Denon x3000 i.c.m. Bose Acoustimass 10

Pagina: 1
Acties:

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
Tweakers!

Vandaag deze set gekocht omdat dit voor mij het beste klonk en voldeed aan mijn eisen.

Denon x3000
Bose Acoustimass 10

Nu probeer ik alles in te stellen maar komt er helemaal geen geluid uit de sub. Alle speakers zitten eerst aan de sub en dan door naar de Denon, de sub zit in de sub uitgang.
Als ik het met Audyssey instel herkent die de sub niet eens. Dus dan maar handmatig. Alle speakers staan op large en de sub staat aan (in de receiver).
Alle instellingen heb ik al een keer veranderd maar ik krijg op geen mogelijkheid de sub aan de gang.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien weet waarom de sub het niet doet?

Alvast bedankt!!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Alle speakers op large is al totaal fout.
Zet dat sowieso op small.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
Bij de Bose set moet het juist op large omdat de sub zelf het laag filtert. Heeft de sub het wel ooit gedaan? Het kan best dat de versterker binnen het apparaat gewoon kapot is. Je zou al het laag van de linker en rechter speaker uit de sub moeten horen komen.
En ik zie in de handleiding 2 draaiknoppen aan de zijkant, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al geprobeerd? :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, nee?
Dat small heeft met het bass management te maken en totaal niet met de grootte van de speakers of de aanwezigheid van een sub of niet.
Voor meer uitleg, zie http://batpigworld.com :)

Wat voor signaal stuur je naar de sub? Alleen LFE, of LFE plus front? Als het alleen LFE is dan doet de sub alleen mee als er een apart signaal voor is. Bij stereo muziek heb je dat niet, dus dan geen sub, en dan mis je dus iets :)

Kan ook nog dat je probleem in de aansluiting zit.
De manual: http://worldwide.bose.com..._series3_am10_series3.pdf
Daarin staat dat je de receiver aan moet sluiten met de normale kabels, en evt de sub met de RCA. Ik neem aan datje dat laatste gedaan hebt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:08:
Wat voor signaal stuur je naar de sub? Alleen LFE, of LFE plus front? Als het alleen LFE is dan doet de sub alleen mee als er een apart signaal voor is. Bij stereo muziek heb je dat niet, dus dan geen sub, en dan mis je dus iets :)
Bij die Bose dus niet aangezien alle signalen eerst naar de subwoofer gaan, deze doet zelf de scheiding en zal het (mid)laag voor de gewone speakers naar de subwoofer sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle

The Eagle

Check mijn link even, er zijn twee mogelijkheden om het ding aan te sluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kanye
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-12-2025
Thanks voor de reacties!

Op 1 of andere manier werkt het ineens.. raar.
Maar als ik alles op small zet en de sub op LFE+main komt er ook geluid uit de sub. Dus niet alleen maar bas. En het lijkt wel alsof de sub er moeite mee heeft om fatsoenlijk mee te draaien. Met tv kijken is er weinig bas maar toch gaat die af en toe aan en zoemt die en heel af en toe "knalt" die zachtjes.
Dus kan dat liggen aan het feit dat ik de crossover en lage tonen verkeerd heb ingesteld? Op de Sub dit ook een LFE knop. Moeten de HZ juist laag of hoog?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Pff, wat een gedoe zeg. Als ik jou was pakte ik het spul weer in bracht het weer terug. Met die Acoustimas 10 heb je naar mijn mening voor heel veel geld, heel weinig speaker in huis gehaald. En die dikke X3000 van Denon heeft zo ook maar weinig toegevoegde waarde, je gebruikt er zo bijna niets van. De crossover zal sowieso (te) hoog ingesteld moeten worden omdat die melkpakjes het niet kunnen bijbenen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
Kanye schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:28:
Thanks voor de reacties!

Op 1 of andere manier werkt het ineens.. raar.
Maar als ik alles op small zet en de sub op LFE+main komt er ook geluid uit de sub. Dus niet alleen maar bas. En het lijkt wel alsof de sub er moeite mee heeft om fatsoenlijk mee te draaien. Met tv kijken is er weinig bas maar toch gaat die af en toe aan en zoemt die en heel af en toe "knalt" die zachtjes.
Dus kan dat liggen aan het feit dat ik de crossover en lage tonen verkeerd heb ingesteld? Op de Sub dit ook een LFE knop. Moeten de HZ juist laag of hoog?
Dat klinkt toch alsof de sub alleen weergeeft wat het van de Denon LFE output krijgt, of een ander probleem. Als je de speakers op Large zet en LFE+main setting terug naar LFE (zonder +main), dan zou de sub ook gewoon geluid moeten geven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• The Eagle

The Eagle

S1NN3D schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:35:
Pff, wat een gedoe zeg. Als ik jou was pakte ik het spul weer in bracht het weer terug. Met die Acoustimas 10 heb je naar mijn mening voor heel veel geld, heel weinig speaker in huis gehaald. En die dikke X3000 van Denon heeft zo ook maar weinig toegevoegde waarde, je gebruikt er zo bijna niets van. De crossover zal sowieso (te) hoog ingesteld moeten worden omdat die melkpakjes het niet kunnen bijbenen.
Ik zou precies hetzelfde doen. De Bose sets staan er om bekend dat ze een aardig frequentiebereik in het midden missen (google er maar op) en zijn ook nog eens way overpriced. Voeg daarbij dat ze een draak zijn om aan te sluiten, en ik wist hetwel.
Zo veel meer mooiers en beters te krijgen voor dat geld :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

S1NN3D schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:35:
+1
Wou dit al niet in mijn eerste post zeggen...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Panasonic UB820 / Ugoos AM6B+ (CE with avdvplus Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.12.0 (UMOEUXM)

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Prijs even opgezocht.. wow.. Dat is schrikken.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15

Jag

Ik denk niet dat de topicstarter hiermee geholpen is. Hij heeft deze speakers zelf uitgezocht door ernaar te luisteren. Waarschijnlijk is het gewoon een configuratie fout. Speakers moeten echt op large staan, zo is het systeem bedacht. En subwoofer on, en sub out alleen LFE.

Hoe test je of er geluid uit komt?

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
"bas maar toch gaat die af en toe aan en zoemt die en heel af en toe "knalt" die zachtjes. "

Dit.. hoe precies een knal? lijkt totaal niet op muziek? anders idd terugbrengen maar sowieso eens goed die bose handleiding volgen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jag schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:15:
Ik denk niet dat de topicstarter hiermee geholpen is. Hij heeft deze speakers zelf uitgezocht door ernaar te luisteren.
Ja, doordat die klote handelaars met hun BOSE je op alle manieren in die richting duwen en je niks anders laten luisteren meestal. En ja, ze hebben er enorme dikke marges op... Dus logisch dat ze het doen.
Ik ga meestal al geen winkel binnen waar ze bose verkopen, maar goed het is nu gebeurd en gekocht, ik zou idd eens met de handelaar bellen. Voor zoveel marge mogen ze ook wel eens uit hun pijp komen om het probleem op te lossen.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Geluid is vooral ook een ervaring en emotie.
Als de topicstarter een goed gevoel heeft bij zijn aanschaf is het erg vervelend om geen zinvol antwoord te geven maar zijn aankoop af te zeiken.

On topic:
Volg de aansluitschema tot de letter, dat luistert nogal nauw bij je aankoop.
Als je ook een splitkabel hebt zoals in deze manual dan kan er gemakkelijk iets mis gaan:
http://www.bose.nl/NL/nl/...264838_00_tcm55-56993.pdf
De acoustimas module is meer dan alleen en sub.

Copyright and left by SED...

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Die Denon X3000 is een prima versterker, heb hem zelf ook een tijdje gehad.
Als je de Bose set nou terug brengt en gewoon een set mooie kef, Dali of Canton speakers koopt ben je gegarandeerd klaar en heb je ruimte om up te graden.
Ze zijn goedkoop maar heb zelf een setje Kef Cresta 2 speakers, klinken erg goed met een Mirage Omni S12 subwoofer.
Kostte mij maar 350 euro voor de hele set exclusief de versterker uiteraard.
Pagina: 1