Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Een forum om al je vragen en ervaringen te delen over de Samsung Gear 2 smartwatch.

De Gear 2 (€299,-) en Gear 2 Neo (€199,-) zijn de opvolgers van het slimme horloge dat de Zuid-Koreaanse fabrikant vorig jaar uitbracht. In tegenstelling tot hun voorganger draaien de Gear 2 en Gear 2 Neo niet op Android, maar op het open-source besturingssysteem Tizen OS. Samsung had een flinke vinger in de pap bij de ontwikkeling van Tizen en de Samsung smartwatches zijn de eerste apparaten van de fabrikant die erop draaien.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/29w0t4h.jpg

Qua design hebben beide horloges veel weg van de originele Gear, al is de uitstulping van de camera aanzienlijk verminderd. Deze bevindt zich nu boven het kleine 1,63 inch-scherm (320 bij 320 pixels). De Gear 2 en Gear Neo zijn vrijwel identiek, al heeft de Neo geen 2-megapixel-camera, waardoor de smartwatch lichter en goedkoper is. Beide horloges zijn stof- en spatwaterbestendig en hebben een 300 mAh-accu aan boord die garantstaat voor een accuduur van twee tot drie dagen. Gebruik je het horloge nauwelijks, dan is het mogelijk om zes dagen met de batterij te doen, voordat deze weer aan de lader moet. Bij gemiddeld gebruik moet je volgens Samsung rekenen op een accuduur van drie dagen.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2s9aotc.jpg

Naast een klein super-amoled-scherm zijn de Gear 2 en Gear 2 Neo voorzien van een 1GHz-dualcore-processor, 512MB aan werkgeheugen en 4GB aan opslaggeheugen. De polsband is verwisselbaar en dankzij de accelerometer en hartslagmeter zijn de Samsung smartwatches ideaal voor het bijhouden van je activiteiten en sporten.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2rwnmzl.jpg

Het Tizen besturingssysteem wordt standaard geleverd met de apps Bluetooth Call, Camera, Notification (SMS, E-mail, Apps), Media Controller, Agenda, Smart Relay, S Voice, Stopwatch, Timer and Weer. Daarnaast zijn er diverse apps te downloaden, zodat je de functies van de smartwatch optimaal kunt benutten.

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Nou ik zal meteen maar beginnen met een vraag.
De bluetoothverbinding vanaf mijn S4 met mijn Gear 2 Neo wordt na een paar uur steeds verbroken.
Waarschijnlijk schakelt de S4 de bluetooth uit.

Heeft iemand dit probleem ook of een oplossing?

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 19:37
De Gear leeft niet echt in Tweakers. Jammer.

Antwoord op het bovenstaande S4 bluetooth probleem. Weet je zeker dat je geen app draait die het batterijverbruik verminderd?

Ik hoop stiekum, dat deze binnenkort ook Android Wear kan draaien

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 07:51

jefjef

learning by doing

Over 3 dagen krijg ik hem ook, zal mijn bevindingen posten

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19

DON PAPA

Tweaker-fan

Na de Gear1 heb ik nu alweer ruim 6 maanden de Gear2 in gebruik en bevalt prima, vooral ff snel berichten bekijken die binnen komen zonder de Note3 uit je zak te hoeven halen is zeer makkelijk. Deze Gear2 zal volgende maand weer plaats gaan maken voor de GearS om te kijken wat die te brengen heeft :-)

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 06-09-2014 10:03 ]

• jefjef

jefjef

learning by doing

na eigenlijk altijd gewone mechanische horloges moet ik zeggen dat deze gear 2 zeker vaker zal gaan dragen dan ik voor ogen had. De andere horloges moeten maar wachten in hun box ;) het gemak van notificaties zonder mijn note 2 te voorschijn te halen is zeker een pluspunt. Ik dwaal nu ook rond op sites waar ik eerder nooit op zou komen. nu dus wel voor de apps die zijn gemaakt op het tizen platform zie ook: http://forum.xda-developers.com/gear-2/themes-apps
http://www.downloadtizenapps.com/
http://gearfaces.com/

Ik heb nog niet aangedurfd om van de laatste een nieuwe gearface te installeren maar ga dat zeker doen.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

jefjef schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:51:
Ik heb nog niet aangedurfd om van de laatste een nieuwe gearface te installeren maar ga dat zeker doen.
Werken prima bij mij op de Gear2

• jefjef

jefjef

learning by doing

Oke, ik heb een paar gedownload op mijn pc, maar wanneer ik de gear aan de computer hang dan ik niet op pakken en slepen naar een mapje om dat ik dus nergens een mapje tegen kom waar deze in thuis zou kunnen horen. ik denk dat ik eerst die betaalde app Multi watch moet downloaden?

is gelukt, nice!

[ Voor 4% gewijzigd door jefjef op 15-09-2014 23:12 ]

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
ik vind het een gaaf horloge,
alleen elke keer als je telefoon reset gaat je gear ook naar fabrieks instellingen...
jammer genoeg wou de gear manager ook niet updaten, althans hij bleef er in.
bij het verwijderen van de app en op nieuw installeren, jammer genoeg weer naar fabrieks instellingen...

[ Voor 44% gewijzigd door ijsbeer910 op 28-09-2014 00:17 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Ik heb het probleem dat wij de verbinding via Gear manager met mijn HTC One alle binnenkomende telefoontjes naar mijn watch gaan. Hoe kan ik dat uitschakelen ?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 06:20:
Ik heb het probleem dat wij de verbinding via Gear manager met mijn HTC One alle binnenkomende telefoontjes naar mijn watch gaan. Hoe kan ik dat uitschakelen ?
Gear manager > Meldingen > Meldingen beheren > en dan in de lijst "Inkomende oproep" uitvinken

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
een paar weken geleden zag ik in eens condens bij de camera zitten,
de horloge is niet in aanraking geweest met water (douche o.i.d), dit vocht was een paar dagen zichtbaar, maar niet altijd. Daarna heb ikhem voor de uitblaas van m'n laptop ventilator gelegd die behoorlijk warm is, sinds dien niet meer terug gezien :D

Jammere blijft toch als je ook naar een nieuwe telefoon gaat met de horloge je weer alles opnieuw moet instellen er op :(
Pagina: 1