Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webpage doet raar

Pagina: 1
Acties:

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-11 16:50
Hallo,

Ik heb laatst een websitje moeten maken voor een paar kennisen alleen ik snap niet waarom hij af en toe iets doet wat ik niet wil 8)7

Je kunt de webpagina bekijken via *spam*
Zoals je ziet is de homepage een beetje raar doordat een tekste naar onder verplaatst word. Als je de pagina reload of wacht op de Fade animatie dan komt het weer goed.
Iemand enig idee wat er mis gaat?

ps. Hij doet het wel goed als ik gewoon het bestandje open, het gaat dus mis zodra ik het op de server heb gezet.

Alvast bedankt!

Foto:Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/2vl6yco.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 30-05-2014 11:42 ]

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11 21:19
Misschien handig om een plaatje te uploaden met het probleem. Bij mij ziet de website er zowel in IE 11 als Chrome goed uit.

Cloud ☁️

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Website ziet er ook hier normaal uit, maar van je screenshot valt af te leiden dat het misschien een probleem is met line-height.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het gaat bij mij alleen mis als ik m'n browsergrootte verander (van <1000 px breedte naar erboven). Dan wordt er een andere stylesheet ingeladen, maar bij de elementen in Voorstellingen-Fader gaat dat niet goed. Beide elementen (Voorstelling1 en Voorstelling2) hebben een class Voorstelling die niet is gedefinieerd in Main-Style, maar wel in Mobile-Style (.Voorstelling { position: absolute; } ).

Ik kan me zomaar voorstellen dat dit de positionering verpest, waardoor de tekst uit de Fader over de "Over-TheLocals" div heen valt.

Het is in ieder geval geen line-height ding, want het zijn twee teksten over elkaar heen (door de absolute positionering). De fade van jQuery verhelpt het, maar ik zou niet weten waarom het niet direct wordt toegepast. Misschien helpt het als je een (.Voorstelling { position: relative; } ) opneemt in Main-Style.

• Dreeass
HuHu schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:00:
Het gaat bij mij alleen mis als ik m'n browsergrootte verander (van <1000 px breedte naar erboven). Dan wordt er een andere stylesheet ingeladen, maar bij de elementen in Voorstellingen-Fader gaat dat niet goed. Beide elementen (Voorstelling1 en Voorstelling2) hebben een class Voorstelling die niet is gedefinieerd in Main-Style, maar wel in Mobile-Style (.Voorstelling { position: absolute; } ).

Ik kan me zomaar voorstellen dat dit de positionering verpest, waardoor de tekst uit de Fader over de "Over-TheLocals" div heen valt.

Het is in ieder geval geen line-height ding, want het zijn twee teksten over elkaar heen (door de absolute positionering). De fade van jQuery verhelpt het, maar ik zou niet weten waarom het niet direct wordt toegepast. Misschien helpt het als je een (.Voorstelling { position: relative; } ) opneemt in Main-Style.
Inderdaad, nu ik de tekst lees in de afbeelding zie ik dat ze door elkaar zitten in plaats van dichter op elkaar.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je HTML is invalid. Ik zie <li>'s op de verkeerde plek staan. Gebruik een validator, fix de issues, en kijk of dat helpt.

日本!🎌

• webdavid
Hallo,

ten eerste bedankt voor de reacties. Het probleem is opgelost door de image toch maar een margin:left te geven. Ik heb hem ook even door een w3c gegooid, Zoveel mogelijk dingen gefixt maar ben er nog mee bezig.
Mijn css heb ik ook door een w3c gegooid en die was 100%.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mooi, dan kan ik de spam naar die site uit je startpost halen. ;) Het is hier op het forum gebruikelijk om te verwijzen naar een testcase, niet naar livesites. Zelfs als iets niet als spam bedoeld is lokken posts als deze wel andere uit om ook hun site te pluggen. Je zou de eerste niet zijn die even snel een foutje in zijn site programmeert om daarna hier in een vraag je link te pluggen. :P

Je hebt trouwens je site en CSS niet door "een W3c" gegooid maar door een validator. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• webdavid
Haha, oke ik snap m.
Volgende keer zal ik m dan maar in een map daarna zetten.

Is dit goed?

www.tgthelocals.com/test/index.html

Is geen link die werkt maar gewoon een voorbeeld

• Dreeass
NMe schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:53:
Mooi, dan kan ik de spam naar die site uit je startpost halen. ;) Het is hier op het forum gebruikelijk om te verwijzen naar een testcase, niet naar livesites. Zelfs als iets niet als spam bedoeld is lokken posts als deze wel andere uit om ook hun site te pluggen. Je zou de eerste niet zijn die even snel een foutje in zijn site programmeert om daarna hier in een vraag je link te pluggen. :P

Je hebt trouwens je site en CSS niet door "een W3c" gegooid maar door een validator. :)
Je kan toch niet steeds een testpagina maken voor een website dat nog steeds in ontwikkeling is bijvoorbeeld?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
maar als je het probleem kunt reproduceren op een pagina met weinig andere info op (lees: minder html- en minder css-tags), heb je al veel mogelijkheden geschrapt en toon je ook dat je al wat moeite hebt gedaan om het zelf te onderzoeken.
in de meeste gevallen vind je zo soms ook al de oplossing ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door soulrider op 30-05-2014 19:32 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dreeass schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:25:
[...]

Je kan toch niet steeds een testpagina maken voor een website dat nog steeds in ontwikkeling is bijvoorbeeld?
Jazeker wel. Het idee is dat je net voldoende code post om je probleem te reproduceren, niet meer, niet minder. Dat dien je sowieso al voor jezelf te doen (je probleem isoleren) om voor jezelf uit te sluiten dat bepaalde zaken geen invloed hebben op je probleem en als je er daarna niet (meer) uit komt heb je vanzelf een testcase om hier voor te leggen; daar hoef je als 't goed is weinig tot niets meer voor te doen eer je een topic opent. Met een jsfiddle (of een testpagina op je eigen domein of door gewoon relevante code in je topic te plaatsen m.b.v. code tags) met een handvol regels code (be it HTML/CSS/JS/C#/Java/BrainfuckWhatever of een combinatie daarvan) hoeven wij ook niet tussen de bomen door op zoek naar de speld in een bos ( :P ) en doe je dus behalve jezelf ook ons een lol ;)

Dat is overigens basis debugwerk; je werkt ontdoen van irrelevante meuk totdat je niets overhoudt anders dan waar je probleem in optreedt (reproduceren) en daarmee aan de slag om te kijken wat de oplossing is.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 30-05-2014 20:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zo al tientallen topics NIET gepost doordat ik bij het maken van het topic mezelf dermate veel vragen stelde dat ik het antwoord uiteindelijk zelf al vond ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1