Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebeld , scam ??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views

• NoeSmit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-03 12:38
Hallo tweakers
ik werd net gebeld door het nummer 0016306902396
Ik heb dit artikel erbij gevonden:

http://sumitkumarpandit.b...that-steal-sensitive.html

Wat moet ik hier mee doen ?

Bvd

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:48
Heb je opgenomen? Heb je ze te woord gestaan??

Anders, negeren.

• NoeSmit
Ja ik heb opgenomen ,wist immers nog niet wat er aan de hand was met dit nummer.

Ik heb ze ook te woord gestaan, ze praten alleen maar Engels. en zijden dat ze dus van microsoft waren en dat er iets mis was met mijn computer.

Edit:
Toen ik zij dat ik het idee had dat ze niet helemaal legit waren en dat ze me een email konden sturen als ze wat te zeggen hadden hingen ze op zonder wat te zeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door NoeSmit op 31-05-2014 15:44 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:46
Zolang je niks geïnstalleerd of gedownload, of toegang geven hebt tot je computer is er niks mis, maar het zijn inderdaad oplichters

• Tupac
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-11 20:01
Vorige week werd ik bijna elke dag gebeld door 006 009 001 nummers die zichzelf voordeden als microsoft medewerkers. :

http://www.emerce.nl/nieu...arschuwt-telefoonphishing

Uiteindelijk had ik een klacht ingediend bij Ziggo en sindsdien word ik niet meer gebeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Tupac op 31-05-2014 15:47 ]

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Dat kennen we hier in België ook...

Uiteraard is dit een scam, ze vragen toegang via bvb TeamViewer, en installeren dan malware. Ik heb het ergens gezien, dan werd er een wachtwoord ingesteld op de PC, in te geven voor je in Windows kan aanmelden. Voor wat het waard is: het wachtwoord was toen "Support12".

Zeker niet op ingaan.

• NoeSmit
oke , er is dus niks aan de hand ?

De persoon die belde had een erg duidelijk Aziatisch accent mocht dit meerwaarde hebben om te vertellen.

Toen ze zijden dat ze alleen engels praten werd ik argwanend , ik vroeg dus waarom ze niet gewoon uit nederland belden, ze wisten mij toen te vertellen dat ze uit de microsoft HQ belden.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NoeSmit schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:53:
oke , er is dus niks aan de hand ?
Je hebt alleen iemand te woord gestaan, dus wat denk je zelf? :?

De blog waar je note bene zelf naar refereert heeft het over allerlei stappen die je zelf niet hebt gedaan, dus ja, je zit goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 31-05-2014 16:03 ]

• NoeSmit
ja weet ik veel , je hoort tog ook wel is dat mensen je opnemen en hele formulieren invullen ofzo ...

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:02

two

Waarom bellen deze mensen mij nooit, ik wil zo iemand wel eens even aan het lijntje houden alsof ik net weet hoe mijn PC aangaat :9

Edit: @Hierboven, je weet toch zelf of je een formulier hebt ingevuld of niet?

[ Voor 23% gewijzigd door two op 31-05-2014 16:04 ]

Signature

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:58
Dit is al jaaaren aan de gang, MS waarschuwt er zelf ook voor.

@mimang: dat wil ik ook wel eens, maar ze bellen altijd mijn moeder, die noch een computer heeft, noch Engels spreekt.

[ Voor 20% gewijzigd door hcQd op 31-05-2014 16:05 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mimang schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:03:
Waarom bellen deze mensen mij nooit, ik wil zo iemand wel eens even aan het lijntje houden alsof ik net weet hoe mijn PC aangaat :9
_O- Dit!

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 31-05-2014 16:05 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Toen ik soliciteerde werd ik ook regelmatig gebeld waarvan ik zelf nog steeds niet snap wat het doel was. Omdat ik ook bij een engelstalig bedrijf had gesoliciteerd en nieuwsgierig was welke kant het liet ik ze altijd uitpraten, maar het ging echt nergens over. Misschien waren ze formulieren aan het invullen maar ik heb er nooit wat van gehoord verder. Het klonk toen ook als Aziatisch Engels.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hij bedoelt dat degene die hem bellen een formulier invullen aan de hand van een paar vragen die ze je stellen. Lijkt me vrij kansloos, maar ik had ook zoiets toen ik aan het soliciteren was (en dan staan er natuurlijk al gegevens van me online dus een paar vragen stellen is dan genoeg voor de rest)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Simpele "rule of thumb":
Als ze geen toegang hebben gehad tot jouw computer(s), is er niets aan de hand.

Tweakers "Rule of thumb":
Hou ze aan de praat, zo lang mogelijk (maar geef ze geen toegang tot je computer tenzij je die kan missen)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:32

Nee joh, gewoon achter je mac gaan zitten en kijken hoe ze er niet uitkomen met je :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En wees vooral niet bang wat ze zeggen. Ook al hebben ze geen toegang tot je PC, ze zullen je vooral bang maken met vragen van: "Hoeveel warnings staan er in uw logboek? (eventvwr)". Genoeg... en dat is normaal ;)

Ik heb die gasten ooit eens geprankt met de smoes dat ik Windows 95 gebruiktte en nog inbeldde met een 33k8 modem, waarna ik ze telefonisch dit liet horen: YouTube: The Sound of dial-up Internet

Echt een takkeherrie, waarna ze ophingen :P

Gewoon de domste noob spelen die er bestaat, erg leuk, en hoe gefrustreerder die gasten worden :P
En als je jonge kinderen hebt, geef de telefoon eens aan hun... :D

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2014 16:46 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Firesphere schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:39:
Simpele "rule of thumb":
Als ze geen toegang hebben gehad tot jouw computer(s), is er niets aan de hand.

Tweakers "Rule of thumb":
Hou ze aan de praat, zo lang mogelijk (maar geef ze geen toegang tot je computer tenzij je die kan missen)
Een virtualbox met snapshot is natuurlijk een uitkomst.
Ik heb een Linux bak met 6x Windows in een VB, mogen ze mij 6x helpen :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:13
DJMaze schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:54:
[...]

Een virtualbox met snapshot is natuurlijk een uitkomst.
Ik heb een Linux bak met 6x Windows in een VB, mogen ze mij 6x helpen :)
Er zij op youtube genoeg filmpjes te zien waar ze zo beziggehouden worden. Af en toe hilarisch om te zien.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ooit in de keuken gaan staan en zoeken in kastje naar Windows. Toen pan gepakt voor Internet. Ik was toen door de kruiden gaan lopen voor Internet Explorer. Na half uur was die vrouw klaar met me.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 09:08
Uit nieuwsgierigheid heb ik ze ook weleens een kwartier aan de babbel gehouden, en gewoon met hun verhaaltje meegespeeld om te kijken wat ze nu precies wilden... (uiteraard zonder ook maar iets op mijn eigen pc'tje te doen).

Uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik het vrouwtje laten weten dat er een raar monotoon gepiep uit de pc kwam... Ze was erg nieuwsgierig wat voor geluid dat dan wel was... "Wait, I can let you hear this beeping sound..." En toen heb ik op het rode hoorntje gedrukt... :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

itsalex schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:11:
Ik ben ooit in de keuken gaan staan en zoeken in kastje naar Windows. Toen pan gepakt voor Internet. Ik was toen door de kruiden gaan lopen voor Internet Explorer. Na half uur was die vrouw klaar met me.
Ok, dit is de meest epische reactie op dergelijke scams ooit.
* Firesphere hoopt nog steeds gebeld te worden.

• Essoplerck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2022
Tja, kan ook overtuigend (Met goed Engels sprekende mensen ect.)

Of op de manier dat ik werd benadert (gebrekkig Engels met een duidelijk indiaans accent...)
De persoon die ik aan de lijn had zij dat er "much inprotand updates" waren.. *checks Windows updater*
Moest naar een website (absoluut niet van Microsoft) om de update binnen te halen, en toen ik vroeg waarom ik hem niet binnen kon halen via Windows updater werd hij aggrasief.. typisch

Zodra er iemand belt en gelijk begint met "hallo, I'm from Microsoft" in gebrekkig Engels.. weetje dat hij zwaar heeft gefaald in zijn leven...

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Laten we hier verder gaan :)

Telefoonscam topic

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.