Voor het plaatsen van 2 IP beveiligingscamera's moet ik 2 netwerkkabels maken van ongeveer 25 meter. Deze kabels lopen over het dak heen en zullen volledig aan de elementen blootgesteld worden. De zon staat er in ieder geval vol op. Nu ben ik dus op zoek naar netwerkkabel op rol. Ik kan denk ik niet zomaar een willekeurige kabel buiten leggen? de mantel van normale netwerkkabel zal denk ik helemaal verweren en uit elkaar vallen of niet? Nu kwam ik van König de volgende kabel tegen: CMP-OFTP5R100S
De snelheid die gehaald moet worden is max 10 Mbit. De rest van de kabel voor toekomstig gebruik en 1 Gbit zou dan mooi zijn. Budget rond de 70 euro voor 100 meter, als duurdere kabel een onderbouwde betere keus is dan mag deze duurder zijn, maar als het ook kan voor een lagere prijs dan liever dat.
Is het echt aan te raden om speciale buitenkabel aan te schaffen? Iemand bekend met bovenstaande kabel die iets kan zeggen over de kwaliteit? reviews zijn erg schaars. Bij het zoeken op buitenkabel kom ik erg vaak bovenstaande tegen en bijna niets anders.Deze CAT5e kabel is voorzien van afgeschermde geleiders en is speciaal ontworpen voor buitengebruik. Hij is voorzien van een UV stabiele, scheurbestendige PE-mantel. De kabel is uitermate geschikt voor netwerktoepassingen van 10/100/1000 Mbps en voor het maken van verbindingen tussen twee gebouwen of Wifi-apparatuur die buiten geplaatst is.
De snelheid die gehaald moet worden is max 10 Mbit. De rest van de kabel voor toekomstig gebruik en 1 Gbit zou dan mooi zijn. Budget rond de 70 euro voor 100 meter, als duurdere kabel een onderbouwde betere keus is dan mag deze duurder zijn, maar als het ook kan voor een lagere prijs dan liever dat.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.