If you choose not to decide, you still have made a choice.
Had hem ooit eens gehad, en toen gelijk honderd keer. Afgelopen twee keer niks.
Fanaleds.com
Welke Windows Phone versie draait die?Bastie-88 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:03:
Ontvangen, wat een pleurisherrie![]()
Moto X 2nd Gen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ook toen ik nog 8 en 8.1 draaide niks gekregen.
People as things, that’s where it starts.
lumia 950 op Vodafone 4G
en valt inderdaad wel op dat het afgaat
[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 07-12-2015 12:07 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heb mijn toestel nu precies 1 jaar en 2 dagen
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2015 12:07 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Trouwens ook geen opties voor alerts onder berichten/messages.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Simyo (KPN) 3G
Arnhem
12:02 Ontvangen
[ Voor 16% gewijzigd door St00mwals op 07-12-2015 12:09 . Reden: W10M toegevoegd ]
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 07-12-2015 12:11 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 07-12-2015 12:14 ]
Op mijn Samsung S6 tot op heden echter nog niets ontvangen
Moest bij het geluid meteen denken aan de intro van een missie uit Call of Duty Modern Warfare 2 YouTube: \[1080p - Perfect Quality] Modern Warfare 2: Exodus (Intro)
Verwijderd
Terwijl NL-Alert gewoon op ingeschakeld staat bij Berichten-Instelling- Meldingen voor Noodgevallen.
Lekker dan
xbl: superlucky luke
Heb hem nu ook voor het eerst gekregen (en gelijk 2 keer!). Niets gevoeld, niets gehoord (tril functie staat uit en systeem geluid ook
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Lumia 930 - Windows 10 Mobile
T-Mobile 4G
Zwolle
12:00 ontvangen (twee maal zelfs) en om 12:29 (weer tweemaal)
[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 07-12-2015 13:18 ]
KPN
Goes
Niets ontvangen
"What do you get if you multiply six by nine..."
bericht net voor de luchtsirene en eentje ertussendoor (regio harlingen)
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 07-12-2015 12:25 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 07-12-2015 12:31 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Kon hem wel heel makkelijk weg klikken dus eigenlijk niet gezien wat er op stond
Misschien dat Google en apple de boel saboteren om zo de concurrentie uit te schakelen.....
Sarcasme modus uit.
Hier ook niets 1320 Vodafone.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
zeker, zeker
Die optie bestaat niet voor mij . Telefoon is al geruime tijd in bezit en gekocht bij belsimpel. Alles is Nederlands. Iemand een idee?
4g tmobile
Windows phone 8.1
Ik weet dus niet of hij ingesteld is.
Regio Delft.
[ Voor 15% gewijzigd door Rockvee2 op 07-12-2015 13:10 ]
Via Berichten kun je 'm alsnog lezen!Shinji schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:32:
Lumia 950XL Vodafone 4G (staat rechts boven maar netwerk staat geforceerd naar 3G) om 12:01, minuut te laat dus.
Kon hem wel heel makkelijk weg klikken dus eigenlijk niet gezien wat er op stond
Ik zie het inderdaad, al ziet hij er dan wel iets anders uit dan de alert die ik kreeg.
Het is een heel lang bericht lijkt het en de tijd is anders dan hoe laat ik hem daadwerkelijk zag. SMS binnen om 12:00 maar kreeg de pop-up pas om 12:01.
Misschien mijn eigen schuld omdat ik een beetje achterloop hahah
*regio Zuid limburg
[ Voor 10% gewijzigd door RedDashGuy op 07-12-2015 13:02 ]
KPN - niks ontvangen.
Lijkt erop alsof er bij KPN iets is misgegaan? Zie veel meldingen van mensen die op KPN zitten en niks krijgen
Nokia Lumia 820 met meest recente 8.1, provider Ben (2G instelling, Wifi actief), locatie Veghel. Weer niets mogen ontvangen. Instelling staat actief, vooraf nog gecontroleerd.
Testing, one, two ...
Vodafone (2G)hardware-lover schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:19:
Een repeat van mijn vorige ervaring eerder dit jaar;
Nokia Lumia 820 met meest recente 8.1, provider Ben (2G instelling, Wifi actief), locatie Veghel. Weer niets mogen ontvangen. Instelling staat actief, vooraf nog gecontroleerd.
Nexus 5 (android 6.0 stock)
07-12-15 NIET ONTVANGEN (de keren daarvoor wel netjes mogen ontvangen, in de tussentijd niets verandert in gsm)
Nokia 925 (WP8.1) NL-Telfort 4G geen melding. Op nl-alert staat dat met de update van 8.1 het standaard ingesteld zou moeten zijn.... Ik zou zeggen; zet er ff een uitleg bij hoe dat handmatig aan te passen.
Heeft iemand een idee hoe het handmatig kan worden ingesteld bij Windows Phone 8.1?
Zou moeten zijn:
Alle instellingen >> Toepassingen > berichten > (onderaan) berichten voor noodgevallen > NL-Alert
Echter bestaat die instelling niet op mijn telefoon.
Mijn toestel is zo te zien Branded "Mobile Operator SWI-CH"
Alle instellingen >> extra's en info
reactie op @harware-lover:
Bedankt voor de link maar die instelling bestaat helaas niet op mijn telefoon.
[ Voor 47% gewijzigd door BUR op 07-12-2015 14:09 ]
Als het niet daar staat zoals hier beschreven, dan weet ik het niet te vertellen.BUR schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:33:
[knip]
Heeft iemand een idee hoe het handmatig kan worden ingesteld bij Windows Phone 8.1?
Testing, one, two ...
KPN 4G hier. (Lumia 930 WP 8.1)Apaat schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:12:
Lumia 920 op WP8.1 met NL-alert ingeschakeld in de instellingen van berichten
KPN - niks ontvangen.
Lijkt erop alsof er bij KPN iets is misgegaan? Zie veel meldingen van mensen die op KPN zitten en niks krijgen
Voor het eerst ontvangen.
Ben zeer sceptisch over dit systeem van alarmeren.
Providers kunnen instructie smsjes versturen naar elke telefoon...waarmee ze ook bepaalde updates doen.
Deze hidden smsjes werken volgens mij op elk toestel.
Daarnaast hebben we ook nog het oerdegelijke am/fm fenomeen wat radio heet.
Maar ja dat wordt ook de nek omgedraaid door digitaal te gaan.
De luchtalarm ( sirenes ) wilden ze in bepaalde gemeentes ten behoeve van onze kanspareltjes ook al dis continueren.
Kortom we are doomed.........
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Het lijkt erop dat je een 'Zwitserse' telefoon hebt. Op mijn vorige Lumia 820 had ik de optie ook niet, was een Duits model. Collega van mij heeft een L640XL uit Frankrijk en mist de optie ook.BUR schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:33:
Zou moeten zijn:
Alle instellingen >> Toepassingen > berichten > (onderaan) berichten voor noodgevallen > NL-Alert
Echter bestaat die instelling niet op mijn telefoon.
Mijn toestel is zo te zien Branded "Mobile Operator SWI-CH"
Alle instellingen >> extra's en info
Geen optie = Geen NL-Alert.
Ben blij dat ik eerder dit jaar mijn ontvangen Duitse L640 terug heb gestuurd en een NL versie heb gehaald
twee maal ontvangen (regio Veenendaal)
[ Voor 4% gewijzigd door gerbie71 op 07-12-2015 15:14 ]
Ontvangen regio Middelburg
Lijkt mij een kwestie van de nederlandse firmware erop "recoveren" via de Nokia suite als je de optie mist.St00mwals schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:07:
[...]
Het lijkt erop dat je een 'Zwitserse' telefoon hebt. Op mijn vorige Lumia 820 had ik de optie ook niet, was een Duits model. Collega van mij heeft een L640XL uit Frankrijk en mist de optie ook.
Ben blij dat ik eerder dit jaar mijn ontvangen Duitse L640 terug heb gestuurd en een NL versie heb gehaald
Remember what the dormouse said
NL alert staan wel aan. (zie instellingen > toepassingen > berichten > meldingen voor noodgevallen (helemaal onderaan)).
Ik heb wel UK-engels als taal, hoewel ik wel mn locatie op nederlands heb staan.
[ Voor 26% gewijzigd door matjojo op 07-12-2015 18:31 . Reden: extra info ]
Berichten > ... instellingen > meldingen voor noodgevallen > NL Alert Ingeschakeld.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Nokia Suite wordt bij de meeste Symbian- en Series 40-telefoons gebruikt.xxxneoxxx schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:04:
[...]
Lijkt mij een kwestie van de nederlandse firmware erop "recoveren" via de Nokia suite als je de optie mist.
U kunt Nokia Suite niet met een Lumia of nieuwere met Nokia Asha-telefoons gebruiken.
http://www.microsoft.com/...port/product/nokia-suite/
Voordat je perongeluk je telefoon kapot maakt
Ik heb een britse /ierse telefoon ( CV GBIE). Hier staat het helaas ook niet op. Belsimpel maar eens contacteren .St00mwals schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:07:
[...]
Het lijkt erop dat je een 'Zwitserse' telefoon hebt. Op mijn vorige Lumia 820 had ik de optie ook niet, was een Duits model. Collega van mij heeft een L640XL uit Frankrijk en mist de optie ook.
[ Voor 40% gewijzigd door Rockvee2 op 07-12-2015 20:15 ]
Ah, je hebt gelijk. Ik bedoel uiteraard de Windows Phone of Lumia recovery tools.Rockvee2 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:09:
[...]
Nokia Suite wordt bij de meeste Symbian- en Series 40-telefoons gebruikt.
Ik was al hoopvol gestemd dat ze het nu toch écht voor elkaar hadden, voor mij is het de eerste NL-alert die ik op dit toestel heb mogen ontvangen. Maar als ik het zo lees hier, heb ik gewoon geluk gehad dus...
De 'Berichten voor noodgevallen > NL-Alert' setting heeft mijn telefoon wel. Het betreft een eenvoudig aan/uit schuifje, valt verder niks anders aan in te stellen. Hij stond uiteraard op 'Aan'.
Ik vrees voor mijn leven als straks de echte luchtalarmen worden uitgezet
Bij mij ook, maar vermoed dat dit door de Vodafone DE versie van de ROM kan komen.GWBoes schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:49:
Komt bij mij in hetzelfde venster uit zonder noodberichten
Lumia 925 32GB uit Duitsland, taal EN-US, Country/Region US, Regional format NL-NL, Windows 10 build 10586.29
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Conspiracy thinking.....er is gewoon stiekem een selectie gemaakt ........new world order.Jerrythafast schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:56:
Toevallig was ik aan het zoeken naar NL-Alert instellingen voor WP 8.1 toen ik op dit topic stuitte.Jerrythafast schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:56:
Hier nog een Nokia Lumia 925 op WP8.1 via Telfort. Ik was om 12:00 verbonden via EDGE (2G dus). Niks ontvangen.
De 'Berichten voor noodgevallen > NL-Alert' setting heeft mijn telefoon wel. Het betreft een eenvoudig aan/uit schuifje, valt verder niks anders aan in te stellen. Hij stond uiteraard op 'Aan'.
Ik heb zelf ook nooit de testberichten ontvangen tot nu toe op mijn lumia 1020.
Vervolgens kwam ik deze post tegen waarin staat uitgelegd dat er een speciale "hidden" instelling is die de testberichten eruit filtert.
Bij mij bleek de filtering inderdaad aan te staan wat zou kunnen verklaren waarom ik de testberichten nooit binnen heb gehad.
Ik heb de filtering sinds vandaag uitgezet, dus ik ben benieuwd of ik nu wel de testberichten binnen krijg...
EDIT: Nadat ik bovenstaande filter heb uitgezet, ben ik de instelling in messaging kwijt... Ook door het weer terugzetten van het filter komen de instellingen niet terug, houd hier dus rekening mee!
Heeft iemand trouwens bij de messeging settings ook AMBER alert staan?
[ Voor 10% gewijzigd door Spekkie88 op 21-12-2015 09:31 ]
Aha, ik zie dezelfde instelling. Ik blijf d'r liever even af, wacht eerst wel af of die van jou het nu gaat doenSpekkie88 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:16:
[...]
Toevallig was ik aan het zoeken naar NL-Alert instellingen voor WP 8.1 toen ik op dit topic stuitte.
Ik heb zelf ook nooit de testberichten ontvangen tot nu toe op mijn lumia 1020.
Vervolgens kwam ik deze post tegen waarin staat uitgelegd dat er een speciale "hidden" instelling is die de testberichten eruit filtert.
Bij mij bleek de filtering inderdaad aan te staan wat zou kunnen verklaren waarom ik de testberichten nooit binnen heb gehad.
Ik heb de filtering sinds vandaag uitgezet, dus ik ben benieuwd of ik nu wel de testberichten binnen krijg...
EDIT: Nadat ik bovenstaande filter heb uitgezet, ben ik de instelling in messaging kwijt... Ook door het weer terugzetten van het filter komen de instellingen niet terug, houd hier dus rekening mee!
Heeft iemand trouwens bij de messeging settings ook AMBER alert staan?
[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 06-06-2016 12:14 ]
L640 op KPN-3G (simyo): Niks ontvangen
L830 op T-Mobile-4G: 2x ontvangen.
Allebei W10m productie ring en instelling voor ontvangst op aan.
12:19uur:
In de trein tussen Arnhem en Dieren, zo rond De Steeg 6994:
L830 T-Mobile 4G, nogmaals 2 berichten

Whahaha;
12:27uur:
Nu tussen Dieren en Zutphen bij Brummen, 6971
Nu mijn L640 KPN-3G, 1 bericht.
[ Voor 60% gewijzigd door St00mwals op 06-06-2016 12:29 . Reden: 3G/4G toegevoegd, later ontvangen berichten toegevoegd ]
[ Voor 12% gewijzigd door Punkrocker op 06-06-2016 13:03 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Dat viel niet te negeren.
Aanvullend nog even melden dat het twee meldingen waren op mijn dual SIM Lumia 950 XL.
zowel van Ben als ook van Vodafone.
[ Voor 24% gewijzigd door TWyk op 06-06-2016 15:07 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Vodafone niets, t-mobile niets.
Beetje jammer. Het systeem werkt gewoon niet terwijl het volgens mij simpele techniek is.
Voor het eerst sinds tijden ook het belsignaal op mijn telefoon aangezet, dus schrok me oprecht het pl**ris.Haha, nu is het net of ik iemand napraat, had voorgaande reacties nog niet gelezen, maar serieus wat een herrie
L640 Win10 geen insider KPN. Op 8.1 met zelfde telefoon nooit meegemaakt, nu niets geconfigureerd, maar werkt wel.
[ Voor 34% gewijzigd door warhamstr op 06-06-2016 14:57 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hier ook een L950 (Fast ring) en KPN, maar ook niks ontvangen.JerX schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:42:
Niks ontvangen met Lumia 950 en KPNMisschien de settings even doorlopen.
Netwerk: Hollandsnieuwe
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Ik vrees echt voor mijn leven als de loeiers straks worden uitgefaseerd
Hier op een 'n 640XL/Release ring .338 eindelijk eens een alert mogen ontvangen, twee zelfs, regio 's-Hertogenbosch
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Duits model, daar ga je alFreakster86 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:44:
L730 (duits model) met Simpel 3G geen melding...
Maar zonder gekheid:
Heb je een niet NL toestel, dan is de kans groot dat je geen NL-Alert ontvangt, de hel optie ontbreekt dan.
Ik heb dit gehad op mijn Duitse L820 en er zijn mensen met een Franse L640 (toen nog WP8.1) met hetzelfde probleem. De Fransen hadden dan wel weer iets als FR-Alert...
Of dit met W10m ook nog steeds het geval is weet ik niet.
Ik ben van mening dat ze dit in Europees verband moet regelen, zou met de vakantie mooi zijn, dit je in Frankrijk op zo'n NL camping en breekt de pleuris uit, niemand die iets weet omdat FR-Alert het op de NL toestellen niet doet

Lumia 920 WP 8.1, Amersfoort, Simpel, 3G, 2x bericht om iets van 5 over 12 volgens mijn zus
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Reden: Een bekende NL webwinkel heeft mij geen NL model verstuurd hiervan.
L650 - Telfort- Geen bericht 3G
N820-Telfort Geen bericht.
Dus wederom waardeloos meldingsysteem. KPN klanten mogen sterven in een ramp.
Copyright and left by SED...
Mijn zelf geimporteerde portugese (!) dual SIM Lumia 950 XL kreeg een alert via zowel de SIM van Ben als die van Vodafone.St00mwals schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:21:
[...]
Duits model, daar ga je al![]()
Maar zonder gekheid:
Heb je een niet NL toestel, dan is de kans groot dat je geen NL-Alert ontvangt, de hel optie ontbreekt dan.
L535 Youfone (=KPN) 3G Wél bericht.SED schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:55:
L950-KPN, geen bericht 4G
L650 - Telfort- Geen bericht 3G
N820-Telfort Geen bericht.
Dus wederom waardeloos meldingsysteem. KPN klanten mogen sterven in een ramp.
Hier ook KPN (3G) voor de 1e keer gekregen in Amsterdam.
We do what we must because we can.
Verwijderd
Niets gekregen, maar gelukkig de collega die links van mij zat in Eindhoven wel op zijn Android..
Waarom krijg ik nooit een NL-alert? Zou moeten werken volgens de NL-Alert site.