Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfel bij Dell Laptops

Pagina: 1
Acties:

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 17:53
Hallo,

Toch maar hier even een vraag.

Kort: in het verleden 1 maal Acer gehad en daarna voor vrouw en moeder een Dell gekocht. De Acer beviel niet, beide Dells bevallen prima. De allerlaatste was een 15R Inspirion die toen tijdelijk met Full HD scherm werd geleverd. Nu ben ik weer op zoek voor een laptop voor mijn zoon. Ik sta open voor andere merken maar de goede ervaringen met Dell tellen voor mij wel mee.

Doel is internet, tekstverwerking etc, en vooral ook spelletjes maar geen hardcore gamer (Minecraft, Simcity, ...).

Budget €600.

Eisen/Vraag:
- moet een beetje tegen een stootje kunnen
- beetje toekomstbestendig
- Full HD
- Videokaart los (geen Intel 4400/4600)
- i5 4200
- 8 GB geheugen
(iets vergeten?)

Mogelijkheid 1
http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-15r-5537
Lijkt een degelijke 15R, goede ervaringen mee, maar geen full HD

Mogelijkheid 2
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-5537/pd?oc=cnr1555&model_id=inspiron-15r-5537
Ook een 15R, Precieze verschillen met hierboven kan ik niet ontdekken anders dan (zo lijkt het) een touchscreen en onduidelijkheid over de precieze videokaart en 1 cent(!) goedkoper. Ook geen Full HD.

Mogelijkheid 3
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-5547-laptop/pd?oc=cn54703&model_id=inspiron-15-5547-laptop
De nieuwste Inspirion 15. Lijkt een prima videokaart en overige specs. (Eens?) maar ook geen full HD.

Vragen
* Full HD nodig/wenselijk? En zo ja, welke laptop dan?
* Welke van de drie bovenstaande zouden jullie kiezen? Ik neig zelf naar de laatste.
* Iemand nog een mogelijkheid 4?

Ik hoor het graag en alvast dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Daan115 op 03-06-2014 07:33 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:17

Piggen

Lekker bakkie

Ik zit ook weleens naar Dell te kijken en verbaas me over het gebrek aan configuratiemogelijkheden tegenwoordig. In die zin is Lenovo een stuk beter en zou de S540 wel wat kunnen zijn, als je wat geduld zou hebben. Via lenovo.de is die het goedkoopste te configureren (zie ook Lenovo S540 vs Lenovo E540 voor trucjes) en als je even wacht tot er een nieuwe kortingscode van 10% verschijnt kun je voor ca. €650 klaar zijn en heb je volgens mij een hele nette laptop met Full HD, 4200U en een ATI-videochip die nét wat sneller is dan het Intel-spul.

Er zijn ook wel goedkopere laptops met Full HD (Lenovo Z50, Toshiba L50-B-180), maar dan zit je met een i3.

• Athos vk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 13:03
8mb geheugen moet je wel redden lijkt me ;)

Je stelt vrij harde eisen voor je budget om eerlijk te zijn. Het aanbod van full hd laptops onder de 600 euro is al erg klein en dan zit je met minimale opslag/te weinig geheugen (want ik neem aan dat je 8gb bedoelde)/niet genoeg processorkracht.

Van de dells die je noemt, lijkt mij de 3e de betere, maar dan zit je dus inderdaad ver onder de full hd norm.

Wat hier boven genoemd wordt is een erg goede optie, maar misschien kun je ook je eisen wat verlagen en kijken wat het dichtst in de buurt zal gaan komen.

Edit: Op zich zijn de intel hd graphics niet verkeerd. De spellen die jij noemt en wellicht op lage kwaliteit, zouden te doen moeten zijn met dat alleen al.

[ Voor 9% gewijzigd door Athos vk op 02-06-2014 21:21 ]

• Daan115
Dank voor de reacties.

@Piggen: Die Lenovo ga ik bekijken.

@Athos: Full HD is (nog) geen harde eis maar leek me een meerwaarde voor de het gebruik (spellen). De vraag is dan wat moet ik aan eisen als eerste laten vallen (Geheugen? Videokaart? Processor?)

En eisen stellen tegen een budget lijkt me niet verkeerd, toch? Ik zie wel hoe ver ik in de buurt kan komen.

Verwijderd

Piggen schreef op maandag 02 juni 2014 @ 19:36:
Ik zit ook weleens naar Dell te kijken en verbaas me over het gebrek aan configuratiemogelijkheden tegenwoordig. In die zin is Lenovo een stuk beter en zou de S540 wel wat kunnen zijn, als je wat geduld zou hebben. Via lenovo.de is die het goedkoopste te configureren (zie ook Lenovo S540 vs Lenovo E540 voor trucjes) en als je even wacht tot er een nieuwe kortingscode van 10% verschijnt kun je voor ca. €650 klaar zijn en heb je volgens mij een hele nette laptop met Full HD, 4200U en een ATI-videochip die nét wat sneller is dan het Intel-spul.

Er zijn ook wel goedkopere laptops met Full HD (Lenovo Z50, Toshiba L50-B-180), maar dan zit je met een i3.
ATI? Het is inderdaad een hele tijd geleden dat jij een laptop hebt samengesteld ;).

• Daan115
Op het gevaar af vervelend te worden gevonden, maar voor een zoontje die vooral spellen speelt maar geen grafische zware spellen: Full HD een meerwaarde of toch niet?

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

Full hd heeft geen meerwaarde.
Ja alles is net wat scherper maar het is niet dat je van 4 meter afstand de pixels kan tellen.
Als je geen full hd hebt is het wel beter voor je performance van de videokaart.
Die hoeft minder te berekenen.

Mijn vader heeft een dell xps 13 met 720p en ik een surface pro met full hd.
Als ik grafisch iets ga doen merk ik dat de frames wat hoger zijn op de xps.

Did you try to put it off and on again?

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Ik heb de dell inspiron 15R 5537! Fijne machine alleen ik moet je wel mededelen dat dit een hybride systeem is.. dus een intel HD 4400 om lang op accu mee te gaan en een AMD radeon kaart voor prestaties, al heb ik nu wel wat moeite met het schakelen tussen de intel HD en de AMD het verloopt niet altijd soepel..
Pagina: 1