Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 365 met on-premise mailboxen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben bezig met het opzetten van een Office 365 Small Bussines.
Wat ik heb gedaan is:

De hele office 365 al geactiveerd en ingesteld met de DNS verhaal erbij.
Nu is het zo dat ik de Office 365 wil gaan gebruiken voor 5 gebruikers, hiervoor heb ik ook de licentie ervoor aangeschaft en geactiveerd.

Daarnaast heb ik nog 15 email adressen die ik ook gebruik voor derden.
Ik krijg het email wel binnen op die 5 email accounts maar niet meer op die andere, ik denk dat dit te maken heeft met de DNS instellingen die ik heb doorgevoerd.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat al die andere email adressen ook mails binnen krijgen?

Mvg
Omer

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
We hebben een O365 topic:
Het algemene Office 365 topic

Maar je hebt dus 15 gebruikers die je niet op O365 wilt aanmaken maar wel hetzelfde email domein hebben? Ik zou de MX records weer even terugzetten en dan forwarders aanmaken op de originele mailboxen naar user@domein.onmicrosoft.com.
Of andersom, maar dan krijg je geknutsel met relay domains etc.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je zowel in de cloud als on-premise mailboxen wil gaan hosten met dezelfde smtp-extensie zul je O365 in een Hybrid configuratie moeten gaan deployen. Daarbij maak je nog steeds gebruik van een on-premise mailserver (waar je de on-premise mailboxen op host) die "samenwerkt" met de MS infrastructuur in de cloud.

De grote vraag is nu even hoe je O365 nu ingesteld hebt, kun je dat eens aangeven?

Even een titelfix ter verduidelijking van dit topic:

Office365 vragen -> Office 365 met on-premise mailboxen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 23-05-2014 12:00 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hybrid gaat alleen op als on premise ook Exchange >2007 is natuurlijk.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

En hybrid (evenals dirsync / single sign on) gaat _niet_ met small business plans. Daarvoor heb je midsize business of E-plans nodig.

Als ik je verhaal echter goed begrijp zijn er mensen die een e-mailadres hebben op het domein dat in O365 staat, maar geen mailbox? Dus de mail moet gewoon geforward naar hun eigen adres? In dat geval zou stap 2 van http://community.office36...-email-in-office-365.aspx de oplossing moeten zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Specifieke problemen in losse topics kan ik niet erg vinden in ieder geval.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1