Beste tweakers,
Mijn huidige pc begint heeft grotendeels zijn functie vervuld, dus ben ik toe aan een nieuwe pc. Ik heb inmiddels al enkele onderdelen gekocht waar ik zeker over was.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Puur voor 3D modeling en rendering. Denk daarbij aan programma's zoals Zbrush, 3DS Max, C4D en Photoshop. Voor het renderen is een snelle CPU noodzakelijk.
Wat ik absoluut niet wil doen is overclocken en intensief gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 515 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja ik heb onlangs een MSI Geforce 750 TI 2GB Gaming gehaald en een Fractal Design R4. Graag wil ik ook mijn huidige Corsair HX650W voeding en mijn Samsung 120GB 840 EVO ssd meenemen.
Lijstje met mijn huidige componenten:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten: Een cpu + koeler, moederbord, minimaal 16gb aan geheugen.
Hierin twijfel ik wel of het geheugen probleemloos gaat werken, aangezien deze op 1.35v draait. De 1.5v versie is enkele euros duurder. Ik neem aan dat de koeler past aangezien hij compatible is met 1150 moederborden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Intel CPU. Dit vereist geen uitleg aangezien AMD niet in de buurt kan komen qua snelheid. Het liefst wel een Haswell Refresh aangezien ik misschien makkelijker in de toekomst dingen kan vervangen. Een Gigabyte moederbord aangezien ik erg tevreden ben over hun kwaliteit. Crucial geheugen vanwege de garantie.
Mijn huidige pc begint heeft grotendeels zijn functie vervuld, dus ben ik toe aan een nieuwe pc. Ik heb inmiddels al enkele onderdelen gekocht waar ik zeker over was.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Puur voor 3D modeling en rendering. Denk daarbij aan programma's zoals Zbrush, 3DS Max, C4D en Photoshop. Voor het renderen is een snelle CPU noodzakelijk.
Wat ik absoluut niet wil doen is overclocken en intensief gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 515 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ja ik heb onlangs een MSI Geforce 750 TI 2GB Gaming gehaald en een Fractal Design R4. Graag wil ik ook mijn huidige Corsair HX650W voeding en mijn Samsung 120GB 840 EVO ssd meenemen.
Lijstje met mijn huidige componenten:
| # | Product |
| 1 | Samsung EVO 120 GB |
| 1 | MSI GTX 750 TI 2GB Gaming |
| 1 | Fractal Design R4 Black |
| 1 | Corsair HX650W |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten: Een cpu + koeler, moederbord, minimaal 16gb aan geheugen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 88,04 | € 88,04 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,40 | € 35,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 503,44 | |
Hierin twijfel ik wel of het geheugen probleemloos gaat werken, aangezien deze op 1.35v draait. De 1.5v versie is enkele euros duurder. Ik neem aan dat de koeler past aangezien hij compatible is met 1150 moederborden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een Intel CPU. Dit vereist geen uitleg aangezien AMD niet in de buurt kan komen qua snelheid. Het liefst wel een Haswell Refresh aangezien ik misschien makkelijker in de toekomst dingen kan vervangen. Een Gigabyte moederbord aangezien ik erg tevreden ben over hun kwaliteit. Crucial geheugen vanwege de garantie.