Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

HDD met drivelock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn man heeft 3 laptops overgenomen uit het bedrijfs leven inclusief factuur 100% legaal maar nu stuiten we op het volgende.

Opstarten en dan komt het volgende Vaste schijf notebookcomputer DriveLock-wachtwoord.

Het volgende is geprobeerd: Bios batterij eruit heeft niet geholpen, Schijf uit de laptop en in een vaste pc te proberen deze te formatteren wat niet luk! de schijf word wel gezien maar verder kan je er totaal niks mee. Iemand nog een suggestie wat te proberen zonder de schijven hoeven te vervangen?

Alvast Bedank

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wachtwoord opvragen? Ze zijn toch gewoon eerlijk overgenomen?

[ Voor 11% gewijzigd door Sumuhtsop op 28-05-2014 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat het bedrijf failliet is maar er word ondertussen contact gezocht. Kleine toevoeging de schijven zijn wel allemaal leeg.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 23:28
Over welke laptops hebben we het?

Merk en Type

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Berichtje gedaan

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 12:23
Ik kan me hierover een topic herinneren... een paar maanden geleden, kan het zo gauw even niet vinden though.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-11 20:12
Voor zover ik weet is de schijven vervangen de enige optie. De lock staat voor zover ik weet in de firmware van de controller op de disk en is niet te wissen/uit te schakelen zonder het originele password. Iets wat i.i.g. bij HP laptops vrij duidelijk wordt aangegeven bij het aanzetten van drivelock (en natuurlijk ook het hele doel van drivelock).

Uitleg van HP:
CAUTION: If both the DriveLock user password and master password are forgotten, the hard drive is permanently unusable.

DriveLock prevents unauthorized access to the contents of a hard drive. After DriveLock protection is applied to a drive, a password must be entered to access the drive and the drive can be accessed only when it is inserted into the notebook.

DriveLock involves a user password and a master password:
•A hard drive protected by DriveLock can be accessed with either the user or the master password.
•A user password or master password can only be deleted by removing DriveLock protection from the drive. DriveLock protection can be removed from the drive only with the master password.
•The owner of the user password should be the day-to-day user of the protected hard drive. The owner of the master password may be a system administrator or the day-to-day user.
•A user password and a master password can be the same.
Dit zal voor andere merken waarschijnlijk niet of nauwelijks anders zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Dennism op 28-05-2014 14:41 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ja klopt. Normaliter kan je de drive nog wel leegggooien, maar drive lock prolongeert dat je dat 'echt' veilig is... Wellicht hp even een mailtje sturen?

Carpe Diem

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik gok dat dit IBM/Hitachi schijven zijn? Het hele idee van een drive lock is dat de disk onbruikbaar is.
Jaren geleden heb ik wel gelezen dat de fabrikant het ongedaan kan maken, maar dat kost zeker niet minder dan een nieuwe drive.

Verwijderd

Topicstarter
Hitachi idd.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-11 20:12
Ik denk dat het merk van de HDD trouwens niet heel veel uitmaakt als het een vanuit de laptop geïnitieerde drivelock is, bij bijv. HP heb ik de loop der jaren al 4-5 verschillende HDD fabrikanten gezien en een pak meer verschillende series en allemaal werken ze met HP variant van drivelock.

Ik denk dat het merk/type van de laptops en de drivelock vorm belangrijker is om vast te stellen of er nog wat te redden is dan de HD fabrikant.

Verwijderd

Als dit hetzelfde werkt als normale HDD passwords, dan kun je wellicht een Secure Erase procedure uitvoeren (met HDDErase.exe bijvoorbeeld) waarmee je het wachtwoord verwijderd. Daarbij wordt dan ook het complete hardeschijf-oppervlakte overschreven en duurt enkele uren per schijf.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders even met MHDD wat de precieze status van de schijf is. Marketingtermen als "DriveLock" klinken leuk, maar zeggen weinig over de onderliggende technologie. Met MHDD kan je ook low level format / secure erase doen. MHDD kan je bij HDDGuru downloaden.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 12:23
Hm, nog even nagezocht, maar dat topic ging over een BIOS lock. Laat maar dus :)
Pagina: 1