Toon posts:

Nieuwe Game pc max 1800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Doordat er door lekkage een aantal spulletjes kapot zijn gegaan wil ik een nieuwe pc en monitor kopen. Ik ben een fanatieke gamer en ik heb zo'n 1800 te besteden. Ik upgrade eigenlijk nooit en koop elke 3 á 4 jaar een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, videobewerken en streamen

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
€1800 maximaal te besteden inclusief alles

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete pc + monitor

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor Geforce over AMD, maar door benchmarks te vergelijken kom ik toch altijd bij AMD uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik hou van een futuristisch uiterlijk, daarom heb ik voor de kast in het lijstje gekozen

Ga je overklokken?
Ja

Mijn vorige pc heb ik bij Azerty besteld en zelf in elkaar gezet op de CPU + koeler na omdat ik niet helemaal zeker ben van het monteren met koelpasta etc. Na wat voorbereidingen ben ik op het volgende uitgekomen;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 186,55€ 186,55
1MSI Z97-G45 GAMING€ 123,-€ 123,-
1Club3D Radeon R9 290X 4GB Battlefield 4 edition€ 379,-€ 379,-
1Thermaltake Chaser MK-I€ 122,66€ 122,66
1Iiyama E2481HS-1 Zwart€ 155,55€ 155,55
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 35,40€ 35,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,25€ 61,25
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,40€ 16,40
1Corsair RM650€ 92,-€ 92,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 115,-€ 115,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.286,81

Zijn er nog upgrades te vinden die een flinke prestatie winst kunnen leveren? Ik heb gekozen voor een 250 gb SSD en geen HDD omdat ik daar tot nu toe altijd genoeg aan heb gehad. Mocht ik ooit meer nodig hebben dan koop ik er nog een SSD bij.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:20
Deze 290X is er 1 met standaard koeler, die zijn heet, luidruchtig en omdat ze zichzelf terugklokken niet sneller dan een 290 met goede koeler (voor hetzelfde geld).
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

De voeding kan beter voor minder geld.
Als je geen rare dingen gaat doen is 550W voldoende, ga je extreem overklokken en stresstests draaien is 650W aan te raden.
http://tweakers.net/price.../353354;349132/categorie/

Als SSD zou ik gewoon een crucial nemen, scheelt aardig wat geld en in de praktijk merk je toch niet dat hij net iets langzamer is.
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

Het scherm zou ik omwisselen voor 1 zonder TN paneel, maar ik heb dit de laatste tijd onvoldoende bijgehouden om je goed advies te geven.

De rest lijkt me prima en/of persoonlijke voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 22-05-2014 23:06 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 14:38
Ajoh, geef iets meer uit aan de m500 480 gb versie. Dit geeft je de ruimte in de toekomst omdat de games nou eenmaal steeds groter worden +/- 50 gig titanfall
50 ghosts 30/40 bf4 enzovoort:)

Dan heb je die 240gig zo vol hoor!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11-2025

TopTon

Power 2 PC's

Misschien eventueel 16 gig RAM? qua prijs kan je het hebben, en ik denk zelf vooral met videobewerken het makkelijk kan zijn. Verder kan het misschien inderdaad makkelijk zijn om meteen een 480 GB SSD erin te zetten, het is toch wat meer futureproof. Misschien wel leuk om te proberen, kijk voor een 2e scherm, eventueel van je oude setup, om te proberen hoe het zal zijn om ermee te werken. Zelf vind ik het heerlijk, en dat is met een full HD 22 inch hoofdbeeldscherm, en een kleintje van 1024 bij 7nogwat van 15 inch, vooral tijdens het gamen is dat heerlijk voor skype, of teamspeak, iets in die richting

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat MSI bordje zou een faseverdubbelaar hebben, wat niet heel positief is. pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z87 zou een beter plankje zijn, ook kun je zijn duurdere Z97 broertje nemen: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z97 voordeel van de snipers is een erg goede NIC + goede geluidschip.

Kast vind ik zelf buttugly, een paar kilo aan goedkoop plastic noem ik zelf niet futuristisch.

Dat scherm zou ik niemand aanraden. TN panelen zijn kut. Die techniek is verouderd en heeft eigenlijk alleen nog maar nadelen. IPS en AMVA zijn een stuk beter. Voor gamen zou ik AMVA nemen vanwege het voor LCD erg goede contrast. De Benq GW2450HM is een leuk schermpje.

Verder eensch met Mitsumark

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De games worden inderdaad een stuk groter en ik kan het me permitteren om een 480 gb versie te kopen.

Ik dacht altijd dat Corsair met gold een goed merk was als voeding, maar ik begrijp dat de Cooler Master VS V650S een betere keus is?

Over de videokaart. Is het het geld waard om voor een 290x te gaan in plaats van een 290?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een 290x vind ik het geld niet waard ten opzichte van een 290. De 290 is misschien iets van 5-10% langzamer, maar wel een slordige 100 euro goedkoper uit mijn hoofd. 75% van de prijs voor 95% van de prestaties noem ik een interessante deal.

Corsair is stevig achteruit gegaan qua voedingen, volgens mij is alles met een M in de naam Meuk.

Die CM is een behoorlijk goede voeding, gewoon een Seasonic design, met een CM stickertje.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal top!
Super informatie :)

Toch nog een vraag over de videokaart. Je zegt dat de 290 een stuk goedkoper is, maar de link voor de videokaart die aan te raden was (pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X) komt ongeveer op dezelfde prijs uit als de club 3d 290x. Welke van de twee zou beter zijn? Je hebt bijvoorbeeld ook nog de [URL="hhttp://tweakers.net/pricewatch/354066/sapphire-r9-290x-4gb-gddr5.html"]pricewatch: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5[/URL] of kan ik beter voor een heel stuk goedkopere r9 290 gaan zoals pricewatch: Asus R9290-DC2OC-4GD5?

Bij voorbaat dank :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

die goedkope club3D in jouw lijstje heeft de stockkoeler. Een klote ding die verschrikkelijk luid is en slecht koelt, waardoor je gpu moet terugklokken tegen oververhitting.

pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD is een R9 290 met een erg goede koeler, die lekker stil is en koel is.

Een goede R9 290x, dus met goede koeler, zit rond de 450 euro.

Scheelt je dus 75 euro, en het performanceverschil is nihil.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, 75 euro extra voor 10% prestaties, dan moet ik me inderdaad maar afvragen of dat het waard is.

Tot zover kom ik hier op uit;

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper Z97€ 130,55€ 130,55
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,45€ 367,45
1BenQ GW2450HM Zwart€ 138,95€ 138,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 120,95€ 120,95
1Cooler Master VS V650S€ 75,95€ 75,95
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 187,25€ 187,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.382,11

Zijn er nog aan- of opmerkingen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Niet dat ik weet, ziet er voor mijn gevoel prima uit, alles is prima spul.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04 15:24
8GB RAM is in principe voldoende. Wat ga je verder doen qua monitor? Dat BenQ dingetje in zo'n high-end build? Als je op 1080p blijft neem dan op z'n minst 120Hz, anders is die R290 helemaal weggegooid geld. Deze of deze zijn beide 144Hz en erg goed. Als je geen TN wilt kan je niet veel hoger dan 60 tot 75Hz, en zou ik voor een 1440p monitor gaan. Zelfs 4k UHD (3840*2160) is nog een optie. Of multi-monitor?

Bedenk even wat je belangrijk vind en wat je wilt, anders koop je een PC die 3x meer kan dan je monitor kan weergeven ;).

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom zou je die best wel uitstekende, dat ding is immers eigenlijk even goed als die populaire Dell Ultrasharps, Benq niet willen in een high-end build?

TN levert gewoon slecht contrast, waardeloze kijkhoeken en slechte kleuren, inherent aan de techniek.

BenQ ondersteunt volgens mij 75hz, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

1440p is leuk, maar gewoon vreselijk duur. 3x een lief fullHD monitortje zou wel leuk zijn, De GW2265M is dan een heel leuk dingetje, voor 100 euro per stuk. Gewoon een kleine GW2450HM.

Overigens is het gros van de 1440p schermen IPS, en hoewel dat hele mooie kleuren heeft, vind ik het contrast tegenvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Balance. Ik heb op het moment een 24 inch monitor staan met een dooie pixel. Heel vervelend om op te gamen. Daarom koop ik een nieuwe monitor zodat ik de oude erbij kan zetten voor andere dingen dan games. Voor de toekomst weet ik nog niet of ik er een 3e monitor bij koop of inderdaad de ontwikkelingen afwachten voor 4k aangezien het nu nog vrij prijzig is.

Aangezien ik nog nooit met meer dan 1 scherm heb gespeeld wil ik nog niet gaan uitproberen om meteen 3 schermen te kopen omdat het misschien niet bevalt. Ik heb ook nog niet echt onderzoek gedaan hoe de meesten het ervaren om te gamen op 3 schermen :).

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-04 15:24
VatZaitsev: Het is zeker geen slechte monitor, maar de PC is behoorlijk overkill voor 1080p 75Hz. 3x zou dan dus wel weer op zijn plek zijn.

Reginn: Verstandig, alleen denk ik toch dat je dan 1440p nog even moet overwegen. Anders volstaat een 280X ook prima. Verder een prima build :).

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een rare vraag, maar waar kun je een mooie LED verlichting kopen voor achter je monitor, wat je bij tv's ook vaak ziet? Ik heb dit kunnen vinden; LED Verlichting en het lijkt me wel leuk om uit te proberen voor die prijs. Is er iets vergelijkbaars wat je in de pc kan pluggen zodat het reageert op geluid?

Na het kijken van wat videos en lezen van wat forums ben ik toch geïnteresseerd geraakt in het gamen met 3 monitoren (Thanks VasZaitsev, nu wil ik dat ook weer! :P). Wat geeft de fijnste resultaten, 22 of 24 inch? Welke monitoren zijn aan te raden? Tussen de 2 gelinkte BenQ monitoren vind ik het prijs verschil klein genoeg om voor 24 inch te gaan. En is de 8ms response time niet nadelig voor het gamen?

En zoals altijd zijn jullie weer bedankt voor de reacties :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 02:15 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De reactiesnelheden die BenQ opgeeft zijn gek genoeg erg hoog ingeschat, op TFT central komt de GW2450HM eruit als een erg snel scherm qua inputlag, al zijn de meeste schermen wel zo snel geworden.

3x 22" is natuurlijk neemt minder ruimte in dan 3x 24", wel is 22" vrij klein, maar dat is natuurlijk op te lossen door het scherm dichterbij te zetten.

Het verschil tussen de 22" en de 24" is idd wat kleiner geworden, de 22" waren eerst wat goedkoper, en GW2450HM begint lekker te zakken in prijs, dus ik zou dan gewoon 3x GW2450HM nemen.

LED's achter je monitor, tja, ik weet wel dat er een doe-het-zelf ambilight bestaat, maar geen idee hoe duur dat is. Meuk wat reageert op geluid zou ook vast wel bestaan, maar dat lijkt mij verschrikkelijk irritant in shooters.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
VasZaitsev schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:39:

Die CM is een behoorlijk goede voeding, gewoon een Seasonic design, met een CM stickertje.
Nope. De VS-serie wordt gemaakt door Enhance, de V-serie door Seasonic.

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-03 17:55
Reginn naar aanleiding van je DM ben ik nieuwsgierig geworden en heb ik misschien nog een aantal tips waar je wat aan zou kunnen hebben, sommige zijn misschien al vermeld maar toch..

Ik zou eventueel even wachten op de nieuwe generatie intel cpus, volgens mij worden die begin volgende maand bekend gemaakt en zullen die voor dezelfde prijs in de markt gezet worden als de huidige cpus en/of de huidige cpus zullen een behoorlijke price drop krijgen.

Die Corsair RM serie is een No Go, enkel de 1000w schijnt ok te zijn maar dat is al duidelijk volgens mij :9 Overigens is die guide waar ik naar link best interessant om door te lezen, misschien heb je dat al gedaan en is dit ten overvloede :P De gekozen Cooler Master V Series V850 is een goed alternatief.

SSD idd een crucial 480gb doen ipv een 240gb versie. En met de huidige prijzen is samsung niet interessant ondanks dat ze 'sneller' zijn, dat is voor ons gebruikers amper merkbaar.

Als ik je inventaris bekijk zie ik dat je ook een Eyefinity setup wilt, goed bezig 8) Houd er wel rekening mee dat als je er eenmaal aan begint dat er geen weg meer terug is :+ Alles minder dan drie schermen gaat dan tegenvallen. De gekozen gpus komen prima uit de reviews, goed keus. Ook goed dat je er meteen twee neemt. Met de huidige generatie gpus red je het op dergelijke resoluties niet met een enkele gpu mits je alles op de hoogst mogelijke settings wilt spelen, ivm te weinig vram.

Laatste opmerking is dat ik niet weet of het interessant om voor 16gb ram te gaan, of je moet het echt bewust doen voor het videobewerken maar dan kun je ook nadenken of een i7 niet interessant is.. Bij het gamen ga je iig geen verschil merken qua prestatie, in je portemonnee ga je het wel merken ;)

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Heeft maar 1 videokaart in het lijstje toch? Daarmee wordt het al wat moeilijker om naar surround te gaan, waardoor je een 2de nodig hebt en dan komt de prijs weer heel wat hoger uit...

Anders een enkele widescreen? Zoals dit: pricewatch: AOC q2963Pm Zwart
Veel ruimte, zeker handig bij videobewerken en gaaf om te gamen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik had mijn lijstje al een beetje aangepast maar nog niet gepast. Ik kom nu uit rond de 2000 euro wat ik toch wel erg veel vind, maar het liefste game ik op 3 schermen i.p.v. een widescreen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper Z97€ 130,55€ 130,55
2Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,45€ 734,90
3BenQ GW2450HM Zwart€ 138,95€ 416,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,25€ 61,25
1Cooler Master V Series V850€ 137,95€ 137,95
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 187,25€ 187,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.029,76

Ik heb inderdaad gezien dat ik 2 videokaarten nodig heb op games voluit te kunnen spelen. Zou een r9 280x in crossfire voldoende zijn voor huidige games op max, of kan ik beter meer uitgeven voor een r9 290 in crossfire zodat ik sowieso voldoende kracht heb?

Qua monitoren, ik ben niet op zoek naar ultra sharp dingen, ik wel 3 degelijke monitoren waar ik niet teveel aan uit hoef te geven.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Om wat te bezuinigen, kun je een goedkopere voeding kopen, deze is wel erg duur.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Al triple sceen gezien in het echt? Best dat je er al een goed beeld van hebt voor je die uitgaven doet...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Fuzzy, ik snap dat je die vraag stelt.
Ik heb het nog nooit in het echt gezien, maar ach.. ik heb er nu het geld voor en ik wil het proberen. Ik ben een echte gamer en ik vind het tijd om een stapje verder te gaan. Een vriend van me en m'n vriendin willen ook een nieuwe monitor, dus mocht ik het niks vinden dan hebben ze altijd nog een warm huis om in te staan :)

Welke voeding zou je aanraden Joris?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CF R9 280x is qua gpu kracht beter dan 1 R9 290, maar of 3GB genoeg is voor high/ultra 3x fullHD, betwijfel het. Sowieso zal AA uitzetten al wonderen doen, ook voor geheugenverbruik.

Qua goedkopere voeding kun je pricewatch: XFX PRO750W of pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W nemen, wel heb je dan bronze ipv gold. Wil je toch echt gold, dan is pricewatch: Seasonic S12G 750W een prima ding.

Goedkopere kast kan wellicht ook, ik vind zelf 120 euro veel geld voor een kast, kijkend naar echte gamerskasten voor een wat schappelijker bedrag, zou pricewatch: CM Storm Enforcer bijvoorbeeld best leuk kunnen zijn. Niet echt mijn ding, maar volgens mij een best goed kastje.

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Als je nog wat wilt besparen zou dat ook op de kast kunnen, hier een lijstje met kasten die ook futuristisch eruit zien: http://tweakers.net/categ...E5iCxLzAFap2RobqEUW1tbCwA

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Topicstarter
Dat is duidelijk VasZaitsec, toch wat meer investeren in 2 x R9 290.

Ik denk dat ik liever voor een gold merk ga. Met het oog op dat ik de pc 3 á 4 jaar intensief ga gebruiken zou ik die paar euro's verschil op de stroomkosten terug moeten verdienen. Zou de gelinkte seasonic 750w voldoende zijn voor een opstelling met 2 x R9 290?

Naar een goedkopere kast zat ik inderdaad ook te kijken, ik heb hier zelf nog een HAF X staan, maar die wil ik gebruiken voor iets anders. Denk je voor de link Kyle, ik heb al heel wat mooie mid-towers gezien maar ik ben altijd bang dat dat te klein is, daarom ga ik altijd voor de Full tower :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 14:47 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

750w moet volgens mij wel voldoende zijn, maar ik ben niet 100% een expert in voedingen en verbruik van videokaarten.

Wil je nog wat besparen, een eurootje of 100, dan kun je ervoor kiezen om niet te overklokken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
VasZaitsev schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:50:
750w moet volgens mij wel voldoende zijn, maar ik ben niet 100% een expert in voedingen en verbruik van videokaarten.
Met een review bij de hand kan iedereen dat zijn ;).

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

750w lijkt mij dan meer dan genoeg te zijn, als CF 290 "slechts" 500w stookt.

Verwijderd

Topicstarter
Even snel doorgelezen en kwam uit bij; AMD Radeon R9 290 Crossfire - On your average system the cards require you to have a 800 Watt power supply unit as minimum.

Dan is het maar afvragen of 50 Watt dan zoveel verschil maakt, maar liever iets teveel dan te weinig toch :). De Seasonic S12G variant heeft geen stapje hoger dan 750 Watt, jammer. Dan kom je toch weer snel uit bij de psu die ik nu al in mijn wenslijstje heb zitten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 15:06 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Voor een R9 290 moet je toch ongeveer 275W rekenen voor je voeding.
2 x 275W + 100W (CPU) + 50W (rest) => 700W

Een goede 750W voeding is dus voldoende, maar dan kan je beter niet de GPU gaan overklokken*. ;)
Als je dat wel wilt doen (en dus wss benchmarks gaat draaien), neem dan een goede 850W voeding (zoals de Cooler Master V Series V850 die je al had staan).

*Bij overklokken en benchmarks draaien kan het verbruik stijgen tot 350W per GPU!

[ Voor 10% gewijzigd door Robbedem op 23-05-2014 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt super alle reacties!

Kijk, helemaal goed. Ik houd liever de opties open om te overclocken en dan maar iets meer geld over de balk. Het is m'n hobby en ik werk ervoor :).

Het enige waar ik nu nog meer zit zijn de monitoren. Ik weet dat de pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart (22 inch variant) werd aangeraden als monitor maar toen waren we nog niet bij de eyefinity setup. Zijn dit goede beelschermpjes om in eyefinity te zitten of kan ik het beter met een 22 inch setup doen? Het scheelt natuurlijk geld, maar als ik dan toch zoveel aan het uitgeven ben, wil ik het ook in 1 keer goed doen. Die ultrasharp dingen hoeven weer niet :)

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-03 11:39
Mij persoonlijk lijkt die rand irritant als je eyefinity gaan doen. ik zou kijken naar een zo dun mogelijke rand.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De GW2265M's zijn die 22" varianten, nadeel van die dingetjes is dat ze geen HDMI hebben, dus je hebt nog een adaptertje nodig van HDMI naar DVI.

pricewatch: BenQ GW2265M Zwart is dus wel wat goedkoper, de goedkoopste is namelijk nog geen 110, en de GW2450HM is per stuk zo'n 30 euro duurder.

De randen zijn helaas wel aan de bede kant van die schermpjes, al kun je natuurlijk de randen laten overlappen.

pricewatch: LG 22EA63V-P Zwart zijn ook best goede schermen, met een wat kleiner randje. Grootste verschil tussen IPS en AMVA vind ik het contrast, dat van IPS is typisch voor LCD, namelijk niet geweldig. Dat van AMVA is een stuk beter.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:53

bbblije

Riiiiight

Voor EF zou ik niets minder nemen dan pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H Zilver, Zwart... Of investeren in een pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Verwijderd

Ja die pricewatch: LG 34UM95-P Zwart is een beest!!! Linus raadt hem ook aan ;)
Wel wat duur ;w

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn wenslijstje een klein beetje aangepast aangezien het wel heel duur wordt. Mijn oorspronkelijke idee was om een klein beetje in mijn oude pc te investeren en het te gebruiken als een desktop voor erbij, maar ik denk dat ik beter af ben om een paar onderdelen te gebruiken voor bij de nieuwe. Het gaat hierbij om de kast, dvd speler en cpu koeler; HAF X, Samsung SH-222BB en Gelid Tranquillo Rev.2.

Het wenslijstje komt er dan als volgt uit te zien;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 186,45€ 186,45
1Gigabyte G1.Sniper Z97€ 131,15€ 131,15
2Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 368,03€ 736,06
3Dell Ultrasharp U2414H Zilver, Zwart€ 219,-€ 657,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,15€ 61,15
1Cooler Master V Series V850€ 137,95€ 137,95
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 188,04€ 188,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.097,80

Toch vind ik die Dell ultrasharp monitoren aan de dure kant. Is er echt niks vergelijkbaars wat ook dunne roaden heeft voor minder?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die LG die ik aanraadde heeft volgens mij hetzelfde paneel, dunne randen en scheelt je 100 euro per scherm, 2 voor de prijs van 1 dus.

Je kan ook eerst 1 R9 290 nemen en kijken hoever je daarmee komt

Verwijderd

Topicstarter
Klopt VasZaitsev, die LG ziet er mooi uit maar ik wil het liefste een 24". Nu heb ik wat op andere forums gekeken en kwam uit op een pricewatch: Asus VN247H Zwart. Hij wordt hoog gesprezen op dat forum, heeft een van jullie er ervaringen mee?

Verwijderd

Wat Tiestor al zei: omdat je echt wilt overklokken zou ik wachten op de 'refresh' CPU's van Intel. Dat doe ik namelijk ook. Ik wilde kleine twee maanden een systeem bestellen in dezelfde prijsklasse als jij, maar heb besloten te wachten op de nieuwe CPU's. En dan dus de K-versies. Deze komen begin juni al uit dus dat is onderhand al heel snel.

Voordeel van de nieuwe (high-end) versies is dat ze een nieuwe/aangepaste TIM hebben waardoor ze veel beter kunnen overklokken (ze worden een stuk minder heet dan de huidige versies). Ik zelf ga voor de I7 4790K.

Bijkomend voordeel voor mij persoonlijk was dat de nieuwe CPU's passen op de nieuwe mobo's met de nieuwe Intel Z97 chipset en het voordeel daar weer van is 1. dat je de 'echt' nieuwe CPU's die volgend jaar uitkomen (Broadwell) op dat bord kan prikken, en 2. dat Z97 PCIe M.2 SSD ondersteunt waardoor je (nog) snellere SSD's rechtstreeks op de mobo kan prikken (kleiner, sneller, geen kabels, etc.).

Al met al was dat voor mij reden genoeg om twee maanden te wachten: jij hoeft wellicht maar twee weken te wachten. Ja, je kan altijd wel wachten op 'the next best thing' en dus nooit wat kopen maar als er binnen twee weken een best wel leuke stap vooruit gezet gaat worden wat diverse hardware componenten betreft, lijkt mij dat de moeite van het onderzoeken waard. ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die ASUS lijkt mij een TN als ik zo naar de specs kijk, en dat is gewoon een klotetechniek, altijd al geweest. Slechte kleuren, slecht contrast, waardeloze kijkhoeken.

pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart is een 24" IPS met vrij kleine bezels,

• Tiestor
Houd er rekening mee dat die bezels van LG nog al bedrieglijk zijn.. To.v. de Dell Ultrasharp U2412M Zwart of de Dell Ultrasharp U2414H Zilver, Zwart maakt het géén verschil. Het lijkt misschien een dunnere bezel, maar het nadeel van die dingen is dat je nog een digitale zwarte rand te zien krijgt wat.. Ik kan zo snel even niet meer vinden waar dat duidelijk te zien was. Maar ik heb een tijdje terug voor dezelfde keuze als jij gestaan dus vandaar dat ik het weet ;)

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Topicstarter
Aaah top Tiestor, nuttige informatie.

Het is inderdaad moeilijk om monitoren uit te zoeken.
Allereerst de keuze voor TN vs IPS, de meesten gaan voor IPS maar op andere forums hoor ik weer dat de FPS gamers voor TN gaan aangezien je de ms toch een beetje merkt. Dit zou mee moeten vallen op de ultrasharps, maar niet iedereen is het daar mee eens.

En je wil toch zo weinig mogelijk uitgeven. Maar als ik de reacties zo lees heb ik niet veel keuze. Ik wil in ieder geval 3 x 24 inch. En wil ik onder de prijs van de Ultrasharps wil blijven dan worden óf de bezels te breed, of het wordt een TN monitor en met die dingen ben ik bang dat de invalshoek voor Eyefinity niet helemaal top is :|

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:20
Voor een 3 schermen setup zou ik sowieso niet gauw voor TN gaan, je hebt gewoon betere kijkhoeken nodig, ook als je ze loodrecht op je gezicht zet.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt Mitsumark, daarom ga ik ook voor de IPS, maar ik ben nog een beetje de markt verder aan het verkennen voordat ik mijn uiteindelijke keuze maak. Het enige beeldscherm wat ik tot nu toe nog tegen kwam met dunne bezels was de pricewatch: Asus VN248H Zwart.

• Tiestor
Dat doe je goed. Denk er hierbij ook over na of het in hoogte kunnen verstellen van je schermen etc. van belang is. Je betaald er meer voor, maar ik persoonlijk ben er blij mee. Verstel het af en toe nog eens, en het is beter dan een boek onder mn scherm zetten omdat ie niet hoog genoeg is.. In t geval van een eyefinity setup zou ik voor een ips gaan ivm de kijkhoeken. Ik heb nu tijdelijk een vierde scherm boven mn surround setup hangen, dat is een tn scherm. Die kijkhoek is minimaal, maar merk meteen dat het qua contrast een bizar verschil maakt. Alles is veel donkerder. Dat maakt voor mij iig dat ips the way to go is.

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Topicstarter
Na nog veel onderzoek te hebben gedaan moet ik me er toch echt bij neerleggen. Als ik de kwaliteit wil die je verwacht met zo'n systeem dan kun je beter wat extra uitgeven voor goede monitoren. De uiteindelijke prijs komt ver over mijn oorspronkelijke budget heen, maar dat was zonder de intentie van Eyefinity. Het uiteindelijke lijstje ziet er zo uit;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 193,04€ 193,04
1Gigabyte G1.Sniper Z97€ 132,94€ 132,94
2Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 369,-€ 738,-
3Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 229,-€ 687,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,97€ 12,97
1Cooler Master V Series V850€ 135,05€ 135,05
1Crucial M500 2,5" 480GB€ 186,85€ 186,85
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 6,40€ 6,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.314,36

Nu alleen nog onderzoeken of bepaalde websites mij korting op het geheel kunnen geven als ik ze lief aankijk :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zijn goedkopere opvolgers van de ultrasharps trouwens, scheelt je toch iets van 60-70 euro per scherm:http://tweakers.net/pricewatch/349358/dell-p2314h.html

Voeding kan uiteraard goedkoper, echter heb je dan wel geen gold voeding meer.

En je kan wel iets van 0.3% van je budget besparen als je die koelpasta laat vallen, gezien die niet nodig gaat zijn.

Videokaarten kunnen ook ietsje goedkoper pricewatch: XFX R9 290 4GB Double Dissipation Edition al weet ik niet hoe goed die koelen.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-04 21:01
De ASUS kaarten kunnen ook goed koelen en die waren maar 350 dacht ik.

Kun je niet een DVD speler uit je ouwe pc slopen?

Misschien een wat goedkopere behuizing want ik vind dit eigenlijk best wel duur voor een behuizing :+.

Gamertag: timmie271

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik lang over nagedacht maar ik wel mijn oude pc later wat opknappen met goedkope onderdeeltjes zodat ik nog een pctje voor erbij heb. En ja Timmie, ik hou van aparte dingen en heb die extra euro's voor zo'n kast wel over :P. Ik wilde eigenlijk een pricewatch: NZXT Guardian 921 maar het is een mid tower en ik ben bang dat niet alles past, met name de GPU en CPU koeler.

Ik ben voor wat reviews gaan googlen van de pricewatch: Dell P2314H in eyefinity maar ik kan er eigenlijk niet veel over vinden, met name de bezel thickness.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 22:25 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-04 21:01
Er is een review van op tweakers ;) je kan het altijd nog vragen aan die persoon zodat je het zeker weet.

Gamertag: timmie271

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

Mid tower of full tower maakt niet zoveel uit hoor, je moet gewoon kijken naar de form factor in dit geval atx en kijken of je cpu koeler erin past. Vga kaart(en) passen er bijna altijd wel in.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

• Tiestor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:19:
Nu alleen nog onderzoeken of bepaalde websites mij korting op het geheel kunnen geven als ik ze lief aankijk :)
Mooie setup. Ik zou via Azerty eens gebruik maken van de offerte optie, kijken wat ze je dan aanbieden ;) Wellicht dat andere sites ook een dergelijke optie bieden. Ga je het zelf assembleren?

"Be brave, don't shave"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles bestelt bij Azerty. Ze gaven een klein beetje (niet veel) korting via de offerte optie. Omdat ik hier tot nu toe altijd mijn spulletjes heb gekocht heb ik maar Azerty aangehouden omdat ze betrouwbaar zijn en voor dat beetje extra meer op zo'n groot bedrag, ach ;). Naar verwachting komt alles morgen of overmorgen binnen :D

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in het eindresultaat, de backlights zijn redelijk goed uitgepakt.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/850/63em.jpg

De kleur kan ik aanpassen.

Kast;
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/u1b6a.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 23:24 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:30
Je had ook eventueel voor dezelfde prijs 2 pricewatch: Crucial MX100 256GB in raid 0 kunnen zetten.

Daarmee had je dubbel zo veel leessnelheid gehad. :)

Mijn YouTube Channel

• SmokingCrop
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:51:
Je had ook eventueel voor dezelfde prijs 2 pricewatch: Crucial MX100 256GB in raid 0 kunnen zetten.

Daarmee had je dubbel zo veel leessnelheid gehad. :)
En maar de helft zoveel opslag.. en die leessnelheid ga je wellicht minder merken dan dat je opeens maar de helft zoveel opslag hebt :P

*note to self: go to bed *

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2014 23:58 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:30
SmokingCrop schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:52:
En maar de helft zoveel opslag.. en die leessnelheid ga je wellicht minder merken dan dat je opeens maar de helft zoveel opslag hebt :P
2 x 256GB is bij mij nog altijd 512GB, meer dan de 480 die hij nu heeft.

Mijn YouTube Channel

• SmokingCrop
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:53:
[...]

2 x 256GB is bij mij nog altijd 512GB, meer dan de 480 die hij nu heeft.
Oh, miskeken, dacht raid 1 gelezen te hebben, my bad.
Moet maar even gaan slapen. }:O

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat raid0 weinig verschil maakt in alledaagse dingen zoals gamen etc. Alleen bij zware dingen zoals renderen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raid 0 heeft idd weinig zin, gezien die dingen van binnen ook al in een soort RAID 0 staan.

Ook gaat het vooral om random i/o en daar is RAID 0 volgens mij ook niet heel geweldig in.

Pagina: 1