaan vernieuwen. De afgelopen weken gelijkwaardige topic's nauwlettend in de gaten gehouden en op de achtergrond aantekening gemaakt.
Benodigd informatie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc ga ik uiteraard gamen(bf4-watch dogs- GTA 5 wanneer deze uitkomt) de games wil ik graag op high/ultra spelen. Met een goede fps(60). De games zullen gespeeld worden op 1920x1080 op een LG E2350V
Daarnaast gebruik ik voor mijn opleiding dagelijks het Adobe Master collection. Altijd meerdere programma's tegelijk. (Photoshop, flash, première, dream Weaver)
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het Systeem wat ik in gedachten heb ik €700 (incl verzendkosten) en aan deze prijs wil ik me graag vasthouden. alles wordt zelf in elkaar gezet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
scherm: LG E2350V - voeding: Cooler Master real power M620 en CPU koeler: scythe samurai ZZ rev.B
Windows8 is ook al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo
CPU
GPU
RAM
HDD
SSD
Case
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Graag Intel processor haswell refresh
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wil graag een 4th generation Intel CPU, Moederbord moet deze ondersteunen en als het kan misschien een 97 chipset zodat ik later misschien kan switchen naar boardwell. Pc moet zeer stil zijn.
Ga je overklokken?
Met de CPU uit mijn lijst kan dit niet, namelijk geen K processor en deze zijn ook nog niet uit van haswell refresh, dus nee.
Eigen lijst:
cpu Intel haswell refresh CPU. Snel genoeg voor al mijn eisen na mijn mening
gpu 280x deze kan ik voor zacht prijsje overnemen van bekende
mobo gigabyte snipper gekozen omdat deze vaak naar voren komt ik buildes met gelijkwaardige budget.
ram net zo als mobo komt deze vaak naar voren in gelijkwaardige builds.
hhd &ssd beste prijs kwaliteit verhouden in mijn ogen.
case stil en groot genoeg voor mijn build.
Hoop zo voelde informatie gegeven te hebben om mij te kunnen helpen met mijn nieuwe pc.
Inmiddels is mijn huidige game pc 4 jaar oud en daarom wil ik nu gaan vernieuwen. De afgelopen weken gelijkwaardige topic's nauwlettend in de gaten gehouden en op de achtergrond aantekening gemaakt.
Benodigd informatie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc ga ik uiteraard gamen(bf4-watch dogs- GTA 5 wanneer deze uitkomt) de games wil ik graag op high/ultra spelen. Met een goede fps(60). De games zullen gespeeld worden op 1920x1080 op een LG E2350V
Daarnaast gebruik ik voor mijn opleiding dagelijks het Adobe Master collection. Altijd meerdere programma's tegelijk. (Photoshop, flash, première, dream Weaver)
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het Systeem wat ik in gedachten heb ik €700 (incl verzendkosten) en aan deze prijs wil ik me graag vasthouden. alles wordt zelf in elkaar gezet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
scherm: LG E2350V - voeding: Cooler Master real power M620 en CPU koeler: scythe samurai ZZ rev.B
Windows8 is ook al in bezit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mobo
CPU
GPU
RAM
HDD
SSD
Case
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Graag Intel processor haswell refresh
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Wil graag een 4th generation Intel CPU, Moederbord moet deze ondersteunen en als het kan misschien een 97 chipset zodat ik later misschien kan switchen naar boardwell. Pc moet zeer stil zijn.
Ga je overklokken?
Met de CPU uit mijn lijst kan dit niet, namelijk geen K processor en deze zijn ook nog niet uit van haswell refresh, dus nee.
Eigen lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal | |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 155,50 | € 155,50 | |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,80 | € 66,80 | |
| 1 | MSI Radeon R9 280 Gaming 3G | € 208,50 | € 208,50 | GPU wordt dus een Msi R9 280x |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,- | € 46,- | |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 81,65 | € 81,65 | |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 | |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 82,85 | € 82,85 | |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 704,25 | ||
cpu Intel haswell refresh CPU. Snel genoeg voor al mijn eisen na mijn mening
gpu 280x deze kan ik voor zacht prijsje overnemen van bekende
mobo gigabyte snipper gekozen omdat deze vaak naar voren komt ik buildes met gelijkwaardige budget.
ram net zo als mobo komt deze vaak naar voren in gelijkwaardige builds.
hhd &ssd beste prijs kwaliteit verhouden in mijn ogen.
case stil en groot genoeg voor mijn build.
Hoop zo voelde informatie gegeven te hebben om mij te kunnen helpen met mijn nieuwe pc.