Toon posts:

Allround beest PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers
Ik ben bezig met het samenstellen van mijn eerste build, echter weet ik niet of deze build aan mijn eisen kan voldoen. De besturingssystemen die ik zou willen draaien zijn mac osx mavericks (dus een hackintosh) ,eventueel van Debian afgeleide Linux distro's (maar dat schijnt heel moeilijk te zijn omdat je op Linux last hebt van best wel veel driver issues, of hardware die gewoon niet gemaakt is voor Linux?), en ook gewoon Windows.`
Verder zou ik de PC/Hackitosh willen gebruiken om op te kunnen gamen, programmeren, en wat grafisch werk te verzetten zowel Adobe cs 6 als cinema 4D en andere animeer programma's.
Verder heb ik geen componenten die ik al kan gebruiken, alleen maar een scherm en een oude tv.
Hier is de build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 277,55€ 277,55
1Gigabyte G1.Sniper 5€ 277,50€ 277,50
1Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB OC€ 609,99€ 609,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 156,01€ 156,01
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 116,05€ 116,05
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,97€ 12,97
1Corsair CX750M€ 76,-€ 76,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.712,11

Ik heb geen merk voorkeuren, ik wou oorspronkelijk een R9 290X nemen, maar dat schijnt niet te werken met mac osx (weet iemand of er misschien een kext is hiervoor?). Dus blijf ik gewoon bij Nvidia, ook schijnt het zo te zijn dat Gigabyte moederborden het best hackintoshbaar zijn (volgens meerder sites zoals tonymacx86 en OSx68.net). Ik wil proberen het hackintoshen zo makkelijk mogelijk te houden (ga de Unibeast method proberen)
Ik hoop dat de build zo stil mogelijk wordt, en volgens de pricewatch, zouden componenten als de cpu koeler en de voeding (is het zo dat de condensatoren van de CX 750M niet goed zijn?) vrij stil zijn.

Dus is dit te ambitieus voor een eerste project, en zou ik het rustiger aan moeten doen, of is de kans van slagen 100%? Ik hoor het graag, als je nog tips of opmerkingen hebt.

P.S:
ik heb een post op Reddit geplaatst (/r/buildapc en geprobeerd te (x-posten) /r/hackintosh maar die kregen een score van twee en daardoor reageert niemand :-( . Als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Als je OSX wilt combineren met Windows zou ik voor 2 SSD´s gaan. Elke SSD een eigen OS is beter dan 2 OS´en op 1 SSD.

Verder zou ik het lekker bij Nvidia houden. Een kext om een ATI kaart werkend te krijgen is nooit optimaal.

Vind je het moederboard niet een beetje overkill? Een Gigabyte moederboard van 120 euro voldoet m.i. ook in deze configuratie.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:47
Die voeding is inderdaad niet zo goed. Je hebt gelukkig ook niet zo'n zware voeding nodig.
Dit systeem trekt max. 450W. Dus met een goede 520W voeding zit je goed.
In topic kun je vast wel een goede voeding vinden: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Verwijderd

Topicstarter
Beste Barry
Ik heb voor dit moederbord gekozen omdat je allemaal mogelijkheden hebt voor het tweaken van je setup.
Zo zit er bijvoorbeeld een verwisselbare Burr Brown op-amp in, ook is de geluidskaart een creative sound core 3d chip (ik heb hier meerder verhalen over gehoord van zeer positief tot niet zo goed, zo heeft hij onder andere (als ik het goed begreep) één codec voor zowel ADC als DAC en wordt deze chip ook gebruikt in externe oplossingen. Het moederbord heeft ook volle ondersteuning voor 4-way SLI (waarschijnlijk compleet onnodig) en je kunt verschillende packets tweaken waardoor je bijvoorbeeld packets voor games voorrang kan geven (non-netneutraliteit op mobo niveau >:) ).
Verder heb je ook veel ruimte voor extra koeling, en zouden de heatsinks vrij goed zijn.
Dit zijn misschien overbodige (dure) functies, en daardoor is deze post misschien ook een beetje en zeikpost, (sorry daarvoor). Als je alternatieven hebt hoor ik het graag :) (de enige configuraties die ik zag, dat ze mogelijk waren, waren met workstationgrade mobo's, en alle andere alternatieven zijn z79 of z77
als ik het goed begrijp).
P.S
nog bedankt voor het commentaar op de ATI kext. En het zetten van de besturingssystemen op twee SSD's,
ik weet echter niet of het gewoon mogelijk is om twee (of meer) partities te maken voor de verschillende besturingssystemen, en wat hiervan de nadelen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Wappiewappie
ik dacht dan aan een Corsair CX600M maar deze is van dezelfde lijn, weet niet of hij dus ook slechte condensatoren heeft. Ik denk dat er met 600W wel genoeg ruimte is om te upgraden (hoor echter vaak dat je beter niet kunt upgraden, maar gewoon een nieuw systeem bouwen, ik hoor je reactie hierover en die van anderen graag.)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alle Corsair CXM voedingen hebben van die slechte secundaire caps van CapXon ;)
Je neemt beter een andere series, kies er eentje uit:
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen: voedingen

Als je SLI wilt gaan runnen met een gtx 780 ti dan zal je wel wat meer dan 600W nodig hebben om tot het maximum te gaan.
Peak bij Gaming ligt op 260 Watt voor een enkele
Dat is dan een max 520W voor niet overklokte gtx 780 ti's tijdens gaming.
Doe daar nog eens een 160W bij voor de rest van je systeem met overklok vd cpu en je komt aan 680~W maximaal bij gaming.

Tijdens volledige stress aan 100% doet hij eerder 330W *2 = 660W + 160W = 820W met overclock van de processor, zonder overklok van grafische kaarten.
Dus als je GTX 780 ti's in SLI wilt lopen, zou ik zelf een 850W voeding nemen.
bv. pricewatch: XFX PRO850W
bv. pricewatch: Cooler Master V Series V850

Bij een enkele gtx 780 ti die je zal overklokken is een 600W voeding prima.
bv. pricewatch: Seasonic M12II Evo 620W
bv. pricewatch: Seasonic S12G 650W

Nu, als je niet gaat overklokken, dan is een 520-550W voeding zeker prima.
(bron: http://www.techpowerup.co...i_Direct_Cu_II_OC/22.html)

Aangezien je hem zo stil mogelijk wilt, zou ik dan toch voor een andere behuizing kiezen ;)
Bv de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black is een zeer geprezen behuizing en dat is door z'n kwaliteit, geluidsdempend materiaal en goede koeling.

Een 270 euro moederbord dient eigenlijk voor minstens 3-Way SLI/CrossFire met max overclock ;)
Meer dan bv pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-UD3H heb je eigenlijk niet nodig, zelf SLI zal hier zeer goed op gaan met de 2x PCIe 3.0 die bij sli/crossfire allebei op een mooie x8 lopen.
Je spreekt over de audio features ervan, maar koop dan gewoon een geluidskaart/dac erbij? :+

[ Voor 110% gewijzigd door SmokingCrop op 29-05-2014 20:16 ]

Pagina: 1