2.1 Speaker set voor pc waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenk1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 20:15
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar goede speakers voor mijn pc. Ik wil dan een 2.1 speakerset samenstellen. Ik heb een beetje rondgekeken en dacht aan een passieve 2.0 set een met versterker en dan een actieve subwoofer eronder. Is dit uberhoud mogelijk?

Ik heb momenteel 500 euro hieraan te besteden enige tips waar ik op moet letten? En wat het beste zou zijn in mijn situatie?' Suggesties voor producten zijn ook welkom want ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 15:33
Hallo Koen.

Ik heb vanmiddag ook een 2.1 speakerset gekocht, en ik ben er heel blij mee, de bass is echt geweldig.

pricewatch: Logitech Z313

Groetjes,

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

FeaR

In GoT we trust

Als je alleen de PC er op aan wilt sluiten zou je ook kunnen kijken naar een paar actieve (studio)monitoren, die kan je veelal ook aanvullen met een subwoofer. Denk aan merken als Adam, KRK, Argon, Audioengine, etc.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 06:42
AjaxKing97 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:02:
Hallo Koen.

Ik heb vanmiddag ook een 2.1 speakerset gekocht, en ik ben er heel blij mee, de bass is echt geweldig.

pricewatch: Logitech Z313

Groetjes,
Hij geeft aan een budget te hebben van 500 euro, dus denk niet dat hij in dat setje geïnteresseerd zal zijn. Zal ongetwijfeld leuk zijn voor het geld, maar met zo een budget kan je iets veel leukers kopen. Het is mogelijk een receiver aan te sluiten op je PC, heb zo een opstelling zelf ook. Via HDMI van m'n PC naar mijn receiver en vervolgens naar mijn Q Acoustics 2000i set. Met jouw budget zou ik kijken naar een setje Dali Zensor 1, Q Acoustics 2010i/2020i (2020i is beter, maar vrij diep), Boston Acoustics A25 of Monitor Audio BX1.

En als receiver een Denon X1000, Yamaha 475 of Onkyo TX NR525, elke moderne receiver heeft wel een digitale ingang en zou je zonder problemen moeten kunnen aansluiten op je PC. Setje actieve speakers is zoals Fear aangeeft ook een optie, bijvoorbeeld de AudioEngine A5+. Voordeel bij de actieve speakers is dat je waarschijnlijk geld overhoudt voor een (goedkope) subwoofer, bij passieve speakers wordt dat lastig.

Beste is uiteindelijk zelf te gaan luisteren

[ Voor 10% gewijzigd door InEtVa op 02-06-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:07
Ik heb een syrincs setje (iets met m3-220). Leuke set met geweldig geluid. Nadeel/voordeel: er zijn heel duidelijk sweet spots waar het fantastisch klinkt, daarbuiten ook goed, maar het stereobeeld is kippenvelwaardig op slechts een paar plekken. Daarnaast echt een dikke bass als je wilt en ruim voldoende volume. Ik heb er al een paar leuke feestjes mee gegeven :). Momenteel staan ze op een paar mic-standards te verstoffen in de slaapkamer.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basbas32
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 21:07
Ik gebruik op dit moment de Logitech Z323. Zeer aan te raden voor de prijs, en zoek anders gewoon eens naar reviews van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenk1
Bedankt voor alle reacties,

als opvolging van InEtVa ik zat zelf inderdaad te kijken naar recievers en daarbij passende speakers maar dan moet ik ook gaan letten op het aantal Watt dat de reciever en of speakers aankunnen?

Verder nog wat zijn de ervaringen met een subwoofer? ik kan er nu wel een kopen maar past deze eigenlijk wel in mijn budget? want een goedkope slechte subwoofer heb je uiteindelijk ook niet veel aan.

En wat bedoel je precies met AUD > CEA?

[ Voor 4% gewijzigd door koenk1 op 02-06-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-05 06:42
koenk1 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:37:
Bedankt voor alle reacties,

als opvolging van InEtVa ik zat zelf inderdaad te kijken naar recievers en daarbij passende speakers maar dan moet ik ook gaan letten op het aantal Watt dat de reciever en of speakers aankunnen?

Verder nog wat zijn de ervaringen met een subwoofer? ik kan er nu wel een kopen maar past deze eigenlijk wel in mijn budget? want een goedkope slechte subwoofer heb je uiteindelijk ook niet veel aan.

En wat bedoel je precies met AUD > CEA?
Wattage hoef je je niet druk om te maken. Meeste speakers hebben ongeveer een gevoeligheid van 86dB of hoger wat inhoudt dat als je 1 watt er doorheen laat gaan je 86dB aan geluid krijgt, op 1 meter afstand. Vervolgens wordt het voor elke verdubbeling van het wattage 3dB luider. Dus in dit geval zou 2 watt 89dB betekenen, 4 watt 92dB etc. En boven de 80dB is er een kans op gehoorschade bij langdurige blootstelling...

Meeste mensen hebben aan een paar watt genoeg en aangezien je dicht op je PC speakers zit heb je nog minder watt nodig. Dus ik zou gewoon de receiver kopen die de features heeft die je wilt en die het beste bij je budget past.

Subwoofer zou ik persoonlijk iets langer voor doorsparen. Budget dat je overhoudt zou in het beste geval rond de 150 euro zijn en daar koop je niet echt een geweldige sub voor, tenzij je tweedehands gaat kijken.

AUD > CEA betekent dat hij jouw topic heeft verplaatst naar het Consumentenelektronica Aankoopadvies forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenk1
Ja, zoiets dacht ik dan al, ik kan wel even doorsparen voor een subwoofer na ik een reciever en speakers heb gekocht, misschien is een subwoofer helemaal niet nodig.

Verder wat zijn goede specificaties op receivers en speakers, waarmee kan ik ze vergelijken? Ik heb gekeken naar je suggesties maar kan er verder niet veel uit opmaken.

Als ik dan toch geen subwoofer neem kan ik ook wel wat betere speakers of een betere reciever nemen, zoals de Dali Zensor 3?

Passen alle speakers op alle receivers? of zijn er nog verschillende uitgangen voor?

Verder woon ik momenteel nog met mijn ouders maar over een jaartje ga ik ook op kamers en ik neem aan dat een receiver dan handiger is want je kan er ook een tv op aansluiten of als ik er een subwoofer onder wil zetten

[ Voor 25% gewijzigd door koenk1 op 03-06-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:33

FeaR

In GoT we trust

koenk1 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:04:
Verder wat zijn goede specificaties op receivers en speakers, waarmee kan ik ze vergelijken? Ik heb gekeken naar je suggesties maar kan er verder niet veel uit opmaken.
AUD beleid en [FAQ] Audio gelezen? Daarin staat dat de enige echte methode om speakers te selecteren is om te gaan luisteren. Specificaties zeggen niets over de klank van speakers. Enige wat je uit de specificaties kan halen hoe laag de speakers eventueel gaan, maar dat hangt uiteindelijk ook weer deels af van de plaatsing en akoestiek. Receivers idem, specificaties (en dus ook niet het vermogen) geven niets aan over de kwaliteit. Sterker nog, als je juist op cijfertjes gaat letten wordt het er alleen lastiger door. Als je receivers wilt vergelijken doe het dan op vaste features als aantal HDMI in-/uitgangen, Spotify, netwerk, USB, 4K, et cetera.
Als ik dan toch geen subwoofer neem kan ik ook wel wat betere speakers of een betere reciever nemen, zoals de Dali Zensor 3?
Je kan kiezen om daar dan meer geld in te steken. Persoonlijk ben ik van mening dat een subwoofer altijd een toevoeging is.
Passen alle speakers op alle receivers? of zijn er nog verschillende uitgangen voor?
Alle passieve speakers kan je in principe aansluiten. Subwoofers zijn veelal actief en kunnen ook aan worden gesloten, als je een passieve subwoofer neemt wordt de keuze qua receiver een stuk minder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1