Toon posts:

Kapotte condensatoren Samsung Syncmaster 223BW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Na een half jaar knipperend opstarten heeft mijn Syncmaster 223BW vandaag echt de geest gegeven. Na demontage kwam ik erachter dat de meeste condensatoren kapot zijn. Zie de foto voor een overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29ne0rl.jpg

Het plan is om de huidige condensatoren te vervangen door nieuwe. Maar ik kom er niet helemaal uit welke ik dan moet hebben. Er bestaan echt super veel verschillende soorten. Op de condensatoren die er nu in zitten staat het volgende:

- CapXon 820µF25V GL105°C C729 VENT (alle grote condensatoren, h=20mm d=10mm)
- CapXon 330µF25V GL105°C P729 VENT (de kleine condensator, h=12,5/13 d=10mm)

De pootjes van de condensatoren staan 5mm uit elkaar.

Op de website van farnell kom ik er niet uit. Zelf zat ik aan deze te denken:

- http://nl.farnell.com/pan...-820uf-25v-rad/dp/1800653
- http://nl.farnell.com/pan...-330uf-25v-rad/dp/1848387

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen welke condensatoren ik moet kopen, alvast bedankt!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 19:02

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Voor zover ik weet moet je gewoon een condensator met de zelfde waardes nemen. Panasonic is een goed merk. Die pootjes kan je heel makkelijk verbuigen, dus maak je niet te druk over de ruimte die er tussen zit. Het lijkt mij dus dat die je hebt uitgekozen gewoon gaan werken.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:10
Elco's vervangen, heb ik de goede?, waar ook de Panasonic FR langs komt.

Verwijderd

Gewoon dezelfde waardes nemen inderdaad. Heb ik met mijn AOC ook gedaan, gewoon de simpelste gehaald die er waren. Werkt best.

Overigens wel triest dat Samsung die CapXon meuk gebruikt. Waarom kan zoiets niet gewoon als een tank gebouwd worden om twintig jaar mee te gaan? Ja, winst natuurlijk, maar wat is dat jammer zeg.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Panasonic/rubycon/nichicon allemaal goed, maar deze zijn gedoemd om dag 1 zelfs niet te overleven

@hierboven: omdat elke cent telt in een productie proces, zelfs de hele dure producten kunnen deze krap hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 24-05-2014 19:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:00
Zie mijn post van vorig jaar. Werkt nog altijd prima.

Polster in "Elco's vervangen, heb ik de goede?"

Verwijderd

Damic schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:38:
Panasonic/rubycon/nichicon allemaal goed, maar deze zijn gedoemd om dag 1 zelfs niet te overleven

@hierboven: omdat elke cent telt in een productie proces, zelfs de hele dure producten kunnen deze krap hebben.
Zonde zeg. Ik betaal graag een paar Euro meer voor kwaliteit.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb al bij meerdere monitoren condensatoren vervangen, Acer/Samsung/Benq (En zakelijke schermen) e.a.

Gewoon de Panasonic FR gebruiken en klaar, als het dan niet werkt wat voor kan komen dan is er mogelijk een ander onderdeel defect.

En inderdaad er waren bij mijn Samsung ook CapXon's gebruikt werkelijk waardeloze shit, zelfs een keer een voeding gehad van 1 of ander ruk merk welke gewoon in de fik vloog.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1