F2 ook geprobeerd ?
Ik heb bios inderdaad vanuit windows geflashd.Anoniem: 312728 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:37:
Probeer eens in windows zelf je bios te flashen. Maybe dat het daarna wel werkt!!
Heeft geen effect, computer start gewoon door.PilatuS schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:39:
F2 ook geprobeerd ?
Je muis al eens geprobeerd? Het is toch zo'n mooie grafische UEFI die je met de muis bedient?
Tevens: Andere muis geprobeerd?
Tevens: Andere muis geprobeerd?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
(ps2) toetsenboard proberen.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik heb al drie verschillende toetsenborden geprobeerd zowel met usb als met ps2 aansluiting. Muis werkt ook niet maar ik heb me meer geconcentreerd op het toetsenbord dus ga nog eens een paar andere muizen proberen.
Druk je soms je keyboard steeds in een usb3 poort ?
Wat betreft het "crucial werkt niet goed met AMD". Dta is generaliseren en natuurlijk onzin.
Als je een mobo koopt dan koop je er memory bij dat op de compatibiliteitslijst staat van het mobo. Dan weet je zeker dat het goed werkt, dat geld voor alle chipsets, niet alleen AMD.
Wat betreft het "crucial werkt niet goed met AMD". Dta is generaliseren en natuurlijk onzin.
Als je een mobo koopt dan koop je er memory bij dat op de compatibiliteitslijst staat van het mobo. Dan weet je zeker dat het goed werkt, dat geld voor alle chipsets, niet alleen AMD.
[ Voor 73% gewijzigd door KillerAce_NL op 03-06-2014 08:50 ]
Zo te zien heeft jouw moederbord zelfs "Go2Bios", waarbij je vanuit windows kan aangeven dat je bij de volgende boot naar de BIOS wil gaan.
Je kan ook proberen ClickBios te installeren, dan kan je ook van alles in je bios aanpassen vanuit windows. Misschien heb je na het flashen ingesteld dat hij niet reageert op toetsenbord/muis?
Je kan ook proberen ClickBios te installeren, dan kan je ook van alles in je bios aanpassen vanuit windows. Misschien heb je na het flashen ingesteld dat hij niet reageert op toetsenbord/muis?
Een koude boot is als je je pc eigenlijk de hele dag niet gebruikt hebt, een warme is gewoon als je de pc gebruikt m opnieuw opstarten
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Nee, ik heb het keyboard in een usb2 poort gedaan. Bij een BBG systeem mag ik er toch vanuit gaan dat de onderdelen bij elkaar passen? Ik zal voor de zekerheid eens kijken of het crucial geheugen op de compatibiliteitslijst staat.KillerAce_NL schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:48:
Druk je soms je keyboard steeds in een usb3 poort ?
Ja, Go2Bios heb ik al geprobeerd, daarmee ga ik wel naar het BIOS maar heb vervolgens hetzelfde probleem dat ik niks kan instellen. ClickBios kan volgens mij niet bij dit mobo maar ik zal nog eens kijken. Voor het flashen van het BIOS had ik het probleem trouwens ook al, ik had gehoopt dat het met het flashen was opgelost, maar helaas.gwystyl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:56:
Zo te zien heeft jouw moederbord zelfs "Go2Bios", waarbij je vanuit windows kan aangeven dat je bij de volgende boot naar de BIOS wil gaan.
En als je het toetsenbord opnieuw in de USB poort plugt terwijl je in de bios zit?
Ok, dacht al zoiets. Beide heb ik geprobeerd, zonder succes.iantje31 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:10:
Een koude boot is als je je pc eigenlijk de hele dag niet gebruikt hebt, een warme is gewoon als je de pc gebruikt m opnieuw opstarten
Ook al geprobeerd, maar helaas.AzzKickah schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:17:
En als je het toetsenbord opnieuw in de USB poort plugt terwijl je in de bios zit?
Kan je wel TAB indrukken om het POST scherm te zien?
Daarnaast: welke toetsenborden heb je, en op welke poorten sluit je ze aan. Werkt caps-lock? (Gaat de LED branden?) en hoe staan je USB en PS2 power jumpers als die op je moederbord zitten.
Werkt F8/F10/F12 voor alternatieve opstart opties? Moet MSI niet met F1/F2?
Daarnaast: welke toetsenborden heb je, en op welke poorten sluit je ze aan. Werkt caps-lock? (Gaat de LED branden?) en hoe staan je USB en PS2 power jumpers als die op je moederbord zitten.
[ Voor 72% gewijzigd door johnkeates op 03-06-2014 13:22 ]
Als je in de bios zit zie je meestal een klokje, loopt deze wel ?
Heb je misschien via de admin functie je bios gelocked ? dan kun je vaak geen wijzigingen maken alleen maar zaken bekijken.
Vanuit je bios zou je gewoon F10 exit oid moeten kunnen. Als dit niet werkt is of het systeem vastgelopen of je toetsenbord werkt niet.
Heb je misschien via de admin functie je bios gelocked ? dan kun je vaak geen wijzigingen maken alleen maar zaken bekijken.
Vanuit je bios zou je gewoon F10 exit oid moeten kunnen. Als dit niet werkt is of het systeem vastgelopen of je toetsenbord werkt niet.
indien een ps2 tobo niet werkt, (dus met die connector, niet USB To Ps2). En er zijn geruchten over het memory, haal dan ff een reepje geheugen eruit, werkt het nog niet, haal het andere reepje eruit en vervang.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ja, na indrukken TAB wordt windows opgestart.johnkeates schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:21:
Ik heb een paar oude toetsenborden, eentje van dell met een ps2 aansluiting en een van hp met een usb aansluiting.johnkeates schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:21:
Zodra ik in BIOS kom werkt geen enkele toets meer, ook niet de caps-lock. Num-lock led blijft branden en krijg ik dus ook niet meer uit. Volgens mij heeft dit moederbord geen USB en PS2 power jumpers maar ga ik nog even controleren.
Bij indrukken F1/F2/F8/F10/F12 geen enkele reactie.
Er is geen klokje, er staat alleen de datum.Viper® schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:24:
Als je in de bios zit zie je meestal een klokje, loopt deze wel ?
Ik zou niet weten hoe ik de BIOS moet locken. Na het in elkaar zetten van de pc had ik gewoon direct dit probleem zonder nog maar wat dan ook te hebben ingesteld.
F10 werkt ook niet, geen enkele toets reageert.Viper® schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:24:
Welke Bios versie gebruik je?
De laatste is 25.3 (link)
Probeer andes een eerdere versie bijv. de 25.2 (link)
Bios lijst (link)
Bios lijst (link)
[ Voor 16% gewijzigd door Quadradial op 03-06-2014 13:46 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Met 1 reepje geheugen hetzelfde probleem. Ik heb ze beiden geprobeerd.Soggney schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:24:
indien een ps2 tobo niet werkt, (dus met die connector, niet USB To Ps2). En er zijn geruchten over het memory, haal dan ff een reepje geheugen eruit, werkt het nog niet, haal het andere reepje eruit en vervang.
Ik heb nu versie 25.3, hij stond op 25.1. Ik zal vanavond 25.2 eens proberen, is het geen probleem om "terug" te gaan?Quadradial schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:45:
Welke Bios versie gebruik je?
Bios lijst (link)
Zou geen problemen mogen geven. Heb zelf vaker een bios flash gedaan waarbij dingen niet lekker liepen en toen weer terug gezet naar een eerdere versie.Oscario01 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:50:
[...]
Ik heb nu versie 25.3, hij stond op 25.1. Ik zal vanavond 25.2 eens proberen, is het geen probleem om "terug" te gaan?
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Zoals ik al eerder aangaf, je gebruikt toch geen usb 3 poort voor je tobo ? Dat kan problemen geven.
Hij heeft ook PS2 gebruikt, werkte ook niet. Dus dan heeft USB3.0 geen effect.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Als je windows 8(.1) hebt geinstalleerd kan je dit http://pcsupport.about.co...tup-options-windows-8.htm even proberen. Van uit dat menu kun je herstarten naar je bios(eufi eigenlijk).
Nee, ik gebruik usb 2.KillerAce_NL schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:24:
Zoals ik al eerder aangaf, je gebruikt toch geen usb 3 poort voor je tobo ? Dat kan problemen geven.
Is er ook zoiets voor windows 7?M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:30:
Als je windows 8(.1) hebt geinstalleerd kan je dit http://pcsupport.about.co...tup-options-windows-8.htm even proberen. Van uit dat menu kun je herstarten naar je bios(eufi eigenlijk).
Misschien dat dit How to Restart Windows Without Restarting the Computer iets helpt, heb geen W7-installatie met uefi om het uit te proberen helaas.
Dit http://superuser.com/ques...n-like-windows-8-can?rq=1 kan ook nog een oplossing zijn. Je zou grub-efi mogelijk op een flashdrive kunnen zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door M.l. op 03-06-2014 14:44 ]
Bedankt, maar daarmee kom ik denk ik nog niet in het BIOS.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:39:
[...]
Misschien dat dit How to Restart Windows Without Restarting the Computer iets helpt, heb geen W7-installatie met uefi om het uit te proberen helaas.
Dit http://superuser.com/ques...n-like-windows-8-can?rq=1 kan ook nog een oplossing zijn. Je zou grub-efi mogelijk op een flashdrive kunnen zetten.
Sorry, zag je tweede linkje niet, misschien is dat wel een optie, ga ik nog proberen.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:39:
[...]
Ik ga dit http://www.supergrubdisk..../super-grub2-disk-stable/ nu even uitproberen op mijn laptop met een flashdrive. Hoop dat het werkt, heb ik er ook weer een mooi tooltje bij.Oscario01 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:59:
[...]
Bedankt, maar daarmee kom ik denk ik nog niet in het BIOS.
Ik hoor graag of het werkt.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:02:
[...]
Ik ga dit http://www.supergrubdisk..../super-grub2-disk-stable/ nu even uitproberen op mijn laptop met een flashdrive. Hoop dat het werkt, heb ik er ook weer een mooi tooltje bij.
offtopic: ik zag het onderwerp, klikte er direct op terwijl ik me afvroeg 'waarom zou die jongen toch een bioscoop niet in kunnen komen?!'
Brammos85 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:10:
offtopic: ik zag het onderwerp, klikte er direct op terwijl ik me afvroeg 'waarom zou die jongen toch een bioscoop niet in kunnen komen?!'
Helaas werkt het niet met een flashdrive, die word niet vanzelf herkend. Ik hoor wel mn cd-drive even opspinnen om te kijken of er wat in zit denk ik. Hb geen leeg cd-tje slingeren om mee te proberen.
Was ook mijn eerste indruk.Brammos85 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:10:
Ik heb nog weel een cd-tje liggen, zal het vanavond eens proberen.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:16:
[...]
Helaas werkt het niet met een flashdrive, die word niet vanzelf herkend. Ik hoor wel mn cd-drive even opspinnen om te kijken of er wat in zit denk ik. Hb geen leeg cd-tje slingeren om mee te proberen.
[...]
Was ook mijn eerste indruk.
Is het de bios of UEFI ? Wezenlijk verschil namelijk.
Ik heb het even nagekeken, het wordt UEFI BIOS genoemd. Wat is het verschil?KillerAce_NL schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:24:
Is het de bios of UEFI ? Wezenlijk verschil namelijk.
Bios is het ''oude'' config scherm van je moederboard (blauw beeld met witte/gele tekst) wat alleen met een toetsenbord werkt. UEFI is het ''nieuwe'' config scherm, wat vaak grafisch veel mooier is en werkt met zowel toetsenbord als muis.
Veel moederboarden hebben een dual-bios, zodat je de een kan benaderen wanneer de ander failt.
Om terug te komen op jouw probleem...
Probeer ook eens al je hdd's/ssd's, dvd, etc. af te koppelen. Als je niets in bios kunt doen met alleen mobo + cpu + 1 ddr3 reep, dan vermoed ik toch echt dat het je geheugen is! Per toeval heb ik ook al eens wat probleem verhalen gelezen met dit setje geheugen.
Veel moederboarden hebben een dual-bios, zodat je de een kan benaderen wanneer de ander failt.
Probeer ook eens al je hdd's/ssd's, dvd, etc. af te koppelen. Als je niets in bios kunt doen met alleen mobo + cpu + 1 ddr3 reep, dan vermoed ik toch echt dat het je geheugen is! Per toeval heb ik ook al eens wat probleem verhalen gelezen met dit setje geheugen.
[ Voor 31% gewijzigd door Barry|IA op 03-06-2014 16:03 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik vermoed dus dat dit UEFI is maar volgens mij geen dual-bios.Barry|IA schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:57:
Bios is het ''oude'' config scherm van je moederboard (blauw beeld met witte/gele tekst) wat alleen met een toetsenbord werkt. UEFI is het ''nieuwe'' config scherm, wat vaak grafisch veel mooier is en werkt met zowel toetsenbord als muis.
probeer ook is een andere usb poort. gebruik je de usb van je front usb of achterop je moederbord?
Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd? Misschien "bevriest" het beeld wel.
Tesla Model Y RWD (2024)
Ik heb alle aanwezige usb poorten al geprobeerd, zowel voor als achter.thedon46 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:08:
probeer ook is een andere usb poort. gebruik je de usb van je front usb of achterop je moederbord?
Ik heb het inderdaad ook al eens met een "kaal" mobo geprobeerd.Barry|IA schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:57:
Nee andere videokaart heb ik nog niet geprobeerd. Zou het daaraan kunnen liggen?, want computer werkt verder prima.--MeAngry-- schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:08:
Heb je al eens een andere videokaart geprobeerd? Misschien "bevriest" het beeld wel.
Maar het is toch UEFI, doet je muis niks dan?
Aha http://be.msi.com/product/mb/A78ME45.html#/?div=MEMSupport
crucial garandeert dat 'ie het wel doet http://eu.crucial.com/eur/en/bls2cp4g3d1609ds1s00ceu
crucial garandeert dat 'ie het wel doet http://eu.crucial.com/eur/en/bls2cp4g3d1609ds1s00ceu
[ Voor 43% gewijzigd door M.l. op 03-06-2014 16:45 ]
Het crucial geheugen dat ik heb staat hier inderdaad niet bij. Zou dat de verklaring kunnen zijn? Wel vreemd overigens toch voor een BBG systeem. Was er vanuit gegaan dat de onderdelen dan bij elkaar passen maar dat blijkt dus misschien een verkeerd uitgangspunt te zijn? Ga denk ik nu eerst maar ander geheugen bestellen.
Nee, muis doet ook niks.thedon46 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:24:
Maar het is toch UEFI, doet je muis niks dan?
Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt.
Maar na alles wat al geprobeerd is, kan ik ook niet een (andere) oplossing verzinnen.
Bel anders eerst eens met de MSI Support. Laat ze je er maar doorheen praten stap voor stap.
Maar na alles wat al geprobeerd is, kan ik ook niet een (andere) oplossing verzinnen.
Bel anders eerst eens met de MSI Support. Laat ze je er maar doorheen praten stap voor stap.
Die garantie is voor een variant las ik later, niet voor deze. Op dezelfde pagina van crucial kan je links een compatibility check doen. Helaas niet compatible.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:41:
Aha http://be.msi.com/product/mb/A78ME45.html#/?div=MEMSupport
Als ik bij crucial de crucial advisor tool raadpleeg geeft ie bij dit moederbord aan dat het geheugen niet compatibel is.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:41:
Dus het beste dan toch maar ander geheugen proberen?M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:54:
[...]
Die garantie is voor een variant las ik later, niet voor deze. Op dezelfde pagina van crucial kan je links een compatibility check doen. Helaas niet compatible.
Ligt dus aan je geheugen. Dat vermoeden had ik eigenlijk vanaf het begin al.
Heb je niet ergens een ander reepje liggen? Andere pc oid?
Ik heb zelf menig probleem in het verleden gehad (met andermans computers, en een keer zelf).
Vage BIOS'en, vage windows installaties, computers die helemaal niet deden wat ze hoorden te doen.
Het klinkt vaag, maar de batterij er 24 uur uitlaten wil ook wel eens helpen. Vraag me niet waarom, want je hebt al op de knoppen lopen drukken zonder batterij erin.
je moet je systeempje leren kennen. Het zijn net vrouwen. Allemaal andere eigenaardigheden.
Mijn eerste gedachte is: Batterij er minimaal 24 uur uit.
Edit: Of inderdaad geheugenprobleem nu ik de latere reacties van je lees.
Vage BIOS'en, vage windows installaties, computers die helemaal niet deden wat ze hoorden te doen.
Het klinkt vaag, maar de batterij er 24 uur uitlaten wil ook wel eens helpen. Vraag me niet waarom, want je hebt al op de knoppen lopen drukken zonder batterij erin.
je moet je systeempje leren kennen. Het zijn net vrouwen. Allemaal andere eigenaardigheden.
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 03-06-2014 16:58 ]
Eat the bugs, live in a pod
Nee, ik zal een nieuw reepje moeten aanschaffen. Is het trouwens niet vreemd dat dit zich bij een BBG systeem kan voordoen of wordt daar niet zo op de compatibiliteit van onderdelen gelet?Barry|IA schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:56:
Ligt dus aan je geheugen. Dat vermoeden had ik eigenlijk vanaf het begin al.
Als je denkt dat het het geheugen is, kan je ook zonder geheugen booten om te proberen.
Ik denk zelf dat het iets van een lock is op je bios, omdat de TAB toets wel werkt. Misschien een hardwarematig jumpertje op je mobo wat niet goed staat. Lees even de handleiding anders ?
Ik denk zelf dat het iets van een lock is op je bios, omdat de TAB toets wel werkt. Misschien een hardwarematig jumpertje op je mobo wat niet goed staat. Lees even de handleiding anders ?
Lijkt me de enige optie eigenlijk. Als je ergens nog een reepje vind die past kan je die gebruiken om wat instellingen te doen en deze later weer terugzetten, maar het beste is denk ik om gewoon nieuwe ram aan te schaffen en er in laten.Oscario01 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:56:
[...]
Dus het beste dan toch maar ander geheugen proberen?
Ja, heb ik handleiding al op nageplozen maar er is geen jumpertje waarmee de bios gelocked kan worden. Booten zonder geheugen zal ik nog even proberen.FlyEragon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:01:
Als je denkt dat het het geheugen is, kan je ook zonder geheugen booten om te proberen.
Ik denk nu inderdaad dat het aan het geheugen ligt, ook zo'n typisch vrouwenkwaaltje?HMC schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:57:
Ik heb zelf menig probleem in het verleden gehad (met andermans computers, en een keer zelf).
Dus zonder geheugen kon je wel settings in je bios wijzigen ? Want anders gaat nieuw geheugen niet helpen natuurlijk.Oscario01 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:10:
Voorlopig enorm bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga nu eerst ander geheugen bestellen en proberen. Ik laat nog even weten of het probleem daarmee is opgelost.
Nee, dat ga ik inderdaad eerst nog even checken.FlyEragon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Dus zonder geheugen kon je wel settings in je bios wijzigen ? Want anders gaat nieuw geheugen niet helpen natuurlijk.
Kan me niet herinneren dat er ooit een computer starte zonder RAM, maar dat kan aan m'n geheugen liggenFlyEragon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:13:
[...]
Dus zonder geheugen kon je wel settings in je bios wijzigen ? Want anders gaat nieuw geheugen niet helpen natuurlijk.

M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:18:
[...]
Kan me niet herinneren dat er ooit een computer starte zonder RAM, maar dat kan aan m'n geheugen liggen.
Bij BIOS kon dat idd niet, misschien bij UEFI wel? Heb het zelf nog nooit getest.
Bijna al mijn computers sinds het Pentium 2 tijdperk kon ik in de bios zonder RAM geheugen. Zelfs opstarten ging nog wel, maar dan natuurlijk tergend langzaam.
Ik denk dat FlyEragon HDD bedoelde en geen RAM. Een computer starten zonder RAM heeft niet zo veel zin, dan haalt 'ie z'n POST nooit. Als er geen geheugen te adresseren is heeft 'ie ook geen ruimte om te denken.
Ok, ja de computer opstarten zonder HDD had ik al geprobeerd maar daarmee kom ik ook nog niet in het BIOS.M.l. schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:25:
[...]
Ik denk dat FlyEragon HDD bedoelde en geen RAM. Een computer starten zonder RAM heeft niet zo veel zin, dan haalt 'ie z'n POST nooit. Als er geen geheugen te adresseren is heeft 'ie ook geen ruimte om te denken.
On-board-ram is ook ram!FlyEragon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:23:
Bijna al mijn computers sinds het Pentium 2 tijdperk kon ik in de bios zonder RAM geheugen. Zelfs opstarten ging nog wel, maar dan natuurlijk tergend langzaam.
Zou kunnen dat het on board RAM was. Ik lees ook dat met moderne computers het lastiger is vanwege het shared video geheugen vaak. Maar desondanks is het te proberen.
Hoe kan een computer functioneren zonder werkgeheugen? Alles wat een CPU tijdelijk kwijt moet, en dat is nogal wat, wordt hierin opgeslagen. Je hebt servers met een eigen mini-computer op het moederbord met eigen RAM geheugen, dan is dit niet nodig, maar zonder RAM gaat je computer zeker niet functioneren. 
RAM zou de boosdoener kunnen zijn, maar als je een simpel PCI videokaartje ergens hebt liggen zou ik die toch ook eens proberen voordat je meteen nieuw geheugen koopt. Heb je die niet, dan is RAM je beste gok.
RAM zou de boosdoener kunnen zijn, maar als je een simpel PCI videokaartje ergens hebt liggen zou ik die toch ook eens proberen voordat je meteen nieuw geheugen koopt. Heb je die niet, dan is RAM je beste gok.
[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-06-2014 17:36 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Ja, ik heb nog wel een oud videokaartje, ga ik eerst nog even proberen.--MeAngry-- schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:36:
Hoe kan een computer functioneren zonder werkgeheugen? Alles wat een CPU tijdelijk kwijt moet, en dat is nogal wat, wordt hierin opgeslagen. Je hebt servers met een eigen mini-computer op het moederbord met eigen RAM geheugen, dan is dit niet nodig, maar zonder RAM gaat je computer zeker niet functioneren.
Anoniem: 372872
Zelfde probleem liep ik tegen aan bij mijn build alweer een anderhalf jaartje terug nu. Ging om een I5-3570K met Gigabyte Z77X-D3H.
Zodra ik op Del. drukte kwam ik in de bios maar kon verder niets doen. Oplossing was: Had een printer op de USB poort en een Xbox controller waardoor Gigabyte Bios blijft staan op beginscherm, zodra er iets anders dan een TB op usb in de poorten zit/zat kan ik niks in de bios zelf.
Deze apparaten loskoppelen met booten en bios doet het zonder probleem, dit probleem is er nog steeds btw zelfs na Bios updates die het probleem zouden moeten oplossen.
Geen idee of deze Bug ook speelt bij dit Mobo.
Zodra ik op Del. drukte kwam ik in de bios maar kon verder niets doen. Oplossing was: Had een printer op de USB poort en een Xbox controller waardoor Gigabyte Bios blijft staan op beginscherm, zodra er iets anders dan een TB op usb in de poorten zit/zat kan ik niks in de bios zelf.
Deze apparaten loskoppelen met booten en bios doet het zonder probleem, dit probleem is er nog steeds btw zelfs na Bios updates die het probleem zouden moeten oplossen.
Inmiddels videokaartje geprobeerd, maar helaas ook dit is het niet.--MeAngry-- schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:36:
Ik heb het ook geprobeerd met alleen een TB in de usb poorten maar probleem blijft.Anoniem: 372872 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:26:
Zelfde probleem liep ik tegen aan bij mijn build alweer een anderhalf jaartje terug nu. Ging om een I5-3570K met Gigabyte Z77X-D3H.
Je moederbord heeft geen on-board-ram, hij kan NOOIT booten zonder ram, en je kan niet in de bios met ram dat niet compatible is.
RAM dat niet compatible is KAN opzich wel werken.
Vandaar dat het in dit geval niet 100% zeker is dat dit probleem verholpen is na vervanging.
Vandaar dat het in dit geval niet 100% zeker is dat dit probleem verholpen is na vervanging.
Vanavond nieuw geheugen geplaatst van Kingston Valueram, zou compatibel moeten zijn met het MSI moederbord. Eerst het BIOS gereset en vervolgens opnieuw opgestart. Maar helaas weer exact hetzelfde probleem. Wat kan ik nu nog proberen?, de mogelijkheden zijn zo langzamerhand uitgeput.
Ik zag in de instructievideo bij de handleiding dat er enkel zwarten sloten werden gebruikt. Misschien maakt het nog uit welke sloten je gebruikt.
Ik vroeg mij af je het al eens hebt geprobeerd met alle connectoren los zoals je die bijvoorbeeld voor het frontpaneel en externe usb gebruikt.
Ik vroeg mij ook af hoe het nu zit met de aansluiting van de monitor. Gebruik je vga of dvi en zit die dan aangesloten op de videokaart of op het moederbord?. Heb je daar al mee geëxperimenteerd?.
Als laatste zou ik ook eventuele netwerkkabels loskoppelen.
Ik vroeg mij af je het al eens hebt geprobeerd met alle connectoren los zoals je die bijvoorbeeld voor het frontpaneel en externe usb gebruikt.
Ik vroeg mij ook af hoe het nu zit met de aansluiting van de monitor. Gebruik je vga of dvi en zit die dan aangesloten op de videokaart of op het moederbord?. Heb je daar al mee geëxperimenteerd?.
Je zou het nog met een andere videokaart kunnen testen en anders contact opnemen met MSI.
Heb je al eens een vorige bios geprobeerd? Heb dat wel aangegeven maar nergens je bevindingen daarvan gelezen.
Zit er op je moederbord een jumper om je bios te resetten? Ik weet dat je je CMOS batterij er al eens uitgehaald hebt maar misschien is het niet helemaal goed gegaan.
Zit er op je moederbord een jumper om je bios te resetten? Ik weet dat je je CMOS batterij er al eens uitgehaald hebt maar misschien is het niet helemaal goed gegaan.
Je hebt niet toevallig nog een andere voeding liggen?
Zal toch niet weer het moederboard zijn, of processor?
Heb je geen lokale pc winkel waar je ff kan testen?
Zal toch niet weer het moederboard zijn, of processor?
Heb je geen lokale pc winkel waar je ff kan testen?
Anoniem: 600250
Ìk denk toch mobo naar de bliksem, niet toevallig gegoogled of nog meer mensen met dit issue zitten?
Het is een MSI clickbios, dus de muis zo het ook moeten doen. Als die het ook niet doet, vewacht ik eigenlijk eerder dat het bios "hangt" of niet op input reageert.
Ik heb tot nog toe alleen de blauwe gebruik, zal de andere ook nog eens proberen.tsja schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:07:
Ik zag in de instructievideo bij de handleiding dat er enkel zwarten sloten werden gebruikt. Misschien maakt het nog uit welke sloten je gebruikt.
Ja, dat heb ik al geprobeerd.tsja schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:07:
Ik gebruik de hdmi van de videokaart. hdmi/vga en dvi van moederbord werken niet.tsja schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:07:
Ook al geprobeerd.tsja schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:07:
Nee, dat ga ik nog proberen, laat ik nog effe wetenQuadradial schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:41:
Heb je al eens een vorige bios geprobeerd? Heb dat wel aangegeven maar nergens je bevindingen daarvan gelezen.
Ja de bios reset jumper heb ik ook al geprobeerd in combi met batterij eruitZit er op je moederbord een jumper om je bios te resetten? Ik weet dat je je CMOS batterij er al eens uitgehaald hebt maar misschien is het niet helemaal goed gegaan.
Nee, die heb ik niet.Barry|IA schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:39:
Je hebt niet toevallig nog een andere voeding liggen?
Lijkt me eigenlijk sterk dat het moederbord kapot is, ik heb ondertussen al twee andere nieuwe moederborden van hetzelfde type geprobeerd, allen hetzelfde probleem. Zou het aan de processor kunnen liggen.Zal toch niet weer het moederboard zijn, of processor?
Als ik er verder niet uitkom is dat nog wel een optie ja.Heb je geen lokale pc winkel waar je ff kan testen?
Heb inderdaad wel gegoogled en heb wel gelezen over problemen met cucial ballistix geheugen in combi met het msi moederbord, maar dat is het bij mij dus niet.Anoniem: 600250 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:42:
Ìk denk toch mobo naar de bliksem, niet toevallig gegoogled of nog meer mensen met dit issue zitten?
Heb je het moederbord ook al eens buiten de kast geprobeerd? Misschien heb je wel een afstandsbusje op de verkeerde plaats onder het mb zitten die sluiting maakt.
Ik zit net te denken, ligt het niet aan je beeld aansluiting?
Probeer eens in bios ESC in te drukken en daarna ENTER. Reageert 'ie daar op, dan bevriest je beeld, maar je bios niet.
Probeer eens in bios ESC in te drukken en daarna ENTER. Reageert 'ie daar op, dan bevriest je beeld, maar je bios niet.
De busjes zitten op de juiste plaatsen, desondanks ga ik het eens proberen met het moederbord buiten de kast.Nielson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:40:
Heb je het moederbord ook al eens buiten de kast geprobeerd? Misschien heb je wel een afstandsbusje op de verkeerde plaats onder het mb zitten die sluiting maakt.
Ok, ga ik ook nog eens proberen.Barry|IA schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:54:
Als ik in het bios zit werkt het toetsenbord niet meer, kan dan wel op ESC en ENTER drukken maar heeft dan geen effect.Barry|IA schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:54:
Ik heb een vorige versie bios geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Het enige dat ik nu nog moet proberen van alle suggesties die ik tot nu toe heb gehad is het moederbord buiten de kast proberen. Dit ga ik komend weekend maar eens proberen.Quadradial schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:41:
Hoe is dit afgelopen?
Helaas, ik heb alles geprobeerd maar ik kan niet in het BIOS komen.Barry|IA schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:55:
Hoe is dit afgelopen?