Het is al weer dik 10-jaar geleden en ik ga voor het passen en meten van mini-itx. Jullie kritische blik is dan ook zeer welkom
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
"Kantoorgebruik", afbeeldingen bewerken en zo nu en dan een video, wat development met zo nu en dan wellicht een virtual machine erbij. Data staat op NAS. Gebruik twee schermen (in L). Heb wel de neiging véél open te willen hebben. (De luxe van overzicht op twee schermen?) Mag best wat jaartjes mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 't graag voor ca. 650 euro thuis staan, maar value for money vind ik belangrijker dan het absolute bedrag. (Richtprijs, incl. verzendkosten en randapparatuur, excl. assemblage en OS.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee Belinea TFT's, in een L opstelling: 1600x1200 en 1200x1600, via DVI. Toetsenbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik vind ik belangrijk, geluid moet beschaafd blijven. Verder heb ik de kast uitgezocht die (ondanks ventilatieopeningen) onder mijn monitor past.
Ga je overklokken?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen bij de BBG van mei en hier uitgekomen:
Enkele alternatieven:
?
Naast de algemene vragen: "Wat vinden jullie ervan?" en "Zie ik iets over het hoofd?" check ik graag specifiek het volgende:
Slimline slot-in DVD
Komt er eigenlijk noemenswaardig software uit op BlueRay? Staat dat te gebeuren, of heeft het schijfje als geheel zolangzamerhand afgedaan?
Via Amazon.de (b)lijkt de Lite-On DVD Brander zowaar leverbaar
. Wat ik niet kan vinden is of de plaatsing van de eject-knop uit maakt bij deze kast. Heeft de Raven RVZ01 simpelweg géén mogelijkheid voor gebruik van eject op de hardware? Verder verwart deze review me m.b.t. het slimline verloopje wat de DVD aansluiting nodig heeft. Normale Sata data en mini sata power? Ik vind maar één type verloopjes..
Welke koop ik?
Dual screen
Toen ik *ooit* twee schermen wilde, waarvan één op z'n kant, zocht ik daar de grafische kaart bij (en bij vernieuwing opnieuw). Dat is nu echt geen ding meer, toch? Met slechts die ene verloopkabel extra sluit ik moeiteloos 1600x1200 + 1200x1600 digitaal aan?
Upgrades / voeding
Ik kom op 150W nodig. Kleinste SFX voedingen zijn 300W. Hoop dat het idle verbruik dan nog een beetje leuk blijft. Anderzijds: ik zou nog een 100W grafische kaart kunnen bijplaatsen later, right? Ga ik dan al een sprong vooruit op de ingebouwde graphics? [Naast ooit 'ns geheugen verdubbelen verwacht ik verder geen toekomstige upgrades.]
Geluidskwaliteit
Ik zou moeten gaan luisteren, vind ik, maar toch.. Ik vervang met dit 2.1 setje een simpel 2.0 setje (Trust Soundwave 30) op zoek naar iets vollere tonen. Wie durft er iets te zeggen van het geluid van dit Logitech setje?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
"Kantoorgebruik", afbeeldingen bewerken en zo nu en dan een video, wat development met zo nu en dan wellicht een virtual machine erbij. Data staat op NAS. Gebruik twee schermen (in L). Heb wel de neiging véél open te willen hebben. (De luxe van overzicht op twee schermen?) Mag best wat jaartjes mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb 't graag voor ca. 650 euro thuis staan, maar value for money vind ik belangrijker dan het absolute bedrag. (Richtprijs, incl. verzendkosten en randapparatuur, excl. assemblage en OS.)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee Belinea TFT's, in een L opstelling: 1600x1200 en 1200x1600, via DVI. Toetsenbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energieverbruik vind ik belangrijk, geluid moet beschaafd blijven. Verder heb ik de kast uitgezocht die (ondanks ventilatieopeningen) onder mijn monitor past.
Ga je overklokken?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen bij de BBG van mei en hier uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,59 | € 149,59 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Lite-On DL-8ATSH Zwart | € 18,91 | € 18,91 |
| 1 | Startech.com Slimline SATA to SATA Adapter with Power - F/M | € 7,15 | € 7,15 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Silverstone RAVEN RVZ01 | € 79,28 | € 79,28 |
| 1 | König HDMI - DVI Kabel 1.5m | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Logitech Corded Mouse M500 | € 28,89 | € 28,89 |
| 1 | Logitech Z323 | € 31,70 | € 31,70 |
| 1 | Logitech HD Pro Webcam C920 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Kingston DataTraveler 100 G3 16GB Zwart | € 5,98 | € 5,98 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 631,30 | |
Enkele alternatieven:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Silverstone SOD02 | € 59,55 | € 59,55 |
| 1 | Silverstone ST30SF | € 49,50 | € 49,50 |
?
Naast de algemene vragen: "Wat vinden jullie ervan?" en "Zie ik iets over het hoofd?" check ik graag specifiek het volgende:
Slimline slot-in DVD
Komt er eigenlijk noemenswaardig software uit op BlueRay? Staat dat te gebeuren, of heeft het schijfje als geheel zolangzamerhand afgedaan?
Via Amazon.de (b)lijkt de Lite-On DVD Brander zowaar leverbaar
Dual screen
Toen ik *ooit* twee schermen wilde, waarvan één op z'n kant, zocht ik daar de grafische kaart bij (en bij vernieuwing opnieuw). Dat is nu echt geen ding meer, toch? Met slechts die ene verloopkabel extra sluit ik moeiteloos 1600x1200 + 1200x1600 digitaal aan?
Upgrades / voeding
Ik kom op 150W nodig. Kleinste SFX voedingen zijn 300W. Hoop dat het idle verbruik dan nog een beetje leuk blijft. Anderzijds: ik zou nog een 100W grafische kaart kunnen bijplaatsen later, right? Ga ik dan al een sprong vooruit op de ingebouwde graphics? [Naast ooit 'ns geheugen verdubbelen verwacht ik verder geen toekomstige upgrades.]
Geluidskwaliteit
Ik zou moeten gaan luisteren, vind ik, maar toch.. Ik vervang met dit 2.1 setje een simpel 2.0 setje (Trust Soundwave 30) op zoek naar iets vollere tonen. Wie durft er iets te zeggen van het geluid van dit Logitech setje?