Toon posts:

Moederbord garantie? (graag jullie mening)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

(mocht dit in het verkeerde subforum staan , daarvoor mijn excuus.)

Ik zit met een probleem. En even vooraf,het gaat mij om het principe en niet om het geld!
(ik zal ook nog even geen bedrijfsnaam noemen)

Vorige week woensdag een compleet nieuw systeem besteld , en deze werd netjes donderdag afgeleverd.
Overige componenten zijn nu even niet van belang maar het gaat om het moederbord wat ik had besteld.

Asrock 970 pro 2.0

Vrijdag lekker aan het monteren gegaan , niks aan het handje. Uiteindelijk wil ik het systeem gaan installeren....geen beeld. Geen enkele respons van het systeem naar mijn scherm. Na lang testen tot de conclusie gekomen dat het moederbord DOA was.

Netjes een RMA formulier ingevuld , en het bord afgelopen maandag terug gestuurd.
Dan nu het spannende deel,

Krijg ik netjes een mailtje dat mijn RMA in goede conditie is ontvangen maar dat er geen garantie op het bord zit vanwege "gebruikersschade" wat volgens hun ook het gevolg was dat het bord het niet deed. Nu heb ik gelijk telefonisch contact opgenomen en uitgelegd dat het bord zo geleverd is.

Om een lang verhaal kort te maken,

De leverancier wil het bord terug sturen naar de fabrikant , maar hier KUNNEN wel kosten aan zitten a 50 euro. Maar het kan ook zijn dat Asrock dit kosteloos repareert of vervangt. :? 50 euro kosten op een bordje van 57 euro!!!

Ik MOET akkoord gaan met de kosten anders sturen ze het bord terug naar mij. Hier onder een foto van de "gebruikersschade" (klik op de foto, zie het rode rechthoekje)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/245x944.jpg

Als dit mijn eerste pc was die ik heb gebouwd kan ik me eigen voorstellen dat je foutje maakt met het monteren van het bord maar dit is absoluut niet het geval. Zou dit wel zo zijn ben ik mans genoeg om dit ook daadwerkelijk toe te geven en gewoon een nieuw bord te kopen.

Graag jullie mening over deze vervelende situatie en over de foto.

Mvg,

Daniel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35

two

Was jij niet diegene met die kapotte CPU? Waar jij de schuld legde bij de verkoper?

In dat geval... Weet ik niet wat ik hier van moet denken.

Problemen met retourneren processor naar webshop

Oeps, dat was Daniel96...

Is het niet gewoon het geval dat zij moeten bewijzen dat jij het stuk hebt gemaakt? Ipv andersom? :? Dus de verkoper moet in dit geval gewoon het geval laten repareren, tenzij ze kunnen bewijzen dat jij de boel gesloopt hebt.

[ Voor 56% gewijzigd door two op 21-05-2014 22:39 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, het is een beschadiging, waarvan ik me afvraag of het bord zo geleverd is (maar dat kan ik natuurlijk niet weten). Of het echter zorgt dat een bord helemaal niets meer doet, dat is lastig te zeggen.

Je kunt eventueel die foto doorsturen naar ASRock, misschien dat zij er iets zinnigers over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
mimang schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:34:
Was jij niet diegene met die kapotte CPU? Waar jij de schuld legde bij de verkoper?
Heb je ook een bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey mimang, ik denk dat je iemand anders voor je hebt. Ik heb geen problemen met een cpu oid.

Ik zal ook eens contact opnemen met ASRock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mimang schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:34:

In dat geval... Weet ik niet wat ik hier van moet denken.

Problemen met retourneren processor naar webshop

Oeps, dat was Daniel96...

Is het niet gewoon het geval dat zij moeten bewijzen dat jij het stuk hebt gemaakt? Ipv andersom? :? Dus de verkoper moet in dit geval gewoon het geval laten repareren, tenzij ze kunnen bewijzen dat jij de boel gesloopt hebt.
Haha geen probleem....Vergissing is menselijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gaan ze moeilijk doen, gewoon opnieuw sturen onder de wet de koop op afstand?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
NoFearCreations schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:25:
Gaan ze moeilijk doen, gewoon opnieuw sturen onder de wet de koop op afstand?
Dat gaat niets uitmaken:
Stel dat de TS daadwerkelijk die beschadiging gemaakt heeft, dan moet de winkel het bord volgens de wet KoA terugnemen maar mogen de reparatiekosten in mindering brengen bij het terugstorten van het aankoopbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Gezien de schade is het niks gek dat desbetreffende winkel het ziet als schade veroorzaakt door (jou als) gebruiker.

Het ziet er uit als een verse kras, en dit materiaal wordt machinaal verpakt, dus daar lijkt me niet dat er op zo'n plek een kras ontstaat tijdens de productie.

Was je antistatische zak waar het mobo in zat nog verzegeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Lastig verhalen dit probleem... eigenlijk moet je zodra je iets uitpakt, kijken of er geen beschadigingen anwezig zijn. Nu je na het inbouwen constateert dat er een beschadiging op het bord zit, maakt de bewijsvoering lastig(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:20
Ik heb hetzelfde gehad met een webshop, waarvan ik overigens niet de naam ga noemen. Ook met een ASRock moederbord. Het bordje kwam aan met een missende pin in de USB3 header. Foto's gemaakt en contact opgenomen met de webshop, werd ook direct beoordeeld als gebruikersschade.

De webshop wilde het moederbord RMA naar fabrikant sturen en fabrikant laten controleren of het gebruikersschade was. Daar was ik het niet mee eens aangezien het naar mijn mening DOA was. Het bordje kwam zo uit de doos

2 weken en verschillende mails verder waar ik voet bij stuk gehouden heb, eruit gekomen dat het niet mijn fout was en kon ik kiezen voor volledige creditering of een nieuw moederbord. Gezien de [wel wat laat] nette oplossing van hun kant niet gekozen voor creditering maar het nieuwe moederbord.

Daniel0416, als je wil mag je contact met mij opnemen via DM, dan kan ik je de mailconversatie sturen. Misschien dat je dat helpt bij een verdere goede afhandeling ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks technisch gebrek gaat dit om aankoop en geschil om afhandeling ervan.

Move PMG -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Bedankt voor al jullie adviezen. Maar het probleem is opgelost. Standvastigheid was de sleutel. Bord word volledig gecrediteerd of omgeruild. Die keuze is aan mij. Na een mail dat ik me eigen beriep op de KoA wet kwamen ze over de brug.

Bedankt voor al jullie advies.

Mvg ,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:08
Dat is snel. Netjes van de betreffende webshop. Succes met je nieuwe mobo!
Pagina: 1