Nieuwe Desktop

Pagina: 1
Acties:

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Beste Tweakers,

Ik weet dat dit misschien niet helemaal de juiste plek is maar ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen dus ik hoop dat jullie mij vergeven. Ik heb op dit moment een oude desktop thuis staan die heel nodig aan vervanging toe is naar jaren van trouwe dienst. Nu zit ik echter met een probleem, ik heb vrij weinig verstand van computers. Ik weet dat in het beleid staat dat ik niet mag zeggen dat ik er geen verstand van heb maar dat is helaas wel zo. Ik kom al jaren op tweakers, heb vaker geprobeerd om een opzetje te maken voor mijn pc en onderzoek gedaan maar als ik eerlijk ben snap ik er nog steeds gaan bal van.

Daarom heb ik ook besloten om zelf geen pc in elkaar te gaan zetten gewoon omdat ik te bang ben dat het fout gaat als ik het zelf moet doen. Ik zou dus graag een "kant en klare" desktop willen aanschaffen maar ik ben bang dat ik op die manier veel meer geld kwijt ben dan als je hem zelf in elkaar flanst. Mijn vraag is daarom of jullie mij zouden kunnen adviseren bij de aanschaf van een "kant en klare" desktop. Wat zijn dingen waar ik op zou moeten letten?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games als League of Legends, WoW(hoeven voor mij niet op de hoogste kwaliteit), Microsoft Office programma's, filmpjes kijken, surfen op het web.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het liefst in de buurt van de 500 euro maar ik heb geen absolute grens als ik voor een paar euro meer iets veel beters zou kunnen krijgen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, ik heb een oud beeldscherm dat ook hard toe is aan vervanging.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is dit niet hetzelfde als de vorige vraag?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, te weinig verstand van om goede merken echt te kunnen onderscheiden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet te veel herrie zou fijn zijn maar verder geen eisen.

Ga je overklokken?
Nee :)

Alvast hartelijk bedankt en als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,95€ 88,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 76,30€ 76,30
1Gigabyte GV-R777OC-1GD (rev. 2.0)€ 87,99€ 87,99
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 64,89€ 64,89
1Aerocool GT Black Edition€ 23,80€ 23,80
1Verbatim DVD-RW 4.7GB Matt Silver 4x (Jewelcase 5-pak)€ 3,95€ 3,95
1ICIDU HDMI naar DVI-D Verloopstuk€ 5,78€ 5,78
1Sharkoon HDMI kabel, 3m€ 5,61€ 5,61
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,94€ 57,94
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 55,90€ 55,90
1Konig CMP-CARDRW43€ 6,50€ 6,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,51

Dit iets? Op de DVD's, kabels en adapter moet je even niet letten, die had ik zelf nodig. Andere kast erbij en je bent klaar. Van beeldschermen weet ik bar weinig, maar pluk een leuke tweedehands uit de V&A of iets dergelijks. En je kan nog de stock koeler houden in plaats van de Gelid die hierin staat, dan bespaar je weer wat. De HDD kan ook nog wat kleiner als je geen 2TB nodig hebt.

• KeizerMint
Hey dbhuis,

Bedankt voor je reactie. Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen wat ik er van vind omdat ik er gewoon te weinig verstand van heb. Mijn vraag is vooral hoe je dit allemaal bij elkaar zou moeten krijgen? Eigenlijk zoek ik een desktop die al in elkaar is gezet zodat ik zelf niets fout kan doen.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:40
Dan zit je hier in het verkeerde topic :)
Even hier opnieuw posten.

Verwijderd

KeizerMint schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:20:
Hey dbhuis,

Bedankt voor je reactie. Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen wat ik er van vind omdat ik er gewoon te weinig verstand van heb. Mijn vraag is vooral hoe je dit allemaal bij elkaar zou moeten krijgen? Eigenlijk zoek ik een desktop die al in elkaar is gezet zodat ik zelf niets fout kan doen.
Oh, ik dacht dat je precies het tegenovergestelde zei 8)7 Niet goed gelezen. Maar misschien dat er een Tweaker bij je in de buurt woont die voor nop wil helpen met het in elkaar zetten? Tweakers heeft overigens een heel handige functie om als je dat lijstje in je wenslijst hebt staan te berekenen waar het het goedkoopst is om alles te bestellen :)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan bij sommige webshops de assemblage erbij betalen (bv Afuture of Azerty).
Gewoon de aparte onderdelen in de winkelmand steken en in het geval van Afuture kan je "assemblage" in de winkelmand zelf ook toevoegen.

Thuis krijg je dan gewoon een volledige pc :)

Verwijderd

SmokingCrop schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:24:
Je kan bij sommige webshops de assemblage erbij betalen (bv Afuture of Azerty).
Gewoon de aparte onderdelen in de winkelmand steken en in het geval van Afuture kan je "assemblage" in de winkelmand zelf ook toevoegen.

Thuis krijg je dan gewoon een volledige pc :)
Verrek, dat is waar ook. Problem solved. Kost wel iets van 50 Euro toch?

• KeizerMint
Dat zou wel een enorme oplossing zijn want ik denk dat je nog steeds goedkoper uit bent dan wanneer je een "desktop" in de winkel gaat kopen toch? Het enige waar ik bang voor ben is om zelf de pc samen te stellen omdat ik er gewoon zo weinig verstand van heb. Ik krijg van jullie bijvoorbeeld een mooie lijst maar ik kan zelf niet inschatten of dat goed is en wat doe ik als er iets mis is met de pc?

• SmokingCrop
  • Niet online
Op je budget zal dat wss wel hetzelfde zijn, maar met een custom build weet je wel zeker dat je:
• een goede voeding hebt
• de case die je zelf wil hebt(mss zelf met geluidsdempend materiaal bv)
• de opslag hebt die je wilt (ssd + hdd)
• een goede balans tussen cpu & gpu hebt (ipv i7 + gt 620..)

als er iets mis is met de pc dan mail/bel je naar de winkel waar je hem hebt laten assembleren ipv naar Dell/hp/... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 29-05-2014 15:22 ]

• KeizerMint
Dus het verschil zal niet heel groot zijn? Want het voordeel van een pc uit de winkel lijkt dat je weet dat het goede samenstelling lijkt mij of is dat niet zo? Want als je het je het zelf doet dan kan je fouten maken lijkt mij?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet wat precies het voordeel zou zijn van een goede voeding, opslag en balans. ;)

Verwijderd

Dan zou je reviews kunnen gaan lezen om daar achter te komen zodat je een verantwoorde keuze maakt. Zou ik in elk geval doen als je zoveel geld uit wilt geven.

• SmokingCrop
  • Niet online
het voordeel:
• goede voeding zodat heel je pc niet na 5 jaar opeens stuk gaat omdat de voeding 'dood' is gegaan en ondertussen de rest van je componenten ook mee in de verdoemenis heeft getrokken
• opslag: met een SSD zal je computer ook na vele jaren nog altijd zeer responsief aanvoelen & opstarten + als je bv maar 200GB zal gebruiken dan moet je geen geld verspillen aan een 2TB Harde schijf
• balans is belangrijk omdat je bij pc's uit de winkel vaak te maken hebt met een i7 processor en dan een brol grafische kaart terwijl je met een i3 + een goede grafische kaart meer dan dubbel zoveel frames per seconds gaat hebben bij het gamen ;)
en voor office etc zal je niet merken of je een nieuwe i7 of een nieuwe i3 hebt.

En zo moeilijk is het eigenlijk niet om een volledig werkende opstelling te maken, daarvoor zijn de tweakers hier :) (mijn guide: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen)

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 29-05-2014 15:52 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
KeizerMint schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:31:
Dus het verschil zal niet heel groot zijn? Want het voordeel van een pc uit de winkel lijkt dat je weet dat het goede samenstelling lijkt mij of is dat niet zo?
Helaas is dat niet het geval. De consument kijkt maar naar een paar dingen: grote harde schijf, veel GHZ processor voor zo weinig mogelijk geld. Dus die 2 zaken heb je dan meestal wel,
maar voor de rest gaan ze besparen waar ze maar kunnen dus een zwak moederbord, een zwakke voeding, een zwakke grafische kaart, geen ssd. Dat valt namelijk niet zo op.

• KeizerMint
Bedankt, ik denk dat ik snap wat jullie bedoelen en wat het voordeel is van het laten samenstellen van een pc. Je hebt natuurlijk wel dat je geen Windows of Office hebt op een zelf te bouwen pc dus daar ben je dan zelf wel extra geld aan kwijt?

Bedankt ook voor de guide Smokingcrop, wel nog een beetje boven mijn pet maar is wel handig om dingen op te zoeken als ik straks echt wat probeer samen te stellen. Vaak kijk ik ook naar de BBG voor gaming desktops maar zag dat er dit keer ook geen budget versie tussen stond helaas.

• SmokingCrop
  • Niet online
Office heb je ook niet bij een prebuild (of het is zo'n trial), maar je hebt wel gelijk dat het al snel duurder is als je niet goedkoop aan windows kan geraken.

• KeizerMint
Dat is dan zeker iets waar ik dan rekening mee moet houden. Hoe kan ik het beste op zoek gaan naar een goede build voor mij pc? Ik wil het immers allemaal bij 1 winkel bestellen en in elkaar laten zetten. Hoe weet je dan wat het beste en goedkoopste is? Sorry voor alle vragen.

• br00ky
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Door je goed in te lezen. De guide die SmokingCrop aanhaalt is een erg mooi begin. Kijk in verschillende topics in dit subforum rond hetzelfde budget. Je zal zien dat bepaalde onderdelen keer op keer terugkomen in de adviezen. Die zullen dan wel goed zijn!

• KeizerMint
Klopt en ik denk dat je zo ook best een eind kan komen maar sommige onderdelen gaan toch niet samen? Stel ik vind 2 onderdelen die vaak gebruikt worden dan weet ik niet of ik die samen kan gebruiken?

Nog een andere vraag, zijn er helemaal geen fabrikanten of winkels die goede kant en klare computers verkopen? Jullie geven aan dat ze meestal niet goed in balans zijn maar er moeten toch winkels of fabrikanten die wel goede pc's verkopen? Zijn daar voorbeelden van?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Helemaal gebalanceerd is het bij mijn weten nooit. Er zitten altijd onderdelen in waar je niet veel aan hebt (zoals eerder aangegeven een i7 in een game-pc) of matige onderdelen (vaak de voeding!). Een achteloze koper zal hier niet heel erg op letten, in tegenstelling tot de vette koppen met "ultieme game pc voor eindeloos plezier op ultra niveau!!1!".

Pak je bijv. dit systeem van Azerty erbij (een prima bedrijf!) http://azerty.nl/1-5997-6...e-schijf-1-x-1000-gb.html, dan vind je:
1. Een overklokbare processor met een stock koeler, dus overklokken gaat niet werken.
2. Een matige voeding.
3. Een low/mid end videokaart.
4. Geen SSD.

Ook zit er voor die 850 euro nog geen Windows bij. Voor 850 stel je zelf een veel uitgebalanceerder systeem samen. Een systeem met een veel sterkere videokaart (de R9 280X bijv., zie hier een vergelijking tussen die en de 660) kan je al in elkaar zetten voor hetzelfde bedrag, inclusief SSD van 240GB en een 2 keer zo grote harde schijf.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Medion had "laatst" een pc die zowaar redelijk in balans was, en ook niet achterlijk duur.

Zelfbouw is imo eigenlijk altijd beter, gezien je veel nauwkeuriger kan werken, en daardoor niet betaald voor meuk die je niet nodig hebt, het verschil tussen een niet-overklokbare i5 en een wel overklokbare i5 kan iets van 40 euro zijn bijv.

Enfin, een pc laten installeren + windows + monitor gaat je niet echt lukken voor 500 euro, tenzij je echt stevig inlevert op eigenlijk alles. Ik zou daarom kijken of je of iets leuks tweedehands kan vinden, of je besteld vanalles nieuw en je kijkt of er een tweaker in de buurt woont die jou helpt in ruil voor een flesje wijn of iets in die richting.

People as things, that’s where it starts.

• KeizerMint
Bedankt voor de feedback, geeft me een hoop om over na te denken. Ik zal hoogst waarschijnlijk mijn budget een beetje moeten opschroeven om het haalbaar te maken.

Stel nu dat ik een beeldscherm 2de hands ergens kan kopen? Hoever zou ik dan komen als ik voor 500/600 euro een pc willen laten bouwen en windows wil aanschaffen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor de dingen die jij wilt kom je denk ik dan wel een leuk eindje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 45,50€ 45,50
1ASRock H81M-HDS€ 39,-€ 39,-
1Gigabyte GV-R9270OC-2GD€ 139,-€ 139,-
1Zalman ZM-T4€ 26,99€ 26,99
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,95€ 36,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,88

En dan heb je nog geld over om hem of bij een winkel in elkaar te laten zetten, of voor een kleine financiele bijdrage voor een tweaker die hem in elkaar knutselt.

Dan heb je voor wat jij wilt doen echt een heel leuk en snel systeempje.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 16:52
Hoewel ik ook niet van de kant en klare oplossingen ben lijkt dit wel een goeie deal.
lijkt betrouwbaar.

Wel snel reageren denk ik en informeer ff naar de voeding.

V&A aangeboden: Splinternieuwe i3/8gb/256SSD desktop

Koop een 2e hands HD 6850 voor 60 euro of als je hem bij een betrouwbare tweaker krijgen kunt een 7850 voor 80 euro. Dan heb je nog wat geld over voor randapparatuur.

Een nieuw scherm wordt even sparen maar voor rond de 120 euro moet je wel wat leuks kunnen krijgen of een mazzel 2e handsje...

[ Voor 75% gewijzigd door Baloes op 30-05-2014 18:24 ]

• KeizerMint
Bedankt voor de reacties en voor de tip. Waarom moet ik een HD kopen voor de pc? Wat er in zit is niet goed? Verder is hij wel goed? Is I3 niet te oud?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zit geen losse videokaart in dat ding die baloes laat zien, en de GPU van de i3 is rommel. Leuk voor office en jijbuis, nutteloos voor gamen. Opzich is dat een prima systeempje verder, prijs-prestatie beter dan wat ik neergezet heb.

Goede monitors beginnen idd rond de 110-120 euro, ik ben zelf groot fan van de BenQ GW series, die dingen zijn lekker goedkoop en hebben goede panelen.

• KeizerMint
Dus niet kopen denk je? Vooral door de I3? Misschien wel slim om te kijken of er tweakers zijn met een leuk tweedehands modelletje, had ik zelf nog niet aan gedacht.

Qua monitor ben ik niet al te moeilijk, ik hoef niet de hoogste beeldkwaliteit, iets redelijks ben ik al tevreden mee.

• SmokingCrop
  • Niet online
Nee, omdat er geen aparte gpu in zit ;)
op de interne gpu van de processor kan je nauwelijks gamen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 16:52
True, geen GPU, maar zoals ik al zei kun je voor 80 euro een leuk kaartje op de kop tikken. En hij zit al in elkaar. Dus dat geld ben je dan niet kwijt...vandaar deze suggestie.

• SmokingCrop
  • Niet online
Dat is wel waar ja :)

• KeizerMint
Maar ja zo een GPU kan ik er zelf niet inzetten dus dan loop ik alweer tegen een probleemje aan. Verder zitten er natuurlijk wel risico's aan een tweedehands. Wat vinden jullie van de BBG for budgetgame pc's? Kan je daar wat mee?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:53

bbblije

Riiiiight

VasZaitsev schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:48:
Voor de dingen die jij wilt kom je denk ik dan wel een leuk eindje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 45,50€ 45,50
1ASRock H81M-HDS€ 39,-€ 39,-
1Zalman ZM-T4€ 26,99€ 26,99
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,95€ 36,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 518,88

En dan heb je nog geld over om hem of bij een winkel in elkaar te laten zetten, of voor een kleine financiele bijdrage voor een tweaker die hem in elkaar knutselt.

Dan heb je voor wat jij wilt doen echt een heel leuk en snel systeempje.
Dit lijkt me een prima oplossing voor €550. Wil je meer (wat me met jouw wensen/eisen niet noodzakelijk lijkt) dan ben je al snel €700 kwijt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,94€ 88,94
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 76,30€ 76,30
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,80€ 32,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 649,02

Mocht je iemand in de familie hebben die studeert pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod

• KeizerMint
bbblije schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:18:
[...]

Dit lijkt me een prima oplossing voor €550. Wil je meer (wat me met jouw wensen/eisen niet noodzakelijk lijkt) dan ben je al snel €700 kwijt.

Mocht je iemand in de familie hebben die studeert pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod
Bedankt voor het attenderen, ik ben namelijk zelf student dus dat komt goed uit :) Qua build zou dit dus een goede zijn? Misschien een domme vraag maar ik dacht de Intel dingen meestal i3, i5 of i7 waren? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04 17:03

silverball

De wagen voor moderne mensen

Dat zijn de wat duurdere modellen

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Voor 500 euro heb je anders een prima systeem inclusief monitor & windows.
League of legends, WoW, office.. films ect doe ik ook met mijn huidige ouwe bak die
twee keer zo traag is zowel qua cpu als gpu dan het systeem hieronder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3240 Boxed€ 45,-€ 45,-
1ASRock H81M-DGS R2.0€ 35,59€ 35,59
1Gigabyte GV-R726XOC-1GD€ 92,50€ 92,50
1Sharkoon VS3-S Red Fan€ 24,22€ 24,22
1Philips 223V5LSB Zwart€ 98,95€ 98,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,50€ 37,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,48

Dus met deze zie ik echt geen problemen voor de dingen die jij doet.

• KeizerMint
Jouw build is dan weer net wat anders, ik heb geen idee wat er dan beter zou zijn. Kan iemand mijn wat duidelijker uitleggen wat het verschil is met de I3,i5 en i7 invergelijking met wat er nu in zit? Loop je dan niet ver achter?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kort door de bocht: Intel's zijn single core sneller dan AMD's. De taken die jij beschrijft zijn met name single core, dus zit je al erg fijn met een pentium, zoals in de build hierboven. Ik zou er nog wel een SSD bijnemen, zoals in de build van VasZaitsev in dit topic.

• KeizerMint
Dat maakt het al wat duidelijker voor mij bedankt. Nog wel een vraag, wat is dan het verschil tussen de i3, i5 en i7 enzo en de g3240 die jullie mij aanraden? En wat is precies het voordeel van een SSD?

• PhilippeZ_
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01-2023
Hoi,

Ik had nog twee lijstjes gemaakt, ik weet niet of deze relevant zijn...

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7700K Black Edition€ 128,01€ 128,01
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 47,75€ 47,75
1Gigabyte GV-R725OC-2GI Rev 2.0€ 65,-€ 65,-
1Cooler Master Elite 110€ 36,-€ 36,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X€ 64,95€ 64,95
1Cooler Master GM G450M€ 43,50€ 43,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 547,89

het hierboven gemaakte lijstje heeft hybrid crossfire, wat betekend dat de APU, een CPU met video-chip die beter samenwerken, samenwerkt met de grafische kaart waardoor je iets betere performance zou moeten krijgen. (correct me if I'm wrong) hier is nog wat uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=eSwGtc9e7Qs

Het volgende lijstje is een PC die al in elkaar is gezet, het enige wat je hoeft te doen is de een grafische kaart er in te stoppen, wat op zich wel goed te doen is. Windows 8 is inbegrepen, alleen is het nadeel dat je geen SSD hebt en dat het iets over je budget is.
hier nog een voorbeeldje: https://www.youtube.com/watch?v=A_Pnte_niJE
#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC€ 126,51€ 126,51
1Medion Akoya E5006 D Budget PC€ 429,-€ 429,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,51

Ik hoop dat je hier iets aan heb.
Laat het me aub weten als ik iets verkeerd heb gezegd/gedaan.

Gr

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
KeizerMint schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:40:
Dat maakt het al wat duidelijker voor mij bedankt. Nog wel een vraag, wat is dan het verschil tussen de i3, i5 en i7 enzo en de g3240 die jullie mij aanraden? En wat is precies het voordeel van een SSD?
pentium G3240: dual core
i3: dual core + hyper threading
i5: quad core
i7: quad core + hyper threading

Voor ''Games als League of Legends, WoW(hoeven voor mij niet op de hoogste kwaliteit), Microsoft Office programma's, filmpjes kijken, surfen op het web.'' maakt het geen zak uit wat je hebt, Het wordt alleen maar duurder.

SSD is wel weer leuk, start je systeem lekker rap op en worden programma's sneller geopend. Is wel weer 10x zo duur als normale harddisk per gigabyte.
Pagina: 1