Game pc hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Kelsomelso
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-03 10:32
Goededag,

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe pc. Ik speel voornamelijk arma 3 en battlefield 4... Wil van de week beginnen met Watchdog dus ik neem aan dat ik een redelijk krachtige pc nodig ga hebben...

Het systeem mag zo'n beetje 1200 euro gaan kosten. Ik heb op dit moment 2 SSD's van Samsung van 120 gb. Daar hoef ik er niet nog meer van natuurlijk. Internet geheugen heb ik nog 8 gb van kingston, zou graag misschien nog t dubbele daar van willen

Ik heb dus een nieuwe videokaart(2?) nodig
cpu (intel)
moederbord
cooler
geluidskaart (creative)
dvd/bluray speler ofzo?

Graag een stille pc, die van nu maakt een lawaai...
Ik hoop dat er iemand is die even los gaat, ben benieuwd wat me dat gaat kosten. Sta voor alle opties open!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:21
Hoi,

Loop even het DAA Beleid door dan kun je al verder geholpen worden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo werkt het "helaas" niet in dit subforum (en heel Tweakers). Er wordt uitgegaan van eigen inzet. Lees dus het eerder genoemde DAA beleid door en beantwoord stuk voor stuk de vragen die daarin staan.

Verder ben je verplicht een eigen voorstel te doen. Voorbeelden zijn er legio te vinden in dit subforum. Je kan inspiratie opdoen met de reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014. En een mooi lijstje maak je met Handleiding Pricewatch.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 283,50€ 283,50
1MSI Z97-G45 GAMING€ 123,03€ 123,03
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 372,05€ 372,05
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 126,25€ 126,25
1Noctua NH-D14€ 63,-€ 63,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.153,87

I7 Omdat je budget het kan hebben, K versie genomen voor eventuele overclock. De I7 ondersteunt ook Hypertreathing, iets wat naar geruchten gebruikt kan worden door Watch_Dogs.
Z97 bord omdat je dan kan overclocken
R9 290X kan alle games makkelijk op ultra spelen de komende tijd!
Gewoon een HDD voor massaopslag
CM Storm trooper, ik vind het persoonlijk een hele mooie kast maar deze kan je altijd veranderen
Noctua NH-D14, super cooler! Ook om te overclocken
Crucial ballistix omdat deze low profile zijn dus niet met de CPU cooler in de weg zitten!
Seasonic S12II 620 watt is denk ik wel genoeg!

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 22:30 ]

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-04 09:07
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:20:

I7 Omdat je budget het kan hebben, K versie genomen voor eventuele overclock. De I7 ondersteunt ook Hypertreathing, iets wat naar geruchten gebruikt kan worden door Watch_Dogs.
R9 290X kan alle games makkelijk op ultra spelen de komende tijd!
Gewoon een HDD voor massaopslag
CM Storm trooper, ik vind het persoonlijk een hele mooie kast maar deze kan je altijd veranderen
Noctua NH-D14, super cooler! Ook om te overclocken
Crucial ballistix omdat deze low profile zijn dus niet met de CPU cooler in de weg zitten!
Seasonic S12II 620 watt is denk ik wel genoeg!
TS noemt z'n RAM 'internet geheugen', ben benieuwd of die 8 genoeg vind, (en gaat overclocken) :P

Ontopic; zou je bij zo'n mooie build als je schetst niet 16gb Ram willen? scheelt een paar tientjes maar dan ben je wel iets meer futureproof.

Verwijderd

i7 heeft geen enkel nut, gewoon een i5 halen. 16GB RAM is onzin, dat gebruik je nergens voor. Beter wacht je tot je het echt nodig heb en koop je het dan, want dan is het goedkoper. Je voeding is overkill.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:20:
In de meeste games is het keiharde overkill en werkt hyperthreading zelfs performance tegen! Men roept al jaren, dat hyperthreading steeds meer en meer gebruikt gaat worden in games, ik zie er echter nog helemaal niets van. Een i5 is dus krachtig genoeg voor een game PC. Ik verwacht niet dat een game als Watch_Dogs er wél gebruik van gaat maken, daarnaast is dat, zoals je zelf al zegt, een gerucht. En het is afwachten wat de Disrupt engine gaat doen, al ga ik er eerlijk gezegd niet van uit.
Waarom, klokken anderen niet over? Beetje erg kort door de bocht dit. Een Z87 kan dat net zo goed en is goedkoper. Wie weet wil de TS niet eens overclocken, dan is een Z97 moederbord simpelweg peperduur! Als de TS jouw aangeraden CPU pakt, denk ik niet dat de CPU veel baat gaat hebben bij de refresh chipsets.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 26-05-2014 09:23 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit krijg je dus als mensen zomaar builds gaan posten. Laat een TS eerst een fatsoenlijke openingspost opstellen. Al die overijverige mensen. Zucht. Zie ook een discussie hier.

Dus Kelsomelso, pas je post aan.
Pagina: 1