Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05 09:57
silmaril8 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:56:
Bij de Aldi Belgie is er volgende week een 50 inch TV te koop voor 500 euro:
http://nl.aldi.be/aldi_sm...wser_48_5_1352_15632.html

Dit is dus wel Belgie. Ik weet niet of deze TV ook in Nederland zal worden aangeboden (ik denk het eigenlijk wel).
Gaat iemand een topic voor deze openen? Ik kan nergens een review vinden, dus weet niet of kwaliteit goed is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Blijkbaar gaat iemand een topic daarvoor openen. Dat heb jij namelijk net gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 20:41
Wat is daar zo bijzonder aan als ik vragen mag? Voor dat geld heb je ook een 50-inch plasma televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Kwaliteit van die tv's is meestal niet zo denderend. Ze krijgen er bijna evenveel terug retour dan ze verkopen volgens een familielid die er werkt. :)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NotSoSteady schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:35:
Wat is daar zo bijzonder aan als ik vragen mag? Voor dat geld heb je ook een 50-inch plasma televisie.
Het geld dat je bespaart bij de aanschaf van zo'n goedkope plasma betaal je in de jaren erna alsnog aan extra energiekosten. ;)

Met een dergelijk budget zou ik eerder denken aan een Samsung UE50F5000. Ik vertrouw Samsung als tv-merk meer dan Medion. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij Conrad een Blaupunkt 50“ voor 399

http://conrad.nl/ce/nl/product/1093183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
NMe schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:45:
[...]

Het geld dat je bespaart bij de aanschaf van zo'n goedkope plasma betaal je in de jaren erna alsnog aan extra energiekosten. ;)

Met een dergelijk budget zou ik eerder denken aan een Samsung UE50F5000. Ik vertrouw Samsung als tv-merk meer dan Medion. :P
Waarschijnlijk geniet je ook meer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NotSoSteady schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:51:
[...]

Waarschijnlijk geniet je ook meer. :*)
Van een plasma? IMO niet echt, maar dat is persoonlijk. :) Ik kijk meestal als het donker is in de kamer en dan heb ik weinig aan het fellere licht van een plasma-tv. Toevallig net vorige week ook een nieuwe tv gekocht en omdat ik wel gecharmeerd was van de vorige Samsung LED-tv wederom een Samsung gekocht, maar dan een paar maatjes groter. :P Ik heb er geen spijt van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 09:46
Mijn advies; koop geen Medion electronica heb er een pc van gekocht die was gelijk kapot.
Wat ik van een vriend begrijp die bij de aldi heeft gewerkt is dat de meeste medion producten inderdaad kapot terug komen. Dan worden ze in een batch naar china gestuurd, gerepareerd en dan komt er weer een nieuwe actie bij aldi. Dus mijn advies doe het niet, zonde om daar 500 euro aan uit te geven, betaal dan 50 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Zspirit schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:45:
Mijn advies; koop geen Medion electronica heb er een pc van gekocht die was gelijk kapot.
Wat ik van een vriend begrijp die bij de aldi heeft gewerkt is dat de meeste medion producten inderdaad kapot terug komen. Dan worden ze in een batch naar china gestuurd, gerepareerd en dan komt er weer een nieuwe actie bij aldi. Dus mijn advies doe het niet, zonde om daar 500 euro aan uit te geven, betaal dan 50 euro meer.
Grappig, aangezien Medion gewoon kwaliteitshardware gebruikt - alleen de voedingen zijn wat matig.

Of dit voor de TV's en monitoren ook geld durf ik dan weer niet te zeggen :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Medion heeft inderdaad ook best degelijk spul. Ik vind alleen het prijsverschil met de A-merken dermate klein dat ik liever iets meer uitgeef aan een A-merk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dat is dan wel weer zo ja :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Jullie moeten niet vergeten dat er maar een paar fabrikanten ter wereld zijn die LCD-panelen maken. De beeldkwaliteit is dus afhankelijk van wie de fabrikant is van het paneel, niet wie de TV heeft gemaakt.

Zo kijk ik op dit moment naar een Techwood TV, waar gewoon een Samsung 46" paneel in zit. Beeldkwaliteit is uitstekend, alleen de menu's en aansluitingen zijn wat karig. Maar meer dan beeld weergeven via een van de HDMI aansluitingen doe ik er toch niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
De beeldprocessing, optimalisatie en dergelijke worden voor zover ik weet door de fabrikant van de TV zelf gemaakt. Daar kan een merk wel erg sterk in zijn natuurlijk t.o.v. een goedkoper merk. Ik kan me herinneren dat de eerste Sony's met Bravia engine bijvoorbeeld aanzienlijk beter beeld hadden dan de tv's van Sony zonder Bravia engine.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
NMe schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Van een plasma? IMO niet echt, maar dat is persoonlijk. :) Ik kijk meestal als het donker is in de kamer en dan heb ik weinig aan het fellere licht van een plasma-tv. Toevallig net vorige week ook een nieuwe tv gekocht en omdat ik wel gecharmeerd was van de vorige Samsung LED-tv wederom een Samsung gekocht, maar dan een paar maatjes groter. :P Ik heb er geen spijt van. :)
Plasma's zijn juist perfect voor het donker, omdat ze niet zo 'schreeuwerig' zijn als die LCD panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Zspirit schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:45:
Klinkt niet echt realistisch wat die vriend van je je heeft verteld.

Anyways ik heb een paar jaar geleden een Aldi PC gehad, geen idee hoe het nu is, maar die ging toch echt iets van vier jaar mee voordat ik het verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bloemstukje schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:23:
De beeldprocessing, optimalisatie en dergelijke worden voor zover ik weet door de fabrikant van de TV zelf gemaakt. Daar kan een merk wel erg sterk in zijn natuurlijk t.o.v. een goedkoper merk. Ik kan me herinneren dat de eerste Sony's met Bravia engine bijvoorbeeld aanzienlijk beter beeld hadden dan de tv's van Sony zonder Bravia engine.
Oke. Maar dat betekend nog steeds niet dat een TV van de Aldi een enorm lelijk beeld geeft :) Valt prima mee te kijken hoor. Misschien dat hij geen 200Hz en weet ik veel wat heeft, maar het is niet dat het geen kijken gelijk is ofzo.
Anoniem: 85968 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:06:
[...]

Klinkt niet echt realistisch wat die vriend van je je heeft verteld.

Anyways ik heb een paar jaar geleden een Aldi PC gehad, geen idee hoe het nu is, maar die ging toch echt iets van vier jaar mee voordat ik het verkocht.
Bij m'n ouders thuis hebben we rond 2003 ook een Medion PC gehad, en die heeft het heel wat jaren zonder problemen gedaan. Uiteindelijk is de videokaart wel overleden (Radeon 9800XL) en daar is toen een mannetje voor langsgekomen die hem heeft gerepareerd binnen de garantie). Dat verhaal van opsturen naar China is dus dikke kul.

Wat ik mij ook nog kan herinneren van die PC was dat het ontwerp niet zo slim was, het was een P4 3Ghz (heethoofd) + Radeon kaart welke ook een heethoofd was in een te kleine PC met alleen een fan op de GPU, op de CPU en in de PSU. Verder geen fans en bijna geen ventilatiegaten. De PC werd dus wel erg warm.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 04-06-2014 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

vhal

ಠ_ಠ

NMe schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:59:
[...]

Grappig, juist LED staat bekend als een lichtbak maar ieder zijn ding. Ik was al gestopt met lezen toen je plasma's energieslurpers noemde wat allang niet meer zo is. Om de beeldkwaliteit te evenaren van een 500 euro plasma (model 2012/13 Panasonic ofzo) kan je je portemonnee wel trekken om dit te evenaren met LCD/LED

Wat betreft de TV, het panel zal wel een a-merk zijn maar zoals iemand al zei, alles valt of staat met de aansturing hiervan. En het "smart" gedeelte? Stop er een chromecast stick in en vergeet dat trage "smart" gedoe.

Strava

Pagina: 1