Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Is het niet een idee om de XP image P2V te laten gaan? Maak er een VM van en zet die op een Windows 8.1 of Windows 7 machine met software om die VM te laten draaien. Je kan een VM maken op Hyper-V format en dan in Windows 8.1 Pro de Hyper-V rol aanzetten.
Eventueel kan je ook naar een VMWare format gaan en dan de VMWare player installeren. Al is dat beperkter dan Hyper-V onder Windows 8.1.
Het voordeel is dat je host dan een courant OS heeft. Je kan de Windows XP machine ook isoleren, geen internettoegang als het niet nodig is. Plus in de toekomst kan je de VM ook makkelijk weer exporteren en importeren als die moet verhuizen.
Enige wat je moet kijken is of je dat aparte kastje goed kan redirecten naar je VM.
Daarnaast vind ik het VM idee van hierboven echt een goed plan.
[ Voor 20% gewijzigd door sebastius op 07-06-2014 12:26 ]
Je idee is goed, maar ik ben bang dat Hyper-V niet gaat werken op 8.1 met de hardware die de TS ter beschikking heeft. MS heeft nogal een idiote eis voor CPU features en vrees dat de Celeron die niet heeft. Het is tenslotte een budget CPU. Welke feature 't is weet ik even niet meer precies, maar had met geheugenallocatie/adressering te maken. Sommige Core i CPUs ondersteunen die ook niet.CMD-Snake schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:20:
Als je de schijf zou klonen naar de nieuwe PC dan moet je op zijn minst verwachten dat je XP opnieuw moet activeren. Daarnaast zal alle hardware niet herkend worden. Dus heb de drivers bij de hand.
Is het niet een idee om de XP image P2V te laten gaan? Maak er een VM van en zet die op een Windows 8.1 of Windows 7 machine met software om die VM te laten draaien. Je kan een VM maken op Hyper-V format en dan in Windows 8.1 Pro de Hyper-V rol aanzetten.
Eventueel kan je ook naar een VMWare format gaan en dan de VMWare player installeren. Al is dat beperkter dan Hyper-V onder Windows 8.1.
Het voordeel is dat je host dan een courant OS heeft. Je kan de Windows XP machine ook isoleren, geen internettoegang als het niet nodig is. Plus in de toekomst kan je de VM ook makkelijk weer exporteren en importeren als die moet verhuizen.
Enige wat je moet kijken is of je dat aparte kastje goed kan redirecten naar je VM.
Ook waarom VMWare Player beperkter is voor het draaien van een VM dan Hyper-V snap ik niet. Ben niet al te bekend met beide, maar ze draaien beide een VM.
Ik denk dat als de TS installatiemedia heeft, het wat minder een probleem zou zijn geweest. Anders noemt hij ook niet dat-ie 't niet online kan vinden. Mocht hij toch wel de installatiebestanden hebben, is het zeker het proberen waard, kost mogelijk minder moeite dan XP proberen te virtualiseren.sebastius schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:24:
Ik zou ook zeker testen of die software niet met een of andere compatibiliteitsmodus wel werkt, dan ben je meteen van het gedoe af
Commandline FTW | Tweakt met mate
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
De eis is dat de CPU VT-x ondersteund. VT-d is optioneel. De meeste Core i CPU's ondersteunen VT-x. VT-d is enkel aan een paar voorbehouden. Ook van de Celeron lijn (Haswell) ondersteunen bepaalde CPU's VT-x.Hero of Time schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:30:
[...]
Je idee is goed, maar ik ben bang dat Hyper-V niet gaat werken op 8.1 met de hardware die de TS ter beschikking heeft. MS heeft nogal een idiote eis voor CPU features en vrees dat de Celeron die niet heeft.
Hyper-V zal dan (met de juiste Celeron) werken.
Hoe de computer aan is gekoppeld weet ik eigenlijk niet, al ga ik er van uit dat het via USB gaat.
De software waar het om gaat is: "TIB CelNet" De installatie die nu op de pc staat is verder niet corrupt, de pc zou nu weer gewoon bruikbaar alleen is hij niet meer betrouwbaar genoeg voor zijn doeleind.
Ik zal nu even proberen de zooi te clonen zodat ik het eea kan proberen zonder bang te zijn dat de installatie niet meer werkt.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Dat is de leverancier van de software, misschien hebben die nog wel een installatieprogramma en instellingen, misschien wel handig om toch te hebben.
Maar als het alleen de voeding is waarom dan een hele nieuwe pc?
[ Voor 12% gewijzigd door Soldaatje op 07-06-2014 13:56 ]
Het gaat niet om wel of geen VT-x of VT-d maar om SLAT. Even opgezocht waar ik het eerder zag: Dell T5400 met 2 Xeon's draait geen Microsoft Hyper-V. SLAT verwacht ik niet in een Celeron. Ze helemaal niet gemaakt om VMs te draaien op deze manier.CMD-Snake schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:22:
[...]
De eis is dat de CPU VT-x ondersteund. VT-d is optioneel. De meeste Core i CPU's ondersteunen VT-x. VT-d is enkel aan een paar voorbehouden. Ook van de Celeron lijn (Haswell) ondersteunen bepaalde CPU's VT-x.
Hyper-V zal dan (met de juiste Celeron) werken.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zie ook: http://social.technet.mic...pable-cpus-for-hosts.aspx
Ah, een defecte noname voeding... Tja, da's vragen om problemen.auto660 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:40:
De computer is geen speciale computer, het is een cheapy zelfbouw waarbij een noname voeding is gebruikt waarvan de fan is vastgelopen en dus kapot is gegaan. De computer draait nu tijdelijk op een testvoeding van mij totdat alles is overgezet.
Je hebt het niet gezien toen je de voeding verving? Meestal is het op grotere afstanden een seriële verbinding (RS232/RS485/etc). USB zal dan wel niet, hoewel er een USB omzetter tussen zou kunnen zitten.Hoe de computer aan is gekoppeld weet ik eigenlijk niet, al ga ik er van uit dat het via USB gaat.
Waarom is deze niet betrouwbaar genoeg, loopt hij vaak vast of zie je fysieke schade?De software waar het om gaat is: "TIB CelNet" De installatie die nu op de pc staat is verder niet corrupt, de pc zou nu weer gewoon bruikbaar alleen is hij niet meer betrouwbaar genoeg voor zijn doeleind.
Verstandig.Ik zal nu even proberen de zooi te clonen zodat ik het eea kan proberen zonder bang te zijn dat de installatie niet meer werkt.
1) Harddisk klonen naar een image toe
2) Voeding vervangen
3) Rest van de machine grondig inspecteren op bv lekke condensatoren en eventueel repareren
Zodra de machine weer werkt ga je vanaf je image proberen de installatie te transplanteren naar een nieuwe machine. Op die manier heb je altijd een werkend systeem, met een nieuwe backup achter de hand.
De hele regeling van de cellen van de bollen wordt op deze pc uitgelezen, als deze op een cruciaal moment uitvalt dan is de schade groter dan een nieuwe pc. Dus vandaar is er ook nieuwe hardware gekomen.
[ Voor 16% gewijzigd door auto660 op 07-06-2014 16:21 ]