Wie kan mij een server aanraden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel een variant van thuisbezorgd.nl aan het maken maar dan voor een buitenlandse klant en nu ben ik geen expert wanneer het aankomt op servers uitzoeken, zou iemand mij een goede server kunnen aanraden. Een vriend van me rade een cloud server aan.

Meer informatie over de website:
De website heeft zo'n 5000 API verzoeken per dag, wanneer iemand zijn postcode invoert word er contact gelegd met een database van een extern bedrijf (een soort google maps bedrijf) en die heeft een database met alle postcodes en adressen

Er zijn 4000 restaurants aangesloten met elk rond de 80 menu items, verder moet de server veel wiskundige vergelijkingen snel kunnen uitreken. Verder, wanneer een consument een bestelling plaatst maakt de website ook d.m.v. een IVR Gateway contact met de telefoon van de restaurant eigenaar en dan hoort hij een automatisch voor opgenomen bericht dat hij een nieuwe bestelling heeft.

Het hoeft geen monster server te zijn maar ook geen basic shared webhosting. Kunnen jullie hier iets meer? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 20:32

larshack

Zonder melk en suiker

Wat heb je zelf al gevonden, ik bedoel zonder concrete input kunnen we niet zoveel. Hoe groot is je database etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:28
Ik zou persoonlijk zeggen zet het op een VPS en als er een gebrek is aan performance kan je zo bijschalen.
Dan kan je altijd nog naar colocated of dedicated hosting overstappen als je dus weet wat je performance eisen zijn, aangenomen dat je nu dus nog geen systeem hebt waar deze software al op draait.

Alleen door het gebrek aan informatie is dit dan wel natte vinger werk.

[ Voor 10% gewijzigd door moppentappers op 22-05-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:07
Mij lijkt een HA Cloud omgeving het best. Wanneer je dienst aantrekt kan je altijd makkelijk bijschalen en wanneer het iets minder gaat kan je (indien afgesproken) makkelijk terug stappen op een lichtere configuratie. Tevens denk ik dat jij voornamelijk opzoek bent naar veel processorcapaciteit i.v.m. de hele berekeningen. Ik zou in ieder geval niet gaan voor een eigen server ivm het onderhoud, en dedicated server behoord tot de optie alleen bij uitbreiden hiervan is minder makkelijk als bijvoorbeeld bij een HA Cloud.

Neem in je overweging wel mee dat je zaken doet met een partij die de ruimte heeft om flink bij te schalen indien dat nodig is.

En kijk bij je keuze ook even naar de geboden SLA contracten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
Dit is rekenwerk om de HW sizing voor je server /VM te kunnen bepalen, er zijn voorbeelden op internet:
O - Wat is ge gemiddelde grootte van een verzoek.
O - Hoeveel verzoeken verwacht je per uur (5000 per dag kan 1000 tot 23:00 zijn en 4000 in het laatste uur)
O - Wat verwacht je in de toekomst.
O - Hoeveel van welke wiskundige berekeningen worden er uitgevoerd. Is dit DB werk of Anders
O - Wat zijn je KPI's - hoe snel moet een antwoord verzonden zijn
O - Wat zijn je KPI's - hoe snel moet een berekening worden gemaakt
O - Wat zijn je KPI's - hoe snel krijg je gegarandeerd antwoord van je 'restaurants'
O - Wat zijn je KPI's - Hoe groot mag een antwoord maximaal zijn.
O - Mutatues - hoeveel mutaties van restaurants verwacht je
O - Mutatues - Hoevaak muteren andere objecten
etc etc etc...

Dit help al enorm met het sizen van je oplossing.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Kijk eens naar https://digitalocean.com/, hier heb je voor 5 dollar per maand (!) al een droplet met SSD. Erg snel dus en niet duur. Je kunt daar in eerste instantie heel mooi gaan ontwikkelen en eventueel later upgraden of gewoon een nieuwe droplet met betere specs afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
TheNephilim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:00:
Kijk eens naar https://digitalocean.com/, hier heb je voor 5 dollar per maand (!) al een droplet met SSD. Erg snel dus en niet duur. Je kunt daar in eerste instantie heel mooi gaan ontwikkelen en eventueel later upgraden of gewoon een nieuwe droplet met betere specs afnemen.
Gebruik geen digitalocean. Zoek is op google naar reviews. Server deleten zonder enige waarschuwing + bijbehorende data. Waarna ze verwijzen naar de voorwaarde waar in staat dat ze het recht hebben om de server op te heffen als ze denken dat je er onrecht matig gebruik van maakt of teveel data verbruikt. Ook kunnen ze je server tijdelijk uit de lucht halen waarna ze om je persoonsgegevens + id vragen om het 'even' te controleren, je bent zo 3 dagen verder.. Daar gaat je bedrijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
@Gangster93: Is er een provider waar geen slechte reviews van zijn?

Ik heb wel goede ervaringen met Tilaa en een andere nederlandse. Kijk ook in het topic: DirectVPS, ervaringen? er worden nogal eens alternatieven genoemd.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Niet kopen, maar een VPS huren dat is op korte termijn veel goedkoper en makkelijk te veranderen als je de verkeerde hebt gekozen.. Tegen de tijd dat zo'n VPS niet meer voldoet heb je ook inzicht in wat voor hardware je nodig hebt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1