Slimme deurbel: Doorbot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 12:29
Ik ben zeer geïnteresseerd in een slimme deurbel. Het gemak van op je iOS device kunnen zien wie er aan de deur staat zonder dat je er fysiek naar toe moet, het direct kunnen praten met diegene en dat het overal werkt waar je een internetconnectie hebt zijn zaken die ins erg handig lijken. Onder andere gekeken naar de Skybell en de Doorbot waarbij de keuze vooralsnog op de Doorbot is gevallen. Ik lees teveel slechte recensies over de Skybell en de community van de Doorbot is groter en levendiger wat volgens mij duidt op een beter verkopend product. Apple gaf aan dat Doorbot een van de partners gaat zijn mbt Homekit dus dat is ook positief nieuws.

Voor zover ik heb kunnen zien zijn de enige koop mogelijkheden direct bestellen vanaf hun website of via Amazon. Via deze kanalen ben ik wel bang dat er hoge invoer kosten bij zullen komen. Heb de Doorbot ook gezien op amazon.de maar kost het apparaatje dacht ik ineens €269 ipv $199 omgerekend en dat vind ik weer een veel te hoog bedrag.

Heeft er iemand hier de Doorbot zelf al en is deze zijn $199 waard? Hoe hebben jullie hem gekocht en uiteindelijk tegen welke prijs?

Van wat ik tot nu toe heb kunnen vinden lijkt er mij vooralsnog geen beter alternatief te bestaan voor de Doorbot. Als deze er wel is dan ben ik in ieder geval zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372738

Ik kan je niet helpen met de Doorbot, maar ik heb wel een iets goedkopere alternatief waar ik zelf gebruik van maak, een IP camera.

Ik gebruik zelf de Foscam FI9831W (+/- 120 euro) bij de voordeur, voordelen voor mij waren:
- Draaibaar
- Betere beeldkwaliteit dan de Doorbot
- Melding bij beweging, dus ook een melding als iemand niet aan de deurbel drukt. (je zal verbaasd zijn hoeveel mensen bij je deur staan zonder dat je het door heb)
- Ethernet aansluiting
- Automatische film-opnames naar SD kaart / FTP bij beweging

Gelijk aan de doorbot
- 2 wegs geluid via de App/Web interface

Nadelen:
- Je krijgt een bericht bij iedere beweging, dus ook als je zelf de deur uitgaat bijvoorbeeld.
- Geen ingebouwde mogelijkheid om een deurslot te bedienen.

Dat is even in het kort, het kan best zijn dat ik wat dingen ben vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
Anders misschien wachten totdat deze goed te verkrijgen is?

https://www.indiegogo.com/projects/goji-smart-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:06

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 00:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Anoniem: 372738 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:29:
Ik kan je niet helpen met de Doorbot, maar ik heb wel een iets goedkopere alternatief waar ik zelf gebruik van maak, een IP camera.

Ik gebruik zelf de Foscam FI9831W (+/- 120 euro) bij de voordeur, voordelen voor mij waren:
- Draaibaar
- Betere beeldkwaliteit dan de Doorbot
- Melding bij beweging, dus ook een melding als iemand niet aan de deurbel drukt. (je zal verbaasd zijn hoeveel mensen bij je deur staan zonder dat je het door heb)
- Ethernet aansluiting
- Automatische film-opnames naar SD kaart / FTP bij beweging

Gelijk aan de doorbot
- 2 wegs geluid via de App/Web interface

Nadelen:
- Je krijgt een bericht bij iedere beweging, dus ook als je zelf de deur uitgaat bijvoorbeeld.
- Geen ingebouwde mogelijkheid om een deurslot te bedienen.

Dat is even in het kort, het kan best zijn dat ik wat dingen ben vergeten.
toon volledige bericht
Inderdaad, heb ik ook icm de synology nas en surveillance software, neemt zelfs een minuut eerder op als hij beweging detecteert.
En met de app even kijken wie er voor de deur staat, je kan er alleen niet mee praten.
Kosten als je de synology al hebt 75,- incl verzenden, met nas er bij 250,- zonder schijven.

Maar die nas kan natuurlijk meer als alleen dat.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 12:29
Dank je shure-fan.

Maar eigenlijk een vrij waardeloos (voor mij in ieder geval) artikel. Die kerel heeft gewoon wifi issues, je hebt nooit apparaten die met alle wifi hardware 100% overweg kan. Tevens klaagt hij ook over het feit dat het kennelijk soms wat langer duurt wanneer je de Doorbot enkel voedt met z'n ingebouwde batterij omdat het kennelijk in slaapstand gaat... Tja, Works as designed. Ook heeft hij z'n Doorbot enkele meters van zijn voordeur gehangen aan een metalen paal... Hoe specifiek wil je het allemaal hebben.

In mijn geval verwacht ik hier nul issues mee. Mijn nieuwste generatie airport extreme staat er zo'n 5 meter vanaf, dus het bereik zal top notch zijn. Tevens staat er een airport extreme op zolder die het netwerk uitbreidt. Bij mij zal het ook zo zijn dat de Doorbot gevoed zal worden door een draad die uit de meterkast komt.

Wel ga ik even kijken naar de alternatieven die hij aanhaalt, want daar ben ik zeker beneiuwd naar.

EDIT: hij noemt alternatieven maar linkt naar 1 alternatief. De Skybell. Wat ik daar van heb gezien is dat hier aardig wat problemen mee zijn.

EDIT 2: ik heb een Microserver waar Xpenology op draait. Ik zal eens kijken naar surveillance station, goede suggestie. Wellicht dat ik dat in een later stadium erbij zal doen. Op dit moment ben ik vooralsnog erg gecharmeerd van een slimme deurbel zoals de Doorbot.

[ Voor 17% gewijzigd door Valderrama op 05-06-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Er kwam hier laatst een topic voorbij over Skybell.
Beltrafo geschikt voor Skybell
Misschien heb je er wat aan.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-04 16:44
Hoi Valderrama,

Ik kom je post tegen over de Doorbot. Toevallig heb ik er zelf een aangeschaft in juni. Ik had hem in de US laten bezorgen omdat ik daar toch moest zijn, dat scheelde verzend en invoerkosten.

Om eerlijk te zijn kan ik je de huidige versie niet aanraden, het systeem vertoont nog erg veel bugs waardoor het apparaat niet erg stabiel werkt. in november komt er een nieuwe versie uit die volgens de makers een verbeterde versie moet zijn van de huidige versie. Voor reeds bestaande gebruikers (zoals ik) hadden ze een kortingscode waardoor ik de nieuwe versie voor $ 99 kon kopen ipv $ 250.
Ik heb het maar gedaan omdat ik wel geloof in het concept en de nieuwe versie beter dienst kan doen als actieve beveiligingscamera omdat deze ook bewegingen rondom de deurbel kan opnemen.

Mocht ik het apparaat ontvangen dan zal ik tzt een review maken.
Pagina: 1