monitor alleen voor gamen tn of ips

Pagina: 1
Acties:

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 10:09
Goedenavond tweakers van nederland

Weet niet of dit de juiste plaats is voor een monitor aankoopadvies maar leek me het beste hier.
Ben opzoek naar een monitor en die zal enkel en alleen gebruikt worden om te gamen.
Er zal geen 2-3-4de scherm bij komen, en in mijn pc zit een gtx 770 oc 2gb.
Het hoeft ook geen scherm te zijn met 120hz.
Mijn 1ste keus zou gaan naar een ips scherm maar heb gelezen dat het niet ideaal is voor gaming stond echter niet bij waarom dat niet zo is.
Heb geen voorkeur qau merken en mijn budget is rond de 250 euro.
Wie kan mij helpen met mijn keuze?

Mvg laurens

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IPS geeft mooier beeld en een grotere kijkhoek, maar met een TN scherm heb je minder lag. Dus vandaar dat voor gaming vaak TN wordt aanbevolen. En het is nog goedkoper ook!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:34:
IPS geeft mooier beeld en een grotere kijkhoek, maar met een TN scherm heb je minder lag. Dus vandaar dat voor gaming vaak TN wordt aanbevolen. En het is nog goedkoper ook!
Define less lag.
minder input lag is zeker niet altijd het geval ;)
bv. de monitor die ik aanraad op dit moment is de pricewatch: Dell P2414H of pricewatch: Dell P2314H
(lees waarom hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen -> deel: monitor)

De reactiesnelheid is maar een deel van het verhaal, het andere moet gemeten worden en wordt niet door de monitor-bedrijven vermeld.
Ik ben een vrij hard-core gamer en heb een dell ultrasharp u2312hm welke 8ms reactiesnelheid heeft en slechts een paar ms input lag en ik merk helemaal niets van ghosting of w/e.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TQFGhFktPuNjkaiCswsFXodi/full.jpg
We have provided a comparison above against other models we have tested to give an indication between screens. Those shown with blue bars in the bottom half represent the total "display lag" as at the time of review we did not have access to an oscilloscope system to measure the response time element and provide an estimation of the signal processing. The screens tested more recently in the top half are split into two measurements which are based on our overall display lag tests (using SMTT) and half the average G2G response time, as measured by the oscilloscope. The response time is split from the overall display lag and shown on the graph as the green bar. From there, the signal processing (red bar) can be provided as a good estimation.

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingCrop op 31-05-2014 20:41 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 12:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bovenstaande verhaal kan ik beamen: Reactiesnelheid is inderdaad al zeer lang geen issue meer.
Ik heb zelf een ouder IPS scherm (Dell UltraSharp 2007WFP) en dat speelt voor mij prima. Let eerder op input lag. De tijd tussen het geven van een instructie en deze daadwerkelijk terugzien op je scherm.
Veel belangrijker is de input lag. Zo heeft mijn broertje ooit een Dell UltraSharp 2408WFP waar ik input lag tot 60 ms (!) op heb gemeten. Die is om die reden dan ook vlot terug gestuurd voor wat anders...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:59
Ga voor een IPS scherm met jouw budget kan je zelfs een 27inch 1920x1080 monitor kopen. Ik game (bf4) zelf prima op een IPS scherm en heb nu een 27inch versie in bestelling staan van het zelfde scherm 8) .

pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

[ Voor 73% gewijzigd door JT888 op 31-05-2014 21:39 ]

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:53

bbblije

Riiiiight

JT888 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:35:
Ga voor een IPS scherm met jouw budget kan je zelfs een 27inch 1920x1080 monitor kopen. Ik game (bf4) zelf prima op een IPS scherm en heb nu een 27inch versie in bestelling staan van het zelfde scherm 8) .
27" 1080p, NEE! PPI = blockdude!

• JT888
bbblije schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:39:
[...]

27" 1080p, NEE! PPI = blockdude!
Dat is jouw mening ;) ik zeg JA. Tv's zijn ook prima in full hd dus waarom niet een monitor. Ik zie het probleem niet en zeker niet aangezien zijn videokaart een hogere resolutie niet zal trekken.
Je kan er daarnaast ook een console aanhangen wat ik van plan ben namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door JT888 op 31-05-2014 21:44 ]

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Je vergeet 1 heel belangrijk ding, je zit een stuk dichter op je monitor dan op je TV. Een 27" 1080p monitor vind ik zelf ook een groot pixelfest.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• JT888
Ik vergeet dat niet hoor ;). Alleen ben ik geen 1440 monitor gewend dus voor mij zal het geen probleem zijn.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-04 20:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Pixelfest is extreem overdreven. Ik zit op een 26" met 1920x1200, en dat ziet er prima uit.

---RAWE CEEK!!!---

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMVA of IPS nemen, altijd. TN moet dood. Die Dell dingen zijn erg leuk, een Benq GW2450HM of zijn iets nieuwere broertje de GW2460HM zijn ook erg leuke schermen. Voordeel van AMVA is het betere contrast vergeleken met IPS, nadeel is dat die dingen zoals je kan zien een heel klein beetje meer inputlag hebben, en iets mindere kijkhoeken, al is het nogsteeds niet zo kut als TN.

People as things, that’s where it starts.

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-01 10:09
Bedankt voor alle info!
Denk dat ik voor de DELL P2314H ga dan, die 0,8 inch is me geen 35 euro waard denk ik.
Voor de rest zullen het wel dezelfde schermen zijn toch?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
multynoob schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:06:
Bedankt voor alle info!
Denk dat ik voor de DELL P2314H ga dan, die 0,8 inch is me geen 35 euro waard denk ik.
Voor de rest zullen het wel dezelfde schermen zijn toch?
Die zouden vrijwel hetzelfde moeten zijn ja
Pagina: 1