Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Wel handmatig ingesteld anderhalf jaar geleden.
Telefoon kan geen 4g aan, dus zou steeds hebben moeten werken op 2g of 3g.
[ Voor 13% gewijzigd door 3CPO op 01-06-2015 14:01 ]
Echter kan nadat ik hem gelezen had nergens meer terug vinden, iemand enig idee waar dit bericht wordt opgeslagen om het later terug te lezen?
(ik moet beter leren kijken, stond gewoon ergens tussen de andere smssen.....)
[ Voor 15% gewijzigd door rob3rt op 01-06-2015 14:11 ]
Hier ook 2 keer achter elkaar ontvangen op een Lumia 535.rob3rt schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:08:
KPN(hi) lumia 1520 netjes ontvangen (in Eindhoven), zelfs 2 keer gehad achter elkaar.
Echter kan nadat ik hem gelezen had nergens meer terug vinden, iemand enig idee waar dit bericht wordt opgeslagen om het later terug te lezen?
(ik moet beter leren kijken, stond gewoon ergens tussen de andere smssen.....)
Language settings En ( cortana)
messaging -> settings -> emergency alerts -> NL-alert = AAN
Maar helaas geen alert,
Verder:
Lumia 626 met 8.1 -> geen bericht
Lumia 645 met 8.1 -> Wel bericht.
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 01-06-2015 15:38 ]
Samsung Galaxy S III mini (met laatst beschikbare firmware), Ben (3G instelling, Wifi actief), locatie Veghel (exacte locatie 820). Mijn dochter heeft het overleefd, zelfs 2x ontvangen.
[ Voor 90% gewijzigd door hardware-lover op 01-06-2015 19:22 ]
Testing, one, two ...
Vodafone 4G hier maar data staat uit. Geen melding gehad, met 3G op de iPhone wel (data eveneens uit).
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
KPN is tot nu toe de enige die alerts over 4g kan sturen. Het is dus niet raar dat je niks hebt ontvangen als je 4g hebt aanstaan.Eagle Creek schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:55:
Is het de bedoeling dat data aanstaat?
Vodafone 4G hier maar data staat uit. Geen melding gehad, met 3G op de iPhone wel (data eveneens uit).
Ik ga er daarmee vanuit (maar wellicht onterecht) dat telefoon- en sms-verkeer over 2G verlopen.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 19:00 ]
920 " "
1320 Vodafone 3G: niet ontvangen
640XL HollandsNieuwe: ontvangen
535 Simyo 3G: ontvangen
630 Choozze: niet ontvangen
830 Vodafone 4G: niet ontvangen
820 Tele2 4G: niet ontvangen
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Op de NL Alert site staat:
"Mobiele telefoons van Nokia met Windows Phone 8.1 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."
Nou: mooi niet dus!
Lumia 520 WP8.1 T-Mobile 2g: 5 (vijf!) meldingen gehad, van stipt 12:00 tot de laatste om 12:23
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Het is een instelling die op een Nokia 820 met 8.1 handmatig aan- of uit te zetten is (waarom eigenlijk?). Maar ook bij "aan" komt het Alert niet door zoals ik gemerkt heb.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:52:
620, wp 8.1, KPN 3G, niet ontvangen
Op de NL Alert site staat:
"Mobiele telefoons van Nokia met Windows Phone 8.1 zijn automatisch ingesteld voor NL-Alert."
Nou: mooi niet dus!
Testing, one, two ...
Waar stel je dat in dan?hardware-lover schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:42:
[...]
Het is een instelling die op een Nokia 820 met 8.1 handmatig aan- of uit te zetten is (waarom eigenlijk?). Maar ook bij "aan" komt het Alert niet door zoals ik gemerkt heb.
Alle instellingen >> Toepassingen > berichten > (onderaan) berichten voor noodgevallen > NL-Alert
Testing, one, two ...
Nou, dat zou verklaren waarom ik geen bericht heb ontvangen, want die instelling bestaat niet op mijn telefoon. Lumia 620 met WP8.1.hardware-lover schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:51:
[...]
Alle instellingen >> Toepassingen > berichten > (onderaan) berichten voor noodgevallen > NL-Alert
Testing, one, two ...
Verwijderd
Volgens mij is het op bepaalde (oudere types) branded phones de optie om het aan te zetten verwijderd door bepaalde telecom leveranciers.hardware-lover schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:29:
Die zou bij jouw type dus altijd aan moeten staan volgens info, bij de 820 is die mogelijkheid, door de OS updates, later pas toegevoegd. Ik heb echter nog nooit een melding mogen ontvangen, bij welke test dan ook. AMBER Alert (als app), werkt echter prima. Misschien moeten ze maar eens de koppen bij elkaar gaan steken en gebruik gaan maken via die techniek om waarschuwingen te verspreiden?
Op mijn Vodafone branded Lumia 920 kun je in de instellingen helemaal geen berichten voor noodgevallen aanzetten.
Ik denk dat Vodafone bij het configureren van de telefooninstellingen voor de Lumia 920 een paar jaar geleden voor hun branded versie die optie heeft uitgezet en niet zichtbaar gemaakt in de instellingen omdat Vodafone toen nog geen NL alerts ondersteunde en ze daarom liever geen vragen van gebruikers over die instelling wilden hebben.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Zowel op de Vodafone (3G) en de Telfort (2G) sim geen alert gehad.
Optie is ook niet in te stellen onder berichten.
Verwijderd
Raar. Lumia 620 WP8.1 vodafone prepaid wel instelbaar!HooksForFeet schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:20:
[...]
Nou, dat zou verklaren waarom ik geen bericht heb ontvangen, want die instelling bestaat niet op mijn telefoon. Lumia 620 met WP8.1.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr. toch niks ontvangen.
L520, KPN abo.Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:08:
[...]
Raar. Lumia 620 WP8.1 vodafone prepaid wel instelbaar!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrr. toch niks ontvangen.
Instelling zo dat NL-alert wordt ontvangen. Helaas niets ontvangen.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Op mijn 930 staat die ook niet onder instellingen. Ik heb hem gevonden door de SMS app te openen en dan "Instellingen" openen. Dan staat helemaal onderaan "meldingen voor noodgevallen".HooksForFeet schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:20:
[...]
Nou, dat zou verklaren waarom ik geen bericht heb ontvangen, want die instelling bestaat niet op mijn telefoon. Lumia 620 met WP8.1.
Bij mij stond daar NL-Alert al aan maar toch heb ik nog nooit iets ontvangen (via Tele2).
Daar ga ik vandaag achter komen!Rips10 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:31:
Is er eigenlijk iets van bekend of windows 10 (mobile) NL-Alert ondersteund?
De optie van noodberichten onder berichten is gewoon aanwezig en staat ook standaard aan, ik verwacht dus dat hij straks gewoon lawaai gaat maken.
Als je de instellingenapp opent, naar links/rechts swipet en op "SMS" of "messaging" klikt kom je in dezelfde instellingen terechtjanchtw schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:31:
[...]
Op mijn 930 staat die ook niet onder instellingen. Ik heb hem gevonden door de SMS app te openen en dan "Instellingen" openen. Dan staat helemaal onderaan "meldingen voor noodgevallen".
Bij mij stond daar NL-Alert al aan maar toch heb ik nog nooit iets ontvangen (via Tele2).
Het lijkt me zeer sterk dat MS dat gesloopt zou hebben voor W10. Maar of alles foutloos gaat valt nog te bezien.Rips10 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:31:
Is er eigenlijk iets van bekend of windows 10 (mobile) NL-Alert ondersteund?
Een poll voor vanmiddag:
Poll: NL-alert ontvangen?
• Ja, met 4G en W10
• Nee, met 4G en W10
• Ja, met 3G en W10
• Nee, met 3G en W10
• Ja, met 4G en W8(.1)
• Nee, met 4G en W8(.1)
• Ja, met 3G en W8(.1)
• Nee, met 3G en W8(.1)
Ook een poll maken? Klik hier
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Het is net als WP8.1 nog steeds aanwezig als optie en staat ook automatisch aan. Ga naar Settings -> messasing-> Change emergency alert settings. Heb het overigens niet ontvangen met WP10. Mja, het is nog steeds in testfase. Toen ik nog wp8.1 draaide ontving het ik het ook de ene keer wel en de andere keer niet.Migrator schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:40:
[...]
Als je de instellingenapp opent, naar links/rechts swipet en op "SMS" of "messaging" klikt kom je in dezelfde instellingen terecht
[...]
Het lijkt me zeer sterk dat MS dat gesloopt zou hebben voor W10. Maar of alles foutloos gaat valt nog te bezien.
Een poll voor vanmiddag:
Poll: NL-alert ontvangen?
• Ja, met 4G en W10
• Nee, met 4G en W10
• Ja, met 3G en W10
• Nee, met 3G en W10
• Ja, met 4G en W8(.1)
• Nee, met 4G en W8(.1)
• Ja, met 3G en W8(.1)
• Nee, met 3G en W8(.1)
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 07-12-2015 09:47 ]
Om 12:00 is dan ook pas de test, dus niet onlogisch dat je hem niet ontvangen hebt...vali schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:47:
[...]
Het is net als WP8.1 nog steeds aanwezig als optie en staat ook automatisch aan. Ga naar Settings -> messasing-> Change emergency alert settings. Heb het overigens niet ontvangen met WP10. Mja, het is nog steeds in testfase. Toen ik nog wp8.1 draaide ontving het ik het ook de ene keer wel en de andere keer niet.
Ben benieuwd of ik hem dit keer wel ontvang, vorige keer met WP810 kreeg ik hem niet en de test daarvoor weer wel.Migrator schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:49:
[...]
Om 12:00 is dan ook pas de test, dus niet onlogisch dat je hem niet ontvangen hebt...
moet die optie bij instellingen->systeem->berichten staan? Want dan heb ik die optie niet. draai wel de laatste versie (10586.29)St00mwals schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:33:
[...]
Daar ga ik vandaag achter komen!
De optie van noodberichten onder berichten is gewoon aanwezig en staat ook standaard aan, ik verwacht dus dat hij straks gewoon lawaai gaat maken.
Nee:GWBoes schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:10:
[...]
moet die optie bij instellingen->systeem->berichten staan? Want dan heb ik die optie niet. draai wel de laatste versie (10586.29)
Berichten -> Instellingen -> Instellingen voor noodberichten wijzigen
Settings -> System -> Messaging -> Change emergency alert Settings -> NL-Alerts op On zetten (onderste optie onder SMS/MMS)
Komt bij mij in hetzelfde venster uit zonder noodberichtenSt00mwals schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:23:
[...]
Nee:
Berichten -> Instellingen -> Instellingen voor noodberichten wijzigen

Toch heb ik hem op mijn 920 nooit ontvangen. En daar stond hij aan.nwagenaar schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
Standaard zou NL-Alert op elke WP/WM configuratie actief moeten zijn. Maar als je het wil controleren op WM10 (heb hem op US staan ivm Cortana):
Settings -> System -> Messaging -> Change emergency alert Settings -> NL-Alerts op On zetten (onderste optie onder SMS/MMS)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Fanaleds.com
Bij mij ontbreekt de optie 'change emergency alert settings' ook. Kan er dus niets van zien, maar ga er niet van uit dat ik deze keer wel iets ontvang.nwagenaar schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:48:
Standaard zou NL-Alert op elke WP/WM configuratie actief moeten zijn. Maar als je het wil controleren op WM10 (heb hem op US staan ivm Cortana):
T-Mobile, Lumia 830, 4G, Friesland
[ Voor 9% gewijzigd door SuikerBrood op 07-12-2015 12:01 ]
Lumia 930 WP8.1, Vodafone 4G, Zuid-Holland.
De eerste keer dat de trilfunctie ook goed te voelen is.
[ Voor 58% gewijzigd door BounceMeister op 07-12-2015 12:03 ]
Geen geluid, maar komt vast omdat ik alles op stil heb staan.
[ Voor 56% gewijzigd door tweegroenethee op 07-12-2015 12:03 ]
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 07-12-2015 12:02 ]
Lumia 930 KPN 4G / WP 8.1
Wat een herrie
[ Voor 5% gewijzigd door HansvDr op 07-12-2015 12:03 ]
Youfone (KPN), 3G, Zuid-Holland, Lumia 535.
[ Voor 29% gewijzigd door hansie_k op 07-12-2015 12:03 ]
Live from Denmark
[ Voor 6% gewijzigd door scartissue op 07-12-2015 12:03 ]
Mooi... Ging lekker twee keer best wel hard af. Mensen om mij heen met meerdere Android toestellen ( samsung s6 bv) kregen niksHansvDr schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:02:
Zojuist voor het eerst ontvangen.
Lumia 930 KPN 4G / WP 8.1
Wat een herrie

Moto X 2nd Gen
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Had hem ooit eens gehad, en toen gelijk honderd keer. Afgelopen twee keer niks.
Fanaleds.com
Welke Windows Phone versie draait die?Bastie-88 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:03:
Ontvangen, wat een pleurisherrie![]()
Moto X 2nd Gen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ook toen ik nog 8 en 8.1 draaide niks gekregen.
People as things, that’s where it starts.
lumia 950 op Vodafone 4G
en valt inderdaad wel op dat het afgaat
[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 07-12-2015 12:07 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heb mijn toestel nu precies 1 jaar en 2 dagen
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 07-12-2015 12:07 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Trouwens ook geen opties voor alerts onder berichten/messages.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Simyo (KPN) 3G
Arnhem
12:02 Ontvangen
[ Voor 16% gewijzigd door St00mwals op 07-12-2015 12:09 . Reden: W10M toegevoegd ]
[ Voor 8% gewijzigd door mrsar op 07-12-2015 12:11 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 07-12-2015 12:14 ]
Op mijn Samsung S6 tot op heden echter nog niets ontvangen
Moest bij het geluid meteen denken aan de intro van een missie uit Call of Duty Modern Warfare 2 YouTube: \[1080p - Perfect Quality] Modern Warfare 2: Exodus (Intro)
Verwijderd
Terwijl NL-Alert gewoon op ingeschakeld staat bij Berichten-Instelling- Meldingen voor Noodgevallen.
Lekker dan
xbl: superlucky luke
Heb hem nu ook voor het eerst gekregen (en gelijk 2 keer!). Niets gevoeld, niets gehoord (tril functie staat uit en systeem geluid ook
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Lumia 930 - Windows 10 Mobile
T-Mobile 4G
Zwolle
12:00 ontvangen (twee maal zelfs) en om 12:29 (weer tweemaal)
[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 07-12-2015 13:18 ]
KPN
Goes
Niets ontvangen
"What do you get if you multiply six by nine..."
bericht net voor de luchtsirene en eentje ertussendoor (regio harlingen)
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 07-12-2015 12:25 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 07-12-2015 12:31 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Kon hem wel heel makkelijk weg klikken dus eigenlijk niet gezien wat er op stond
Misschien dat Google en apple de boel saboteren om zo de concurrentie uit te schakelen.....
Sarcasme modus uit.
Hier ook niets 1320 Vodafone.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
zeker, zeker
Die optie bestaat niet voor mij . Telefoon is al geruime tijd in bezit en gekocht bij belsimpel. Alles is Nederlands. Iemand een idee?
4g tmobile
Windows phone 8.1
Ik weet dus niet of hij ingesteld is.
Regio Delft.
[ Voor 15% gewijzigd door Rockvee2 op 07-12-2015 13:10 ]
Via Berichten kun je 'm alsnog lezen!Shinji schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:32:
Lumia 950XL Vodafone 4G (staat rechts boven maar netwerk staat geforceerd naar 3G) om 12:01, minuut te laat dus.
Kon hem wel heel makkelijk weg klikken dus eigenlijk niet gezien wat er op stond
Ik zie het inderdaad, al ziet hij er dan wel iets anders uit dan de alert die ik kreeg.
Het is een heel lang bericht lijkt het en de tijd is anders dan hoe laat ik hem daadwerkelijk zag. SMS binnen om 12:00 maar kreeg de pop-up pas om 12:01.
Misschien mijn eigen schuld omdat ik een beetje achterloop hahah
*regio Zuid limburg
[ Voor 10% gewijzigd door RedDashGuy op 07-12-2015 13:02 ]