Ik vraag me af wat voor mij de beste manier is om draadloos muziek af te spelen, omdat de audiojack van het moederbord van mijn laptop onherstelbaar beschadigd is. Mijn situatie is als volgt: ik heb een Asus K95VM laptop (zo'n bakbeest van 5 kg) met daarop Windows 8.1. De audiojack is dus stuk, maar de USB poorten en de BT (4.0) functioneren volgens mij prima. De geluidsinstallatie is een standaard hifi set van een jaar of 10 oud, de toentertijd populaire standaard Sony stereotoren. Daarop heb ik een ingang met tulp-aansluitingen en een (grote) audiojack. De set is wel een van de betere modellen en de kwaliteit van het geluid is dan ook best aardig, maar natuurlijk niet hoogwaardig. Verder is het nodig dat ik enigszins goed bereik heb, aangezien ik in mijn (kleine) huis redelijk vaak met de laptop verplaats en de muren dan barrières vormen. Daarvoor zou ik eventueel de deuren open kunnen laten. Ik heb geen fysieke toegang tot de router omdat ik in een studentenhuis zit, maar ik heb het wachtwoord wel. Het is daarom ook van belang dat ik andere verbindingen van de router heeft niet overbelast, aangezien er ook anderen zijn die van het netwerk gebruik maken. Ik wil er maximaal een euro of 100 aan te besteden, maar als dat voor minder kan zonder dat dat ten koste van de audiokwaliteit of het bereik gaat, dan liever voor minder. Maar als dat voor dit bedrag niet mogelijk is, dan hoor ik dat ook graag.
Ik twijfelde eerst of ik hiervoor een nieuw onderwerp moest starten, want ik heb bijna dezelfde vraag als LastYearsMan. Het verschil is echter dat BT voor mij wel een optie is. Ik heb me in de materie verdiept, maar een aantal zaken worden mij maar niet duidelijk.
Via het Netwerk
1) Op de site van Sitecom: WMA-1000
Hierbij vraag ik me alleen af of het uitmaakt dat ik geen fysieke toegang tot de router heb en hoe zwaar ik het netwerk zou belasten.
Via USB
2) In de pricewatch: Sitecom WL-061 Wireless Audio Transmitter
Via BT
3) In de pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik twijfelde eerst of ik hiervoor een nieuw onderwerp moest starten, want ik heb bijna dezelfde vraag als LastYearsMan. Het verschil is echter dat BT voor mij wel een optie is. Ik heb me in de materie verdiept, maar een aantal zaken worden mij maar niet duidelijk.
- 1) Welke mogelijkheden heb ik om een draadloze audio verbinding te maken? Tot zover weet ik van Bluetooth, USB en netwerk.
- 2) Welke mogelijkheden zijn er voor mij om de audio via het netwerk te laten gaan? Ik heb iets over NAS gelezen, maar ik geloof dat dat een beetje te ingewikkeld voor mij wordt aangezien ik geen expert op het gebied van IT ben.
- 3) Wat is het verschil tussen een draadloze audio verbinding via de USB, Bluetooth en netwerk qua
- geluidskwaliteit?
- bereik?
- 4) Welk is het meest voor mij geschikt?
Via het Netwerk
1) Op de site van Sitecom: WMA-1000
Hierbij vraag ik me alleen af of het uitmaakt dat ik geen fysieke toegang tot de router heb en hoe zwaar ik het netwerk zou belasten.
Via USB
2) In de pricewatch: Sitecom WL-061 Wireless Audio Transmitter
Via BT
3) In de pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
[ Voor 14% gewijzigd door DukeNukem3D op 30-05-2014 15:30 . Reden: Links en spelling aangepast ]
Prettige dag.