Beste tweakers,
Jullie hebben me al eerder een keer uitstekend geholpen een systeem te bouwen. Volgens het welbekende schuif-je-pc-door-naar-een-famililid principe ga ik voor een nieuwe machine. Ik ben vooralsnog uitgekomen op een tweetrapsraket. Eerst een basissysteem dat werkt, daarna de leuke dingen voor de mensen.
Ik wil de PC voor normaal all-round gebruik gebruiken, plus daarbij om op te programmeren. Een heule heule boel geheugen is belangrijk voor me, en de prestaties van de CPU (waaronder virtualisatie) ook, voor 1. voldoende geheugen bij meerdere virtuele machines draaiend, 2. voldoende geheugen en CPU om snel te kunnen compilen en testen (sbt/scalac, de toolchain die ik gebruik, is notoir geheugenintensief)
Ik wil er af en toe een spelletje StarCraft 2 op spelen, maar dat is geen hoge prioriteit. Ik heb bedacht om allereerst ongehinderd door veel kennis van zaken hetvolgende van te maken:
(edit: ander mobo na advies, plus ander kleurtje kast)
om daar na als het zo uitkomt er het volgende aan toe te voegen.
De enige merkvoorkeur die ik heb is dat ik een videochip van NVidia wil, vanwege de betere Linux drivers.
Er is vast en zeker het een en ander uit balans, waar jullie me hopelijk fijntjes danwel bruusk op zullen wijzen.
Jullie hebben me al eerder een keer uitstekend geholpen een systeem te bouwen. Volgens het welbekende schuif-je-pc-door-naar-een-famililid principe ga ik voor een nieuwe machine. Ik ben vooralsnog uitgekomen op een tweetrapsraket. Eerst een basissysteem dat werkt, daarna de leuke dingen voor de mensen.
Ik wil de PC voor normaal all-round gebruik gebruiken, plus daarbij om op te programmeren. Een heule heule boel geheugen is belangrijk voor me, en de prestaties van de CPU (waaronder virtualisatie) ook, voor 1. voldoende geheugen bij meerdere virtuele machines draaiend, 2. voldoende geheugen en CPU om snel te kunnen compilen en testen (sbt/scalac, de toolchain die ik gebruik, is notoir geheugenintensief)
Ik wil er af en toe een spelletje StarCraft 2 op spelen, maar dat is geen hoge prioriteit. Ik heb bedacht om allereerst ongehinderd door veel kennis van zaken hetvolgende van te maken:
(edit: ander mobo na advies, plus ander kleurtje kast)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 259,- | € 259,- |
| 1 | MSI Z97M-G43 | € 85,99 | € 85,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 82,65 | € 82,65 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 113,55 | € 113,55 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 60,- | € 60,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 670,69 | |
om daar na als het zo uitkomt er het volgende aan toe te voegen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB | € 122,94 | € 122,94 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 113,55 | € 113,55 |
| 1 | Crucial M500 M.2 480GB | € 198,64 | € 198,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 435,13 | |
De enige merkvoorkeur die ik heb is dat ik een videochip van NVidia wil, vanwege de betere Linux drivers.
Er is vast en zeker het een en ander uit balans, waar jullie me hopelijk fijntjes danwel bruusk op zullen wijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2014 10:51 . Reden: uitgebreidere motivatie om de toorn des forums te ontlopen ]