Beste Tweakers,
Graag zou ik wat advies willen omtrent het maken van een computer configuratie, dit aangezien ik het fijne er niet zo goed meer van af weet en twijfel of ik de juiste componenten in gedachten heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Op dit moment zijn wij bezig een computer-configuratie (voor minimaal 2 systemen) te maken voor een machine die veel rekenkracht nodig heeft en schijfruimte voor het doen van statistische berekeningen op DNA data. Programma's zullen zijn o.a. STATA, R, veel in bash voor bewerken van data.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ +/- 2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nee in principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille PC.
Bovenstaande configuratie hadden we ongeveer in gedachten. Echter er zijn een aantal dingen die we nog niet geheel zeker weten.
Ten eerste, klopt überhaupt de gehele configuratie wel zijn alle onderdelen compatibel met elkaar. Moederbord, cpu, koeler, geheugen, etc….
Ten aanzien van de hardeschijven was het idee om het besturingssyteem op de SSD HD (OCZ Vector 150 Series) te installeren. En t.a.v. de opslag van data willen we de Adaptec RAID 6805 RAID kaart i.c.m. 3x WD Black WD3003FZEX in RAID 5 configuratie gebruiken.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Ruben
Graag zou ik wat advies willen omtrent het maken van een computer configuratie, dit aangezien ik het fijne er niet zo goed meer van af weet en twijfel of ik de juiste componenten in gedachten heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Op dit moment zijn wij bezig een computer-configuratie (voor minimaal 2 systemen) te maken voor een machine die veel rekenkracht nodig heeft en schijfruimte voor het doen van statistische berekeningen op DNA data. Programma's zullen zijn o.a. STATA, R, veel in bash voor bewerken van data.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ +/- 2500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Antec Performance One P280
- Corsair RM Series RM750
- MSI X79A-GD65 (8D)
- Intel Core i7 3930K / 3.2 GHz
- Cooler Master Hyper 412S
- Crucial Ballistix Tactical 2 x 16GB
- Adaptec RAID 6805E
- StarTech.com SFF-8087 to 4x SATA
- OCZ Vector 150 Series 240GB
- WD Black WD3003FZEX 3xgb
- Sapphire RADEON HD 5450
- Dell UltraSharp U2713HM
- Dell P2214H
- Apple Keyboard with Numeric Keypad
- Logitech M318e
Nee in principe niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille PC.
Bovenstaande configuratie hadden we ongeveer in gedachten. Echter er zijn een aantal dingen die we nog niet geheel zeker weten.
Ten eerste, klopt überhaupt de gehele configuratie wel zijn alle onderdelen compatibel met elkaar. Moederbord, cpu, koeler, geheugen, etc….
Ten aanzien van de hardeschijven was het idee om het besturingssyteem op de SSD HD (OCZ Vector 150 Series) te installeren. En t.a.v. de opslag van data willen we de Adaptec RAID 6805 RAID kaart i.c.m. 3x WD Black WD3003FZEX in RAID 5 configuratie gebruiken.
- Is bovenstaande een goede keuze t.a.v. performance
- Is deze adaptec kaart compatibel met deze schijven en Linux als besturingssysteem
- Is bovenstaande qua aansturing mogelijk tegelijk door de videokaart. (2560 *1440) + (1920 * 1080) 2 monitoren.
- Is de videokaart compatibel met Linux?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Ruben