Wireless audio

Pagina: 1
Acties:

• LastYearsMan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02-2022
Waarde tweakers!

Een kleine vraag over draadloze audio. Ik wil in mijn nieuwe huisje een audio-setup waarbij ik muziek van mijn telefoon (nexus 5, dus android) en laptop (win8) draadloos (wifi, geen bluetooth!) over mijn stereo+speakers (kenwood k-501usb) af kan spelen.

Bestaan er eenvoudige en betaalbare apparaatjes die ik via rca/usb op mijn stereo kan aansluiten? Ik heb een tijdje rondgeneusd op het internet; de enige optie die ik vond was de Orb MP-1, maar die zijn niet meer leverbaar en Orb houdt binnenkort op te bestaan.

Op een rijtje:
- Muziek van smartphone/laptop draadloos afspelen over stereo
- Geen apple/itunes
- Aansluiten op stereo met rca of usb

Wat zijn de opties? Wat is aan te raden?

Dank voor uw aandacht!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Je zou een Sitecom WL-061 kunnen proberen, deze streamt draadloos vanaf een USB-stickje naar tulpstekkers.

Op internet schijnt dat niet iedereen een goede ontvangst heeft (hangt ook weer af hoeveel draadloze apparatuur er is), maar voor 20 tientjes zou je het best kunnen proberen.

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 12:29
Hallo LastYearsMan,

Hoe ik het doe:
- Een pc met XBMC waarbij je airplay/upnp optie aan hebt staan, dit verbinden aan je audiosetup
(kun je kiezen van volwaardige desktop tot raspberry pi)

- muziek van je laptop versturen met swyh (Stream What You Hear) naar XBMC , verstuurt alles; systeem geluiden, muziek, youtube etc. (nadeel: er zit 1 a 3 sec vertraging tussen stream geluid op set en je laptop, voor filmpjes syncen niet echt prettig dus)

- Yatse app op je telefoon verbinden met XBMC, en spelen maar (speelt ook video)
(sommige telefoon makers hebben ook al een eigen share app erop (samsung link bijv)

en dat allemaal via wifi/bedraad netwerk mocht je dat willen.

kosten:
Hardware: €40
software: € 3,50

Moeite:
ong. 5 uur speel/werktijd
wellicht meer als programma's/hardware nieuw voor je is, maar dat is lastig inschatten.

Opbrengst:
Draadloze muziek
maar nog veeel meer mocht je dat willen! (films/tv opnemen/het weer/nieuws,etc.)

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 20:45
Voor € 80,- in de pricewatch voldoet de Sitecom WMA-1000 denk ik aan je eisen. Zijn weinig reviews te vinden, maar bijvoorbeeld deze duitstalige review is positief.

Alternatief is wellicht de Rocki, maar levertijd/beschikbaarheid wordt mij uit de site nog niet duidelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door mikkip op 28-01-2014 11:53 . Reden: 404 opgelost ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb laatst een pricewatch: Sonos Connect gekocht. Nadeel is dat je alles via de app moet afspelen, maar verder wel vanaf elk apparaat aan te sturen en uitbreidbaar naar multi room oplossingen. Als je bijv Spotify hebt of een Nas met alle muziek er op dan is het wel echt een aanrader.

• LastYearsMan
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02-2022
Bedankt voor alle suggesties. Het lijkt mij dat de Sitecom WMA-1000 zo ongeveer is wat ik zoek. Ik ga me daar eens verder in verdiepen!
Pagina: 1