Welk OS voor lange accuduur op laptop (Dell Studio 1558 i7)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een Dell Studio 1558 (met een Core i7 en 1920x1080 scherm) op de kop getikt waarmee ik de komende periode voor mijn afstuderen vooral buiten de deur ga tekstverwerken. De accuduur met Windows 7 is volgens mij zo'n 5 uur bij conservatief gebruik. Dat heb ik graag wat langer.

Ik heb voor het tekstverwerken eigenlijk alleen Google Chrome nodig, waarmee ik in Google Docs (offline) ga werken. Daarvoor heb ik natuurlijk maar zeer weinig features nodig.

Ik kwam in de eerste instantie op het idee om Chromium OS te installeren, naast Windows 7 (dual boot), maar Chromium OS lijkt niet echt actief ontwikkeld te worden. De builds hier en hier zijn al vrij oud. Daarnaast is het alleen vanaf een bootable usb-stick te gebruiken (voor zover ik kan zien).

Ik heb nu mijn zinnen gezet op andere distro's die volgens mij lichtgewicht zijn, zoals lubuntu, WattOS en CrunchBang, maar ik heb eigenlijk 0,1 ervaring in Linux-land. Ik heb ooit wat WEP-sleutels gehackt met BackTrack, en ik gebruik af en toe de terminal emulator in Android, maar meer niet. Ik kom wel ervaringen tegen van mensen waaruit blijkt dat linux min of meer kan werken op deze laptop.

Mijn vraag is nu: wat schiet jullie te binnen als goede keuze die zonder al te veel gehannes te installeren is? Aangezien ik een dual-boot configuratie wil, is het eigenlijk alleen van belang dat in het "tekstverwerkings-OS" wifi, het toetsenbord, het scherm en het touchpad werkt, en dat Google Chrome kan draaien.

edit: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 over het hoofd gezien, ik heb m'n vraag daar gepost en een TR aangemaakt voor dit topic

[ Voor 4% gewijzigd door Sefyu op 09-06-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Windows 8 is ook al wat zuiniger dan W7 dacht ik, maar volgens mij gaat geen enkel OS je echt serieus veel extra tijd opleveren. Dan had je gewoon een zuinigere laptop of Chromebook moeten kopen.

Ik zou zeggen koop er gewoon een extra accu bij of desnoods twee...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Linux is zelden een goede keuze voor zuinigheid omdat zuinige features vaak maar beperkt ondersteund zijn. Zoals Fiber eigenlijk aangaf had je voor zuinigheid beter een andere laptop gekocht, Core i7 is niet echt ontwikkeld om zuinig te zijn, maar wel voor prestatie.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Bij windows blijven.
Linux, daar zul je de os zelf moeten gaan tweaken om daar veel tijd uit te halen.
En beter dan windows zul je denk ik niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ah, ok. Dus een extra accu is eigenlijk de enige realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie Hero of Time in "Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7" voor mijn bijdrage. Veel beter zal je 't niet krijgen dan wat je nu al hebt. Extra accu's of grotere is de enige manier om merkbaar langer zonder netspanning te kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1