Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Sinds kort heb ik een Skybell gemonteerd, alleen werkt deze niet helemaal naar behoren.
In de meeste gevallen gaat de bel gewoon veel later af dan dat erop gedrukt is, mijn vermoedden is dat de beltransformator te weinig stroom levert, zo heb ik nu een ABB 0918-004
(http://www.elektrototaalm...r/918004-4135449/7990-13/)
Op de website van Skybell staat het volgende:
SkyBell can only connect to low-voltage power from 10-36 VAC and 12 VDC with an amp range of 0.5 to 1.0
Dus, nu ben ik op zoek naar een bel transformator waarmee ik deze kan vervangen met een aan/uitschakelaar, alleen kan ik die niet vinden.

Nu is mijn vraag, zoek ik niet goed, of is het er niet.
En als het er niet is, zou ik dan gewoon een nieuwe trafo kunnen plaatsen en er dan een aardlek schakelaar tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Google eens naar een DIN rail power supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
http://www.grothegmbh.de/...Gesamtkatalog_2013_01.pdf

In de eerste instantie niet helemaal uitgekomen op wat ik nodig had, maar bij mijn nieuwe zoektocht denk ik wel gevonden wat ik nodig heb.
http://www.grothegmbh.de/...Gesamtkatalog_2013_01.pdf
En dan typenummer GT 3139 S
Maakt het nog iets uit dat de meterkast etc. van ABB haf is of kan ik deze nieuwe gewoon in de plaats van de huidige monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:38

BPi

Blij om te zien dat er toch meer Nederlanders (en ook op Tweakers) zijn met een Skybell.

Ik ben benieuwd of je na het vinden van de juiste trafo een werkend systeem hebt. De mijne heeft zich geconnect met het wifi netwerk in huis, ik zie mijn device serial en activation code. Echter blijft de de regel van de firmware. Ook krijg ik op zowel een iphone 4s als een Samsung s4 geen meldingen indien op de bel wordt gedrukt. En deze beide devices worden door skybell ondersteund.
Voor de volledigheid zal ik er nog bij melden dat de drukknop groen oplicht.
Ik denk dat de voeding bij mij dan geen probleem is.

Daarnaast baal ik er erg van dat een simpele tablet die ik voor mijn Homewizard aan de muur heb gehangen (ook nog) ondersteund wordt...

Wie heeft er al meer ervaring opgedaan met de skybell? Dus werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Meet eens de voltage van je beltrafo, mogelijk is dat 8v AC en dus te laag. Zoek je een andere trafo, loop eens langs de Gamma oid. en anders kan iedere electronicaboer wel wat leveren. Een simpele 12v stekker adapter zal dus ook moeten gaan werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Klopt, de huidige beltrafo levert maar 8v, morgen krijg ik van technische unie een nieuwe, deze zal ik hier ook wel even posten, kijken of het dan helemaal werkt.

De bel heeft de (naar mijn weten) laatste firmware, 3F en licht ook groen op.
Ik merk dat als de bel een tijdje niet gebruikt is deze wel goed/ok functioneert, maar 2x kort achter elkaar bellen is een no-go.

Mogelijk dat dit komt door het batterijtje wat erin zit, maar dat zullen we dan hopelijk morgen gaan zien, afhankelijk van of ik het allemaal nog aan durf als ik de meterkast open heb gehaald :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik heb nu een nieuwe Beltrafo van Friedland, , typenummer E3538S N

Montage vond ik niet helemaal praktisch, module was vrij lastig op de rail te krijgen en het verbinden van de stroomdraden is ook wel eens makkelijker geweest, desalniettemin lijkt het erop dat alles helemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bij mij geprobeerd met andere wifirouter te verbinden. Deze krijgt totaal geen verbinding na 5 pogingen. Deurbel is nu rood.
Op andere router (ziggo wifi modemrouter) kon ik de bel wel connecten en zag ik m ook in de app. Geen firmare vermeld en ook geen reactie uit de telefoon bij drukken op de bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik zou dan toch even weer proberen om de bel met de Ziggo router te verbinden en even te wachten tot er wel een firmware komt te staan, ik had in het begin ook veel last om de skybell te verbinden, na de firmware update liep alles al een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Vanavond maar weer eens koppelen aan de ziggo router. ...

Hopen dat dit gaat werken. .. Daarna kan ik weer gaan balen van het feit dat er voor (simpele) tablets en oudere telefoons geen werkende app is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalier11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-04 15:18
Ik zou maar uitkijken met die beltrafo. Ik ben wel een leek in deze materie maar in een electronica speciaalzaak heb ik hun naar de site van Skybell verwezen en nu blijkt dat de trafo op enkelstroom moet lopen i.p.v. wisselstroom. Het ding kost ook nog eens €79,00! Toch maar besteld. Niet leuk meer zo.
Uitkijken dus anders heb je een kapotte Skybell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Cavalier11 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:44:
Ik zou maar uitkijken met die beltrafo. Ik ben wel een leek in deze materie maar in een electronica speciaalzaak heb ik hun naar de site van Skybell verwezen en nu blijkt dat de trafo op enkelstroom moet lopen i.p.v. wisselstroom. Het ding kost ook nog eens €79,00! Toch maar besteld. Niet leuk meer zo.
Hoe kom je daar bij?
http://www.skybell.com/wp...4/04/SB_doorbell_both.pdf
Staat toch echt 10-36V AC

En hier staat dat je ook (!!) DC kan gebruiken:
http://www.skybell.com/wp...powersource_cordcombo.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door memphis op 12-06-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Cavalier11 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:44:
'Enkelstroom' :?

Het ding werkt op wisselspanning en op gelijkspanning. Dat meldt de TS al in zijn startpost:
SkyBell can only connect to low-voltage power from 10-36 VAC and 12 VDC with an amp range of 0.5 to 1.0
Veel beltrafo's zijn 8VAC of 12VAC, 12 VAC zou dus prima moeten zijn. Genoeg simpele beltrafo's die daar aan voldoen hoor. Bijvoorbeeld de ABB TM15/12 of de Legrand 413091. Beide moet je voor €30 wel op de kop kunnen tikken. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Xander schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:40:
'Enkelstroom' :?

Het ding werkt op wisselspanning en op gelijkspanning. Dat meldt de TS al in zijn startpost:
Gelijkstroom en wisselstroom, geen spanning, maar dat zal je vast wel weten, maar is even voor de correctheid zodat niet verkeerd word overgenomen. :)

DC = Direct Current oftewel gelijkstroom
AC = alternating current oftewel wisselstroom

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 12-06-2014 18:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat een compleet onzinnige en overbodige reactie. Uiteraard is je uitleg m.b.t. de betekenis van AC en DC correct, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd, want de rest is lariekoek. Heb je ooit van een stroom gehoord zonder een bijbehorende spanning? Hoezo ".. verkeerd wordt overgenomen", moet er dan iets worden overgenomen? Zo ja, wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Deze week m'n Skybell binnen gekregen, vanavond geprobeerd te installeren, verglijkbare problemen. Heb ook een 8V 1A trafo voor m'n bestaande deurbel. Ik merkte na aansluiten dat hij maar niet continu rood ging branden. En bovendien zoemt de bestaande deurbel slechts. Als ik op de knop druk hoor ik wel een gong uit de Skybell zelf komen. En na 20 sec ingedrukt houden gaat hij sneller rood knipperen. Maar hij wordt niet groen en de app kan hem niet vinden. Router is een Airport Extreme (laatste model) en die staat op 1m afstand.

Krijg het gevoel dat de 8V voeding net te krap is, al dan niet in combinatie met m'n (heel simpele) bestaande bel. Dus ga ook maar eens kijken naar een 12V exemplaar, tenzij iemand nog andere suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Skybellers

Ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een skybell. Maar ik sta blijkbaar voor een uitdaging om deze te monteren.

Graag had ik jullie advies /tips.

Ik heb momenteel geen bekabeling naar een bel. Werken al jaren met een draadloze deurbelknop en een batterijverslindend verplaatsbaar station.
Dus er moet een kabeltje geplaatst worden van de transfo of belzekering naar de skybell. Zoals ik hierboven lees moet dat lukken met een Friedland.
Als ik hierop rechtstreeks de skybell op aansluit hoor ik enkel de bel op iphone en ipad gezien ik geen gewone bel heb.
Daarom heb ik de Deurbel met drukknopzender ACDB-7000BC ook aangekocht.

Iemand hier ervaring mee?

Weet iemand hoe ik het best telwerk ga om de skybell niet te verprutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Heb vandaag bij de buurt Hubo een Friedland deurgong gehaald (ook 8V AC geschikt) en de oude deurbel vervangen. Hij bromt nu niet meer, en een vaste groene ring op de Skybell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de skybell ook aangekocht. Nu heb ik hem aangesloten en de deurbel blijft eigenlijk gewoon afgaan. Ik vermoed dan ook dat mijn huidige trafo niet geschikt is, ik heb dezelfde als TS en heb alleen niet 004 maar 001. Ik heb zeer waarschijnlijk morgen een trafo in huis die 12v levert. Hopelijk werkt het dan bij mij ook.... Of heeft het blijven afgaan van de bel een andere oorzaak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
Ik heb wel gehad dat de bel zoemde, ik kon dit vrij makkelijk oplossen door aan de bel zelf te draaien, het continue afgaan had ik niet, maargoed, toen nog niet de nieuwe trafo had de bel ook rare fratsen zoals vertraging in afgaan etc. Dus ik zou zeggen trafo vervangen en kijken wat er dan nog over blijft van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slik......na maanden wachten ...hier ook een "trotse eigenaresse" van de skybell . Ik zag een filmpje waarin een vrouw de skybell installeerde ... Dus ik dacht ach dat kan ik ook ..Maar tot op heden geen werkende skybell en als ik jullie reacties lees moet ik zeggen dat ik bang ben dat ie ook nooooooit gaat werken. Helpppppp:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 19:56:
(...) Maar tot op heden geen werkende skybell en als ik jullie reacties lees moet ik zeggen dat ik bang ben dat ie ook nooooooit gaat werken. Helpppppp:-(
Waar loop je vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend probleem met de Skybell en de Aiport Extreme! Ik heb het dankzij wat speurwerk weten op te lossen. Hier komt de oplossing >>

De Skybell werkt niet op het 5Ghz netwerk, maar alleen op het 2,4 Ghz. Je kan dit alleen omzeilen door het 5 Ghz netwerk op de Airport Extreme tijdelijk fysiek een andere ID/naam te geven bij de routerinstellingen en dan de router opnieuw op te starten. Het komt er dan op neer dat het 'hoofdnetwerk' blijft behouden, maar daardoor verschuift naar de 2,4 Ghz band. Als je de Skybell nu opnieuw connect zul je zien dat deze gewoon groen gaat branden.

Nadat de Skybell eenmaal geconnect heeft en groen brandt, kan je de naam van het 5 Ghz netwerk weer terugzetten en werkt alles zoals het zou moeten!

Mijn ervaring tot nog toe is gematigd positief. Het is een geweldige gadget, maar ik mis nog wel wat functionaliteit. Hopelijk komt er snel nieuwe firmware met wat meer mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een paar maanden heb ik de Skybell in mn bezit, vorig jaar december besteld bij Skybell zelf, vervolgens maanden moeten wachten want de levering werd telkens uitgesteld, uiteindelijk half Juni gearriveerd.
Gelijk na de ontvangst heb ik hem naast de deur opgehangen en geprobeerd te installeren wat niet lukte, ik dacht dat het aan mn provider lag ( online ) omdat op de speedtest de upload 0.7 mb was en minimaal moet dit 1.5 zijn.
Dus ben ik overgestapt op ziggo die wel een stuk sneller is, maar nu probeer ik de skybell aan te sluiten en doet hij nog niets, ondertussen ook een andere transformator ( 12v ) opgehangen en in de modem de 5ghz uitgezet, maar nog steeds niets, geprobeerd met samsung s4, i-phone 4, i-pad 2.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Ben bang dat ik mn $ 200,- en € 36,- douanerechten kwijt ben aan een waardeloos apparaatje ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:52:
[...]
Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Klinkt herkenbaar, alleen bij mij werkte een sterkere trafo uiteindelijk wel. Welke trafo heb je precies, en wat zijn de specs?
Verder lijk je alles volgens het boekje gedaan te hebben, ik zie niet in wat je nog meer kan proberen verder, buiten melden aan Skybell misschien... Helaas.

Verwijderd

Deze:
https://www.conrad.nl/nl/...idemann-70044-625107.html
lijkt mij sterk genoeg het lampje in de skybell brandt behoorlijk fel ( rood )
Bedankt voor het meedenken!

Productspecificaties
4 V/AC 2 A, 8 V/AC 2 A, 12 V/AC 1,5 A

Voedingsspanning: 230 V
Uitgangsspanning: 12 V/AC, 4 V/AC, 8 V/AC
Breedte: 35 mm
Voedingsspanning: 230 V/50 Hz
Uitvoering: Voor DIN‑railmontage
Hoogte: 88 mm
Uitgangsspanning: 4/8/12 V/AC
Nominale stroom (max.): 2 A
Categorie: Beltransformator
Montage: DIN‑rail
Diepte: 48 mm
Nominale stroom: max. 2 A
Montagewijze: DIN‑rails

• jeroen11
Dat zou moeten werken. Heb je hem op 12V ingesteld? Hij ondersteund meerdere voltages namelijk.

Ik heb deze: https://www.klusspullen.n...iedland-beltrafo-240v-12v

Je zou ook nog kunnen proberen om de bestaande deurbel (de gong) in je huis te ontkoppelen. Dus alleen de Skybell voeding geven. Daarmee werkte het bij mij ook bij de 8V voeding; de 12V is nodig wanneer ik de twee gongen wil kunnen gebruiken.

Maar goed, de kans dat het met de voeding te maken heeft lijkt me niet heel groot, eerder een software configuratie / sync / wifi probleem, of misschien is hij wel defect... Ik zou contact opnemen met Skybell, allicht hebben zij nog support stappen die je kunt doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekronald
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-11-2023
Goedemiddag,

Onlangs heb ik ook een Skybell aangeschaft, echter krijg ik (blijkbaar) de transformator niet goed aangesloten. Had oorspronkelijk een 8v beltrafo van ABB (de TS8/8 SWH), zie Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7410/12057510064_1d223da3ed.jpg

In deze 'oude' situatie zat er op 6 een blauwe draad, op 7 zaten een rode en blauwe in elkaar gewikkeld (beide afkomstig vanuit een ander 'buisje') en in 8 zat een rode draad.

Aangezien er een 12v beltrafo nodig is voor de Skybell, heb ik via Conrad de ABB TS8/12 aangekocht, zie Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.com/medias/global/ce/6000_6999/6200/6210/6219/621941_RB_00_FB.EPS_1000.jpg

Heb volgens aardig wat mogelijke combinaties geprobeerd, maar blijkbaar nog niet de juiste gevonden aangezien de Skybell nog niet werkt. Hebben jullie ideeën hoe ik deze het best kan aansluiten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Realiseer je wel dat die nieuwe trafo minder stroom kan leveren heeft den de oude? Waarom heb je een nieuwe gekocht? De oude kon 1 A leveren, de nieuwe maar 0,67 A. In plaats van meer (wat logischer zou zijn geweest) heb je eentje gekocht die minder stroom levert. Als de oude (tenzij defect) het niet kan, dan is het niet zo verbazend dat dit bij de nieuwe dat ook niet het geval is.

Verder zeg je dat alle drie punten 6, 7 en 8 waren aangesloten. Beetje onbegrijpelijk. Het staat er merkwaardig niet op, maar meestal heb je bij zulke trafo's dan 3-5-8 V. Die 8 V begrijp ik, maar die 3 of 5 V is voor mij een raadsel. Of zat daar een extra zoemertje op? Probeer eerst eens waar die draden heen lopen en gebruik verder gewoon (als hij niet defect is) gewoon de oude trafo, want die presteert anderhalf keer zoveel. Negeer dit laatste, ik vergat dat je 12 volt nodig hebt. Het vermogen dat hij levert blijft daardoor gelijk, maar misschien is het toch een punt van aandacht. Wat vraagt de bel?

[ Voor 11% gewijzigd door Techneut op 22-12-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Techneut schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:31:
Realiseer je wel dat die nieuwe trafo minder vermogen heeft den de oude? Waarom heb je een nieuwe gekocht? De oude kon 1 A leveren, de nieuwe maar 0,67 A. In plaats van meer (wat logischer zou zijn geweest) heb je juist eentje gekocht die minder kan.
Uhm. Ik realiseer me in ieder geval niet dat de nieuwe trafo minder vermogen heeft? :?

Beide trafo's hebben een identiek vermogen (8VA). De nieuwe trafo heeft wel een hogere spanning die nodig schijnt te zijn voor de Skybell, ik neem aan dat hij daarom een nieuwe heeft gekocht.
Verder zeg je dat alle drie punten 6, 7 en 8 waren aangesloten. Beetje onbegrijpelijk. Het staat er merkwaardig niet op, maar meestal heb je bij zulke trafo's dan 3-5-8 V. Die 8 V begrijp ik, maar die 3 of 5 V is voor mij een raadsel. Of zat daar een extra zoemertje op? Probeer eerst eens waar die draden heen lopen
hoekronald schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:00:
In deze 'oude' situatie zat er op 6 een blauwe draad, op 7 zaten een rode en blauwe in elkaar gewikkeld (beide afkomstig vanuit een ander 'buisje') en in 8 zat een rode draad.
Contact 6 en 8 zijn de contacten van de secundaire kant van de trafo, daar staat dus 8V tussen. Het staat er inderdaad niet op maar ik gok dat contact 7 helemaal niets doet en dus alleen gebruikt was om de twee draden die erin gestoken zaten met elkaar te verbinden.

1 kabeltje loopt naar de beldrukker, het andere kabeltje loopt naar de bel. Dat zit dan zo aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2VQCahrlvvMTfupW8taDDND8/full.png

Komt dus eigenlijk gewoon hier op neer:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w9ykzLhCwGvFVmuMNw4zKHbM/full.png

Dat hele contact 7 is overbodig. Waarschijnlijk heet de nieuwe trafo dit contact helemaal niet, dan is het een kwestie van die 2 in elkaar gedraaide draden op een andere manier door te verbinden.

Zie verder dit aansluitschema: http://www.skybell.com/wp...4/04/SB_doorbell_both.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 22-12-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Sorry voor de vergissing in mijn vorige post, ik zag die benodigde 12 V aanvankelijk over het hoofd. Ik heb een en ander in dat bericht gecorrigeerd.

Lijkt me wel plausibel dat het middelste contact van die trafo is bedoeld als (loos) doorverbindingspunt. Op die manier heb je geen rondslingerende las. Nette afwerking op die manier. Verder zie ik bij het doorbladeren van dit topic dat deze nieuwe trafo voldoende zou moeten zijn qua vermogen. In de specs lees ik ook dat de bel zowel op AC als DC werkt, daar kan het dus ook niet aan liggen.. Kort om, ik weet het zo één-twee-drie niet, afgezien van een opmerking van iemand die merkte dat de stand van de bel verschil maakte. Wel zie ik dat je bepaald niet de enige bent die hiermee worstelt, met iets wat in feite helemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn. Waar zou dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekronald
Hallo Xander en Techneut,

Bedankt voor jullie reacties! De nieuwe beltrafo heb ik aangeschaft vanwege de 12v.

@Xander: zou je het schema eens willen uittekenen op de nieuwe beltrafo van 12v? Zie mijn vorige post.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Dan kan ik er straks meteen mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Techneut schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:40:
Sorry voor de vergissing in mijn vorige post, ik zag die benodigde 12 V aanvankelijk over het hoofd. Ik heb een en ander in dat bericht gecorrigeerd.
Ik zag het ja. Weinig meer van je originele post over. :P
Wel zie ik dat je bepaald niet de enige bent die hiermee worstelt, met iets wat in feite helemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn. Waar zou dat aan liggen?
Voor de duidelijkheid, ík heb die bel dus niet he. :)

Eigenlijk is dit natuurlijk gewoon een rare manier van aansluiten. De SkyBell staat in serie met de gong. Het ding heeft wel continue stroom nodig om zijn accu's te laden, dus hoe dat precies gaat werken? Waarschijnlijk is de weerstand van de Skybell gewoon veel hoger dan die van de gong (behalve het moment dat er iemand aanbelt), maar loopt er dus wel continue stroom door de bel heen. Nu is niet iedere bel hetzelfde en maffe dingen als continue zoemende bellen lijken me dan ook niet zo moeilijk te verklaren.

Ideaal gezien zou je zo'n ding met 3 of 4 draden aansluiten, voeding en de kabel naar de gong apart. Maarja, dit is wel een makkelijke retrofit oplossing natuurlijk. :) Als het werkt.
hoekronald schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:04:
Hallo Xander en Techneut,

Bedankt voor jullie reacties! De nieuwe beltrafo heb ik aangeschaft vanwege de 12v.

@Xander: zou je het schema eens willen uittekenen op de nieuwe beltrafo van 12v? Zie mijn vorige post.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Dan kan ik er straks meteen mee aan de slag.
Jot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KB42vsk7CkZBJ4Yzj9euZUyW/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

negeer dit.....

[ Voor 93% gewijzigd door memphis op 22-12-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
memphis schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:28:
Heb ooit met deze gewerkt
http://www.lrp.cc/en/prod...ower-loetstation/details/

Wel een lekker boutje maar prijzig, heb nog niet de originele fabrikant weten te achterhalen
Beetje overdreven om een soldeerstation te kopen alleen om 2 draadjes van de deurbel aan elkaar te solderen? :?

Zo'n wago-klem zoals in mijn afbeelding of een kroonsteentje gaan ook prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Oeps... foutje, verkeerd venster....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Xander schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:17:
[...]

Ik zag het ja. Weinig meer van je originele post over. :P

[...]

Voor de duidelijkheid, ík heb die bel dus niet he. :)
Dat laatste begreep ik wel.
Ik kom hier toch even op terug. Ik had aanvankelijk van dit product een verkeerde voorstelling, ik veronderstelde namelijk dat het een pakket was compleet met bel (of gong). Ik zie nu pas dat het alleen maar een vervanging is van de drukknop en verder werkt met de bestaande bel.
Dat maakt het verhaal wel iets anders en dan kom ik toch weer terug op mijn aanvankelijke vermoeden, zij het op een andere manier, van een te lichte trafo. Niet voor dat apparaat, maar voor de bel. Best mogelijk dat de bestaande bel niet genoeg heeft aan die wat lagere stroom. Geeft de bel ook niet een heel zacht geluidje, b.v. één nauwelijks hoorbare ping? Of doet het apparaat voor de rest ook niets (camera en communicatie)? Het lijkt me het onderzoeken in die richting in ieder geval waard, misschien kun je ergens een zwaardere trafo lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoekronald
Gisteravond bezig geweest om het aan te sluiten en het is gelukt! De oorspronkelijk 6 en 8 (rood en blauw) aangesloten op de 12v beltrafo. de twee draden (welke oorspronkelijk in 7 zaten) heb ik met een kroonsteentje aan elkaar verbonden. Vervolgens de nieuwe beltrafo via stopcontact laten voeden.

Het werkt heel stabiel! Er komt echter een maar..... Bij het gebruik van de Skybell gaat de oorspronkelijk bel ook af, zodat je door het gehele huis dit ook hoort. Echter gaat de deurbel (die boven de meterkast hangt buzzeren/zoomen/brommen. vrij irritant. Nu heb ik ook deze bedrading met een kroonsteentje met elkaar verbonden om het circuit intact te houden. Maar de 'normale' deurbel is wel wenselijk. Zal dit veranderen als ik nog een zwaardere beltrafo eraan hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Even om een eventueel misverstaan uit te sluiten, ik neem aan dat die bel boven de meterkast de oorspronkelijke is, en niet nog een extra bel, m.a.w. dat het gewoon de oorspronkelijke bel is die staat te zoemen/brommen. Dat is nou juist het punt dat ik in mijn vorige bericht aanroerde, namelijk dat deze duidelijk niet voldoende power krijgt.

Maar ik "Google-de" even verder en in de handleiding die ik vond las het volgende:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/815VAUBghlS.pdf
SkyBell can only be attacheda low voltage transformer (8-36 VAC or 12 VDC).

Beetje tegenstrijdig met de eerder genoemde 12 V AC of DC. Want dit zou inhouden dat de oude trafo, weliswaar met een lagere spanning maar wel met een hogere stroom het ook zou moeten kunnen doen. Had je dit vooraf ook geprobeerd? Of ging je er op voorhand vanuit dat die 8 V toch niet voldoende zou zijn. Of is dit exemplaar een nieuwere versie en is de handleiding waaruit ik citeer een oudere? Als dat niet eerder proberen het geval is, misschien waard om er toch nog eens de oude in te zetten. Die volstond in de oude situatie en ik meen te begrijpen dat bij het op de knop drukken de bel de volle spanning krijgt. Mocht dit toch geen afdoende resultaat hebben, dan vraagt hij toch om een zwaardere trafo.

Verder, je hebt nu de oude bel overbrugd, waarmee de Skybell naar behoren werkt. Maar bedenk wel dat je nu de trafo waarschijnlijk kortsluit als je aanbelt. Althans uit de eerdere uiteenzettingen begreep ik dat bij aanbellen het laadcircuit van de Skybell volledig overbrugd wordt en dat dit voor de werking niets uitmaakt omdat de Skybell zelf als zodanig werkt op een oplaadbare batterij.

Edit:
Doorgaans zijn belttansformatoren kortsluitvast, zodat geen smeltveiligheid vereist is. Die eigenschap wordt bewerkstelligd door een luchtspleet in de kern en heeft tot gevolg dat de trafo ook niet veel meer stroom kan leveren dan de nominale.

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 23-12-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
hoekronald schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:11:
Gisteravond bezig geweest om het aan te sluiten en het is gelukt! De oorspronkelijk 6 en 8 (rood en blauw) aangesloten op de 12v beltrafo. de twee draden (welke oorspronkelijk in 7 zaten) heb ik met een kroonsteentje aan elkaar verbonden. Vervolgens de nieuwe beltrafo via stopcontact laten voeden.
Niet in de verdeelkast ingebouwd net als de oude? :) Die heb je toch open moeten maken om de bedrading van de drukker en de gong los te maken, kleine moeite om de trafo even uit te wisselen toch?

Een dergelijke trafo zonder behuizing gebruiken is niet zo fraai en niet zo aanraakveilig...
Het werkt heel stabiel! Er komt echter een maar..... Bij het gebruik van de Skybell gaat de oorspronkelijk bel ook af, zodat je door het gehele huis dit ook hoort. Echter gaat de deurbel (die boven de meterkast hangt buzzeren/zoomen/brommen. vrij irritant. Nu heb ik ook deze bedrading met een kroonsteentje met elkaar verbonden om het circuit intact te houden. Maar de 'normale' deurbel is wel wenselijk. Zal dit veranderen als ik nog een zwaardere beltrafo eraan hang?
Wanneer buzzt/bromt je bel? Tijdens aanbellen of juist als er niet aangebeld wordt?

Als hij buzzt/bromt in plaats van het normale geluid tijdens aanbellen, dan denk ik dat Techneut de goede verklaring gegeven heeft en dat je beltrafo te licht is.

Als het geluid tijdens aanbellen wel goed is maar hij tussendoor constant bromt, dan denk ik dat ik de verklaring in deze reactie gegeven heb. Door het ontwerp van de SkyBell loopt er constant stroom door de gong heen. De makers van de SkyBell zullen er op gegokt hebben dat dit zo'n kleine stroom is dat je gong er niets op reageert, maar blijkbaar klopt dit niet. Dat kun je naar mijn idee alleen oplossen met een andere gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds kort ook een skybell.
Tijdens het sync proces vindt mijn telefoon wel de skybell, maar wanneer ik deze wil verbinden krijg ik continu de melding "verbinding mislukt".
Tijdens het zoeken naar de bel was mijn telefoon verbonden met de 2.4GHZ wifi router.
Herkent iemand dit probleem? en kan je mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
Ik overweeg ook een Skybell, maar heb een 8V beltrafo. Bij voorkeur vervang ik deze niet, weet iemand hoe ik de Skybell alsnog van het vereiste voltage kan voorzien? Eventueel een losse 12V voeding bijplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Voor 12V DC zou je gewoon een adapter van een oude router ofzo kunnen pakken. Of even langs de kringloopwinkel en daar kijken naar een 12V adapter met 1A ofzo. Ik hoef meestal nooit meer dan €2-, te betalen voor zulk soort adapters.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er gebruikers die gewoon de 8V trafo gebruiken? Moet je daarvoor iets extra in- of uitschakelen? Ik zag zoiets van Jeroen staan?

Wanneer dit echt niet werkt. Hoe kan dan die 12V geïnstalleerd worden zonder de 8V te verwijderen? Of is het heel gemakkelijk om de trafo te verwisselen? Ik vind het een beetje eng om aan die kast te zitten en vraag me af of ik dit zelf mag doen, of dat dit alleen door een elektriciën gedaan mag worden.

Sorry, ik kan er nog geen wijs uit. Ben best heel handig, maar heb geen verstand van elektra. En ben een meisje. ;)
Heb wel ervaring met lampen ophangen en schakelaars (dimmer, zonwering) plaatsen.

Deze heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/wsk51j.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 23:05 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:03:
Wanneer dit echt niet werkt. Hoe kan dan die 12V geïnstalleerd worden zonder de 8V te verwijderen? Of is het heel gemakkelijk om de trafo te verwisselen? Ik vind het een beetje eng om aan die kast te zitten en vraag me af of ik dit zelf mag doen, of dat dit alleen door een elektriciën gedaan mag worden.
Het makkelijkste is om de trafo te vervangen voor een nieuwe. Ik kan goed begrijpen dat je liever niet de groepenkast open maakt, maar hoe wou je het anders doen? De nieuwe trafo die je koopt is waarschijnlijk ook gemaakt voor montage op DIN-rail, dus die kun je niet zomaar ergens tegen de muur schroeven, als je hem buiten de groepenkast wilt plaatsen zul je er een apart kastje voor moeten kopen. En je zult de kabels die nu op de trafo geschroefd zitten ook nodig hebben, hoe kom je daar bij? Buiten de kast doorknippen lijkt me ook niet het meest voor de hand liggende. ;)

Je mag zelf werkzaamheden aan de groepenkast verrichten, alsin, het is niet verboden ofzo. Maar als je daar niet bekend mee bent of het niet vertrouwd dan zou ik het zeker aan een installateur over laten...

Je hebt kans dat er in de kast aanraakbare metalen delen zitten die onder spanning staan. Ik weet niet of er een hoofdschakelaar in de kast zit, dat zou natuurlijk al een hoop schelen in het risico, maar zelfs dan blijft er natuurlijk een stukje van de kast onder spanning staan (de draad voor de hoofdschakelaar - die niet per sé aan de onderkant zit!) en met wat pech ook nog wat ongeïsoleerde klemmen onderin de kast. Bezint eer ge begint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je me bang te maken? ;)
Ik dacht dat misschien iets met een stekker in stopcontact ofzo ook zou kunnen. Maar hoe meer ik erover nadenk, is het het meest logisch om de trafo te vervangen. Alleen die kast hè. Is nog geen 3 jaar oud, maar dat geeft geen garanties. De hoofdschakelaar zit naast de beltrafo, lekker spannend!
Ik wil het zelf wel proberen, maar denk dat ik het maar niet moet riskeren. Bedankt voor je reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goedkoopste die ik kon vinden:
https://www.elektramat.nl...N23n4371cQCFYIfwwodUSQAZg
Is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Ik heb afgelopen weekend de skybell aangesloten en hij werkt fantastisch :)

Ik heb deze trafo gebruikt. Aangesloten als 12V 1,5A.

Soms valt mij op dat mijn standaard gong zachtjes bromt. Dit komt wellicht omdat de hele boel in serie geschakeld is zoals op deze eerder getekende tekening van Xander.

De oplossing zou zijn een andere gong, maar weet iemand waar ik op moet letten, zodat deze niet ook gaat brommen? @Xander

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:26
Om te beginnen mijn excuses dat ik wellicht iets dubbels vraag, maar liever nogmaals vragen dan de inleg voor de Skybell weg te gooien.

Ik heb een hager ST303N beltrafo die 8V 1A wisselstroom levert.
Kan ik die aan de Skybell koppelen met een chime eraan? of moet ik iets speciaals doen?

Ontzettend bedankt alvast voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n Skybell ontvangen en vanavond proberen te installeren.
Dat is niet gelukt helaas. Knop gaat wel rood knipperen als ik deze 20 sec ingedrukt hou maar de app kan geen verbinding maken met de Skybell.
En m'n eenvoudige Friedland bel die blijft maar zoemen.

Ik heb een nieuwe groepenkast met daarin een ABB rail trafo 8V 1A.
Nu wil ik wel een Heidemann 70044 12V 2A rail trafo gaan bestellen, maar met een hogere spanning dan gaat de bel toch nog veel meer zoemen?

Het zoemen wordt veroorzaakt omdat de bel in serie met de Skybell staat, de stroom die de Skybell nodig heeft voor de LED en de batterij op te laden die loopt dus ook door de bel waardoor deze gaat zoemen, dat snap ik.

Weten jullie welk merk / type bel niet gaat zoemen wanneer deze stroom er door heen loopt?

199 USD + 49,90 BTW betaald aan DHL + nieuwe beltrafo + nieuwe bel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty_nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb sinds kort ook een Skybell 2.0 deurbel, de nieuwste versie is sowieso geschikt voor 8V AC beltrafo's in Nederland, werd mij verteld.

Ik heb het aangesloten op een ABB trafo 8V 1A. Het aanmelden/synchroniseren ging wat moeizaam in eerste instantie, maar dat was op te lossen door het wijzigen van mn WiFi instellingen. Na diverse pogingen is het nu gelukt en werkt de Skybell perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Even een schopje, via vraag en aanbod heb ik ook een Skybell op de kop getikt, versie 1 wel te verstaan.

Deze zou dus niet zo werken met mijn ABB 8VA ampere bel trafo (8V, 1 AMP)

Nu heb ik nog genoeg oude adaptors liggen (o.a. 12V 1A), is er manier om de Skybell aan te sluiten met behup van deze adaptors en toch gebruik te blijven maken van de originele bel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
De site http://www.skybell.com/pages/faq#How_does_the_SkyBell_work vermeldt "... a low voltage transformer and is compatible with secondary power from 10-36 VAC 10 VA".
Het antwoord is dus eenvoudig 10 volt, 10 VA, alles tussen 10 en 30 volt wisselspanning, met minimaal 1 A is oké, gelijkspanning naar alle waarschijnlijkheid niet.
Die andere trafo van 8 V, 1 A is duidelijk aan de krappe kant. Heel misschien dat hij het nog net doet, dan wel met een armetierige pingetje, maar wat let je om het even uit te proberen, je vernielt er niets mee.

Je vermelding "genoeg oude adaptors liggen (o.a. 12V 1A) moeten dan ook geen probleem zijn mits die 12 V géén gelijkspanning is. Mocht dat wel het geval zijn en de adapter enkel bestaat uit een transformator en een gelijkrichter, al dan niet met toegevoegde elektronica voor een spanningsstabilisatie, dan kun je desnoods die onderdelen er uit slopen.

Edit:
Zie onderstaand antwoord, aan "een iets grotere beltrafo" moet dan wel een fors grotere zijn, vooropgesteld dat je die vindt. Onderschat dat niet. Ruim meer dan twee keer zo zwaar als de huidige.

[ Voor 105% gewijzigd door Techneut op 05-11-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Was er wel even vanuit gegaan dat er zowel DC als A-C adapters bij zaten, maar is allemaal DC. Het makkelijkste is denk ik gewoon een iets forsere beltrafo, dan gooi ik de skybell er gewoon parallel bij. Heb ik meteen jet behoud van de oude bel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Als je de bestaande bel wilt handhaven is een flink zwaardere transformator van minimaal 10 V (zal dan wel 12V worden, want dat is de meest voorkomende uitvoering) natuurlijk de meest voor de hand liggende oplossing. Ik zag dat zo'n exemplaar gewoon leverbaar is, een ABB van 12 V en 2 A. Die moet het gewoon kunnen doen.

Maar terloops heb ik het hele topic nog eens doorgefietst. En daarbij stuitte ik op merkwaardige tegenstrijdigheden. Namelijk dat de ene specificatie uitdrukkelijk AC vermeldt, geeft de andere weer dat het ook DC mag zijn. Dat betekent dus dat die 12 VDC adapters die je hebt liggen het ook zouden kunnen doen.
Wil je toch ook de bestaande bel handhaven, dan is dit advies uiteraard overbodig, maar anders, wat ik je al eerder aanraadde, wees eens heel even een beetje eigenwijs en probeer een en ander uit, inclusief de vraag of misschien toch de bestaande trafo volstaat. Of had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Verwacht hem vandaag binnen te krijgen, Hang hem er wel even aan, zien we het snel genoeg idd!

Las op internet helaas vrij vaak dat het niet toereikend was, maar misschien, met de router vlak bij de voordeur, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Op de 8VA trafo deed hij niks. Had nog een oude 1,67A 12 V AC trafo liggen van wat IKEA lampjes, deze aangesloten, Bel geeft netjes rood licht maar wil alles behalve synchroniseren.. beetje jammer, iemand een suggesties, toch de voeding? of een router issue?

• Frosty_nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Als je een DC adapter gebruikt wel een weerstand gebruiken: http://www.skybell.com/pages/power-diagrams

Als je op de belknop drukt hoor je dan ook een 'ding dong' geluid uit de SkyBell zelf komen?

Via een tweede telefoon of tablet met de WiFi Analyzer app kun je checken of de SkyBell een WiFi signaal uitzendt voor x aantal minuten, eventueel kun je handmatig verbinding maken met dit netwerk, maar eigenlijk zou dat automatisch moeten gaan. Via Sony Xperia Z3 compact syncen lukte me niet, via Samsung S5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ik heb uit nieuwsgierigheid die link eens even aan geklikt. Want een dergelijk advies leek me gezien de zeer ruime marge met betrekking tot de benodigde spanning nogal onwaarschijnlijk. Bovendien, te allen tijde zo'n weerstand te moeten inbouwen als je een DC-voeding gebruikt? Leek me sterk en het leidt me tot de vraag of je misschien over het hoofd hebt gezien dat dit niet voor alle situaties geldt, want er staat duidelijk dat dit advies alleen geldt als je geen bel wilt horen: "If you are not using a doorbell chime, you MUST use a 10 ohm / 10 watt resistor on one connection between SkyBell and the power source". Een qua vermogen vrij zware weerstand, duidelijk bedoeld om vermogen op te snoepen dat voor de bel is bedoeld.

De meesten zullen vermoed ik niet denken aan dat "not using a doorbell". Maar indien wel, dan vraag ik mij af of met het achterwege laten van de bel niet hetzelfde wordt bereikt met een veel lichtere voeding. Waarom dan moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?

Edit:
"Niet willen synchroniseren". Ik ken natuurlijk je situatie niet, maar ik stel me voor dat hij contact moet zoeken met het internet via de wifi-functie op je modem. De enige manier om elders te weten dat het jouw huis is waarmee met je smartphone contact wordt gezocht. En dan is de kwestie van slagen of niet slagen wel afhankelijk van de afstand tot dat modem. Vandaar ook van mij de vraag die ook al eerder door iemand anders werd gesteld of hij het verder wel doet, zoals de gong.

[ Voor 20% gewijzigd door Techneut op 13-11-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo de Skybell fascineert me ook wel en voorafgaandelijk doe ik wat opzoekingswerk voor ik aan de klus zou (durf) beginnen. Ik heb in de topics hierboven reeds talrijke transformators de revue zien passeren waarbij o.a. ook een transformator van Grothe uit de reeks GT31XX. Bij de specificaties van dit assortiment van Grothe zie ik echter vermeld staan: secundaire 'kortstondige belasting'. De Skybell wordt echter gevoed door de transformator en staat constant onder spanning. Deze vormt bijgevolg een constante belasting voor de secundaire kant van de transformator mijn inziens!!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
@Bozart.
Ik ken die Skybell niet, evenmin als die trafo en met een vluchtige blik kan ik er geen nadere relevante gegevens over vinden. Maar ik zie dat het een deurbel is met een communicatie-unit. Het lijkt me dan ook volkomen vanzelfsprekend dat het communicatiedeel permanent onder spanning staat en uiteraard de bel zelf enkel bij het bedienen ervan. Kardinale vraag is hoeveel dat communicatiedeel van de bel gebruikt. Het is begrijpelijk dat de specificatie van de trafo "secundaire "kortstondige belasting" vermeldt, dus voor de eigenlijke bel. Maar wellicht verbruikt het communicatiedeel maar een fractie van dat van de bel. Dus in dat geval zou die trafo het dan best moeten kunnen doen,
Kortom, is er niet achter te komen wat dat communicatiedeel verbruikt en wat de maximum toelaatbare continu belasting van de trafo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Ik bestelde me net ook een Skybell HD.
Een gong heb ik niet meer (ligt helaas al lang op het containerpark), maar ik draai er wel een weerstand tussen. Heb genoeg smartphones liggen die als gong dienst kunnen doen.
Maar ik zit ook nog met een 8 volt AC transfo. Er zijn er hier wel nog in dit topic. Zijn er die hem werkende gekregen hebben?
Anders ga ik wel op zoek naar een 12 V DC adaptor in de ouder rommel bak :p
Pagina: 1